کیف پول

نحوه استیکینگ در تراست ولت، Staking ارز دیجیتال در تراست والت

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که با نگهداری رمزارزهای خود در شبکه، برای خودتان درآمد غیرفعال (Passive) ایجاد کنید؟ حتی در حالی که خواب هستید! با این کار به امنیت شبکه هم کمک می‌کنید. در حقیقت شما با نگهداری ارز دیجیتال برای کمک به امنیت شبکه رمزارزها، سود کسب می‌کنید. برای این کار نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید. اما چطور؟! با ما همراه باشید تا صفر تا صد استیکینگ در تراست ولت را در این مقاله یاد بگیریم.

استیکینگ چیست؟

آشنایی با استیکینگ

تمام بلاکچین‌ها یک نقطه مشترک دارند: «اعتبارسنجی معاملات». به عنوان مثال، بیت کوین این عمل را طی فرآیندی به نام استخراج یا ماینینگ انجام می‌دهد که از برق زیادی استفاده می‌کند (اثبات کار یا Proof-of-Work). اما شکل‌های دیگری از اعتبارسنجی وجود دارد که غالباً به عنوان الگوریتم اجماع شناخته می‌شوند.

اثبات سهام (Proof-of-Stake) یکی دیگر از این سازوکارهای اجماع است که می‌تواند در انواع مختلف و مدل‌های ترکیبی ارائه شود. به طور کلی ما به همه این روش‌ها، استیکینگ (Staking) می‌گوییم. استیکینگ ارز دیجیتال برای دارندگان یک ارز قدرت تصمیم‌گیری در شبکه را فراهم می‌کند. با استیک ارز دیجیتال، شما توانایی رای دادن و درآمدزایی را کسب می‌کنید. این کاملاً شبیه به دریافت سود به دلیل نگه داشتن پول در حساب بانکی یا دادن آن برای سرمایه‌گذاری به بانک است. با این تفاوت که شما دارایی خود را در یک کیف پول ارز دیجیتال مانند تراست ولت نگهداری می‌کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال در تراست ولت

فرایند استیکینگ ارز دیجیتال

تراست ولت یکی از کیف پول‌های بسیار معروف ارز دیجیتال است. این ولت بخاطر امکاناتی که به کاربران خود می‌دهد از محبوبیت بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای این کیف پول می‌توان به رابط کاربری ساده و جذاب آن اشاره کرد. امکان برقراری ارتباط با دپ‌هاست و پشتیبانی از توکن‌های ERC20 و ERC223 از دیگر مزایای این کیف پول است.

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که تراست ولت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، استیک ارز دیجیتال است. کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از این قابلیت به درآمد برسند. سودی که از این طریق به دست می‌آید با گذشت زمان می‌تواند به یک درآمد باارزش تبدیل شود. به همین دلیل است که افراد زیادی بخش از دارایی‌های خود را به استیک اختصاص می‌دهند.

فاکتورهای موثر در پاداش استیکینگ در تراست ولت

هر شبکه بر اساس پروتکلی که دارد از روش متفاوتی برای محاسبه سود استفاده می‌کند. میزان پاداش استیکینگ برای افرادی که قصد دارند از این طریق به درآمد برسند مهم است، زیرا به آن‌ها در انتخاب رمزارز برای استیک کمک خواهد کرد. فاکتورهای مختلفی در پاداش استیکینگ در تراست ولت موثر است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

دوره و مدت زمان قفل کردن ارز دیجیتال

هنگامی که رمزارز خود را استیک می‌کنید، دارایی شما به حالت قفل تنظیم می‌شود. در این مدت نمی‌توانید رمزارز استیک شده را جابجا یا معامله کنید. این امر در مورد اکثر رمزارزها صدق می‌کند؛ مانند ترون. برخی از توکن‌ها نیز نیازی به قفل کردن ندارند و روش‌های خاصی برای بررسی موجودی و وضعیت استیک در کیف پول شما دارند.

