آموزش تریدسرمایه گذاری

مدیریت سرمایه در بازار مالی؛ ۵ نکته مهم درباره سرمایه گذاری در کریپتو

در سال‌های اخیر، کریپتوکارنسی و روش‌های سرمایه گذاری در ارزدیجیتال یکی از مهم­ترین مباحث مطرح در جهان بوده است. امروزه بیشتر افراد علاقه‌­مند به تکنولوژی و اهل ریسک، به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال روی آورده‌­اند. هر چند برخی افراد معتقد هستند که ارزهای دیجیتال هرگز آنقدر بزرگ نمی‌شوند که بتوانند یک اقتصاد کامل را شکل دهند؛ اما در دنیای واقعی چیزی که درباره رشد ارزهای دیجیتال می‌­بینیم، برخلاف این نظریه است. در ادامه به آموزش مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال می‌پردازیم و با تمام ابعاد آن آشنا می‌شویم.

مدیریت سرمایه چیست؟

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی به فرآیند مدیریت و تخصیص موثر منابع مالی در چارچوب فعالیت‌های سرمایه‌گذاری اطلاق می‌شود. این شامل تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد نحوه تخصیص و استقرار وجوه موجود به منظور دستیابی به بازده بهینه در حین مدیریت ریسک است.

مدیریت منابع مالی در بازارهای مالی شامل فعالیت‌های مختلفی مانند مدیریت و متنوع‌سازی پورتفولیو، ارزیابی و کاهش ریسک و تدوین استراتژی سرمایه‌گذاری است. هدف این فعالیت‌ها به حداکثر رساندن بازده دارایی سرمایه‌گذاری‌شده در حین به حداقل رساندن زیان‌های احتمالی یا اثرات منفی نوسانات در بازارهای مالی است.

مولفه‌های کلیدی مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال عبارتند از:

  • مدیریت پورتفولیو: این شامل انتخاب و تخصیص رمزارزهای متنوع و مختلف مانند بیت کوین، ارزهای دیفای، توکن‌های بهادار، پروژه‌های لایه دو و غیره در یک سبد است. هدف، ایجاد یک سبد متنوع است که ریسک و ریوارد را متعادل کند.
  • ارزیابی و کاهش ریسک: شناسایی، اندازه‌گیری و مدیریت انواع ریسک‌ها از جمله ریسک بازار و ریسک نقدینگی. این شامل اجرای استراتژی‌های مدیریت ریسک مانند پوشش ریسک، تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری و به کارگیری ابزارها و تکنیک‌های مدیریت ریسک است.
  • تقسیم منابع مالی: تقسیم منابع مالی بین طبقات مختلف دارایی بر اساس اهداف ریسک و ریوارد، افق سرمایه‌گذاری و شرایط بازار.
  • تدوین استراتژی سرمایه‌گذاری: توسعه و اجرای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری که با اهداف مالی معامله‌گر و تحمل ریسک هماهنگ باشد. این ممکن است شامل رویکردهای سرمایه‌گذاری فعال یا غیرفعال و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت باشد.
  • نظارت بر عملکرد: نظارت و ارزیابی منظم عملکرد پورتفولیوی سرمایه‌گذاری. سرمایه‌گذار باید مداوم سبد سرمایه‌گذاری خود را بررسی کرده تا بتواند به موقع از معاملات ضررده خارج شده و منابع مالی خود را درگیر بازاری سودده‌تر کند.

چرا سرمایه‌گذاری در دنیای ارزدیجیتال مهم است؟

دلایل بسیار زیادی برای پی بردن به اهمیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه به برخی از آن­ها اشاره می‌کنیم:

سادگی

سرمایه‌گذاری و ترید ارز دیجیتال بسیار آسان است. شاید بدون اغراق بتوانیم بگوییم امکان سرمایه‌گذاری تا به امروز به این سادگی نبوده است. برای شروع سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال داشتن یک گوشی هوشمند و یک کیف پول دیجیتال کافی است.

البته کسب اطلاعات، تحقیق و مطالعه در مورد سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال یک پیش نیاز بسیار ضروری است. در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری بدون اطلاعات کافی نه تنها در بازار ارز­های دیجیتال، بلکه در سایر بازارها نیز نتیجه‌­ای جز اتلاف وقت و انرژی نخواهد داشت.

شفافیت

در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال همه چیز شفاف است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می­‌شود که بدانید این میزان از شفافیت در هیچ یک از بازارهای مالی دیگر مانند بورس اوراق بهادار وجود ندارد.

شما به عنوان یک معامله‌گر در زمینه ارزهای دیجیتال می‌­توانید در حالی که در منزل خود نشسته­‌اید، تمام معاملات انجام شده در سراسر دنیا را مشاهده کنید. برای انجام این کار کافی است به پلتفرم‌­های معاملاتی و صرافی­‌های آنلاین مراجعه کنید. هر چند در حال حاضر محدودیت­‌هایی برای دسترسی ایرانیان به بازارهای جهانی وجود دارد، اما می­‌توانید از صرافی‌های آنلاین معتبر داخل کشور برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

ارز دیجیتال پول آینده است

آینده سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال بسیار روشن است. برای مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال کافی است روند رشد یکی از ارزها مانند بیت کوین را در چند سال اخیر مشاهده کنید؛ نتیجه حیرت‌انگیز است. برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که کریپتوکارنسی پول آینده است و با گذشت زمان، تعداد بیشتری از مردم شروع به استفاده از رمزارزها خواهند کرد.

شاید در سال‌های اولیه ظهور ارزهای دیجیتال همه چیز درباره آن­ها کمی گنگ به نظر می‌رسید و منابع اطلاعاتی محدودی در دسترس بود. اما در حال حاضر با یک جستجوی ساده در گوگل، می‌­توانید به حجم بسیار زیادی از اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید.

امروزه برخی از سازمان­‌ها و مراکز برای مشتریان خود امکان پرداخت هزینه‌ها را به صورت ارز دیجیتال امکان‌پذیر کرده­‌اند. همچنین کشورهای بسیاری مانند السالوادور نیز بیت کوین را به‌عنوان پول رسمی پذیرفته‌اند. این پذیرش و درک ارزدیجیتال و بلاکچین نشانه‌های روشنی از آینده دارایی‌های دیجیتال است.

با کدام ارزها به دنیای کریپتو قدم بگذاریم؟

انتخاب رمز ارز خوش آتیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال است. یکی از مهم­‌ترین دغدغه‌های افرادی که تصمیم به ورود به بازار ارز دیجیتال گرفته‌­اند این است که باید چه ارزی بخرند؟

با توجه به این که بیت کوین نسبت به سایر ارزها شناخته شده‌­تر است، خرید بیت کوین همواره اولین گزینه است. بیت کوین اولین و محبوب‌ترین رمزارز است. از نظر برخی تحلیلگران بازارهای مالی چندان دور از ذهن نیست که بیت کوین از پول فیات (مانند دلار) پیشی بگیرد. اما آیا بیت کوین تنها ارز دیجیتال سودآور برای سرمایه‌گذاری است؟ جواب خیر است.

براساس آمار سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap.com) که یکی از مهم‌ترین مرجع‌های علمی حوزه ارز دیجیتال است در حال حاضر بیت کوین، اتریوم و تتر در صدر رده‌بندی ارزهای دیجیتال با بیشترین مارکت کپ قرار دارند. 

بیت کوین (BTC)

بیت کوین یک ارز کاملاً دیجیتالی با سیستم پرداخت و شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. در سیستم بلاکچین کاربران می‌­توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم هرگونه نقل و انتقالی را انجام دهند. هر چند هویت واقعی خالق بیت کوین معلوم نیست، اما همه او را با نام «ساتوشی ناکاموتو» می‌­شناسند.

برخی به اشتباه فکر می‌­کنند برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین دیر شده است. اما متخصصان باتوجه‌به دامیننس بیت کوین همچنان اعتقاد دارند که ورود به بازار بیت کوین هنوز هم می‌تواند سودآور باشد. با استراتژی عرضه محدود و شمارش معکوس برای پایان کوین‌های قابل استخراج، باید منتظر روزهای طلایی برای پادشاه ارزهای دیجیتال باشیم.

اتریوم (ETH)

خالق اتریوم که یکی از پیشروان در پذیرش بیت کوین است، آن را با هدف رفع چالش‌های بیت کوین به جهان معرفی کرد. اتریوم حالا بسیار فراتر از یک ارز دیجیتال است. این شبکه با میزبانی از قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و ده‌ها ویژگی خاص به پلتفرمی جذاب تبدیل شده است. ملکه ارزهای دیجیتال یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما برای سرمایه‌گذاری است.

تتر (USDT)

استیبل کوین تتر نجات‌دهنده شما از نوسان‌های بازار پر تلاطم ارزدیجیتال است. این رمز ارز که با پشتیبانی دلار آمریکا به دنیا معرفی و عرضه شده حالا یکی از بزرگ‌ترین بازارها را دارد. تتر که همیشه قیمتی ثابت دارد برای کسانی‌که ترجیح می‌دهند از نوسان دور بمانند، سرمایه‌گذاری دلار دیجیتال را ترجیح می‌دهند، در پلتفرم‌های تحریم شده معامله می‌کنند و غیره، یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است. 

فرآیند سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال

مدیریت دارائی دیجیتال

سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال کار چندان سختی نیست و نیاز به فرآیند پیچیده و خاصی ندارد. تمام افراد می‌توانند با کمی آموزش، فعالیت در این حوزه را شروع کنند. در حالت کلی، فرآیند سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال شامل مراحل زیر است:

  • جمع آوری پول برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال
  • انتخاب ارز دیجیتال مناسب
  • انتخاب کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری موردنظر (از کیف پول صرافی نیز می‌توانید استفاده کنید)
  • خرید ارز دیجیتال در صرافی معتبر در زمان مناسب
  • فروش ارز دیجیتال در صرافی معتبر در زمان مناسب به منظور کسب سود و یا خارج کردن دارایی از بازار

دو روش متداول برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال و کسب درآمد، استخراج و ترید ارز دیجیتال است. هر کدام از این دو روش، معایب و مزایای خود را دارند که در ادامه به بررسی آن­ها می‌پردازیم:

ترید ارز دیجیتال

ترید به معنای خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین و فروش در زمانی است که قیمت آن به بیشترین مقدار خود رسیده باشد. تریدر به کسی گفته می­‌شود که خرید و فروش ارز دیجیتال را به منظور کسب سود انجام می­‌دهد. ترید ارز دیجیتال شباهت‌هایی با خرید و فروش در سهام دارد.

معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های آنلاین انجام می­­‌شوند و تریدرها می‌­توانند از این طریق اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد مبتدی پس از شکست در بازار ارز دیجیتال می‌گویند شانس با ما نبود. این جمله بسیار اشتباه است. موفقیت در معامله بیت کوین و یا ترید سایر ارزهای دیجیتال هیچ ارتباطی به شانس ندارد. تریدرهای موفق افرادی بوده‌اند که با یادگیری تحلیل تکنیکال، موفق به مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال شده‌اند.

در جدول زیر، چند روش معاملاتی را به همراه جزییات مربوط به آن­ها مشاهده می ­کنید.

روش تریدبازه زمانیروش اصلی تحلیل
اسکالپ تریدینگچند ثانیه تا چند دقیقهتحلیل تکنیکال + استفاده از ربات‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی خودکار
معامله روزانهکوتاه مدت – روزانهتحلیل تکنیکال
سوینگ تریدینگمیان مدت – ۲ هفته تا ۲ ماهتحلیل تکنیکال
پوزیشن تریدینگبلند مدت – ۳ ماه تا ۱ سالتحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

برای انتخاب بهترین روش ترید می‌توانید ابتدا چند روش را با هم امتحان کنید تا بتوانید استراتژی مناسب با شرایط خود را تشخیص دهید. البته لزومی ندارد یک تریدر برای همیشه تنها از یک روش استفاده کند، بلکه در بازه‌­های زمانی مختلف با توجه به میزان منابع مالی و یا وضعیت بازار می‌تواند روش ترید خود را تغییر دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج یا ماینینگ به فرآیند اعتبارسنجی تراکنش ارز دیجیتال گفته می­‌شود. در دنیای ارز­های دیجیتال، تراکنش‌ها در یک بلاک ذخیره می‌شود. این بلاک‌ها به زنجیره‌­ای از پرونده‌ها به نام بلاکچین افزوده می‌شود.

به زبان ساده‌­تر، ماینرها (استخراج کنندگان ارز دیجیتال) برای حل مسائل پیچیده ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کنند و اولین نفری که موفق به حل مسئله شود، پاداش استخراج را دریافت خواهد کرد. پاداش نیز بخشی از ارز استخراج شده خواهد بود (مثال: برای استخراج بیت کوین، ماینرها بیت کوین پاداش می‌گیرند).

برای استخراج ارز دیجیتال، نیاز به استفاده از دستگاه‌‌های ماینینگ است. در صورتی بهره‌مندی از برق ارزان و سخت‌افزار مناسب، ماینینگ ارز دیجیتال می­‌تواند فعالیتی سودآور باشد.

استراتژی‌های مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال نیز مانند هر بازاری نیاز به تدوین استراتژی مدیریت سرمایه دارد. در واقع معامله‌گر باید پیش از درگیر کردن منابع مالی خود، مواردی که در به حداقل رساندن ریسک موثر هستند را بررسی کرده و استراتژی‌ای بی‌نقص تدوین کند. در ادامه به معرفی مواردی مهم که باید در استراتژی مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال مدنظر داشته باشید، می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده هم زمان از تحلیل تکنیکال و بنیادی است. در واقع با بهره‌گیری از این دو ابزار قدرتمند، در کنار تحلیل تاریخچه و رفتار قیمت، شرایط کلی بازار و دارایی مورد نظر نیز بررسی می‌شود. بنابراین معامله‌گر برای ترید دیدی وسیع‌تر نسبت به بازار و پروژه مورد نظر پیدا می‌کند. در کنار استفاده از این ابزارهای کارآمد، متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. در واقع تریدر نباید تمام دارایی خود را درگیر دسته‌بندی خاصی مانند حوزه دیفای کند؛ بلکه می‌تواند در کنار این دارایی‌ها، توکن‌های بهادار، بیت کوین، پروژه‌های لایه یک مانند آوالانچ، توکن‌های گیمینگ و متاورسی و پروژه‌های لایه دو را خریداری کند و سبد دارایی متنوع ایجاد کند.

بهره‌گیری از امکانات صرافی‌ها مانند تعیین حد سود و ضرر می‌تواند به از دست ندادن سود و جلوگیری از ضررهای بزرگ کمک کند. تعیین حد سود و ضرر از نکاتی است که حتما باید در معاملات رعایت شود. در واقع تریدر نباید وارد معامله‌ای شود که نقاط خروج آن مشخص نیستند. با تعیین نقاط خروج، تریدر می‌تواند نسبت ریسک به ریوارد معامله را بررسی کند و برای درگیر کردن منابع مالی تصمیم بگیرد. بنابراین معامله‌گر تنها با تعیین نسبت ریسک به ریوارد می‌تواند برآیندی سودساز از معاملات خود داشته باشد.

تمام این موارد به مدیریت ریسک در ارز دیجیتال و تعیین استراتژی مدیریت سرمایه کارآمد کمک می‌کنند.

نکات مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

تمام افرادی که تصمیم به شروع سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال می­‌گیرند، به دنبال کسب سود هستند. اما کسب سود جز در سایه آگاهی امکان‌پذیر نیست. یادگیری نکات مربوط به مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. اگر شما نیز در آستانه ورود به دنیای شگفت‌انگیز کریپتوکارنسی هستید، حتماً پیش از شروع تجارت موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

باید ریسک پذیر باشید

اگر چندان اهل ریسک نیستید، به شما توصیه می‌‌کنیم یکبار دیگر در مورد سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در کریپتو فکر کنید. بازار رمزارزها اخیراً به عنوان یکی از سودآورترین ابزارهای سرمایه‌گذاری معرفی شده است، اما همانطور که قیمت ارزهای دیجیتال در حال رشد است، امکان سقوط قیمت لحظه­‌ای آنها نیز وجود دارد. در مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال هرگز این نکته را فراموش نکنید.

معرفی و مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی

نوسانات اصطلاحی است که در رابطه با فراز و نشیب‌های بازار، یعنی تحرک بازار سرمایه‌گذاری به کار می‌رود. در بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات ذکر شده بسیار زیاد است.

ریسک پذیری در سرمایه‌گذاری ارزدیجیتال

این بدان معناست که شب در حالی که به رختخواب می‌روید، اگر معادل ۱۰ هزار دلار سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید، ممکن است این پول صبح به ۳۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند و یا با همان نرخ افزایش پیدا کند. از این رو، بهتر است تمام سرمایه خود را وارد این بازار نکنید. در صورتی که برای پول اضافه خود دنبال یک بازار سرمایه هستید، وارد حوزه ارزهای دیجیتال شوید. در عین حال توجه به شاخص ترس و طمع را فراموش نکنید. این شاخص نشانه خوبی برای تحلیل بازار است.

تنها بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکنید

هنگامی که روی چندین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می­‌کنید، شانس خود را برای کسب سود افزایش می­‌دهید. از طرف دیگر، اگر فقط روی یک کریپتو سرمایه‌گذاری کنید و با افت قیمت مواجه شوید، ممکن است تمام پولی را که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، از دست دهید. به همین دلیل، عاقلانه خواهد بود که سرمایه‌گذاری خود را محدود به یک ارز دیجیتال نکنید. به یاد داشته باشید که حداقل بر روی برخی از ارزهای پایدار مانند تتر نیز سرمایه‌گذاری کنید. پیش از انتخاب ارزدیجیتال نرخ بازگشت سرمایه را در نظر بگیرید.

اگر ضرر کردید، سعی نکنید در همان روز جبران کنید

همه سرمایه‌گذاران در برخی از شرایط ممکن است بخشی از دارایی خود را از دست بدهند؛ سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نیز از این قانون مستثنی نیستند. البته که این به مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال برمی‌گردد. برخی از افراد وقتی در یک روز دارایی خود را از دست می‌­دهند، برای جبران آنی خسارت شروع به تصمیم‌­گیری­‌های احساسی می‌کنند. مهم‌ترین نکته درباره سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال حفظ آرامش و تصمیم‌گیری در زمان مناسب است.

به خاطر داشته باشید عجله در تصمیم‌گیری برای جبران ضرر، شما را به ضرر بزرگتری سوق خواهد داد.

به سیاست‌های قانونی کشور توجه کنید

هر چند ماهیت وجودی ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی آنها در اغلب کشورهای دنیا به صورت قانونی پذیرفته شده است، اما برخی از دولت‌ها برای مبادلات ارزهای دیجیتال محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. این قوانین و محدودیت­‌ها با توجه به شرایط حاکم بر جامعه می‌­تواند تغییر کند. بنابراین، بهتر است همواره اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید تا انواع ریسک مالی کمتری در انتظارتان باشد.

به مسائل امنیتی دقت کنید

کیف پول‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود است. اما تمام این کیف پول‌ها و پلتفرم‌های موجود برای خرید و فروش ارز دیجیتال معتبر نیستند. از این رو، بسیار مهم است که قبل از شروع به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال به این موضوع دقت کنید.

یک مورد مهم دیگر در مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال، حفاظت از رمز عبور کیف پول است. هرگز کلید دسترسی به کیف پولتان را که کلید خصوصی نام دارد، در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

در سال‌های اخیر، کیف­ پول‌های ارزهای دیجیتال در معرض هک و حملات اینترنتی از طرف افراد کلاهبردار قرار گرفته‌­اند. یکی از بهترین راه­‌ها برای افزایش امنیت، تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول ارز دیجیتال است. همچنین، عدم نگهداری مبالغ بالا در کیف پول‌های آنلاین یکی دیگر از راه­‌هایی است که می‌­تواند شما را از حملات هکر­ها نجات دهد. برای نگهداری مبالغ زیاد ارز دیجیتال می‌توانید از کیف­‌های سخت‌افزاری یا آفلاین استفاده کنید.

کلید مدیریت سرمایه‌تان در دست خودتان است

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به تحقیق و کسب دانش کافی دارید تا مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال را با هوشمندیِ بیشتری انجام دهید. در ادامه به مثالی در مورد مدیریت سرمایه در کریپتو می‌پردازیم. فرض کنید قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارید. پیش از ورود به معامله به کمک ابزارهای تکنیکال نقطه ورود مناسب را پیدا کرده و نسبت ریسک به ریوارد را تعیین می‌کنید و پس از رسیدن قیمت به نقطه مورد نظر، وارد معامله می‌شوید. بهترین کار بعد از ورود، تعیین حد سود و ضرر است تا در زمانی که به صرافی دسترسی ندارید، موقعیت‌های خروج را از دست ندهید. مرحله بعد تنوع دادن به سبد سرمایه‌گذاری خواهد بود. می‌توانید در کنار بیت کوین (به عنوان دارایی امن‌تر)، وارد حوزه دیفای شوید و ارز دیجیتال مناسب این حوزه را خریداری کنید. به همین منوال پورتفولیو شما شکل می‌گیرد و می‌توانید از بازار ارز دیجیتال سودهای خوبی کسب کنید.

در ضمن به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌­ترین فاکتورهایی که باید در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در نظر داشت، انتخاب صرافی آنلاین معتبر است. در حال حاضر، والکس به دلیل ارائه خدمات ارزنده به کاربران علاقه‌­مند به دنیای پر رمز و راز ارزهای دیجیتال، یکی از معتبرترین صرافی‌های معاملاتی در داخل کشور است. برای شروع سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال و یا سرمایه‌گذاری بیت کوین، می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجموعه ما بهره‌مند شوید.

۱۹

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی

گام قبلی (۱۹/۲۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
16 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
موسی خاوری
موسی خاوری
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید من با۳۰ تتر میتونم از کپی تریدینگ استفاده کنم ؟؟توصرافی بینگ ایکس چند نفر خارجی معرفی کردن فیوچرز واسپات کدوم بهتره ؟؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  موسی خاوری

سلام و عرض ادب
مبلغ کپی تریدینگ در هر صرافی بر اساس رتبه (بر اساس درصد معاملات موفق هر تریدر) معامله‌گری که قصد دارید معاملات خود را بر اساس آن انجام دهید متفاوت است.

هادی
هادی
3 سال قبل

با سلام
سوالات زیر را از خدمتتان داشتم
۱- حداقل سرمایه لازم برای ورود و معامله ارزهای دیجیتال چقدر هست؟
۲- میانگین اسپرد در ارزهای دیجیتال چقدر است؟ مثلا برای بیتکوین که حجم نقد شوندگی خیلی بالاست و برعکس برای ارزی که حجم نقد شوندگی ان خیلی پایین است؟
۳- وقتی با سرمایه کم شروع میکینیم ایا مانند فارکس مجبور به معامله با اهرم هستیم و یا اینکه در ارزهای دیجیتال با سرمایه کم و بدون ریسک اهرم هم میتوان معامله کرد؟

Hamed
Hamed
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید
ممنون از لطف بی کران شما سرکار خانم امینی
بنده قصد سرمایه گذاری بلند مدت حداقل ۱۰ سال بر روی ارز های دیجیتال دارم
به نظر شما این کار درست هستش یا بهتره در بازه های زمانی کوتاه تر ترید انجام بدم

reza
reza
3 سال قبل

سلام بنده تازه میخوام وارد بازار ارز بشم بنظرتون بهترین راهی که میتونه نتیجه خوبی ارائه بده کدومه؟و اینکه با کدوم ارز شروع کنم آیا روش استخراج؟ یا اینکه سرمایه گذاری؟

hosein
hosein
3 سال قبل

سلام چند روز میشه حسابم تایید شده ولی نمیدونم Wallet ID خودم چی هست هرکاری میکنم اخطار میده بعداز ۲۴ ساعت با اینکه چند روز گذشته ممنون میشم راهنمایی کنید

تینا
تینا
3 سال قبل

سلام. من میخوام در رمز ارزها سرمایه گذاری کنم. به نظرتون کدوم بهتر؟ مبلغ ۲۰ میلیون هست. تشکر

محسن
محسن
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید. استفاده از ربات رو برای تحلیل تکنیکال بازار پیشنهاد می کنید؟و اینکه من تازه وارد این حوضه شدم چجوری میتونم مشاوره خرید و سیگنال خوب بگیرم؟

احمد
احمد
3 سال قبل

ارز دیجیتالی دگ کوین چه تحلیل واسش داری ارزش سرمایه گذاری داره

دکمه بازگشت به بالا