اخبار بیت کوین

حجم معاملات رمزارزها در ایران (روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار رمزارز)

در این مطلب، به بررسی حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ایران از زبان سهیل نیکزاد، عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران، می پردازیم.

صحبت های سهیل نیکزاد در مورد حجم معاملات رمزارزها در ایران

رییس انجمن بلاکچین با تایید ادعای مبادله روزانه بیشتر از ۱۰ میلیون دلار رمزارز در کشور گفت:

اطلاعات دقیقی از میزان مبادلات وجود ندارد، اما حجم تراکنش‌های بازار رمزارز بیشتر از ۱۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار ایبنا، سهیل نیکزاد، عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران در سخنرانی مراسم افتتاحیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با محوریت انقلاب بلاکچین عنوان کرد در ایران روزانه ۱۰ میلیون دلار تراکنش مالی به‌ وسیله رمزارز بیت‌ کوین انجام می‌شود که این ادعا صحبت‌های مختلفی را در جهت تایید و تکذیب از سوی کارشناسان بانکی به دنبال داشت. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند این حجم از تراکنش به دلیل ورود تجار بزرگ کشور برای دور زدن تحریم و پرداخت هزینه محموله‌های تجاری با رمزارزها از جمله بیت کوین است که باعث شده تا حجم مبادلات در ایران رشد بسیار زیادی داشته باشد؛ در همین راستا، برای بررسی این موضوع با رییس انجمن بلاکچین ایران و یکی از فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایران گفتگویی صورت گرفته است.

سپهر محمدی، رییس انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با خبرنگار ایبنا درباره میزان و حجم بازار رمزارزها در ایران گفت:

با توجه به فیلترینگ و در دسترس نبودن اطلاعات بسیاری از صرافی‌های رمزارز در ایران، آمار شفاف و دقیقی در حوزه معاملات بیت کوین و ارزهای رمزنگار وجود ندارد اما بررسی انجام شده در حوزه معاملات رمز ارز توسط انجمن بلاکچین مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دلار به صورت روزانه و حتی بیشتر از این مقدار است.

وی افزود:

این تراکنش‌ها تراکنش‌هایی هستند که ایرانیان به صورت فرامرزی انجام می‌دهند؛ در واقع، این مبادلات و تراکنش‌ها خرید و فروش‌های داخل ایران نیست و از مرز عبور می‌کنند. بدین معنا که یک طرف تراکنش در ایران و طرف دیگر تراکنش در نقطه‌ای دیگر از جهان مانند تراکنش از ایران به ترکیه و تراکنش از ایران به امارت متحده عربی است.

یک کارشناس حوزه کریپتوکارنسی نیز درباره حجم مبادلات بیت کوین و رمزارزها در ایران به خبرنگار ایبنا گفت:

بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین و ریپل، بیشترین سهم از بازار مبادلات ارزهای رمزنگار در ایران را  دارند که بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و تتر سهم بیشتری از مبادلات منطقه‌ای را به خود اختصاص دادند، چرا که میزان مقبولیت آنها بیشتر است؛ حجم تراکنش‌های بازار رمزارز و به خصوص بیت کوین بعد از افت قیمت و با توجه به افزایش تحریم‌های آمریکا در حوزه مبادلات مالی در ایران افزایش بسیار زیادی داشته و برخی از تجار برای واردات و خرید محوله‌های تجاری از رمزارزها استفاده می‌کنند که در گذشته این پدیده وجود داشته اما صرفاً در حال حاضر میزان مبادلات رشد چشمگیری داشته و در حال رشد است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اریا
اریا
3 سال قبل

سلام‌ خدمت مدیران زحمت کش والکس
این‌حقیر تازه در صرافی شما ثبت نام کردم متاسفانه یک بنده خدایی سایت باز کرده زده صرافی والکس کلاررداره نمی دونم‌فلان شدم بهمان شدم خواستم بدونم‌ این سخن صحت داره یا خیر کذبه؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  اریا

سلام
ممنون از شما

بله، مطلبی با این ادعا در گوگل وجود دارد اما هیچ گونه پایه و اساس منطقی برای این ادعا ارائه نشده است. شماره ای هم که برای تماس در این مطلب نوشته شده است، مسدود هست. حتی تصاویری که به گفته نویسنده این مطلب شکایت او را از والکس نشان می دهد، قابل مشاهده نیست.
پیگیری های لازم از طریق مراجع قانونی برای حذف این مطلب کذب در حال پیگیری هست.

شرکت والکس با بیش از ۱۲۰ هزار کاربر ثبت شده است و در سعادت آباد تهران واقع هست. تاکنون ایشان هیچ گونه مراجعه حضوری نیز برای پیگیری شکایت یا درخواست خود نداشته اند.

از شما درخواست می کنیم تحقیقات بیشتری را در این زمینه انجام دهید تا خیالتان برای معامله در والکس راحت باشد.

اگر سوالی دارید، در خدمتتان هستیم.
سپاس از همراهیتان

دکمه بازگشت به بالا