نقدینگی و نوسانات

رفتار بازار موردی است که ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم. قیمت ممکن است در عرض چند ثانیه بالا و پایین بیاید. وقتی توکن‌های شما قفل می‌شوند، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید؛ جز تماشای جهت بازار. همچنین، خطراتی وجود دارد که توکن‌ها نقدینگی خود را از دست دهند و در نتیجه قیمت پایین‌تری پیدا کنند.

کمیسیون تایید کننده یا ولیدیتور (Validator)

در الگوریتم اثبات سهام، یکسری ولیدیتور وجود دارد که وظیفه تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارند. این ولیدیتورها همیشه سیستم‌شان روشن است و باید فعال باشند. کاربر می‌تواند ولیدیتور موردنظر خودش را انتخاب کند (بر اساس اعتبار و درصد پاداش‌ها). ولیدیتورها در ازای کاری که انجام می‌دهند، درصدی به عنوان کمیسیون (یا کارمزد) از کاربر دریافت می‌کنند. ولیدیتور می‌تواند در هر زمانی این درصد را بدون اطلاع کاربر انتخاب کند.

مدت زمان پاداش‌‌ها

پاداشی که در ازای استیک کردن به شما تعلق می‌گیرد، ممکن است چند روز طول بکشد تا به کیف پول شما واریز شود. در واقع، نحوه واریز این پاداش‌ها به ولیدیتور انتخاب شده بستگی دارد که ممکن است در همان لحظه انجام شود یا مدتی طول بکشد. بنابراین، در استیکینگ در تراست ولت، کاربر باید در انتخاب ولیدیتور دقت کند.

محاسبه سود استیکینگ در تراست ولت

سود استیکینگ ارز دیجیتال

سود حاصل از استیکینگ در تراست ولت در مقایسه با استخراج رمزارزها کمتر است، اما فراموش نکنید که برای استخراج به تجهیزات و سرمایه زیادی نیاز دارید اما برای استیکینگ، تنها کافیست دارایی خودتان را قفل کنید و منتظر سود آن بمانید. درست است که با استفاده از استیک ارز دیجیتال می‌توانید برای خودتان درآمد پسیو ایجاد کنید، اما نباید از استیکینگ انتظار یک شبه پولدار شدن را داشته باشید.

سوال مهمی که تا اینجا پیش می‌آید، این است که چگونه سود استیکینگ یک ارز دیجیتال را محاسبه کنیم؟ برای این کار می‌توانید از ماشین حساب استیکینگ ارز دیجیتال استفاده کنید. برای مثال، با مراجعه به صفحه Staking در وب‌سایت تراست ولت، می‌توانید از بخش ماشین حساب آن استفاده کنید. برای نمونه، در تصویر زیر سود روزانه، ماهانه و سالانه برای استیک ۵۰ ترون را مشاهده می‌کنید.

ماشین حساب استیکینگ

* APR مخفف عبارت Annual Percentage Rate  یا درصد یا نرخ سود سالیانه است.

آموزش استیکینگ ترون در تراست ولت

در ادامه، نحوه سپرده گذاری ارز دیجیتال در تراست ولت را با مثالی از استیکینگ ترون را به شما آموزش می‌دهیم. اما قبل از آن توجه کنید که برای استیکینگ ارز دیجیتال چند شرط لازم است:

رمزارزی که می‌خواهید استیک کنید، باید از الگوریتم اثبات سهام پیروی کند؛ مانند ترون.
کیف پول شما باید از قابلیت استیکینگ ارز دیجیتال پشتیبانی کند؛ مانند تراست ولت.

مراحل استیکینگ در تراست ولت برای رمزارز ترون:

۱. واریز ترون به کیف پول تراست

ابتدا، ترون  (TRX) را از یک صرافی ارز دیجیتال مانند والکس خریداری کرده و به تراست ولت انتقال دهید.

۲. انتخاب ترون از لیست استیکینگ

در حال حاضر، ارزهای زیر را می‌توانید در تراست ولت استیک کنید.

ارزهای قابل استیکینگ در تراست ولت

از بخش “Discover” در صفحه اصلی تراست ولت و انتخاب گزینه “Staking”، می‌توانید به لیست ارزهای موجود برای استیکینگ دسترسی پیدا کرده و ترون را از این بین انتخاب کنید.

۳. دسترسی به بخش استیک ترون

دسترسی به استیکینگ در تراست ولت

سپس در صفحه مربوط به رمزارز ترون، روی گزینه “Stake” کلیک کنید؛ در پنجره باز شده مطابق تصویر بالا اطلاعات زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • Available: موجودی ترون در کیف پول تراست ولت.
  • Minimum Amount: حداقل ترون مورد نیاز برای استیکینگ.
  • APR: درصد سود سالانه.
  • Lock Time: مدت زمان قفل شدن دارایی.
  • Stake: این گزینه شما را به صفحه اولیه استیکنگ هدایت می‌کند.
  • Unstake: اگر می‌خواهید استیک متوقف شود، از این گزینه استفاده کنید.

برای استیک کردن ترون، روی گزینه “Stake” کلیک کنید.

۴. تعیین مقدار ترون و انتخاب یک ولیدیتور (Validator)

مقدار توکن برای استیکینگ

در بخش زیر، مقدار ترونی که می‌خواهید استیک کنید را وارد نمایید. همچنین، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “Max”، کل دارایی ترون خودتان را انتخاب کنید. حداقل مقداری که می‌توانید استیک کنید، ۱ ترون  (TRX 1) است. همچنین برای پرداخت کارمزد نیز باید مقداری ترون در کیف پول‌تان داشته باشید که حداقل آن، یک TRX است.

انتخاب ولیدیتور

بعد از تعیین مقدار ترون، از لیست Validator، ولیدیتور موردنظر خودتان را انتخاب و روی گزینه “Continue” کلیک کنید. در اینجا، بایننس به عنوان ولیدیتور انتخاب شده است.

هشدار: قبل از اینکه به مرحله بعد بروید، لطفاً نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  • ترون‌های شما به مدت ۳ روز قفل یا فریز می‌شود.
  • امکان جابجایی و انتقال ترون‌ها در این ۳ روز وجود ندارد.
  • بعد از ۳ روز، می‌توانید ترون ها را از حالت قفل خارج کنید. یا اینکه آنها در حالت قفل نگهداری کنید تا پاداش این کار را دریافت کنید.
  • اگر بخواهید ترون‌های بیشتری را فریز کنید، مجدد این ترون‌ها به مدت ۳ روز قفل می‌شوند.

۵. ارسال تراکنش به شبکه

در این مرحله، جزئیات تراکنش مانند ولیدیتور و کارمزد شبکه (Network Fee) را مشاهده می‌کنید. در صورت تمایل به تایید تراکنش، روی گزینه”Send” کلیک کنید.

ارسال تراکنش به شبکه

با کلیک بر روی گزینه “Send”، به صفحه کیف پول ترون بر می‌گردید. مشاهده می‌کنید که تراکنش در حالت Pending  (در حال انتظار) قرار دارد و پیام آن در صفحه نمایش داده شده است. منتظر بمانید تا تراکنش شما در شبکه تایید شود.

تراکنش در حالت پندینگ

۶. تایید تراکنش در شبکه

تایید تراکنش

زمانی که تراکنش شما تایید و فرآیند استیک ارز دیجیتال ترون کامل شد، کیف پول شما، ترون‌های استیک شده را نمایش می‌دهد و پیغام Pending به پیغام Stake تغییر می‌کند. در ادامه، به آموزش نحوه آن استیک کردن (Unstaking) در تراست ولت می‌پردازیم.

آموزش آن استیکینگ ترون در تراست ولت

فرآیند آن استیکینگ TRX (لغو قفل بودن ترون‌ها و خروج از استیکینگ) را می‌توانید ۳ روز پس از آخرین تراکنش استیکینگ انجام دهید (حتماً باید ۳ روز گذشته باشد تا بتوانید ترون‌ها را آن‌استیک کنید). با آن استیکینگ ترون‌ها، پاداشی که از این طریق دریافت می‌کردید، متوقف می‌شود. پس از اینکه Unstaking تایید شود، ترون‌های شما قابل انتقال خواهند شد.

اگر بخواهید قبل از ۳ روز Unstaking را انجام دهید، با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوید که به شما می‌گوید: «زمان قفل ۳ روز است».

استیکینگ ترون در تراست ولت

مراحل آن استیکینگ ترون در تراست ولت به صورت زیر است:

۱. دسترسی به بخش آن استیکینگ در تراست ولت

صفحه استیکینگ ترون در تراست ولت

وارد کیف پول ترون شوید. برای دسترسی به منو آن استیکینگ در تراست ولت، مجددا روی گزینه “Stake” کلیک کنید. مجدداً پنجره بالا را مشاهده خواهید کرد. این بار روی گزینه  “Unstaking” کلیک کنید.

۲. وارد کردن مقدار ترون برای آن استیکینگ

تعیین مقدار توکن برای آن استیکینگ

در بخش “TRX Amount”، مقدار ترون‌هایی را که می‌خواهید لغو کنید (خارج کردن از استیک) را به صورت دستی وارد کنید یا برای انتخاب همه ترون‌ها، روی Max ضربه بزنید. برای ادامه، روی گزینه”Next”  (بعدی) کلیک کنید.

۳. تایید تراکنش

تایید تراکنش در تراست ولت

تراکنش Unstake را بررسی و اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسید، روی گزینه “Send”  (ارسال) کلیک کنید تا تراکنش شما به شبکه ارسال شود.

تایید آن استیکینگ در تراست ولت

به محض انجام شدن تراکنش، نوتیفیکیشنی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن آن استیکینگ در تراست ولت به شما نمایش داده می‌شود. تراکنش Unstake همچنین در صفحه اصلی کیف پول ترون هم نشان داده می‌شود. فرایند Unstake در اینجا به پایان رسید.

آیا استیکینگ در تراست ولت سودآور است؟

استیکینگ یک سرویس مبتنی بر بلاکچین است که یکی از روش‌های کسب درامد از ارز دیجیتال به شمار می‌رود. استیکینگ شما را قادر می‌سازد با قفل کردن دارایی خود، رمزارز اضافی کسب کنید. بازدهی این کار، بسته به مدت زمانی که دارایی خود را قفل می‌کنید، متفاوت است. در صورتی که در این حوزه مبتدی هستید استیک کردن در این والت برای شما یک گزینه مناسب است زیرا فرآیند ساده‌ای دارد و شما می‌توانید از آموزش استیکینگ در تراست ولت که در این مطلب ارائه شد کمک بگیرید.

نحوه محاسبه سودآوری هر کدام از رمزارزها در تراست ولت تقریبا با دیگری متفاوت است، به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به سپرده گذاری در این کیف پول به خوبی تحقیق کنید و با قوانین آن آشنا شوید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید.

در تراست ولت کدام رمزارزها را می‌توان استیک کرد؟

در حال حاضر می‌توانید کوین‌های ترون (TRX)، تزوس (XTZ)، کازمس (ATOM)، وی چین (VeChain)، کالیستو (CLO)، کاوا (KAVA)، توموچین (TOMO)، آیوتکس (IOTX) و آلگوراند (ALGO) را در تراست ولت استیک کنید.

چگونه از ماشین حساب تراست ولت برای محاسبه سود استیکینگ استفاده کنیم؟

ابتدا نوع ارز و تعداد ارزهای استیک شده را انتخاب کنید تا سود حاصل از آن‌ها برای شما محاسبه شود.

ریسک استیکینگ ارز دیجیتال در تراست ولت چیست؟

یکی از ریسک‌های مهم استیکینگ کریپتو، کاهش ارزش دارایی پایه است. به عنوان مثال اگر اتریوم را با ۳۵۰۰ دلار استیک کنید و ارزش اتریوم به ۲۵۰۰ دلار سقوط کند، در این صورت سود شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

منبع
trustwallet
کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
320 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هاوار
هاوار
14 روز قبل

سلام بزرگوران بنده چنده ماه پیش همه ترون هام رو استیک کردم تقریبا ۱۱ روز میشه ان استیک کردم و وقتی این فرایند رو انجام دادم حتی یک ترون تو کیف پولم نداشتم موجودی اومده بالا اما نمیتونم بفرستم به جایی حتی گفتن چون ترون نداشتی گیر کرده من الان۵۰ ترون هم فرستادم تا بتونم ترونم ازاد بشه اما نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
9 روز قبل
پاسخ به  هاوار

سلام وقت بخیر
دستور استیک رو دوباره انجام بدید و بعد آن استیک کنید احتمالا درست میشه.

علی مدیری
علی مدیری
14 روز قبل

با سلام
الان بعد از مدت ۱۴روز که از استیک کردن گذشته نمیتونم آن استیک کنم هم ترون دارم تو ولت هم تتر اضافه فقط از مقدار کلی یه کمی رو اناستیک کرده و پیام میاد که موجودی شما عریز هست در صورتیکه بیشتر از چهارده روز گذشته
ممنون میشم راهنمایی کنید البته این تزوندها حدود دو سه سالی هست که استیک بوده

آرن امیریان
آرن امیریان
9 روز قبل
پاسخ به  علی مدیری

سلام وفت بخیر
مدت‌زمان آن استیکینگ ترون ۱۴ روز هست. اگر توی این مدت هنوز انجام نشده، دستور استیکینگ رو اجرا کنید و بعد دوباره آن‌استیک رو بزنید. به احتمال زیاد اوکی میشه.

اسماعیل رنجبر
اسماعیل رنجبر
1 ماه قبل

مقداری ارز ترون در کیف پول تراست استیک کرده بودم ، تقریبا ۱ ماه پیش آن استیک کردم
اون مقدار ارز در قسمت claimble نشون داده میشه اما برای انتقال این مقدار به کل موجودی اضافه نمیشه و قابل انتقال نیست کسی میدونه چطور میشه این مقدار رو از قسمت claimble به قسمت Availabe منتقل کنم که قابل برداشت باشه ؟

پوریا
پوریا
1 ماه قبل

ممنون میشم درباره استیک کردن بایننس کوین هم نظری بدید اون وقت مطمئن باشم که هیچ گونه ضرری نمیکتم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  پوریا

سلام وقت بخیر
بایننس کوین یکی از معتبرترین و بهترین ارزهای بازاره. ولی این که شما با استیک کردنش هیچ‌گونه ضرری نکنید، خیر چنین چیزی وجود نداره. بازار ارزهای دیجیتال بازار پرریسکی هست و حتی کم‌ریسک‌ترین ارزها هم خطرات خودشون رو دارن.
پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تحقیقات خودتون رو انجام بدید و بعد اقدام کنید.

پوریا
پوریا
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید من اللن ۲۰۰۰ترون استیک کردم آیا بعد دوره چهارده روزه بخوام آن استیک بکنم کارمزدی داره اگه داره چقدره یا قبل اون دوره چهارده روزن میتونم آن استیک بکنم اون چقدر کارمزد داره

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  پوریا

سلام
خیر؛ شما قبل از اتمام زمان ۱۴ روزه قادر به آن استیک کردن ترون نیستید.
کارمزد آن استیکینگ مانند تراکنش در شبکه ترون است و بر اساس ازدحام شبکه بین ۰.۵ دلار تا ۲ دلار میتواند متغیر باشد.

داود روحانی
داود روحانی
1 ماه قبل

سلام، من استیک کردم و سپس آن استیک کردم نشان می‌دهد که آن استیک شده ولی اجازه برداشت نمی دهد. لطفا راهنمایی بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  داود روحانی

سلام
خطای دریافتی شما چیست؟
بررسی کنید که آیا کارمزد کافی برای برداشت در کیف پول خود دارید.

مقصود کشاوری
مقصود کشاوری
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید چند روزه که سود من از ۳۱.۷۱ بالاتر نرفته چیکار باید بکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
سود استیکینگ بر اساس ولیدیتور انتخابی شما و نوسانات ارز مربوطه است. شما اقدامی بابت افزایش نرخ سود استیکینگ نمی‌توانید انجام دهید.

سینا خالقی
سینا خالقی
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر
من ترون استیک کردم مگبور شدم آن استیک کنم زد ۱۴ روز فریز باید باشه الان ۱۴روز تموم شده تعداد توکن های استیکم رو زیر مقدار اصلی نوشته و جلوض نوشته climable و هیچ گزینه ای چیزی هم نداره کلایم کنم توی صفحه استیک هم میرم میزنه موجودی ندارین و عملا توکن هام نیست که باهاشون کار کنم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سینا خالقی

سلام
یک بار کیف پول خود را با استفاده از عبارات بازیابی ایمپورت کنید و مجددا فرایند آن استیکینگ را انجام دهید.

پوریا
پوریا
1 ماه قبل

با سلام وقتتون بخیر
ببخشید سود حاصل از استیک کردن به خود موجودی ولت اضافه میشه

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  پوریا

سلام
بله؛ در صورت آن استیک کردن، مقدار آن به موجودی فعلی اضافه می‌شود.

محمدرضا شاکری
محمدرضا شاکری
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من در ۱۹دسامبر ارز kavaرو داخل تراست ولت استیک کردم بعد مدت ۲۱روز اناستیک کردم و پاداش رو دریافت کردم ولی بعد از ۲۱روز یعنی ۱۰ژانویه هنوز اصل ارز در حالت pending هست و هبچ چیزی نیست که توضیح بده کی میشه برداشت کرد اگه امکانش هست لطف کنید یه توضیح مختصر بدید. ممنون.

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
ابتدا بررسی کنید که مقدار کافی KAVA برای پراخت کارمزد شبکه داشته باشید.
سپس مجددا آن‌استیکینگ را اجرا کنید. اگر این مشکل رفع نشد، با استفاده از عبارات بازیابی ولت خود را ایمپورت کنید.

ابوالفضل قاضی
ابوالفضل قاضی
3 ماه قبل

سلام من ترون استیک کردم و بعد اون رو آن‌استیک کردم الان ۱۴ روز گذشته ولی همچنان pending مونده و واریز نشده.

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر. دستور آن‌استیکینگ رو دوباره اجرا کنید. اگر نشد، عبارات بازیابی رو دوباره ایمپورت کنید.

حسین غلامی
حسین غلامی
7 ماه قبل

با سلام و خسته نباشین خدمت شما. من کیف پول تراست والت رو نصب کردم و از صرافی ترون خریدم و انتقال دادم به تراست والت ولی هر کاری میکنم اصلا استیکینگ نمیتونم بکنم.قبول نمیکنه سیستم

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  حسین غلامی

سلام
وقت به خیر
حسین جان خطای دریافتی شما چیست؟
پیشنهاد میکنیم ولیدیتور خود را تغییر دهید و مجددا امتحان کنید.

مهدی
مهدی
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر
بند دوماهی میشع که نمیتونم استیک کنم برام پیام
freeze v2 is open old freeze is closed
میفرسته میشع راهنمایی کنید ارز ترون است

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
وقت شما به خیر
این پیام مربوط به Stake 2.0 شبکه ترون است. اگر قصد استیک در ورژن ۲ را دارید، مستقیماً از ترون اسکن اقدام کنید و در صورت دریافت مجدد خطا، منتظر به‌روزرسانی جدید این شبکه باشید.

علیرضا
علیرضا
9 ماه قبل

سلام من ارز bnb رو خواستم استیک کنم اگه ارز رو استیک کنم و ولیدیتور حذف بشه چه اتفاقی برای دارایی من میفته

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام
پاداش یا همان سود استیکینگ شما پس از توقف ولیدیتور محاسبه نمیشود و مجددا باید ولیدیتور جدیدی انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا