آموزش کیف پول ارز دیجیتالکیف پول

تراست ولت چیست؟ دانلود و آموزش تراست ولت (Trust wallet)

بازار ارزهای دیجیتال، همواره توسط افراد سودجویی که تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف هک، مالک ارزهای دیجیتال دیگران شوند، تهدید می‌شود. بنابراین، برخورداری از روشی ساده و ایمن برای نگهداری ارزهای دیجیتال، از اصلی‌ترین گام‌های ابتدایی شروع فعالیت در این بازار است. همان طور که در آموزش کیف پول ارز دیجیتال اشاره شد، برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌توانید از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‎‌افزاری و همچنین کیف پول صرافی‌های معتبر استفاده کنید. یکی از این کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول تراست ولت است؛ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که تراست ولت چیست و نحوه نصب و استفاده از آن را آموزش خواهیم داد.

تراست ولت چیست؟ مروری بر تاریخچه تراست ولت

این کیف پول برای اولین بار توسط ویکتور رادشنکو (Viktor Radchenko) در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. صرافی Binance سال ۲۰۱۸ تراست ولت را تحت مالکیت خود درآورده است تا سرویس بهتری را ارائه کند. از آنجایی که Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، برای ایجاد آن نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید. این کیف پول گزینه خیلی خوبی برای تازه کارها و کاربرانی است که دوست ندارند از برنامه‌هایی با ظاهر و رابط کاربری پیچیده استفاده کنند.

هر چند رادشنکو این کیف پول را با هدف پشتیبانی سریع از توکن‌های با استانداردهای ERC20 و ERC223 ایجاد کرده بود اما در حال حاضر تراست ولت از توکن‌ها و کوین‌های بلاکچین‌‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

مزایای تراست ولت

تراست ولت به دلیل ویژگی‌هایی که دارد توانسته است به یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب تبدیل شود. بدون تردید مهم‌ترین ویژگی این کیف پول، کاربری ساده و جذاب است که حتی افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و برای آن‌ها پیچیده نیست. سایر مزایای تراست ولت عبارتند از:

  • ایمن و مطمئن
  • قابل دسترس و رایگان
  • ساده، سهولت در استفاده و کاربرپسند
  • امکان تعیین رمز عبور برای ورود به کیف پول
  • قابلیت نصب همزمان روی چند دستگاه موبایل
  • ارائه شده برای دو سیستم عامل اندروید و ios
  • ذخیره شدن کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه کاربر
  • مشاهده کامل دارایی‌ها به همراه قیمت لحظه‌ای رمزارزها
  • امکان استیکینگ (تراست ولت امکان کسب سود از دارایی‌های دیجیتال را با بهره‌ای قابل انعطاف از طریق استیکینگ ارز دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.)

معایب تراست ولت

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال با ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد است. به طوری که پیدا کردن ایراد برای آن سخت است. به عنوان تنها مورد می‌توان گفت که تراست ولت یک کیف پول گرم است که از شیوه ذخیره گرم یا آنلاین استفاده می‌کند، به همین دلیل به اندازه کیف پول سخت‌افزاری ایمن نیست. هر چند با رعایت نکات امنیتی می‌توان خطرات احتمالی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. باید توجه داشت که حتی در صورت استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری و نادیده گرفتن موارد امنیتی، دارایی کاربر در خطر خواهد بود.

البته در حال حاضر تراست ولت تنها برای اندروید و iOS در دسترس است که از نظر برخی کاربران یک ایراد برای تراست ولت است. اما ممکن است که تیم توسعه دهنده این ولت، در آینده‌ای نزدیک نسخه تحت ویندوز آن را نیز منتشر کنند.

امنیت کیف پول تراست والت

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه رمز ارزی کاربران است. تلاش توسعه‌دهندگان آن برای حفظ حریم خصوصی کاربران Trust Wallet و عدم دریافت و ذخیره اطلاعات آن‌ها ستودنی است. همانطور که می‌دانیم در زمان انتخاب یک کیف پول ارزدیجیتال، امنیت مهمترین معیار است. به همین جهت در ادامه بررسی امنیت تراست ولت می‌پردازیم.

متن باز: به لطف open source بودن این کیف پول می‌توانید (در صورت دانش فنی کافی) کد منبع آن را بررسی و از نبود مشکل و چالش در برنامه اطمینان پیدا کنید. اما لازم است بگوییم که هکرها و تبهکاران سایبری نیز به این کدها دسترسی دارند و ممکن است در صورت پیدا کردن یک رخنه امنیتی در آن به جای گزارش دادن، سوء استفاده کنند.

غیر حضانتی: این ولت محبوب غیر حضانتی است، این بدان معنی است که کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز در سرورهای آنلاین ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی هوشمند نگهداری می‌شوند.

امکان پشتیبان‌گیری: حین ساخت اکانت داخل اپلیکیشن تراست ولت ۱۲ عبارت بازیابی به شما ارائه می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل مثل سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه و غیره می‌توانید به سادگی با وارد کردن این ۱۲ کلمه ارزهای دیجیتال خود را در یک دستگاه دیگر بازیابی کنید.

رمزگذاری تراست ولت

هنگام ورود به برنامه، امکان ایجاد رمز عبور برای ایجاد امنیت اضافی نیز فراهم شده است. ابتدا وارد قسمت setting شده و بعد از آن به قسمت security بروید؛ و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک رمز عبور ۶ کاراکتری انتخاب کنید.
  2. هر بار که بخواهید وارد برنامه شوید و یا تراکنشی را امضا کنید، لازم است این پسورد ۶ کاراکتری را وارد کنید.
  3. در صورت فراموش کردن این رمز عبور، می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی آن رمز عبور خود را بازیابی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از Trust wallet

از آنجایی که این کیف پول روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، می‌توانید از همان ابتدا از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر اینصورت، اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود، با هیچ روش دیگری نمی‌توانید دوباره وارد آن شوید. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی یا Recovery Phrase است که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. به دلیل اینکه در زمان نصب کیف پول تراست ولت مانند کیف پول‌های دیگر شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی‌شود، تنها راه دسترسی به کیف پول‌تان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی است. 

دسترسی به دکس‌ها در کیف پول تراست

در کیف پول Trust Wallet امکان ترید ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. برای خرید ارز دیجیتال در این کیف پول، می‌توانید با ورود به بخش Discover به وسیله یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز به ترید رمزارزها بپردازید. با ورود به دکس‌های مانند یونی سواپ و پنکیک سواپ امکان معامله توکن‌ها با استاندارد ERC20 و استاندارد BEP20 وجود دارد. شایا ذکر است که در آپدیت اخیر تراست ولت، امکان دسترسی به صرافی DEX تراست ولت وجود ندارد و این بخش از کیف پول تراست ولت حذف شده است.

آموزش نصب تراست ولت؛ برای اندروید و آیفون (iOS)

گام اول: برنامه Trust Wallet را از یک منبع معتبر و رسمی دانلود کنید.

آموزش عضویت، ساخت و بازیابی تراست ولت

شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی https://trustwallet.com برنامه مورد نیاز خود را مطابق با اینکه سیستم عامل شما Android است یا iOS، دانلود کنید. دقت کنید که حتماً برنامه را از منبع معتبر و ارائه‌دهندگان اصلی برنامه App Store و Play Store دانلود کنید.

سایت تراست ولت برای کاربران ایرانی شامل تحریم های بین المللی و تنها با VPN قابل دسترس است!

لینک دانلود:

گام دوم: پس از دانلود برنامه Trust Wallet و باز کردن آن، روی گزینه create a new wallet (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید. گزینه I already have a wallet (از قبل کیف پول‌دارم) نیز برای کاربرانی که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده‌اند و حساب کاربری دارند، موجود است. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، می­‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

ایجاد اکانت در تراست ولت

گام سوم: در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی create a new wallet، تراست ولت از شما می‌خواهد سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این مورد را بپذیرید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

سیاست‌های حریم خصوصیت تراست ولت

گام چهارم: اکنون نیاز است که ۱۲ کلمه نشان داده شده در تصویر را یادداشت کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول، این ۱۲ کلمه را باید در امنیت کامل نگهداری دارید. چند توصیه مهم درباره ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول تراست:

کلمات بازیابی را روی یک کاغذ نوشته و در مکانی امن نگهداری کنید. از ذخیره این کلمات در محیط مجازی که به اینترنت متصل است، خودداری کنید.

چندین نسخه از کلمات تهیه کنید و آنها را در جاهای مختلف ذخیره کنید تا در صورت گم یا خراب شدن یکی از آن‌ها، بتوانید به نسخه دیگری از این کلمات دسترسی داشته باشید.

جهت حفظ امنیت کیف پول خود، کلمات را با دیگران به اشتراک نگذارید.

در این  مرحله برنامه به شما هشدار می‌دهد که کلمات بازیابی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. این مورد را بپذیرید و با کلیک بر روی گزینه “Continue”، کلمات بازیابی خود را مشاهده کنید. فراموش نکنید که ترتیب این کلمات اهمیت دارد و این کلمات را در جای امن یادداشت کنید.

۱۲ کلمه تراست ولت برای امنیت بیشتر آن

نکته: بهتر است بدانید که اگر قصد کردید تا از صفحه کلمات بازیابی اسکرین شات بگیرید، تراست ولت به شما اجازه نمی‌دهد و این روش را امن نمی‌داند.

گام پنجم: در این مرحله، برای تایید کیف پول، برنامه از شما می‌خواهد که کلمات مرحله قبل را به ترتیبی که به شما نمایش داده شد، وارد کنید و پس از وارد کردن کلمات، روی گزینه Continue کلیک کنید (به دلیل موارد امنیتی، ما در این مقاله آموزشی ۳ کلمه از ۱۲ کلمه را در تصویر زیر پنهان کردیم).

تایید کیف پول تراست ولت

گام ششم: پس از تأیید کلمات، تصویر زیر نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب هر ۱۲ کلمه گزینه Continue را لمس کنید.

تأیید کلمات تراست ولت

با نمایش این صفحه اطمینان حاصل می‌شود که کیف پول شما ساخته شده است. برای دسترسی به کیف پول خود روی کلمه Ok کلیک کنید یا از طریق علامت ضربدر پنجره را ببندید.

تاییدیه ساخت کیف پول تراست ولت

پیغام بعدی مربوط به پوش نوتیفیکیشن کیف پول‌تان است (پیامی که بر روی صفحه نمایش موبایل شما نمایان می‌شود). برای مثال، زمانی که بیت کوین در کیف پول‌تان دریافت می‌کنید، این پیغام به دستگاه موبایل شما ارسال می‌شود. می‌توانید روی گزینه ENABLE (فعال کردن) کلیک کنید یا پنجره را با استفاده از علامت ضربدر ببندید.

پوش نوتیفیکیشن تراست ولت

در تصویر زیر، صفحه اصلی کیف پول تراست را مشاهده می‌کنید که روی بخش Tokens (توکن‌ها) فعال است.

صفحه اصلی کیف پول تراست ولت

تبدیل ارزها به یکدیگر در Trust wallet

همانطور که در بالا گفته شد، این کیف پول به منظور معامله و تبدیل ارز در تراست ولت، دسترسی به دکس‌های مطرح را فراهم کرده است. تا پیش از آپدیت اخیر، فضایی شبیه به یک صرافی سنتی در تراست ولت وجود داشت که از طریق آن می‌توانستید دفتر سفارش یا Order Book را مشاهده کرده و سفارشات خرید و فروش‌تان را تنظیم کنید. این بخش با نام اکسچنج نمایش داده می‌شد و تنها برای ارز BNB با استاندارد BEP2 فعال بود. ولی به دلیل عدم استقبال کاربران از این بخش و کاهش بار محاسباتی از شبکه بی‌ان‌بی چین، در آپدیت اخیر از اپلیکیشن تراست ولت حذف شد.

در واقع تا پیش از این آپدیت، کاربران برای استفاده از دکس داخلی تراست ولت با ارور Transaction Error: NewOrderMsg disabled in BEP-151 – Code 400 مواجه می‌شدند. با دقت در این پیام، متوجه ارتباط این ارور با پروپوزال BEP-115 می‌شویم. در گیت‌هاب شبکه BNB اطلاعاتی در مورد ارتباط این پروپوزال با غیرفعال کردن سرویس صرافی غیرمتمرکز این شبکه از روی زنجیره بیکن چین BNB وجود دارد.

البته چندی پیش بایننس در پی اعلامیه اعلام کرد که قصد دارد بر روی زنجیره خود تغییراتی اعمال کند. به این صورت که دو زنجیره بایننس (Binance Chain) و بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) تحت پرچم زنجیره BNB به فعالیت خواهند پرداخت و نام آن‌ها به ترتیب به BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain تغییر خواهد کرد.

در گذشته زنجیره Binance Chain برای پیاده‌سازی DEX شبکه در نظر گرفته شده بود که طبیعتا پس از این جریانات روی BNB Beacon Chain قرار گرفت. در جریان این ری‌برندیگ و برای بهبود کارایی زنجیره بیکن BNB، بایننس تصمیم گرفت فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز در این زنجیره را توقف کند و این کار را تحت بروزرسانی به نام ارتقا گودل (Godel Upgrade) انجام داد.

در حال حاضر امکان تبدیل رمزارزها و معامله بوسیله تب Discover مهیا شده است که در ادامه مراحل انجام آن را مشاهده می‌کنید.

گام اول: وارد اپلیکیشن تراست ولت می‌شوید و روی تب Discover کلیک می‌کنید.

تبدیل رمزارزها در تراست ولت

گام دوم: دکسی قصد ترید در آن را دارید انتخاب کنید. در اینجا ما به عنوان مثال یونی سواپ را انتخاب کرده‌ایم.

انتخاب دکس در تراست ولت برای تبدیل رمزارزها

گام سوم: پس از ورود به دکس یونی سواپ، در بالای سمت راست صفحه، گزینه Connect را برای اتصال کیف پول به صرافی انتخاب کنید.

اتصال کیف پول به دکس

گام چهارم: پس از آن، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن نوع اتصال کیف پول را تعیین می‌کنید. با انتخاب Browser Wallet، سونی سواپ به صورت خودکار به کیف پول تراست ولت متصل می‌شود.

انتخاب نوع اتصال دکس به کیف پول

گام پنجم: پس طی این مراحل، کیف پول تراست ولت به دکس مورد نظر متصل شده است و می‌توانید به ترید بپردازید.

تکمیل اتصال کیف پول به دکس

آموزش بازیابی تراست ولت

کلماتی که یادداشت کرده‌اید، تنها راه دسترسی به Trust Wallet هستند. با دسترسی به این کلمات، قادر خواهید بود که از طریق هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید یا iOS به کیف پول خود دسترسی داشته باشید و با آن کار کنید. بنابراین آموزش بازیابی تراست ولت بسیار مهم است. اگر برنامه را نصب کرده ولی هنوز کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نکرده‌اید، لطفاً مراحل زیر را انجام دهید تا مجدداً کلمات بازیابی کیف پول خودتان را ببینید:

  • ابتدا روی بخش تنظیماتِ کیف پول (سمت پایین، گوشه راست) کلیک کنید.
  • روی گزینه “Wallets” کلیک کنید.
  • در این مرحله، اولین گزینه، یعنی کیف پول چند کوینی Multi-Coin Wallet را لمس کنید.
دسترسی به Trust Wallet
  • در کادر موجود در این صفحه، به ترتیب عبارات بازیابی والت خود را تایپ کنید.
  • برای تایپ کلمات از حروف کوچک استفاده کنید.
  • بعد از تکمیل عبارت بازیابی، گزینه Import را لمس کنید.
عبارات بازیابی تراست ولت
  • در پایان پس از کلیک بر گزینه Import، کیف پول شما بازیابی می‌شود و به صفحه اکانت خود هدایت می‌شوید.

تراست ولت از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند؟

این کیف پول امن یک ولت مولتی کارنسی است؛ کیف پول‌هایی که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، اصطلاحاً مولتی کارنسی Multi currency نامیده می‌شوند. تراست والت بیش از ۷۰ بلاکچین مختلف نظیر اتریوم (ETH)، بی‌ان‌بی چین، ترون، کازماس، پولکادات و غیره پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل می‌توانید میلیون‌ها دارایی دیجیتال مختلف شامل رمزارزها و NFTها را در آن دخیره کنید. برای نمونه‌هایی از مهمترین ارزهای دیجیتال قابل ذخیره‌سازی در تراست می‌توانیم به جدول زیر اشاره کنیم:

Ripple (XRP)Litecoin (LTC)Binance Coin (BNB)Ethereum (ETH)Bitcoin (BTC)
Dash (DASH)Zcash (ZEC)Dogecoin (DOGE)Stellar (XLM)Polkadot (DOT)
Nano (NANO)Ethereum Classic (ETC)Bitcoin Cash (BCH)Tezos (XTZ)TRON (TRX)
Zilliqa (ZIL)Theta (THETA)Ontology (ONT)Aion (AION)VeChain (VET)
Kava (KAVA)IoTeX (IOTX)Digibyte (DGB)Harmony (ONE)Algorand (ALGO)

آموزش اضافه کردن ارز دیجیتال جدید به لیست کیف پول تراست ولت

با استفاده از علامتی که در سمت راست گوشه بالا قرار دارد، می‌توانید به لیست سایر ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید و ارز دیجیتال مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هنگام انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر به شبکه آن هم توجه کنید. برای مثال، ارز دیجیتال تتر (USDT) روی ۲ شبکه TRC20 (بلاکچین ترون) و ERC20 (بلاکچین اتریوم) قرار دارد. زمانی که از تتر در شبکه trc20 استفاده می‌کنید، کارمزد تراکنش‌ها را با ارز دیجیتال ترون (TRX) و زمانی که از تتر در شبکه erc20 استفاده می‌کنید، کارمزد تراکنش‌ها را با اتر (ETH) پرداخت می‌کنید. بنابراین، برای برداشت تتر در شبکه trc20 و erc20، باید به ترتیب مقداری ترون و اتر در کیف پول تراست خودتان داشته باشید.

اضافه کردن ارزدیجیتال به تراست ولت

مطابق تصویر زیر، در بخش Search tokens می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را جستجو کنید.

بخش Search tokens

در این صفحه، فهرستی از ارزهای دیجیتال فعال و غیرفعال را ملاحظه می‌کنید. برای مثال، Aeternity را جست‌وجو کرده و روی علامت دایره کلیک کنید تا رمزارز تتر برای کیف پول شما فعال شود.

سوال: اگر ارز مورد نظر ما در بخش “Search tokens” نبود، چه کنیم؟ گاهی اوقات ممکن است نتوانید ارز خودتان را در این قسمت پیدا کنید. در ادامه، روشی را معرفی می‌کنیم که از طریق آن، می‌توانید این کار را به صورت دستی به تراست ولت اضافه کنید. وارد قسمت Search tokens شوید. رمزارز مورد نظر را جستجو کنید، اگر در دسترس نباشد، پیغام No assets found (دارایی یافت نشد) را مشاهده می‌کنید.

اضافه کردن توکن

در این صورت طبق مراحل زیر عمل کنید:

1- روی گزینه Add Custom Token (افزودن توکن سفارشی) کلیک کنید.

2- اطلاعات توکن سفارشی را دریافت کنید.3- با استفاده از سایت سایت اتراسکن (https://etherscan.io)، توکن موردنظر را جستجو کرده و موارد زیر را یادداشت کنید:

Add Custom Token
  • Name
  • Symbol
  • Contract Address
  • Decimal

4- با استفاده از اطلاعات دریافت شده از سایت Etherscan، جزئیات موردنیاز توکن را با دقت تکمیل کنید. پس از اتمام کار، بر روی گزینه Done (گوشه بالا سمت راست) کلیک کنید.

نکته: توکن‌هایی را می‌توان در این بخش اضافه کرد که بلاک چین آنها در این کیف پول پشتیبانی شده باشد؛ مانند بلاک چین اتریوم. شما می‌توانید برای مشاهده لیست شبکه‌ها نیز، روی گزینه Network کلیک کنید.

5- رمزارز جدید به صفحه اصلی اضافه شده است و اکنون توکن شما نشان داده می‌شود. به یاد داشته باشید قبل از اینکه قیمت به درستی در تراست ولت نشان داده شود، ابتدا باید این توکن معامله شود و در سایت کوین مارکت کپ (https://coinmarketcap.com) درج شود.

آموزش ارسال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

به‌منظور انجام تراکنش در این کیف پول، در آغاز باید وارد حساب کیف پول خود شوید. پس از آن از طریق لیست موجود در صفحه اصلی کیف پول یا گزینه Send در داشبورد، رمز ارزی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید.

ارسال ارزدیجیتال به تراست ولت

بعد از اینکه ارزدیجیتال مد نظر خود را انتخاب کردید، به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

ارسال ارزدیجیتال به تراست ولت

در این صفحه، ابتدا نام ارز انتخابی را بررسی کنید و سپس برای ورود به مرحله بعد گزینه Send را لمس کنید.

انتخاب ارز در تراست ولت

در این مرحله، آدرس کیف پول مقصد و میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، وارد ‌کنید و با انتخاب گزینه Paste در فیلد اول، آدرس کیف پول مقصد در این قسمت قرار داده می‌شود. اگر تمایل دارید آدرس کیف پول مقصد را اسکن کنید، روی آیکون موجود در کنار عبارت Paste ضربه بزنید.

پس از وارد کردن آدرس کیف پول مقصد، در فیلد دوم مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید. در پایان برای  بار دیگر اطلاعات وارد شده را بررسی کنید. در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه Next کلیک کرده و ارسال را تکمیل کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

برای دریافت ارز دیجیتال نیاز است که آدرس مربوط به آن ارز را برای فرستنده مورد نظر ارسال کنید. اما قبل از آن نیاز است که ابتدا آدرس اختصاصی خود را ایجاد کنید. برای این کار، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق فهرست موجود در این صفحه رمز ارزی که قصد دریافت آن را دارید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه Receive رمز ارز مدنظر را انتخاب کنید.

دریافت ارزدیجیتال در تراست ولت

پس از انتخاب ارز، به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

دریافت ارزدیجیتال

در اینجا، پس از کسب اطمینان از درستی نوع رمز ارز انتخابی گزینه Receive را انتخاب کنید.

کسب اطمینان از درستی نوع رمز ارز

حالا آدرس اختصاصی کیف پول رمز ارز انتخاب‌شده، به شما نمایش داده می‌شود. این آدرس برای هر کاربر و هر نوع رمز ارز متفاوت است. توجه کنید که درصورت ارسال رمز ارز دیگر به این آدرس دارایی شما از بین می‌رود. شما می‌توانید بارکد ارائه‌شده را اسکن کنید. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق گزینه Copy این آدرس را کپی کرده و در محل تراکنش جای‌گذاری کنید و یا با انتخاب گزینه Share این آدرس را به فرد مورد نظر ارسال کنید.

آموزش نصب و راه اندازی افزونه مرورگر تراست والت

افزونه تراست ولت

تراست ولت یک نرم افزار موبایلی است که روی دستگاه‌های اندرویدی و IOS قابل نصب و اجرا است و تا امروز نسخه دسکتاپی این ولت، منتشر نشده است. اما وبسایت رسمی Trust Wallet، افزونه تراست ولت روی مرورگر را منتشر کرد. این افزونه روی مرورگرهای chrome، brave ،edge و opera قابل نصب است. این افزونه به کاربران این امکان را می‌دهد که از این ولت برای تبدیل ارز، پاداش استیکینگ و گزینه‌های دیگر استفاده کنند.

ویژگی‌های افزونه تراست ولت: این افزونه رابط کاربری آسان و ساده‌ای دارد، به طوری که افراد مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برخورداری از امنیت بالا از دیگر ویژگی‌های این افزونه است. البته در حال حاضر برخی از قابلیت‌ها مانند مدیریت چند حساب روی این افزونه تعریف نشده است.

آموزش نصب افزونه تراست ولت: برای نصب این افزونه کافی است وارد افزونه تراست ولت شوید و روی گزینه Get Trust Wallet کلیک کنید. بعد از آنکه این افزونه روی مرورگر شما نصب شد می‌توانید از آن استفاده کنید.

لینک اکستنشن تراست ولت: https://trustwallet.com/browser-extension

 ایمپورت کیف پول تراست ولت در متامسک

برای اتصال تراست ولت به متامسک اولین گام این است که ولت متامسک را نصب کنید. سپس با استفاده از گزینه Import Account در کیف پول متامسک، کلمات بازیابی تراست ولت را وارد کنید. سپس با تنظیم یک رمز عبور، تراست ولت را به متامسک متصل کنیم. بعد از این مرحله کیف پول تراست ولت در متامسک ایمپورت خواهد شد.

کارمزد و سرعت تراکنش‌ ها در کیف پول تراست والت

در حال حاضر در قبال استفاده از خدمات این کیف پول هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌شود. البته این احتمال وجود دارد که در آینده دستخوش تغییرات شود و این حق برای تیم پشتیبان این کیف پول محفوظ است. اما باید بگوییم که کارمزد دریافتی در این کیف پول مربوط به کارمزد شبکه انتقال است. انتخاب سرعت تراکنش‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا قیمت تراکنش‌های خود را مدیریت کنید. در صورت انتخاب بالاترین سرعت، هزینه تراکنش هم افزایش می‌یابد. برای تغییر تنظیمات مربوط به این گزینه به بخش settings بروید و سپس گزینه transactions را لمس کنید. در این قسمت سه گزینه متفاوت وجود دارد:

  • CHEAP/ ارزان: سرعت پایین، هزینه پایین
  • REGULAR/ عادی: بهترین تعادل میان سرعت و هزینه تراکنش
  • FAST/ سریع: سرعت بالا، هزینه بالا

TWT یا Trust Wallet Token

تراست ولت توکن یک توکن ساده BEP-20 است که برای مدیریت داخلی کیف پول تراست ولت ایجاد شده است. این ارز برای همکاری در فرآیند رای‌ گیری در مورد چگونگی برنامه‌های مهم تراست ولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه‌های مهم می‌تواند به روز رسانی نرم افزار یا اضافه کردن ویژگی جدید باشد.

دارندگان این توکن از مزایای دیگری مانند تخفیف در خرید ارزهای دیجیتال درون برنامه‌ای و استفاده از خدمات صرافی غیر متمرکز (DEX) برخوردار می‌شوند. کاربرد این توکن تنها داخل اکوسیستم تراست ولت است و خارج از آن هیچ استفاده‌ای ندارد. البته تراست ولت توکن در برابر سایر دارایی‌ها می‌تواند مبادله شود یا به عنوان پرداخت برای خدمات مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: تراست ولت توکن چیست؟

ویژگی‌های WalletConnect در کیف پول تراست والت

به بیان ساده، WalletCommect یک پروتکل منبع باز است که از طریق اسکن کیوآر QR کد یا دیپ لینک deep linking برنامه‌های غیرمتمرکز را به کیف پول‌های تلفن همراه متصل می‌کند. کاربران این پروتکل قادرند به‌کمک این اپلیکیشن با هر DApp مدنظر تعامل داشته باشند. این امر باعث می‌شود این کیف پول در مقایسه با کیف پول افزونه دسکتاپ یا مرورگر، انتخاب ایمن‌تری برای کاربران باشد. با استفاده از WalletConnect، کلید خصوصی یا کلمات بازیابی کیف پول شما درخواست نمی‌شود. به‌خاطر بسپارید که این اطلاعات کاملاً امنیتی و شخصی است؛ بنابراین آن‌ها را تحت هیچ شرایطی با کسی به اشتراک نگذارید. WalletConnect با PancakeSwap، UniSwap و Exchange Aggregator کار می‌کند.

تراست ولت برای کاربران ایرانی

تراست ولت به دلیل ویژگی‌هایی که دارد نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه بین کاربران ایرانی نیز بسیار محبوب است. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت تراست ولت برای ایرانیان این است که این کیف پول برای کاربران ایرانی تحریم نیست و در حال حاضر نیازی به استفاده از فیلترشکن ندارد.

اگر به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال امن، سریع و کاربردی هستید، تراست ولت بهترین گزینه است. با استفاده از آموزش Trust wallet که در این مقاله ارائه شد، شما می‌توانید به راحتی از این کیف پول استفاده کنید. اگر روزی هم این کیف پول استفاده از اپلیکیشن خود را برای ایرانیان تحریم کند، مشکلی برای سرمایه شما به وجود نمی‌آید زیرا کلیدهای خصوصی در اختیار خودتان است.

سوالات متداول

آیا ترتیب نوشتن ۱۲ کلمه بازیابی در تراست ولت مهم است؟

بله؛ ترتیب نوشتن کلمات بازیابی مهم است و سعی کنید آن‌ها را در جای امن نگهداری کنید.

چگونه در تراست ولت، کد هش معامله را مشاهده کنیم؟

۱- رمزارز مورد نظرتان را انتخاب کنید.
۲- روی تراکنش موردنظرتان کنید (تراکنش‌های ارسالی یا تراکنش‌های دریافتی).
۳- روی بخش MORE DETAILS کلیک کنید.
۴- یک صفحه وب باز می‌شود که جزئیات تراکنش را به شما نشان می‌دهد؛ مانند Hash و Transaction Fee

آیا تراست ولت برای کاربران ایرانی تحریم  است؟

خیر، تاکنون حساب ایرانی‌ها در این کیف پول مسدود نشده است. برای استفاده از این کیف پول نیازی به فیلترشکن نیست. کیف تراست یک کیف پول غیرمتمرکز است؛ اما چون این کیف پول با بایننس کار می‌کند، احتمال تحریم کاربران ایرانی وجود دارد (احتمال خیلی کم). بنابراین اگر نگران تحریم هستید، می‌توانید از آی پی ثابت یک کشور دیگر برای کیف پول تراست استفاده کنید تا خیالتان بابت تحریم راحت شود.

آیا امکان تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست ولت وجود دارد؟

بله؛ در کیف پول Trust Wallet می‌توانید برخی از ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید (الیته هم‌اکنون امکان تبدیل برای همه ارزها وجود ندارد).

۱۳

معرفی کیف پول تراست والت

گام قبلی (۱۳/۱۴) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۳۶

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2K دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی طیب‌لو
علی طیب‌لو
14 روز قبل

درود
من فایل نصب برنامه تراست والت رو از سایت *** دریافت کردم و مشکلی در زمینه استفاده ندارم و چندین و چند ماه هست که روی گوشیم نصبه. به این سایت اعتماد کامل دارم چون از ده سال قبل باهاش همراه بودم تا امروز و نگرانی از بابت امن بودنش ندارم.
برای مطمئن شدن از اینکه فایل امن باشه اومدم و از گوگل پلی هم تست کردم نسخه جدید روی نسخه این سایت نصب شد و این وسط مطمئن شدم که برنامه ارجینال بهم تحویل دادن و اوکیه. سوالم اینه برای نصب نسخه ویندوز به کجا اعتماد کنم؟ اصلا برای ویندوز داریم؟
بدرود

ر رواقی
ر رواقی
12 روز قبل
پاسخ به  علی طیب‌لو

سلام
تراست ولت دارای اپلیکیشن برای سیستم عامل ویندوز نیست. شما میتوانید از افزونه مرورگر تراست ولت بر روی دسکتاپ استفاده کنید. ما در همین مقاله نحوه استفاده از آن را شرح داده ایم.

مم
مم
17 روز قبل

سلام

کیف تراست ولت از گوکل پلی دانلود کردم

حساب تشکیل دادم

اما مشکل اینکه کد انتقال ارز ب کیف پول

برای بیشتر ازرها ..همه دقیقا مشابه هم هستند

کد قسمت recevie

مثلا..ادا..متیک… بن ان بی.. و چندتای دیگه

همه دقیقا مشابه هم هستند

مشکل چیه؟

ر رواقی
ر رواقی
17 روز قبل
پاسخ به  مم

سلام
توکنهای روی یک شبکه یکسان، دارای آدرس گیرنده مشابهی هستند و در کیف پول توسط اسمارت کانترکت تفکیک میشوند. لطفا بررسی کنید اگز توکن های ذکر شده همگی روی یک شبکه هستند، ایرادی ندارد.

علی جعفری
علی جعفری
21 روز قبل

سلام تراست والت آپدیت کردم موقع باز کردن برنامه می پره بیرون وارد نمیشه

آرن امیریان
آرن امیریان
20 روز قبل
پاسخ به  علی جعفری

وقت بخیر
اپ رو پاک کنید و دوباره نصب کنید.

محسن احمدی
محسن احمدی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من از حسابم در پلتفرمی خارجی مبلغی تتر به کیف پولم در Trust Wallet انتقال دادم با اینکه آدرس و شبکه همگی را چک کردم و درست بود ولی کیف پولم خالی است و مبلغ به کیف پولم منتقل نشده لطفا راهنمایی بفرمائید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  محسن احمدی

سلام
لطفا هش تراکنش خود را در اکسپلورر شبکه مربوطه وارد کرده و وضعیت کانفرم شدن آن را بررسی کنید. اگر تراکنش تایید شده بود، احتمالا با بروزرسانی کیف پول مقصد و یا استفاده از وی پی ان این مشکل رفع میگردد.
در پایان میتوانید این مساله را با پشتیبانی تراست ولت هم در میان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home
سپاس از همراهی شما

پیمان
پیمان
1 ماه قبل

سلام خسته باشید درصورت دریافت بیت کوین از طریق ادرس کیف پول تراست ولت این امکان وجود داره که بیت کوین رو به ترون تبدیل کنم ؟ اگه امکان پذیره چطوری میشه

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  پیمان

سلام
خیر دوست عزیز. امکان تبدیل توکن از شبکه بیت کوین به ترون در تراست ولت وجود ندارد و شما باید از یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز (مثل والکس) برای این کار کمک بگیرید.

رضا یزدان بخش
رضا یزدان بخش
1 ماه قبل

درود بر شما
من یه مدت مقداری ترون رو در تراست ولت در حالت استیکینگ قرار دادم و بعدش unstaking کردم ، الان یکماهه pending مونده ، لطفا کمک کنید.
سپاسگزارم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
دستور آن‌استیک رو دوباره اجرا کنید. اگر جواب نداد، از پشتیبانی تراست ولت بپرسید ببینید مشکل کجاست.

ابراهیم علیجانی
ابراهیم علیجانی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید،،لطفا راهنمایی کنید من الان از طریق *** تتر خریدم البته صرافی من *** هست اگه پایکو رو پلیس فتا ببنده من چطوری باید تتر رو انتقال بدم چون واقعا وارد نیستم خواهشاً راهنمایی کنید چون اگه *** رو ایران مسدود کنه *** که صرافی ایرانی هست پولمون مسدود میشه برای تبدیل تتر به ریال

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
اگر دارایی شما در یک صرافی مسدود شده باشد به آنها دسترسی نخواهید داشت. بنابراین در صورت برداشت تتر خود و انتقال آنها به یک پلتفرم دیگر (قبل از مسدودی صرافی)، خطری برای دارایی شما وجود ندارد.
ما همواره پشینهاد میکنیم از پلتفرمها مطرح داخلی مانند والکس برای معاملات وخرید ارز دیجیتال استفاده کنید.

محمد هادی قناعی
محمد هادی قناعی
2 ماه قبل

سلام من مقدار ۶۰۷۸۹ عدد ارز bttb در تراست ولت دارم این رو با چه روشی میتونم خارج کنم به صرافی maxc یا coinex ?

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
توکن bttb همان ارز بیت تورنت در بستر شبکه بایننس است و فقط میتوانید آن را به کیف پولی که از این ارز و شبکه پشتیبانی میکند، ارسال کنید.

مجتبی غفاری مهر
مجتبی غفاری مهر
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید.برای واریز وبرداشت از ترست والت باید با فیلتر شکنی با آیدی ثابت استفاده کرد یا فرقی نمیکنه هر سری با یک فیلتر شکن وارد بشیم.ممنون

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
تراست ولت یک کیف پول غیر متمرکز است و در حال حاضر هیچ گونه اطلاعیه ای در خصوص عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی منتشر نکرده است. با این حال پیشنهاد میکنیم برای کلیه فعالیت ها در حوزه کریپتو، از وی پی ان (با آی پی ثابت) استفاده کنید.

عاطفه
عاطفه
2 ماه قبل

سلام
آیا تراست ولت تاریخچه دارد و اگر داره کجاست؟؟؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  عاطفه

سلام
تاریخچه تراکنشهای هر توکن در صفحه کیف پول همان ارز در تراست ولت نمایش داده میشود. علاوه بر این، بلاکچین سابقه تمام تراکنش ها را در خود ثبت کرده است. کافیست آدرس کیف پول مربوطه را در اکسپلورر شبکه آن وارد کنید تا سابقه تمام تراکنش های انجام شده آن آدرس را مشاهده کنید.

سپاس از همراهی شما

حسن
حسن
3 ماه قبل

سلام
من قبلا یک شت کوین خرید و در تراس والت خود نگه داشتم
بعدا گوشی خود را عوض کردم و تراس والت نصب کردم ولی متاسفانه الان اون شت کوین ۰ نشان میده باید چکار کنم

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  حسن

سلام
متاسفانه ما اطلاعات دقیقی از شت کوین خریداری شما نداریم. پیشنهاد می‌کنیم در کوینهای معتبر و شناختعه شده‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام مقداری ارز ماتیک بر پایه بایننس اسمارت چین در تراست ولت دارم چطور میتونم اون رو به ارز ماتیک بر پایه پالیگان تبدیل کنم.یا اون رو به صرافی *** انتقال بدهم؟

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام
برای تغییر شبکه رمزارزهای خود باید از یک صرافی که از شبکه های موردنظر پشتیبانی می‌کند استفاده کنید. امکان تغییر شبکه یک توکن در تراست ولت وجود ندارد.

Alirezaie
Alirezaie
3 ماه قبل

تراست والت کمی تغییر کرده
لطفا بررسی تراست والت به روز کنید

parisa
parisa
4 ماه قبل

آدرس کیف پولم کجای نرم افزاره؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  parisa

سلام
وارد کیف پول خود در تراست ولت شوید. به عنوان مثال کیف پول بیت کوین.
سپس روی گزینه Receive کلیک کرده تا آدرس کیف پول ارز موردنظر به شما نمایش داده شود.

دکمه بازگشت به بالا