ترید

آموزش نحوه تبدیل بیت کوین به ریال/تومان در صرافی ایرانی

یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی، تبدیل بیت کوین به تومان و ریال است. پیدا کردن صرافی مطمئن، اتصال مستقیم به استخرهای استخراج یا خرید و فروش بیت کوین با تسویه ریالی سریع دراغلب موارد با چالش‌هایی همراه است. اما در صرافی والکس تبدیل بیت کوین به پول نقد در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن است. برای همین ما در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی تبدیل بیت کوین به پول در صرافی ارز دیجیتال والکس صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل بیت کوین به پول نقد

منظور از پول نقد ارز فیات است. ارز فیات ارزی است که توسط دولت صادر می‌شود تا ارز قانونی در مناطق تحت کنترل دولت باشد. پول فیات توسط یک کالای فیزیکی مانند طلا یا نقره پشتیبانی نمی‌شود. ارزش پول فیات از رابطه بین عرضه و تقاضا و ثبات دولت صادرکننده به جای ارزش کالایی که پشتوانه آن است، به دست می‌آید.

چند راه آسان برای تبدیل بیت کوین به ریال/تومان وجود دارد. قبل از انتخاب هر یک از روش‌های ذکر شده، باید بدانید که چگونه می‌خواهید ارز فیات خود را دریافت کنید. می‌‌توانید از دو روش زیر برای تبدیل بیت کوین به پول نقد استفاده کنید:

روش اول: تبدیل بیت کوین به ریال از طریق صرافی

تبدیل بیت کوین به ریال از طریق صرافی

آسان‌ترین نحوه تبدیل بیت کوین به تومان، استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال است. اصلی‌ترین کاربرد یک ماشین حساب ارز دیجیتال، تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر است. شما در ماشین حساب ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌ها را به تومان یا دلار تبدیل کنید یا حتی از آن برای تبدیل رمز ارزها به یکدیگر کمک بگیرید.

صرافی‌ ارز دیجیتال به‌عنوان یک واسطه میان خریدار و فروشنده عمل می‌کند. برای تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی کافی است که شما در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت نام و احراز هویت کنید. سپس شما برای فروش بیت کوین قیمتی را تعیین می‌کنید و خریدار بیت کوین(در قیمت اعلام‌شده توسط شما) به‌واسطه صرافی پیدا می‌شود و فروش بیت کوین به‌سادگی انجام می‌پذیرد. این یکی از راحت‌ترین راه‌های تبدیل بیت کوین به ریال است.

روش دوم: تبدیل بیت کوین به ریال از طریق فروش مستقیم

روش دوم این است که بیت‌ کوین‌های خود را به شخص دیگری مستقیماً بدون دخالت شخص ثالث مانند بانک یا صرافی انتقال دهید. برای اینکار کافی است که شما بیت کوین‌های خود را مستقیماً به آدرس کیف پول او منتقل کنید و سپس در ازای آن ریال دریافت کنید. در این نوع انتقال، برخی از خطرات امنیتی وجود دارد، زیرا وقتی بیت کوین را به شخص دیگری انتقال می‌دهید، آن تراکنش برگشت‌ناپذیر است. بنابراین اگر بیت‌کوین‌های خود را برای شخص دیگری ارسال می‌کنید و آن شخص مبلغ توافق شده را پرداخت نمی‌کند، هیچ راهی برای بازیابی بیت‌کوین‌ وجود ندارد. بنابراین، هر زمان که می‌خواهید بیت‌کوین‌ها را به شخص دیگری بفروشید، چه یکی از اعضای خانواده، دوست یا شخص دیگری، مطمئن شوید که می‌توانید به این شخص اعتماد کنید و برای بیت‌کوین‌هایی که ارسال می‌کنید پول دریافت خواهید کرد.

انتقال بیت کوین از استخر به کیف پول

می‌توانید برای برداشت پاداش در استخر استخراج بیت کوین، آدرس کیف پول خود را وارد کنید. سپس، بیت کوین‌های استخراج شده را به حساب کاربری‌تان در  یک صرافی ارز دیجیتال مانند والکس انتقال دهید و آن را به ریال تبدیل کنید. توجه داشته باشید که برای انتقال بیت کوین از کیف پول شخصی‌­ به کیف پول خود در صرافی، باید کارمزد این انتقال را به شبکه پرداخت کنید. البته روش بهتر و سریع‌تر این است که در زمان اتصال به استخر استخراج، از آدرس کیف پول والکس خود استفاده کنید. در این صورت، پاداش استخراج شما که بیت کوین است، مستقیماً به کیف پول شما در صرافی منتقل شود و بلافاصله می‌توانید تبدیل بیت کوین به ریال/تومان را انجام دهید.

برای مشاهده آدرس کیف پول والکس، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد حساب کاربری خود شوید (ساخت حساب کاربری در والکس).
  • در نوار بالای سایت روی کیف پول و سپس روی گزینه واریز کلیک کنید.
  • گزینه واریز کوین ار انتخاب و از لیست کوین‌ها، بیت کوین را انتخاب کنید.
  • آدرس کیف پول خود را از قسمت مشخص شده در تصویر زیر بردارید. از این آدرس برای دریافت پاداش در استخر استخراج استفاده کنید.
واریز بیت کوین

نحوه تبدیل بیت کوین به ریال در والکس

والکس جهت کاهش هزینه‌های انتقال بیت کوین، این امکان را فراهم کرده است که ماینرها از کیف پول خود در والکس استفاده کنند و مستقیماً بیت کوین‌های استخراج شده را بدون پرداخت کارمزد بیشتر به شبکه، در والکس به پول فیات مورد نظر خود یعنی ریال ایران تبدیل کنند (انتقال بیت کوین از استخر به کیف پول به صورت مستقیم و آنی).

اگر از کیف پول شخصی استفاده می‌کنید، بعد از دریافت بیت کوین در این کیف پول، آن را به کیف پول خود  در صرافی والکس منتقل کنید.

برای تبدیل تبدیل بیت کوین به ریال/تومان در والکس، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در قسمت بازارها، روی بازار بیت کوین کلیک کنید.
  • مقدار بیت کوینی که می‌خواهید تبدیل کنید را مشخص کنید.
  • قیمت موردنظر برای تبدیل بیت کوین را تعیین کنید.
  • شما می‌توانید به صورت معامله سریع، معامله با حد ضرر و یا معامله حرفه‌ای، بیت کوین خود را به ریال تبدیل کنید.

برداشت بیت کوین در والکس

اگر می‌خواهید بیت کوین‌های خود را به کیف پول دیگری مانند تراست ولت منتقل کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • در نوار بالای سایت روی کیف پول و سپس روی گزینه برداشت کلیک کنید.
  • از لیست کوین‌ها، بیت کوین را انتخاب کنید.
  • آدرسی که می‌خواهید بیت کوین را به آن انتقال دهید، وارد کنید (برای مثال، آدرس بیت کوین شما در تراست ولت).
  • مقدار برداشت مورد نظر را وارد کنید.
  • کد تایید دو مرحله‌ای برای شما ایمیل خواهد شد و پس از وارد کردن کد، درخواست برداشت شما ثبت می‌شود.
برداشت بیت کوین

برای برداشت بیت کوین، کارمزدهای معمول انتقال از مبلغ برداشت کسر خواهد شد. در صورتی که آدرس مقصد متعلق به کاربران والکس باشد، انتقال مستقیم و آنی صورت می‌گیرد و کارمزد انتقال صفر خواهد بود.

برداشت ریالی از والکس

پس از تبدیل بیت کوین به ریال/تومان، شما می‌توانید مبالغ ریالی کیف پول خود را به حساب بانکی مورد نظر انتقال دهید. نکته مهم این است که شماره حساب بانکی می‌بایست به نام خودتان باشد. برای برداشت ریالی از والکس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در نوار بالای سایت روی کیف پول و سپس روی گزینه برداشت کلیک کنید.
  • برداشت ریال را انتخاب کنید.
  • از لیست کارت‌های بانکی، بانک مورد نظر را انتخاب کنید. 
  • مبلغ مورد نیاز جهت برداشت را انتخاب کنید.
  • کد تایید دو مرحله‌ای برای شما ایمیل خواهد شد و پس از وارد کردن کد، درخواست برداشت شما ثبت می‌شود.
برداشت ریالی

تبدیل به ریال، آسان‌تر از همیشه

تبدیل بیت کوین به ریال/تومان در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر نیز مانند صرافی والکس به‌همین شکل انجام می‌شود. چه بیت کوین استخراج کرده باشید چه کسی قصد انتقال بیت کوین به کیف پول شما را داشته باشد؛ در هر دو حالت می‌توانید ای این طریق بیت کوین‌های خود را تبدیل به ارز رایج کشور (ریال) کنید.

چنان‌چه تجربه‌ای در زمینه تبدیل تبدیل بیت کوین به پول ایران دارید یا اگر پرسشی در این رابطه دارید؛ می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید.

برای تبدیل ارزهای دیجیتال می‌توانید از ماشین حساب والکس نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین روش برای تبدیل بیت کوین به ریال چیست؟

فروش بیت کوین در بستر صرافی‌های داخلی، بهترین روش برای نقد کردن بیت کوین است.

قیمت ارزهای دیجیتال در والکس چگونه تعیین می‎شود؟

صرافی والکس قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال را همگام با قیمت‌های جهانی در دسترس کاربران قرار داده است. با بررسی لیست ارزهای دیجیتال، می‌توانید آخرین قیمت روز ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید

آیا می‌توانم دارایی خود را از صرافی خارجی به صورت مستقیم به صرافی والکس واریز کنم و بعد آن را تبدیل به ریال کنم؟

بله می‌توانید در کیف پول صرافی خارجی خود آدرس کیف پول والکس را به‌عنوان مقصد انتقال بیت کوین وارد کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۵

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
24 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
صفی
صفی
16 روز قبل

حدودا ۱۰۰ میلیون تومان ارز فانتوم و ماتیک بر بستر شبکه bep2 در کیف پول تراست والت دارم که میخام به شبکه bep20 اسمارت چین تبدیل کنم یا انتقال بدم به صرافی های ایرانی هرکاری کردم نمیشه کسی هست کمکم کنه

ر رواقی
ر رواقی
12 روز قبل
پاسخ به  صفی

سلام
در حال حاضر تنها راه سواپ توکن از bep2 به bep20 استفاده از صرافی بایننس یا کیف پول اسمارت چین است.
راهنمای تبدیل توکن BEP2 به BEP20

ارش مرادی
ارش مرادی
1 ماه قبل

سلام یک سوال ایا انتقال بیت از تراست ولت به صرافی شما امکان خطا و زا مشکلی رو داره و اینکه ایا جایی هست کا به صورت حظوری بشه این خرید و فروش رو انجام داد ممنون

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  ارش مرادی

سلام
اصولا ماهیت پلتفرمهای ارز دیجیتال به صورت آنلاین است. اما به خاطر داشته باشید که هنگام تراکنش صرفا باید دو نکته مهم را مدنظر داشته باشید:
صحت آدرس کوین مبدا و مقصد (مثلا آدرس کیف پول مبدا و مقصد هر دو مرتبط به کوین مورد نظر شما باشد)
تطبیق شبکه های تراکنش (آگر توکن مبدا در استاندارد erc20 است، کیف پول مقصد هم باید erc20 باشد)

ما در بلاگ واکس به صورت ویدیویی نحوه واریز کوین به والکس را آموزش داده ایم. علاوه براین پرسشهای تکمیلی خود را هم میتوانید با همکاران ما در پنل پشتیبانی در میان بگذارید.

سعید
سعید
1 سال قبل

درود بر شما
آیا بعد از درست کردن کیف پول دیجیتال هویت واقعی اشخاص نیز مشخص خواهد شد؟؟
یعنی اشخاص دیگر از طریق کیف پول به هویت واقعی افراد پی می برند؟؟
و آیا امکان واریز رمز ارز توسط دیگران به کیف پول ما وجود دارد؟؟
با سپاس

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

سلام
وقت شما به خیر
اکثر صرافی های ارز دیجیتال هویت کاربران خود را در اختیار دارند. توجه داشته باشید هویت کاربران فقط در اختیار صرافی است و سایر کاربران از این قضیه بی اطلاع هستند. به نوعی کاربران بر اساس اعتبار صرافی با یکدیگر معامله میکنند.
در خصوص سوال آخر شما باید بگوییم بله، هیچ تفاوتی بین داشتن کیف پول صرافی با سایر کیف پولهای ارز دیجیتال وجود ندارد و شما به راحتی میتوانید رمزارزهای خود را منتقل کنید.

سپاس از همراهی شما

کریمی
کریمی
1 سال قبل

بر خلاف تمامی صرافی های معتبر والکس موجودی های خرد زیر ۱۰۰هزار تومان را که ممکن است در مجموع ارزهای موجود در کیف پول مبلغ قابل توجهی باشد را گروگان نگاه میدارد و اجازه فروش آنها را نمیدهد!
این اقدام غیر قانونی والکس که باعث شلوغ شدن کیف پول مشتری نیز میشود نه تنها از نظر قانونی بلکه از نظر شرعی هم غیر قابل قبول میباشد و قانونا والکس در ریزش های بازار وظیفه دارد زیان وارده به مشتری را پرداخت نماید زیرا مشتری اجازه ی تبدیل موجودی خود را ندارد!

