اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۱۴۰۰/۰۵/۲۱

۱- مبادلات کریپتوکارنسی در اوکراین قانونی می‌شود

پس از تصویب قانون دارایی‌های مجازی در اوکراین، خرید ارز دیجیتال و فروش رمزارزها برای شهروندان این کشور قانونی شد. این قانون مالیات را برای اوکراینی‌ها کاهش داده است و خدمات جدیدی در حوزه کریپتوکارنسی ایجاد خواهد کرد.

این قانون همچنین به شهروندان اوکراین اجازه خواهد داد، دسترسی مجازی به تمامی سرمایه‌های خود در حوزه کریپتوکارنسی را داشته باشند.

اولک بورنیاکوف وزیر دارایی‌های دیجیتال در این خصوص عنوان کرد:

با تصویب این قانون، شهروندان اوکراین در فضای امن و طبق قوانین کشور اوکراین می‌توانند به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهند.

منبع

۲- دارایی کل تتر ۲۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد

شرکت Tether Holdings Limited، موسس استیبل کوین تتر، گزارشی مستقل از میزان دارایی‌های خود منتشر کرد. طبق این گزارش، میزان دارایی‌های تتر ۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش نقدی دارایی‌های تتر ۵۳.۳ میلیارد دلار است که این دارایی‌ها به صورت اسناد تجاری، سپرده‌های بانکی و اسناد خزانه ذخیره شده‌اند.

این گزارش به عنوان بخشی از توافق با دفتر دادستان کل نیویورک منتشر شده است.

مور کیمن، یک شبکه حسابداری مستقر در جزایر کیمن، آخرین گزارش ذخایر تلفیقی تتر را بررسی کرد و مشخص کرد این شرکت به تعهدات مالی خود تا به اینجای سال ۲۰۲۱ پایبند بوده است.

بر اساس داده های مارکت کپ در بازار، سرمایه بازار USDT در حال حاضر ۶۲.۶ میلیارد دلار است. USDT هنوز بزرگترین استیبل کوین جهان است، اگرچه سهم آن در بازار کاهش یافته است. زیرا محبوبیت رقبای اصلی مانند USDC در حال افزایش است.

منبع

۳- لایحه اصلاح زیرساخت مالیاتی کریپتو در مجلس سنا رد شد

مجلس سنا، اصلاحیه لایحه یک تریلیون دلاری کریپتو در آمریکا را رد کرد. در این اصلاحیه برخی از فعالان کریپتو‌کارنسی در این کشور از پرداخت مالیات معاف شده بودند. این اصلاحیه پس از تلاش سناتور ریچارد شلبی برای تأمین ۵۰ میلیارد دلار هزینه‌های زیربنایی نظامی برای آن شکست خورد.

اکنون قرار است سنا در مورد این لایحه در روزهای آتی رای بدهد. اگر این لایحه به تصویب مجلس سنا برسد، سپس به مجلس نمایندگان می‌رود.

منبع

۴- دسترسی ماینرهای بیت کوین به منابع انرژی در ونزوئلا قطع شد

مقامات دولتی ونزوئلا در ایالات کارابوبو، یکی از ایالات کلیدی این کشور از قطع دسترسی به منابع انرژی برای ماینرهای این کشور خبر دادند. اگر‌چه مقامات دولتی ونزوئلا اطلاعات بیشتری را افشا نکردند، اما گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که این قطع دسترسی بدلیل مصرف بی‌سابقه و بسیار بالای انرژی در این ایالت انجام شده است.

سایت خبری CriptoNoticias در همین رابطه گفته است ظاهراً با افرادی که تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند در تماس بوده است شرکت ملی نیرو که ناظر بر رمزارزها در ونزوئلا است، در حال برنامه‌ریزی هستند تا بتوانند یک راه حل برای ادامه فعالیت ماینرها پیدا کنند.

منبع

۵- همکاری بانک PNC آمریکا با صرافی Coinbase

PNC، پنجمین بانک بزرگ ایالات متحده، با همکاری صرافی Coinbase به زودی خدماتی جهت سرمایه‌گذاری و معامله در حوزه کریپتو را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این بانک از ماه‌ها قبل به دنبال استخدام افرادی خلاق و تاثیر‌گذار در حوزه رمزارزها بوده است.

در نامه‌ای از این بانک به سهامدارانش عنوان شده است:

در ماه‌های اخیر، ما با رهبران صنعت از جمله ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، مشارکت کرده‌ایم و انتظار داریم این مشارکت‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

منبع

۶- سختی شبکه بیت کوین افزایش پیدا می‌کند

کارشناسان شبکه بلاکچین برآورد کرده‌اند با توجه به افزایش هش ریت بیت کوین، تا ۸۹ روز آینده سختی شبکه ماینینگ بیت کوین افزایش چشمگیری خواهد داشت. پیش بینی‌ها حاکی از آن است سختی شبکه تا دو روز آینده ۳۹.۷ درصد زیاد خواهد شد. افزایش سختی شبکه معمولاً با افزایش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه همراه است.

با توجه به افزایش هش ریت بیت کوین که در پی جهش نرخ این رمزارز رخ داده است، سختی شبکه تنها در دو روز ۷.۳ درصد بیشتر شده است.

منبع

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا