آموزش کیف پول ارز دیجیتالکیف پول

کیف پول لجر؛ آموزش استفاده از کیف پول نانو اس و نانو ایکس

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، باید برای معاملات خود یک کیف پول مناسب انتخاب کنید. در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال، امنیت و جلوگیری از هک شدن، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشت. کیف پول لجر یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه محسوب می‌شود. در این مقاله، به معرفی کیف پول لجر نانو اس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری دستگاهی با امنیت بالا است که در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت امکان ذخیره‌سازی رمزارزها را فراهم می‌کند. به طور معمول در کیف پول‌های دیگر برای جابه‌جایی وجوه از کلید خصوصی استفاده می‌شود، در این حالت اگر کامپیوتر با بدافزار یا ویروس آلوده شود، کلید خصوصی هک شده و به سرقت می‌رود. با داشتن کیف پول سخت افزاری، کلیدهای خصوصی روی دستگاه ذخیره می‌شوند و هرگز در کامپیوتر نگهداری نمی‌شوند، این بدان معنی است که حتی اگر کامپیوتر آلوده شود، باز هم کلیدهای خصوصی در امان هستند. این‌ها تمام ویژگی‌هایی است که در کیف پول نرم افزاری اغلب در دسترس نیست.

کیف پول لجر (Ledger)

در سال ۲۰۱۴ شرکت لجر شروع به ساخت کیف پول لجر برای بیت کوین کرد. این کیف پول امکانی را فراهم آورده است تا کاربران با خیالی آسوده بتوانند سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین قابل ذکر است که از این سخت‌افزار حتی در کامپیوترهای آلوده به ویروس نیز بدون اینکه مشکلی پیش بیاید، می‌توان استفاده کرد. کیف پول لجر دارای نسخه کیف پول دسکتاپ نیست و تنها از طریق نرم‌افزار دسکتاپی که به Ledger Live معروف است، کنترل می‌شود.

از مزایای کیف پول لجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا و کاربری آسان 
  • کیفیت بالا
  • پشتیبانی بسیاری از رمزارزها 
  • سازگاری با بسیاری از کیف پول‌های گرم
  • ارزان‌تر از سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • مقاومت بالا

برخی از افراد ممکن است برای صرفه‌جویی در بودجه کیف پول لجر دست دوم را بخرند. با توجه به مسائل امنیتی بهتر است این کیف پول تنها از افراد مطمئن خریداری شود و پس از خرید تمام اقدامات امنیتی لازم انجام شود.

کیف پول لجر از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟ 

کیف پول لجر بیشترین میزان پشتیبانی از رمزارزها در میان سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارد. علاوه بر اینکه ولت لجر یکی از بهترین کیف پول‌ بیت کوین، اتریوم و سایر آلت‌ کوین‌ها است، لجر از شیبا، دوج کوین و سایر میم کوین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. توکن‌های متاورسی ماند آلیس نیز در این کیف پول قابلیت ذخیره‌سازی دارند.

امنیت کیف پول لجر

کیف پول لجر دارای یک چیپ فناوری به نام Secure Elemnt  است. اگر به کارت‌های بانکی، سیم کارت‌ها و حتی گواهینامه خود نگاهی بیندازید، متوجه وجود یک چیپ یا تراشه روی کارت خود خواهید شد. این تراشه برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت طراحی شده است. Secure Element یکی از امن‌ترین تراشه‌ها در حوزه فناوری است. این تراشه روی کیف پول نیز نصب شده است. بنابراین خرید ارز دیجیتال و ذخیره‌سازی آن در لجر، یک انتخاب امن خواهد بود.

راهنمای تنظیم کیف پول لجر نانو اس

پول لجر نانو اس بعد از خریداری به شکل یک جعبه ارائه می‌شود. برای اطمینان از اینکه کیف پول خریداری شده دست‌کاری نشده است، آن را از سایت‌های معتبر خریداری کنید. برای استفاده از آن، ابتدا بسته‌بندی پلاستیکی کوچک ولت لجر را باز کرده و کلیه محتویات آن را خارج کنید. حتماً اطمینان حاصل شود که برگه عبارات بازیابی موجود در جعبه خالی است. همچنین جعبه حاوی کیف پول لجر باید حاوی موارد زیر باشد:

  • دستگاه لجر نانو اس
  • کابل USB
  • کارت یا برگه برای نوشتن عبارت رمز
  • کارت یا برگه راهنما
  • بند یا تسمه برای انداختن دور گردن
  • حلقه و آویز برای جا سوئیچی
متعلقات کیف پول لجر

اتصال کیف پول

بعد از روشن کردن رایانه خود برای اتصال کیف پول لجر، انتهای کوچک کابل USB را به درگاه جانبی دستگاه Ledger Nano S خود و انتهای دیگر کابل را به رایانه خود وصل کنید.

در این حالت صفحه نمایش پیغام می‌دهد که برای شروع هر دو دکمه را فشار دهید.

هر دو دکمه موجود در بالای Nano S را به طور هم‌زمان فشار دهید.

دکمه سمت راست را فشار دهید تا تأیید کنید که می‌خواهید Ledger Nano S خود را به عنوان یک دستگاه جدید پیکربندی کنید.

تنطیم کیف پول لجر

تنظیم پین کد و آماده‌سازی کیف پول لجر نانو اس

با توجه به تنظیماتی که تا به اینجای کار انجام شد، اکنون صفحه نمایش پیغام می‌دهد که در قدم اول پین کد انتخاب شود. هر زمان که می‌خواهید قفل دستگاه خود را باز کنید، برای تاییدیه‌های خاص باید از این پین کد استفاده کنید.

پین انتخابی کیف پول لجر در حالت ایده آل باید عددی باشد که بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد، ولی نباید از اعداد خیلی ساده‌ای که به راحتی قابل حدس هستند (مانند ۱۲۳۴)، استفاده کنید. برای تنظیم پین، باید هر دو دکمه موجود در بالای دستگاه را فشار دهید.

برای انتخاب شماره اول پین از دکمه‌های بالا یا پایین می‌توانید به عنوان کنترل کننده استفاده کنید. سپس برای تأیید پین خود هر دو دکمه را فشار دهید.

پین کد کیف پول لجر

این روند را تا زمانی که پین ​​۴ تا ۸ رقمی خود را انتخاب کنید، ادامه دهید. اگر اشتباهی رخ داد، با استفاده از آیکن “backspace” می‌توانید به عقب برگردید و آن را اصلاح کنید. در آخر، نماد “tike” را برای چرخش در میان عددهای موجود انتخاب کنید و هر دو دکمه را فشار دهید تا پین انتخابی خود را تأیید کنید.

تایید پین کد

دستگاه از شما می‌خواهد پین کد ایجاد شده را تأیید کنید. برای شروع فرایند تأیید پین، هر دو دکمه را فشار دهید.

با استفاده از دکمه‌های بالای دستگاه کیف پول لجر، دوباره پین ​​را وارد کنید تا از میان هر یک از رقم‌های موجود بچرخید.

حال که پین ​​خود را وارد کرده‌اید، دوباره نماد “tike” را انتخاب کرده و دکمه بالا را فشار دهید تا تأیید شود.

عبارت بازیابی شما روی صفحه نمایش نوشته می‌شود. هر دو دکمه را فشار دهید تا کلمات بازیابی (Seed) تنظیم شود.

صفحه نمایش Ledger Nano S اکنون یک سری عبارت که شامل ۲۴ کلمه است را نشان می‌دهد. این کلمات، کلمات بازیابی یا کلمات Seed شما هستند و در صورتی که شما نیاز به تعویض دستگاه کیف پول لجر داشته باشید، به این کلمات نیاز خواهید داشت.

صحیح و به ترتیب نوشتن کلمات Seed و همچنین ذخیره آن‌ها در یک جای امن بسیار مهم است. با استفاده از دکمه سمت راست می‌توان چرخش کلمات را انجام داد. همچنین اگر یکی از کلمات حذف شده باشد و یا این ‌که بعد از نوشتن کلمات Seed خود بخواهید بررسی مجدد انجام دهید، می‌توانید از دکمه سمت چپ استفاده کنید.

ریکاوری

پس از به دست آوردن همهٔ ۲۴ کلمه و اطمینان از اینکه همه آنها به ترتیب و صحیح نوشته شده‌اند، هر دو دکمه بالا را با هم فشار دهید.

نگارش Seed

اکنون دستگاه برای اطمینان از صحت نوشتن کلمات از شما می‌خواهد برخی از کلمات را تأیید کنید. برای شروع هر دو دکمه را فشار دهید.

از دکمه‌های بالا و چپ و راست استفاده کنید، کلمات موجود را مطابق با کلمات شماره‌گذاری شده روی صفحه نمایش، انتخاب کنید. پس از انتخاب کلمه صحیح، با فشار دادن هر دو دکمه به طور هم‌زمان آن را تأیید کنید.

مرحله قبل را تا زمانی که به همه سؤالات کلمه بازیابی Seed پاسخ صحیح می‌دهید، تکرار کنید. سپس صفحه نمایش پیغام می‌دهد که ” دستگاه شما اکنون آماده است “.

نصب Ledger Live  

برنامه لجر لایو یکی از نرم‌افزارهای مرتبط با کیف پول لجر است که به عنوان واسط برای Ledger Nano S مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلیه برنامه‌ها، کیف پول‌ها و معاملات شما به صورت مستقیم از طریق نرم افزار  Ledger Live مدیریت می‌شود.

برای اجرای برنامه Ledger Live مراحل زیر را انجام دهید:سایت Ledger Live باز کرده و روی دکمه Download کلیک کنید.

دانلود لجر

پس از دانلود کامل، Ledger Live را نصب کرده و سپس آن را باز کنید. پس زمینه موردنظر را برای برنامه انتخاب کرده و روی گزینه “Get started” کلیک کنید.

تنظیم برنامه لجر لایو

روی گزینه اول کلیک کنید تا تا دستگاه لجر نانو اس را به برنامه معرفی و آن را تنظیم کنید.

از بین ۳ گزینه موجود، گزینه “Ledger Nano S” را انتخاب کنید.

به کیف پول لجر خود مراجعه کنید و برای آن یک پین کد تنظیم کنید (کمی قبل‌تر نحوه تنظیم پین کد را توضیح دادیم، اگر در مرحله قبل این کار را انجام دادید، نیازی به انجام مجدد آن نیست).

پین کد در لجر لایو

عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای مربوط به کیف پول خود را یادداشت کنید (کمی قبل‌تر نحوه یادداشت عبارت بازیابی را توضیح دادیم، اگر در مرحله قبل این کار را انجام دادید، نیازی به انجام مجدد آن نیست).

برای تأیید اصل بودن دستگاه کیف پول لجر و اینکه مراحل قبلی به درستی انجام شدند، باید به چند سوال پاسخ دهید (اینکه پین کد را انتخاب کردید و کلمات بازیابی نیز یادداشت شدند).

بعد از پاسخ به سؤالات می‌توانید اصل بودن دستگاه خود را بررسی کنید. برای بررسی اصل بودن دستگاه، بایستی PIN خود را در کیف پول وارد کنید و همچنین از اتصال کامپیوتر خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید. اگر دستگاه شما اصل باشد، با عبارت “Your device is geniune” مواجه خواهید شد که نشان می‌دهد دستگاه شما اصل است.

با تأیید پین کدهای وارد شده، پیغام  “Your device is geniune” دریافت می‌شود، نمایش این پیغام نشانه تأیید اصل بودن دستگاه است.

در قدم بعدی شما باید یک رمز (پسورد) برای برنامه لجر لایو در نظر بگیرید، دقت کنید که برای هر بار استفاده از این برنامه، به این رمز نیاز دارید.

بعد از وارد کردن پسورد، روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

در قسمت بعدی با تنظیماتی مواجه خواهید شد که می‌توانید مطابق با نظر خود، آن‌ها را تغییر دهید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که تغییری انجام ندهید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

ریکاوری در لجر لایو

حال کیف پول لجر با موفقیت به نرم‌افزار لجر لایو معرفی شده است و می‌توانید از این نرم‌افزار برای مدیریت دارایی‌های خود استفاده کنید. روی گزینه “Open Ledger Live” کلیک کنید.

روی گزینه Continue کلیک کنید.

در این صفحه، از طریق منوی Portfolio و انتخاب گزینه “Add account” می‌توانید اکانت‌های مرتبط با دارایی خود را به برنامه اضافه کنید.

در منوی سمت چپ، روی گزینه Manager کلیک کنید. در این بخش نرم‌افزارهای مرتبط با سایر ارزهای دیجیتال موجود هستند و بر اساس نیاز خودتان می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) نوع دیگری از کیف پول سخت افزاری لجر است که به شما کمک می‌کند بر ارز‌های دیجیتال خود کنترل بیشتری داشته باشید و امنیت آن‌ها را حفظ کنید. این کیف پول بعد از  لجر نانو اس وارد بازار شد. اما تفاوت‌های مهمی با آن داشت که باعث شد تا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

تفاوت لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

مهم‌ترین تفاوت این دو کیف پول در قیمت آن‌ها است. لجر نانو ایکس قیمت گران تری نسبت به کیف پول لجر نانو اس دارد. به همین دلیل افرادی که در بودجه خود محدودیت دارند لجر نانو اس را برای مدیریت دارایی‌های ارز دیجیتال خود ترجیح می‌دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم کیف پول لجر نانو ایکس، اتصال به IOS است. در حالی که نانو اس تنها از طریق کامپیوتر، لپتاپ یا اندروید کار می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های لجر نانو ایکس صفحه نمایش بزرگتر است. در واقع یکی از ایرادهایی که به مدل نانو اس وارد بود، کوچک بودن صفحه نمایش آن بود. به همین دلیل کمپانی لجر برای جلب رضایت کاربران خود صفحه نمایش را در مدل لجر نانو ایکس بزرگتر کردند.

ارز‌های دیجیتالی که توسط دستگاه لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌شوند

کیف پول نانو ایکس هم مانند مدل نانو اس از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کیف پول دیگری دارایی‌های خود را ذخیره کنند. برخی از مشهورترین ارزهای دیجیتال که توسط کیف پول لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌شوند عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، XRP، بیتکوین کش، لایت کوین، تتر، بینانس کوین، EOS و استالر

آموزش نصب کیف پول لجر نانو ایکس

نصب کیف پول لجر نانو ایکس بسیار مشابه نانو اس است، به همین دلیل در اینجا به اختصار مراحل نصب نانوایکس را توضیح می‌دهیم.

  •  لجر نانو ایکس را از طریق کابلی که در پکیج قرار دارد روی سیستم عامل خود متصل کنید.
  •  یک پین کد ۴-۶ رقمی ایجاد کنید. از آنجایی که این پین کد اولین دیوار دفاعی کیف پول سخت افزاری شما در مقابل هکرها است، در انتخاب آن دقت کنید.
  •  عبارت ریکاوری که در دستگاه نمایش به شما داده خواهد شد را یادداشت کنید و از به اشتراک گذاشتن آن با سایرین اجتناب کنید.
  • سپس برای شروع کار، ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید.
  • Ledger Live را نصب کنید زیرا علاوه بر دستگاه لجر نانو ایکس به برنامه Ledger Live نیز نیاز خواهید داشت.

لجر، انتخابی مطمئن

کیف پول لجر به علت پشتیبانی بالایی که از رمزارزها دارد، کاربران را به سمت استفاده از آن سوق می‌دهد. این کیف پول به دلیل دوام بالای آن در برابر صدمات فیزیکی دارای مقاومت زیادی است. همچنین با توجه به روکش استیلی، این کیف پول فیزیکی زنگ نمی‌زند. کیف پول لجر را می‌توان یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود در بازار دانست و باتوجه‌به امنیت بالای این کیف پول، می‌توان با آسودگی خاطر استفاده از آن را به کاربران پیشنهاد کرد.

چه تعداد توکن و کوین را می‌توان در Ledger Nano S ذخیره کرد؟

سرمایه گذاران می‌توانند بیش از ۱۱۰۰ کوین و توکن را در Ledger Nano S ذخیره کنند که ۲۳ ارز دیجیتال مستقیماً توسط لجر پشتیبانی می‌شوند و بقیه توسط برنامه‌های شخص ثالث نصب شده پشتیبانی می‌شوند.

آیا کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) امن است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لجر نانو ایکس برخورداری از امنیت بسیار بالا است. زیرا تیم توسعه دهنده این دستگاه، با شناسایی تمام راه‌های ممکن برای هک این دستگاه، روش دفاعی مطمئنی را در برابر آن را تدوین کرده‌اند.

اگر کیف پول لجر خراب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

شما یک Seed بازیابی دارید که در اولین راه‌اندازی Ledger به‌صورت دستی آن را یادداشت می‌کنید. بنابراین می‌توانید با پیکربندی مجدد جایگزین جدید، کیف پول‌ خود را با خیال راحت بازیابی کنید. 

گام قبلی (۱۴/۱۴) گام بعدی

(۱۴/۱۴)

گام بعدی next

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
419 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اميد
اميد
1 ماه قبل

سلام وقت به خیر
من درمورد ارز دیجیتال هیچ گونه اطلاعی ندارم.
یکی دوسال پیش به پیشنهاد یک آشنا مقداری بیت کوین و اتریوم برای سرمایه گذاری خریدم ودر کیف لجر نانو sواریز کردم
حالا سوالم اینه آیا ممکنه برای آنها اتفاقی بیفتد
مثلاً برنامه ای تغییر کند که من نتوانم بهشون دسترسی داشته باشم…. یا اینکه نه میشه چند سال نگه شون دارم
ممنون میشم وقت می‌گذارید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  اميد

سلام
کیف پول لجر نانو جزو ولتهای سخت افزاری و بسیار ایمن برای نگهداری رمزارزها به شمار میرود و هیچ خطری دارایی شما را تهدید نمیکند.
البته توجه داشته باشید که حفظ عبارات بازیابی کیف پول، کاملا بر عهده خودتان است و درصورتی که به هر دلیل به دست سایر اشخاص بیوفتد، دارایی شما به سرقت رفته است.

علی
علی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر.
برای اینکه کسی بخواد از جای دور به آدرس کیف پول لجر ارز انتقال دهد باید کیف پول روشن باشه یا نیازی نیست روشن باشه و هر زمان متصل کردیم دارایی ها رو نشون میدهد؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
نیازی به روشن بودن ولت نیست. صرافا شما با در اختیار گذاشتن آدرس کیف پول ها تراکنش انجام میدهید.

مینا
مینا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من میخوام از لجرم به یه کیف پول دیگه ارز انتقال بدم ولی میگه اینترنت قطع هست در صورتی که سرعت اینترنت خوبه و وی پی ان هم وصل هست
میشه منو راهنمایی بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مینا

سلام
لطفا به دقت ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید. .وی پی ان خود را قطع کرده و مجددا امتحان کنید.

عباس سعادت
عباس سعادت
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر .. من میخوام کیف پول لجربخرم ولی میترسم کیفی که به اسم نو بهم میدن قبلا کسی بازش کرده باشه و رمزها رو یادداشت کرده باشه .. راهی هست که مطمئن بشم کسی قبل من این کیف رو بازنکرده باشه و واردش نشده باشه ؟؟ چجوری باید متوجه بشم ..

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  عباس سعادت

سلام وقت بخیر
ترجیحا لجر نو از نمایندگی و فروشنده معتبر بخرید ولی اگر می‌خواید دست دوم بخرید، سخت افزارش رو بررسی کنید ببینید شکستگی یا ترک نداشته باشه. ولی به هر حال، لجر دست دوم ریسک‌های خاص خودش رو داره و به اندازه لجر نو، امن نیست.
علاوه بر این حتما توجه داشته باشید که برای راه اندازی اولیه لجر، دستگاه وارد مراحل ساخت پین کد و سپس ارایه عبارات بازیابی میشود. “در غیر این صورت قبلا دستگاه استفاده شده است”

وفایی
وفایی
3 ماه قبل

با سلام . آیا می شود درون کیف پول سخت افزاری تبدیل بین ارزی انجام داد مثلا با انتقال تتر به کیف پول می شود تتر رو به بیت کوین تبدیل کرد یا نه ؟ سپاس

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  وفایی

سلام
بله برخی کیف پول های سخت افزاری امکان سواپ درون شبکه ای را برای برخی ارزها فراهم می‌کنند. اما توجه داشته باشید که این قابلیت محدود است و برای تبدیل تمام ارزها به یکدیگر باید از یک صرافی متمرکز کمک بگیرید.

سپاس از همراهی شما

کامیار محمدی
کامیار محمدی
11 ماه قبل

سلام و خسته نباشید. سوالی که داشتم اینه که شما در جواب یکی از سوال کنندگان که نحوه خرید بیت کوین را پرسیده بودند ، گفته بودید که خرید ارز دیجیتال به صورت مستقیم از یک شخص و درخواست انتقال به کیف پول لجر به صورت مستقیم به دلیل کلاهبرداری های انجام شده توصیه نمیشه. میشه بگید که چجوری کلاهبرداری در انتقال به لجر توسط اشخاص انجام میشه؟ مگه لجر پیش خودمون نیست همیشه؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام وعرض ادب
امروزه به دلیل تعدد صرافی های ارز دیجیتال و امکان پیگیری تراکنش و پشتیبانی از مشتریان، بهترین راه برای خرید یک ارز دیجیتال استفاده از صرافی های معتبر است. ضمن اینکه کلاهبرداری هایی برای خرید و فروش رمزارزها اتفاق افتاده. به عنوان مثال دابل اسپندینگ یا خرج کردن مضاعف که یک نمونه از آنهاست.

سپاس از همراهی شما

Abolfazl Aghazadeh
Abolfazl Aghazadeh
1 سال قبل

سلام من چرا نمیتونم بلاکچین ترون خودم رو روی لجر نانو اس بالا بیارم حتی چند بار clear cash هم انجام دادم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Abolfazl Aghazadeh

سلام و عرض ادب
اگر با بروزرسانی و clear cash این مشکل رفع نشد، لطفا آن را با پشتیبانی ledger در میان بگذارید. ضمن اینکه توجه داشته باشید که حافظه کیف پول لجر نانو اس، ۱۶۰ کیلوبایت است که به طور تقریبی به شما اجازه میدهد نهایتا ۳ تا ۵ برنامه بلاکچینی را روی آن نصب کنید.

سپاس از همراهی شما

محمد پیمان
محمد پیمان
1 سال قبل

کیف پول لجر اس درحالتی که هاوی بیتکویین هست هم قابل تعویض رمز هست چون شک دارم که عبارت بازیابی به دست کسی افتاده باشد.
۲. اگر امکانش نیست انتقال به کیف پول دیگر به صورت مستقیم امکان دارد یا حتما از طریق سایت و آدرس کیف پول این کار باید انجام شود و شامل هزینه است درسته

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد پیمان

سلام
وقت شما به خیر
۱- امکان تغییر عبارات بازیابی کیف پولی که حاوی دارایی است وجود ندارد و شما برای تغییر عبارات بازیابی یک کیف پول، باید کیف پول جدیدی تعریف کنید و دارایی خود را مجددا روی آن انتقال دهید.
۲- برای انتقال دارایی به کیف پول دیگر شما باید لجر نانو اس خود را به کامپیوتر متصل کنید و توسط برنامه لجر لایو وارد کیف پول خود شوید. سپس در آنجا میتوانید دارایی خود را انتقال دهید. (انتقال در کیف پول لجر مانند سایر انتقال ها در شبکه بلاکچین شامل پرداخت کارمزد شبکه است).

سپاس از همراهی شما

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من تتر خریدم و به آدرس کیف پول لجر ارسال کردم ادرس رو کپی کردم ول فکر کنم ادرس رو بعد از امدن شماره ولت تایید نکردم ولی ادرس رو فرستادم تتر هم ارسال شده به همان کیف ولی توی کیف نشون نمیده چند بار هم از کیف پول خارج و وارد شدم ولی نشون نداد تمامی ارسال درست انجام شده ولی من در کیف نمیبینم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت شما به خیر
آیا از صحت و تطبیق شبکه کیف پول مبدا و مقصد تراکنش خود اطمینان دارید؟ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم با پشتیبانی آنلاین کیف پول لجر، “قسمت Help” ارتباط برقرار کنید و این مساله را با آنها درمیان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

محمد امین
محمد امین
1 سال قبل

سلام خواستم بدونم کیف پول لجر رو از باید خریداری کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد امین

سلام
وقت به خیر
بله کیف‌پول‌های خانواده لجر (Ledger) از نوع سخت افزاری هستند که باید آنها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

سپاس از همراهی شما

یعقوب
یعقوب
1 سال قبل

سلام من آدرس اتریم کیف پولم لجر نانو اس خودم رو دادم به ماینر آیا ممکنه این آدرس تغییر کنه و اتریم واسم واریز نشه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  یعقوب

سلام
وقت به خیر
خیر این آدرس ثابت است و تغییری نمی‌کند.

سپاس از همراهی شما

farshad
farshad
2 سال قبل

سلام
تبریک سال نو
من میخوام چندین نوع ارز داخل لجر داشته باشم
ولی حافظه لجر نانو اس خیلی کمه و هر برنامه ای که متناسب با ارز هستش رو نصب میکنم کلی از حافظه پر میشه و کلا ۴ تا بلاکچین ارزها نصب میشه نصب میشه!
چطور میشه ۲۰ ارز مختلف با بلاکچین مختلف رو نصب و استفاده کرد

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  farshad

سلام
سال نو شما مبارک
متاسفانه این مساله مربوط به حافظه لجر نانو اس می‌شود و همانطور که مستحضرید نهایتا ۴ بلاکچین را می‌توانید روی این این کیف پول نصب کنید. برای ذخیره ارزهای بیشتر شما باید از کیف پول‌های جدیدتر مانند لجر نانو ایکس (نهایتا ۱۰۰ بلاکچین) استفاده کنید.

سپاس از همراهی شما

علی
علی
2 سال قبل

سلام
به تازگی این دستگاه رو خریدم
خواستم بدونم برای واریز بیتکوین به این دستگاه باید حتما هر بار آنلاین شد یا یکبار کپی کردن آدرس ولت کافیه؟

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام
وقت به خیر
علت تغییر آدرس یک کیف پول بیت کوین به این دلیل است که کیف پول مورد نظر از نوع HD است. کیف پول‌های HD که مخفف عبارت «Hierarchical deterministic» به معنای «سلسله مراتبی قطعی» است، بر اساس یک استاندارد مشخص ساخته شده‌اند. هدف اصلی تغییر آدرس بیت کوین در کیف پول‌های HD افزایش امنیت و حریم خصوصی شما است. به زبان ساده این تغییر آدرس به این دلیل انجام می‌شود که همه تراکنش‌های شما با یک آدرس واحد در بلاکچین ثبت نشود، تا کسی با داشتن آن آدرس بتواند تاریخچه تمام تراکنش‌هایی که در گذشته انجام داده‌اید را ببیند!
اما اگر کسی به هر دلیلی به یکی از آدرس‌های قبلی شما هم بیت کوین ارسال کند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و BTC ارسال شده پس از تایید به دست شما رسیده و در کیف پولتان نمایش داده می‌شود.

سپاس از همراهی شما

حجت
حجت
2 سال قبل

سلام, من وارد لجر میشم و مشکلی ندارم ولی رمز ۱۲ کلمه ای را گم کردم. آیا میشه حالا که تو لجر هستم اون رمز ۱۲ کلمه ای که داشتم را دوباره ببینم تا در جایی ذخیره نمایم؟

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  حجت

سلام
وقت به خیر
خیر، در کیف پول لجر نانو اس امکان مشاهده عبارات بازیابی نیست. درصورتی که عبارات بازیابی خود را گم کرده‌اید، هرچه سریعتر دارایی خود را به روی کیف پول دیگری انتقال دهید. سپس می‌توانید با روشن کردن مجدد لجر نانو خود و انتخاب گزینه configure a new device مجددا آن را به عنوان یک کیف پول جدید راه‌انداری و عبارات بازیابی جدیدی دریافت کنید. اکنون می‌توانید مجددا دارایی خود را به لجر نانو اس انتقال دهید.
به یاد داشته باشید همیشه باید از عبارات بازیابی کیف پول خود به دقت محافظت کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا