معرفی رمزارزها

بایننس کوین چیست؟ معرفی ارز دیجیتال بی ان بی (BNB)

بایننس کوین (BNB) یک ارز رمزنگاری شده است که می‌تواند برای مبادله و پرداخت هزینه در صرافی Binance استفاده شود. صرافی Binance بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در جهان از ژانویه ۲۰۱۸ است که در هر ثانیه بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در آن انجام می‌شود. خرید و فروش بایننس کوین در صرافی‌های ایرانی نیز امکان‌پذیر است. در این مقاله از وبلاگ والکس به این سوال پاسخ خواهیم داد که ارز دیجیتال بایننس کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخچه 

بایننس در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی‌های موجود از نظر حجم معاملات روزانه است. بنیانگذار این صرافی چانگ پنگ ژائو است که از او می‌توان به عنوان ثروتمندترین و شناخته شده‌‌ترین فرد در دنیای کریپتوکارنسی یاد کرد.

در ابتدا صرافی بایننس در چین قرار داشت، اما به دلیل قوانین سخت‌گیرانه چین برای ارزهای دیجیتال، این صرافی به ژاپن انتقال پیدا کرد. یکی از مهم‎ترین دلایل انتقال صرافی بایننس به ژاپن، علاقه‌مندی این کشور به ارزهای دیجیتال بود. صرافی بایننس از زمانی که به صورت رسمی آغاز به کار کرده است تا به امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است و توانسته است به بزرگترین صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال تبدیل شود. به همین دلیل زمانی که صرافی بایننس، رمز ارز بایننس را به لیست خود اضافه کرد به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

این ارز دیجیتال ابتدا با هدف پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در صرافی بایننس به وجود آمد. در حال حاضر نیز کاربران این ارز دیجیتال از تخفیف کارمزد در بازار بهره‌مند می‌شوند. پایه بازار BNB نیز در صرافی بایننس از جمله پایه‌بازارهای محبوب این صرافی است. این ارز در جولای سال ۲۰۱۷ طراحی شد و به روش عرضه اولیه در بازار به فروش رسید.

قیمت ارزدیجیتال بایننس در ابتدا در حدود ۰.۱  دلار بود. اما در اواخر سال ۲۰۱۷ بود که قیمت این توکن به ۲۵ دلار رسید. این افزایش قیمت باعث شد تا افراد زیادی به آینده این ارز دیجیتال امیدوار شوند و روی بایننس سرمایه‌گذاری کنند. خرید BNB می‌تواند سرمایه‌گذاری آینده‌داری باشد.

ارز BNB چیست؟

توکن بایننس

ارز بایننس کوین در واقع توکنی است که در صرافی بایننس معامله می‌شود. این ارز ابتدا در بلاکچین ERC20 اتریوم فعالیت می‌کرد، اما در زمان کوتاهی به بلاکچین بومی خود یعنی بایننس چین نقل مکان کرد.

کاربردها

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، رمز ارز بایننس کاربردهای زیادی به غیر از معامله در صرافی بایننس دارد. در واقع یکی از دلایل محبوبیت آن نیز کاربردهای متنوع آن در بازار ارزهای دیجیتال و حتی فراتر از آن است.

ترید

این ارز در حال حاضر(۵آوریل۲۰۲۲) بالاتر از ریپل و سولانا، جایگاه چهارم را در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار دارد. این رمزارز با داشتن مارکت کپی چند میلیارد دلاری، یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال در دنیا است.

پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس

کاربران صرافی بایننس با استفاده از این ارز برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، از تخفیف صرافی در این بازار استفاده می‌کنند.

پرداخت با کارت اعتباری

سایت crypto.com از ارز دیجیتال BNB برای پرداخت هزینه‌های معاملات، کارمزدها و … پشتیبانی می‌کند. پرداخت با آن فقط محدود به این سایت نیست، برای مثال شما می‌توانید با این ارز دیجیتال در سایت آلترناتیوایرلاینز بلیط هواپیما بخرید.

بلاکچین بایننس چین و پلتفرم مبادلاتی DEX

بلاکچین بایننس چین

همانطور که پیش از این گفتیم، این توکن ابتدا بر بستر استاندارد ERC20 اتریوم فعالیت خود را آغاز کرد. اما در سال ۲۰۱۹ به بایننس چین با استاندارد ‌BEP2 نقل مکان کرد. این بلاکچین مزایای مهمی به این ارز افزود و به رشد آن بسیار کمک کرد.

هدف بایننس از ارائه یک بلاکچین جدید برای ‌ رمز ارز بایننس ، ابتدا هماهنگ کردن کلیه خدمات خود و همینطور ایجاد یک بازار جایگزین و غیرمتمرکز برای مبادله‌ی دارایی‌های ارز دیجیتال است.

اولین استفاده از بایننس چین، بایننس دکس (DEX) است. بایننس دکس یک صرافی غیر متمرکز جدید است که قصد دارد بهترین‌ ویژگی‌های صرافی بایننس را در یک محیط غیرمتمرکز ارائه کند. همزمان با این ویژگی دکس تلاش می‌کند تا مزایای حریم خصوصی پلتفرم‌های تمرکززدایی شده را نیز برای کاربران فراهم کند.

در پلتفرم DEX امکان تجارت آزاد بدون نیاز به ارائه اطلاعات هویتی فراهم است. بر خلاف مبادلات متمرکز که ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرند، این پلتفرم توسط نُدهای توزیع‌شده در سراسر جهان مدیریت می‌شود. هرچند برخلاف بیت کوین تعداد آنها زیاد نیست و بایننس چین با ۱۱ نود اصلی فعالیت خود را آغاز کرده است.

تفاوت بایننس چین و بایننس اسمارت چین

استاندارد BEP20‌ و بلاکچین بایننس اسمارت چین، بستری برای میزبانی از توکن و قراردادهای هوشمند است. این استاندارد که پیچیده‌تر از بایننس چین بوده و برای اجرای پروژه‌های دیفای نیز قابل استفاده است، یکی دیگر از محصولات پلتفرم بایننس است.

سرعت انجام تراکنش‌ها در استاندارد BEP20 بالاتر و کارمزد این شبکه پایین‌تر از شبکه BEP2 است. با این حال در حال حاضر صرافی‌هایی که از این استاندارد برای انتقال استفاده می‌کنند کمتر است و همینطور کیف‌پول‌های کمتری از این شبکه پشتیبانی می‌کنند.

استاندارد BEP2 چیست؟

BEP2 یک استاندارد فنی برای صدور و پیاده سازی توکن‌ها در بایننس چین است. این استاندارد مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را تعریف می‌کند که هر توکن برای فعالیت در این بلاکچین باید رعایت کند. در این استاندارد توکن‌های فعال در اکوسیستم بایننس چین می‌توانند به صورت یکپارچه باهم تعامل داشته باشند. توکن‌هایی که بر پایه استاندارد BEP2‌ ایجاد شده‌‌اند را می‌تواند در پلتفرم بایننس دکس  نیز معامله کرد.

کوین BNB‌ در واقع ارز بومی استاندارد BEP2 و بلاکچین بایننس چین است. این یعنی اگر بخواهید یک توکن دیگر مانند کاردانو را در شبکه بایننس منتقل کنید، باید کارمزد تراکنش را با BNB پرداخت کنید.

توکن سوزی چگونه انجام می شود؟

توکن سوزی بایننس

این ارز برای اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۷ با حداکثر موجودی ۲۰۰ میلیون کوین، عرضه شد.

  • سرمایه‌گذاران فرشته: ۱۰ درصد (۲۰ میلیون BNB)
  • تیم سازنده: ۴۰ درصد (۸۰ میلیون BNB)
  • شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه: ۵۰ درصد (۱۰۰ میلیون BNB)

توکن سوزی به معنای حذف دائمی تعدادی کوین یا توکن‌ در گردش است. این کار موجب کاهش دائمی عرضه، تورم‌زدایی و در نهایت افزایش بهای یک ارز دیجیتال خواهد شد. صرافی بایننس هر سه‌ماه یک‌بار با اختصاص یک‌پنجم سود خالص خود، اقدام به خرید و سوزاندن آن‌ها می‌کند. این توکن سوزی فصلی تا زمانی ادامه دارد که ۱۰۰ میلیون BNB(نیمی از کل عرضه) از چرخه خارج شوند.

معرفی بهترین کیف پول‌ها

کیف پول ارز دیجیتال بایننس کوین

انتخاب یک کیف‌ پول مناسب برای نگهداری رمزارز دارای اهمیت بسیار زیادی است. در حال حاضر کیف پول‌های زیادی هستند که از ارز دیجیتال بایننس پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به معرفی کیف پول‌های برتر بایننس کوین می‌پردازیم.

تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت پیشنهاد صرافی بایننس برای نگهداری این ارز است. این کیف پول که زیرمجموعه‌ی خود این صرافی نیز هست از پلتفرم دکس نیز پشتیبانی می‌کند بنابراین برای تریدرهایی که قصد استفاده از این ابزار را دارند انتخابی مناسب است.

کیف پول تراست ولت، یک اپلیکیشن موبایل است که امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. در حال حاضر تراست ولت قابلیت ذخیره‌سازی اغلب رمزارزهای معتبر بازار کریپتوکارنسی مانند بیت کوین، اتریوم، چین لینک، بایننس و …. را دارد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این کیف پول ارزدیجیتال، انجام عملیات بک آپ گیری از رمزها و کلیدهای خصوصی است. به همین دلیل صاحب کیف پول به هر دلیلی آن‌ها را از دست داده باشد یا فراموش کرده باشد، امکان بازیابی آن‌ها وجود دارد. از دیگر مزایای این کیف پول می‌توان به امکان تبدیل ارزها به صورت غیرمتمرکز از طریق اتصال به شبکه تبدیل ارزهای دیجیتال، اشاره کرد. البته برای انجام این کار کاربران نیاز به آموزش تبدیل ارز در تراست ولت دارند؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار اشتباه شوند.

اتمیک ولت (Atomic wallet)

کیف پول اتمیک یک کیف پول نرم افزاری است که از برترین کیف‌پول‌های پشتیبانی کننده از این توکن به شمار می‌رود. هر چند در حال حاضر این کیف پول بسیار کاربر پسند است و امتیاز خوبی از کاربران خود گرفته است اما تیم توسعه‌دهنده‌ی این کیف پول بسیار قدرتمند است و به صورت مداوم در حال بروزرسانی هستند تا ایمنی و کاربری آن را افزایش دهند.

تمام امکانات اتمیک والت به استثنای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هیچ هزینه‌ای ندارد. از طرف دیگر علاوه بر این توکن، سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، کاردانو، دش، ترون و … قابل ذخیره سازی در این کیف پول هستند.

البته توجه به این نکته بسیار مهم است که در استفاده از کیف پول اتمیک باید تمام موارد امنیتی با دقت رعایت شود. زیرا هر فرد که به کلمات بازیابی دسترسی داشته باشد به راحتی می‌تواند موجودی کیف پول را به حساب خود انتقال دهد.

 کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار به بازار عرضه شد. این کیف پول علاوه بر بایننس کوین قابلیت نگهداری و ذخیره‌سازی بیش از ۱۲۵ رمزارز را دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کیف پول کوینومی، داشتن رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد است. به همین دلیل است که اغلب افرادی که به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌اند از این کیف پول استفاده می‌کنند. نصب کیف پول کوینومی یا دانلود آن لازم به پرداخت هزینه نیست.

ویژگی دیگر این کیف پول، امنیت بسیار بالای آن است. کوینومی هیچ کدام از اطلاعات کاربران را جمع آوری نمی‌کند. همچنین برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی با هدف سرقت ارزهای دیجیتال برای پی بردن به تراکنش‌ها یا الگوی استفاده از والت، آی‌پی کاربران را پنهان می‌کند.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس یکی از کیف پول‌های محبوب سخت افزاری است که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. ظاهر این کیف پول  شبیه به یک فلش مموری است. روی بدنه دستگاه نیز یک صفحه ‌نمایش تعبیه شده است که کاربران به کمک آن می‌توانند داده‌های تراکنش‌های خود را مشاهده کنند.

ذخیره آفلاین کلیدها در خود و ایمنی بالا احتمال هرگونه سرقت اطلاعات و هک شدن را از بین می‌برد. یکی از مهم‌ترین مزایای کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس این است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی به ارز‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشد. در واقع ویژگی راحتی در استفاده از این کیف پول باعث شده است تا حتی افراد مبتدی نیز به راحتی از آن استفاده کنند. از طرف دیگر با توجه به این که ابعاد این کیف پول کوچک است به راحتی قابل حمل است و با اکثر کامپیوتر‌ها، لپتاپ‌ها و تبلت‌ها سازگار است.

روش‌های کسب BNB

روش‌های کسب بایننس کوین

ارز  دیجیتال بایننس کوین قابل استخراج نیست و از یک الگوریتم اجماع برای ادامه حیات بلاکچین خود استفاده می‌کند. بنابراین بیشتر راه‌های به دست آوردن آن در سرمایه‌گذاری و معاملات این ارز خلاصه می‌شود. صرافی‌های معتبر ایرانی و خارجی مانند والکس و بایننس از جمله پلتفرم‌های مناسب برای خرید و فروش BNB هستند.

دقت کنید که قبل از خرید از یک صرافی و انتقال آن به کیف پول شخصی از بلاکچینی که صرافی از آن پشتیبانی می‌کند اطلاع کسب کنید. برای مثال صرافی خارجی کوین تایگر از BNB فقط بر بستر استاندارد BEP20 بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

تفاوت بیت کوین و بایننس کوین

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و بایننس کوین  به سابقه این دو ارز دیجیتال مربوط می‌شود. در حالی که  بیت کوین در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به بازار معرفی شد، از پیدایش این ارز زمان زیادی نمی‌گذرد. BNB در سال ۲۰۱۷ وارد بازار رمزارزها شد.

دومین تفاوت مهم این دو ارز دیجیتال مربوط به تعداد کل توکن‌ است. تعداد بیت کوین حداکثر ۲۱ میلیون واحد است اما عرضه آن ۲۰۰ میلیون کوین است.

در نهایت بیت کوین در هر جا معامله و پشتیبانی می‌شود و تحت کنترل هیچ بانک مرکزی نیست اما ارز دیجیتال BNB توسط صرافی بایننس کوین کنترل می‌شود.

تاریخچه قیمتی

پیش‌بینی درباره آینده بایننس کوین

تحلیل بایننس کوین بر اساس فاکتور بزرگی مارکت کپ در حال حاضر چهارمین ارز بزرگ دنیا است و قیمت آن در حال حاضر در محدوده‌ی ۴۰۰ دلار قرار دارد. بعد از اتریوم و بیت کوین، بایننس کوین توانسته است بیشترین رشد را در سال‌های اخیر داشته باشد. به همین دلیل است که افراد زیادی روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هر چند پیش‌بینی رفتار بازار ارزهای دیجیتال کار آسانی نیست و می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلف قرار بگیرد اما متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند که احتمال اینکه پیشرفت خوبی را در سال‌های آینده از این ارز مشاهده کنیم بسیار زیاد است. برخی از آن‌ها حتی پیش بینی کرده‌اند که ممکن است قیمت این توکن تا پایان سال ۲۰۲۳ از ۱۲۰۰ دلار عبور کند نیز وجود دارد. در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد از این توکن  ۴۳۱.۰۶ دلاراست  و رتبه چهار بازار را به خود اختصاص داده است.

اما در نهایت بازار ارزهای دیجیتال مانند سایر بازارهای مالی نوسانی بوده و نیازمند تحلیل‌های بسیار دقیق و هوشمندانه است. بنابراین هرگونه خرید و فروش این ارز دیجیتال باید با آگاهی کامل از شرایط بازار صورت بگیرد.

روش خرید و فروش BNB

خرید بایننس از صرافی

این ارز را می‌توانید از صرافی بایننس یا سایر صرافی‌های خارجی تهیه کنید. اما کارکردن با صرافی‌های خراجی ریسک بالایی دارد. زیرا اغلب صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و در صورت احراز هویت کاربران ایرانی اقدام به بلوکه کردن سرمایه آن‌ها خواهند کرد.

به همین دلیل امن‌ترین روش برای خرید، خرید از صرافی‌های معتبر داخلی است. راهنمای خرید bnb در والکس بسیار ساده است. در حال حاضر صرافی ارز دیجیتال والکس امکان خرید و فروش بایننس کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما برای خرید BNB‌  کافی است در صرافی والکس ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، وارد بازار خرید بایننس شوید.

  •      در والکس یک حساب کاربری بسازید (ثبت نام در والکس).
  •     مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.
  •     از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
  •      به صفحه معامله‌ها بروید و سفارش خرید بایننس را ثبت کنید.

یک ارز دیجیتال با آینده روشن

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟ بایننس‌ کوین یکی از ارزهای دیجیتال مهم بازار کریپتوکارنسی است که در مدت زمان کوتاهی توانسته است نبض بازار کریپتو را بدست بگیرد. از نظر متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال آینده بایننس کوین روشن است و می‌تواند رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کند. از شهریور سال ۱۴۰۰ در پلتفرم مبادلاتی والکس پشتیبانی می‌شود. 

شما درباره آینده این رمزارز چه فکری می کنید؟

سوالات متداول

بایننس کوین (BNB)چیست؟

بایننس کوین (BNB) یک ارز رمزنگاری شده است که می‌تواند برای مبادله و پرداخت هزینه در صرافی Binance استفاده شود. مانند هر رمزارز دیگری، بایننس کوین کاربردهای زیادی به غیر از معامله در صرافی بایننس دارد.

بهترین کیف پول‌های بایننس کوین کدام هستند؟

در حال حاضر کیف پول‌های زیادی هستند که از ارز دیجیتال بایننس پشتیبانی می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به تراست ولت Trust Wallet- اتمیک ولت Atomic wallet – کوینومی(Coinomi) – لجر نانو اس ( Ledger Nano S ) اشاره کرد.

کاربردهای بایننس کوین چیست؟

رمز ارز بایننس کوین کاربردهای زیادی به غیر از معامله در صرافی بایننس دارد. از مهم‌ترین کاربردهای بایننس کوین می‌توان به ترید کردن- پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس- پرداخت با کارت اعتباری اشاره کرد.

از کجا می‌توانیم بایننس کوین بخریم؟

در حال حاضر والکس امکان خرید و فروش ارز بایننس کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما برای خرید BNB  کافی است در صرافی والکس ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، وارد بازار خرید بایننس شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
افشین صبا
افشین صبا
3 ماه قبل

سلام . ۳ سال پیش من مقداری خیلی کم برای شروع و آموزش ارز فانتوم خرید زدم و انتقال دادم به تراست ولت .چون قصدم فقط اموزش گرفتن بود تنها سرمایه ۱/۵ میلیون اختصاص دادم .سوالم اینه برای برداشت باید کارمزد bnb استفاده کرد اما نمیدونم برای ۱/۵ میلیون باید ۱۵ میلیون بدم bnb بخرم یا خرد هم داره.همون سه سال پیش هم دو ماه بعد از خرید قیمت رفت رو چهار برابر، اگه دلسرد نمیشدم اموزشم رو کامل میکردم و با سرمایه کامل ادامه میدادم

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  افشین صبا

سلام و عرض ادب
خیر دوست عزیز؛ شما برای پرداخت کارمزد نیاز به خرید یک کوین کامل ندارید و بر اساس مقدار مورد نیاز خود (مثلا ۵ دلار) می‌توانید bnb خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا