اخبار ارزهای دیجیتال

اطلاعیه والکس دربارۀ اخبار اخیر در حوزه صرافی‌های ارز دیجیتال

آیا فعالیت صرافی‌ ارز دیجیتال در ایران غیر قانونی خواهد شد؟ در این صورت تکلیف دارایی کاربران چیست؟ در روزهای اخیر، اخباری دربارۀ ممنوعیت مبادله رمزارزها در کشور در سطح خبرگزاری‌ها منتشر شده است. بنابراین ما در والکس وظیفه خود می‌دانیم که توضیحات کاملی را در اختیار کاربران خود بگذاریم. ما در تمام مسیر خود در کنار کاربران بوده‌ایم و تلاش ما در جهت حفظ امنیت دارایی شما در والکس است.

سکوت قانون دربارۀ فعالیت ارزهای دیجیتال

ممنوعیت مبادله رمزارزها در کشور

تا امروز، از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) هیچ ابلاغیه‌ای به ما و همکارانمان در حوزه ارزهای دیجیتال ارسال نشده است. در حال حاضر هیچ یک از شرکت‌های فعال در این حوزه، نماد الکترونیک و مجوزهای تجاری ندارند.

والکس، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال در کشور است. سایت والکس با نام «رمزینه سازان آفرینش» در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مربوط به قوه قضاییه ثبت شده است. شما می‌توانید این نام را در سایت ilenc.ssaa.ir پیگیری کنید.

به علاوه والکس، در تمام مدت فعالیت خود کاملاً به قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده است و در تمام حوزه‌های ممکن اقدام به ثبت فعالیت‌های خود و پرداخت مالیات کرده است. به علاوه، والکس به همراه سایر پلتفرم‌های معتبر ایرانی، به صورت منظم با نهادهای قانون‌گذار در جهت تسهیل فرآیندهای قانونی همکاری کرده و دانش خود در زمینۀ ارزهای دیجیتال را در اختیار این نهادها گذاشته است.

پاسخ به چند سوال مهم کاربران

تا این جا، تلاش کردیم به سوالات شما درباره فعالیت والکس پاسخ دهیم. در طی چندروز اخیر ما با سوالات دیگری هم مواجه شده‌ایم که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد:

۱- آیا امکان قطع درگاه‌های بانکی شاپرک وجود دارد؟

بله! با وجود هیجانات بی‌مورد ایجاد شده، امکان دارد که شاپرک برای چند روز یا چند هفته خدمات خود را به والکس و همکارانش محدود کند. اما حتی در صورت این اتفاق، جای نگرانی برای کاربران وجود نخواهد داشت، چرا که ما سعی می‌کنیم از درگاه‌های جایگزین استفاده کنیم.

به علاوه، امکان مهاجرت کاربران به بازار کوین به کوین وجود دارد. یعنی کاربران می‌توانند برای خرید و فروش ارزهای خود از پایه بازار تتر به جای بازار ریالی استفاده کنند. والکس برای فروش تترهای کاربران برنامه‌هایی قانونی دارد که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را اجرا کند. صرافی‌های رسمی کشور در حال حاضر تتر می‌خرند و کاربران می‌توانند از این طریق دارایی خود را نقد کنند. فروش تتر در این صرافی‌ها معاف از مالیات است.

۲- آیا امکان تسویه ریالی از بین رفته است؟

خیر! تسویه ریالی با کاربران و واریز ریالی از طریق شاپرک دو سیستم کاملاً متفاوت هستند. حتی در صورت قطع کامل شاپرک، ما از سیستم‌های واریز مستقیم برای کاربران استفاده خواهیم کرد.

۳- آیا امکان تعطیلی والکس و صرافی‌های دیگر وجود دارد؟

عملاً خیر یا حداقل با احتمال بسیار ضعیف. فعالیت کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال برای دولت و قوه قضاییه مهم است و اگر پلتفرم‌ها تعطیل یا فیلتر شوند، عملاً ادامه فعالیت‌ها در این حوزه زیرزمینی‌ خواهد شد. هیچ کس در کشور مایل نیست این اتفاق بیفتد.

ما به این رخداد به چشم یک فرصت برای تسریع در فرآیند قانون‌گذاری نگاه می‌کنیم و اطمینان داریم که این زنگ خطر، تبدیل به یک فرصت برای رشد فعالیت‌های ما خواهد شد.

ممنوعیت مبادله رمزارزها در کشور

۴- اگر صرافی‌های ارز دیجیتال تعطیل شدند، چه اتفاقی برای دارایی ما خواهد افتاد؟

ما از ابتدای فعالیت در والکس، همیشه آمادگی لازم برای تسویه حساب‌های ریالی در سریع‌ترین حالت ممکن را داشته‌ایم. حتی با تعطیلی والکس این روند تا آخرین پرداخت‌ها به کاربران متوقف نخواهد شد و هر لحظه که اراده کنید، امکان تسویه ریالی برای شما فراهم خواهد بود.

از طرف دیگر، مسدود کردن حساب‌های ارز دیجیتال عملاً برای هیچ کس ممکن نیست. ما دارایی کاربران را در کیف‌پول‌های سرد و خارج از سرور نگهداری می‌کنیم و امکان تسویه رمزارزها نیز برای کاربران به سرعت فراهم است. یک ویژگی محبوب ارزهای دیجیتال، ذخیره آن در یک بلاکچین عمومی و غیرمتمرکز است که امکان مسدود سازی آن را عملاً از بین می‌برد.

بیشتربخوانید: مزایا و معایب بلاکچین

دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران فقط در اختیار خود آن‌ها است. والکس همواره در تلاش بوده است که جلوی هر خطری برای ارزهای کاربران را بگیرد.

۵- اگر طبق قانون، فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال ممنوع شود، آیا ما به عنوان کاربران والکس، عملی غیرقانونی انجام داده‌ایم؟

خیر! قانون عطف به ما سبق نخواهد شد. یعنی اگر قانون فعالیت صرافی‌ها را ممنوع کند، از لحظه تصویب و ابلاغ فعالیت‌ها مجرمانه شناخته خواهد شد. افرادی که پیش از تصویب قانون در این بازار فعالیت داشته‌اند، عمل مجرمانه‌ای انجام نداده‌اند.

در نظر داشته باشید که تا امروز چنین قانونی تصویب نشده است. پس تا زمان مشخص شدن وضعیت صرافی‌ها و مبادلات ارز دیجیتال، خرید و فروش ارز دیجیتال غیرقانونی نیست.

والکس همچنان در کنار شما

تیم والکس

از لحظه انتشار این اخبار، هیچ تغییری در ارائه خدمات مالی و معاملاتی والکس به کاربران ایجاد نشده است. هیچ نامه رسمی مبنی بر محدودیت ارائه خدمات به والکس ارسال نشده است و ما همچنان با همکاری شاپرک در حال ارائه خدمات به کاربران هستیم. ما همیشه چند نکته را به صورت منظم به کاربران خود اعلام کرده‌ایم:

۱- هدف ما ایجاد محیط امن برای کاربران است

ایده اولیه شروع کار والکس و هدف اصلی آن، فراهم کردن امکان معامله ارز دیجیتال در کشور، بدون نیاز به خروج ارز از کشور بوده است. ما همواره برای ایجاد بستری شفاف و قانونی برای انجام این معاملات تلاش کرده‌ایم.

۲- مجوز والکس

والکس از لحظه شروع فعالیت خود، تمام مجوزهای ممکن را برای فعالیت گرفته است. به‌علاوه ما همگام با نهادهای قانون‌گذار تلاش می‌کنیم که با در اختیار گذاشتن دانش فنی و قانونی خود، قدمی در جهت بهبود وضعیت بازار ارز دیجیتال در ایران برداریم.

طبق ماده دوم قانون مجازات عمومی:

هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد، جرم محسوب می‌شود و هیچ امری را نمی‌توان‌ جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صورتی جرم محسوب می‌شود که برای انجام کارهای غیر قانونی مورد استفاده باشد. در واقع، معامله و نگهداری بیت‌ کوین اگر ابزار جرم نباشد، جرم نیست. لازم به ذکر است جرایم حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مثل سایر جرایم اینترنتی از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است.

۳- ما کارآفرین هستیم

فعالیت در حوزۀ ارزهای دیجیتال و ایجاد بسترهای معاملاتی امن و معتبر به ما کمک کرده است که یک کسب و کار سالم در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال داشته باشیم. در این مسیر توانسته‌ایم با به کارگیری نیروهای متخصص، روز به روز فعالیت‌های خود را بهبود دهیم.

صحبت پایانی

والکس، از ابتدای فعالیت خود در هر لحظه کنار کاربران خود بوده است و این ویژگی همچنان مهم‌ترین نقطه قوت والکس است. ما تلاش می‌کنیم هر روز بیشتر از قبل امنیت دارایی شما را حفظ کنیم و بستری مطمئن برای معاملات ارز دیجیتال شما فراهم کنیم. هر زمان که سوال یا ابهامی درباره فعالیت‌های والکس داشتید، بخش دیدگاه‌های بلاگ و پشتیبانی آنلاین سایت والکس پاسخگوی دغدغه‌های شما خواهد بود. روی ما حساب کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

ببخشید من نمیتونم وارد والکس بشم میگه دسترسی محدود شده است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام و عرض ادب
لطفا این مساله را با همکاران ما در پنل پشتیبانی در میان بگذارید.

حسین
حسین
2 سال قبل

سلام . اقا روزانه تا چه مبلغی حق برداشت داریم .

لیلی امینی
لیلی امینی
2 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام آقای حسین

برداشت‌های ریالی از نظر میزان مبلغ محدودیتی ندارند. اما برداشت های بالای ۵۰ میلیون تومان در چند مرحله به حساب شما واریز می‌شود.

ممنون از همراهیتان

امیر بهرامی
امیر بهرامی
3 سال قبل

دمتون گرم، ما هم پشتتون هستیم، ولی ای کاش بقیه ارزها رو هم بیارین، یاشاسین والکس

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
3 سال قبل
پاسخ به  امیر بهرامی

سلام آقای بهرامی
سال نو مبارک!

خیلی ممنون از همراهی شما. ما به داشتن کاربرانی مثل شما افتخار می‌کنیم.

موفق باشید.

فرهاد
فرهاد
3 سال قبل

درود بر شما.
برای همگی شما فرزندان شایسته، با استعداد و فرهیخته ایرانم آرزوی سلامت، سربلندی و شادکامی را دارم.
روزنامه نگاری همیشه و همه جا پرمخاطره بوده است اما در عین حال در اوج ارزش، زیرا آگاهی بخشی از بزرگترین ارزش هاست.
با اینحال، توصیه حقیر این است که در این سن و سال تولید محتوا در زمینه های علمی و فنی و به دور از محتوای اجتماعی و مشخصا سیاسی ، برای شما دوستان عزیزم در والکس بهتر خواهد بود. موفق باشید،خدانگهدارتان باد.

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  فرهاد

سلام آقای فرهاد

خیلی ممنون از ابزار همدلی شما.
ما در تیم والکس تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که رسالت خودمان یعنی آموزش کاربران ارز دیجیتال را به درستی و به دور از هرگونه افراط و تفریط انجام دهیم.

موفق باشید و سلامت

Rezae
Rezae
3 سال قبل

همچین بانک مرکزی میگه ریال ریال که انگار ارزشش دو سه برابر دلاره یا یورو یا فرانکه باشه بزن درگاه ریالو حذف کن این حرفا چیه دیگه ریالی که ارزشش کمتر از پشگل باشه به درد جرز لای دیوار هم نمیخوره به جای اینکارا ارزش ریالو برگردون یا جلوی کم ارزش شدنشو بگیر؛

البته از حق نگذریم باید این پلتفرم ها هم قانون گذاری صحیح بشن و کاربرها طبقه بندی بشن که افراد بی تجربه و کم دانش دچار از دست رفتن سرمایه نشن و حتی از خروج ارز جلوگیری بشه و به جاش ارز اوری بشه مثالش میشه باینانس که سرمایه خیلی کلانی داره و میتونه برای کشورش خیلی مفید باشه و…
بانک مرکزی میتونست سقف خرید بزاره برای کاربر حقیقی مثلا سقف خرید ۱۰۰ دلار در ماه یا ۱۰۰۰ دلار در سال که این کار از ایجاد بازارهای زیر زمینی برای معامله رمز ارز جلوگیری میکنه
وسلام

دکمه بازگشت به بالا