پایگاه دانش

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. پایگاه دانش
  4. سوالات شما
  5. راهنمای فعال‌سازی کد دو عاملی از طریق اپلیکیشن

راهنمای فعال‌سازی کد دو عاملی از طریق اپلیکیشن

کد دو عاملی در واقع مانند یک رمز یک بار مصرف عمل می‌کند و استفاده از آن برای بالا بردن امنیت حساب کاربری شما بسیار اهمیت دارد. یکی از روش‌های دریافت این کد استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Google Authenticator است. در ادامه روش فعال‌سازی کد دو عاملی با استفاده از این اپلیکیشن را مشاهده خواهید کرد.

قدم به قدم تا فعال‌سازی کد دوعاملی

وارد حساب کاربری خود شده  و از منوی حساب کاربری در سمت چپ صفحه، گزینه‌ی امنیت را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، روش‌های فعال برای دریافت کد دو عاملی و روش دریافت انتخاب شده را مشاهده می‌کنید، برای استفاده از اپلیکیشن، بر روی فعال‌سازی در جلوی گزینه‌ی اپلیکیشن کلیک کنید.

در این مرحله، کدی (بر اساس روش انتخابی پیشین از طریق ایمیل یا پیامک) برای شما ارسال شده که باید آن را در اینجا وارد کرده و گزینه‌ی تایید را بزنید.

در این مرحله، پیامی مبنی بر دانلود نرم‌افزار دریافت می‌کنید، یکی از مرسوم و معتبرترین نرم‌افزارها برای دریافت کد، Google Authenticator است، آن را بر اساس سیستم عامل گوشی خود دانلود کنید.

پس از دانلود بر روی صفحه را اسکرول کرده و در انتهای پنجره‌ی باز شده بر روی گزینه‌ی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.

در این مرحله، یک کد QR و یک کد نوشتاری برای شما نمایش داده می‌شود.

نکته‌ی بسیار مهم، این دو کد را ذخیره و در جای امنی نگهداری کنید. در صورتی که به تلفن همراه‌تان دسترسی نداشته‌باشید و یا به هر دلیلی دسترسی به اپلیکیشن را از دست دهید از طریق این کد می‌توانید حساب خود را بازیابی کنید، در غیر این صورت فرایند بازیابی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

اپلیکیشن را باز کرده و یکی از دو گزینه‌ی اسکن و یا وارد کردن کد را انتخاب کنید.

در این مرحله یک کد به شما داده می‌شود که این کد را باید در پنجره‌ای که در والکس باز شده وارد کنید.

حالا گزینه‌ی دریافت کد دو عاملی و ورود به سایت از طریق اپلیکیشن برای شما فراهم شده، در این صفحه می‌توانید همواره گزینه‌ی انتخاب خود را برای ورود تغییر دهید.