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  کریمی

سلام
وقت شما به خیر
دوست گرامی ممنون از اینکه نظر و پیشنهاد خود را با ما در میان گذاشتید. توجه داشته باشید که محدودیت حداقل واریز و برداشت در تمام پلتفرمهای مالی رعایت میشود و مختص والکس نیست. زیرا با توجه به کارمزد شبکه و هزینه‌های مربوطه‌، اگر برای رمزارزها یک حداقل مقداری برای معاملات نعریف نشود، هزینه های مبادلات گاهاً از ارزش خود ارز بیشتر می‌شود.

سپاس از همراهی شما

samrand
samrand
1 سال قبل

سلام دوستان . برای برداشت از کیف پول بلاک چین نسخه اندروید . مشکل برداشت دارم خطایی هم که میده در تصویر مشخص است . هر کس بتواند کمک کند برای برداشت شیرینی خوبی میدم .

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  samrand

سلام
وقت شما به خیر
خطای دریافتی شما در هنگام برداشت چیست؟
توجه داشته باشید که کیف پول بلاکچین جز ولت‌های متمرکز محسوب می‌شود و کاربران برای فعالیت در آن به تایید هویت نیاز دارند. آیا شما در این کیف پول تایید هویت شده‌اید؟
همچنین به دلیل مشکلات مربوط به تحریم و عدم سرویس‌دهی به ایرانیان، مشکلات زیادی برای برخی کاربران این کیف پول رخ داده است. بنابراین به دلیل متمرکز بودن این کیف پول، تنها راه دسترسی مجدد شما به داراییتان ارتباط با پشتیبانی Blockchain Wallet و متقاعد کردن آنها برای برداشت رمزارزهایتان است.

سپاس از همراهی شما

طه مقدسی
طه مقدسی
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید بابت یان مقاله مفید. سوال بنده این است که من دارم با مرورگر *** بیت کوین استخراج می کنم، آیا می توانم این حساب را به حساب پی پل وصل کنم یا فقط تراست ولت می شود ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  طه مقدسی

سلام
وقت شما به خیر
ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که این روش استخراج یک طرح پانزی و بر اساس زیرمجموعه‌گیری است. به طور کلی ما این مدل استخراج و کسب درآمد را توصیه نمی‌کنیم.
در هر صورت اگر ریسک انجام اینکار را پذیرفته اید، باید بگوییم بله، محدودیتی بابت اتصال نوع کیف پول وجود ندارد.

سپاس از همراهی شما

عباس امیری
عباس امیری
2 سال قبل

سلام خانم امیری بنده در حال حاضر یک ولت دارم و مقدار ماین ک صورت میگیره به ولت به صورت بیت کوین انتقال پیدا میکند میخاستم بدونم بعد این هارو چه جوری تبدیل به ریال کنم
میشه توضیح بدهید خواهشا

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
2 سال قبل
پاسخ به  عباس امیری

سلام
وقت به خیر

لطفاً همین مقاله را به صورت کامل و دقیق بخوانید. راهنمایی مرحله به مرحله برای انتقال بیت کوین استخراج شده‌ی شما و انتقال آن به صرافی ایرانی را نوشته‌ایم.

ممنون از همراهی شما

ناصر
ناصر
3 سال قبل

سلام خانم امینی .۷ عدد بیتکوین استخراج کردیم طی چند سال .حالا چطور بفروشیم .راهنمایی میکنین؟

سینا امینی
سینا امینی
3 سال قبل

سلام خانم امینی هنگام فروش بیت کوین از کلمه ریزش صحبت میکنند یعنی چی و میشه توضیح بدید.ممنون از شما

بهزاد قلعه لانی
بهزاد قلعه لانی
3 سال قبل

درود و سلام خدمت شما خانم امینی مدتیه بابرنامه کریپتوتب ازطریق گوشی بیتکوین استخراج میکنم طی یک هفته مقدار ۰.۰۰۰۰۱۶۰۰ ساتوشی استخراج کردم ارزش دارد از چه طریقی میتوانم به ریال تبدیلش کنم. ممنون میشم راهنمایی کنی باتشکر

مهدی
مهدی
3 سال قبل

سلام
خسته نباشید
می خواستم بپرسم برای فرایند استخراج بیتکوین و تبدیل، باید شبانه روز ماینر وصل به اینترنت باشد یا به صورت مقطعی کافیست؟!

Pooya
Pooya
3 سال قبل

تشکر بابت راهنمایی ها و اطلاعاتتون.
لطفا در مورد مدل های برتر ماینر ها هم بنویسید و مثل سایت ارز دیجیتال ماشین حساب ماینر رو بذارید.
سپاس

دکمه بازگشت به بالا