مقالات ارز دیجیتال

نحوه ‌نگهداری ارز دیجیتال در صرافی چگونه است؟

اخیراً افراد زیادی با هدف کسب سود زیاد و هیجان ناشی از به دست آوردن آن در بازار ارز دیجیتال، به ایجاد حساب و ذخیره رمزارز‌های خود در کیف پول صرافی‌ ارز دیجیتال روی آورده‌اند. اگرچه استفاده از کیف پول‌ صرافی برای افرادی که معامله‌‌های زیادی انجام می‌دهند، گزینه مناسبی است، اما از سویی دیگر باید خطرات امنیتی صرافی ارز دیجیتال را هم در نظر گرفت. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی مزایا و معایب نگهداری ارز در صرافی‌ بپردازیم.

مقایسه ذخیره‌سازی متمرکز و غیرمتمرکز

ذخیره سازی متمرکز و غیرمتمرکز

اگر در مورد رمزارزها مطالعه کرده باشید، حتماً کلمه «غیرمتمرکز» را زیاد شنیده‌اید. ساختار‌های غیرمتمرکز توسط هیئت‌مدیره یا گروه کوچکی از افراد مدیریت نمی‌شوند. بلکه آن‌ها توسط کاربران و با همراهی تیم بنیان‌گذار کنترل می‌شوند. این اتفاق از طریق اقتصاد توکنی امکان‌پذیر خواهد بود و کاربران با مالکیت توکن‌های شرکت، قدرت رأی‌گیری در موتور تصمیم‌گیری شرکت را به دست خواهند آورد.

اقتصاد توکنی کیفیت یک توکن است که کاربران و سرمایه‌گذاران را قانع می‌کند تا از آن استفاده کنند. هر چیزی که روی ارزش توکن تأثیر می‌گذارد، بخشی از اقتصاد توکنی است. چنین ساختاری در اختیار جامعه کاربران است و در نتیجه تنها راهبرد اصلی، حذف کامل کلاهبرداری، سرقت هویت و رفتار‌های بزهکارانه از فضای اینترنت خواهد بود.

مکانیسم فوق در مورد بیشتر رمزارزهایی که خریداری و در صرافی‌های موردنظر معامله می‌شوند، وجود دارد؛ اما خود صرافی‌ها به‌صورت متمرکز اداره می‌شوند؛ بنابراین، صرافی‌‌های ارز دیجیتال مانند شرکت‌های سنتی اداره خواهند شد. آن‌ها هیئت‌مدیره‌ای دارند که در مورد نحوه اداره شرکت تصمیم می‌گیرند و پایگاه‌داده یکتایی که متعلق به آن‌ها است، تمامی اطلاعات کاربران را ذخیره می‌کند.

ماهیت خود رمزارزها به‌گونه‌ای است که قابل هک شدن نیستند، اما به دلیل متمرکز بودن صرافی‌های ارز دیجیتال، احتمال هک صرافی و سرقت دارایی‌ها وجود دارد. مسائل امنیتی سایت‌های آنلاین ریشه‌ای تاریخی دارند که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. به‌گونه‌ای که در سال‌های نه‌چندان دور، صرافی‌های خارجی بزرگی که حجم زیادی از معاملات را در دست داشته‌اند و ارزش بالایی از دارایی‌های معامله‌گران را ذخیره کرده‌اند، به طرز ناباورانه‌ای هک شده‌اند. در این نوع حوادث، تا صد‌ها میلیون دلار از دارایی کاربران از بین رفته است.

این مورد تنها به صرافی ارز دیجیتال محدود نمی‌شود. تمام سایت‌هایی که در فضای مجازی در حال فعالیت هستند، اگر پروتکل‌های امنیتی را به‌درستی رعایت نکنند، زمینه را برای هک سایت توسط هکرها فراهم می‌کنند.

البته گفتنی است که بعد از هک‌های انجام شده در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، اکثر صرافی‌ها به سمت ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها روی آورده‌اند. منظور این است که در صرافی ارز دیجیتال بخش زیادی از دارایی در کیف پول سخت‌افزاری صرافی ذخیره شده است و مقداری نیز به صورت آنلاین برای انجام سریع معاملات نگهداری می‌شود.

در واقع، زمانی که می‌شنوید که یک صرافی ارز دیجیتال هک شده است، یعنی هکرها به دارایی‌های دیجیتالی که به صورت آنلاین وجود داشته است، دسترسی پیدا کرده‌اند. بهترین کار برای حفظ دارایی‌های شما آشنایی با روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، است تا اقدامات احتیاطی لازم را برای پیشگیری از ان‌ها انجام دهید.

نگهداری ارز در صرافی چه مزیتی دارد؟

کیف پول صرافی

نگهداری ارز در صرافی هر چند با برخی خطرات همراه است، اما معامله‌گران به دلایل مختلفی همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند. زمانی که کاربران معامله ارز دیجیتال را بین کیف پول‌های خارج از سرویس‌های صرافی انجام می‌دهند، باید کارمزد بیشتری پرداخت کنند.

هر گونه انتقال و تراکنشی در شبکه رمزارزها دارای کارمزد است و این کارمزد ارتباطی با صرافی‌ها ندارد. برای مثال، اگر شما از یک صرافی ارز دیجیتال بیت کوین بخرید و بخواهید آن را به تراست ولت انتقال دهید، باید به شبکه کارمزد بدهید (انتقال ارزها بین کیف پول‌های مختلف دارای کارمزد شبکه است). اما اگر همین بیت کوین را در کیف پول صرافی نگهداری کنید، مجبور نیستید کارمزد اضافی پرداخت کنید.

از طرفی، فرض کنید بعد از مدتی می‌خواهید بیت کوین‌هایی که در کیف پول تراست ولت دارید را بفروشید. برای فروش بیت کوین، ابتدا باید آن را به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال انتقال دهید و سپس، بیت کوین را بفروشید. این انتقال نیاز به پرداخت کارمزد شبکه دارد. اما اگر بیت کوین شما از همان ابتدا در صرافی نگهداری شده بود، هزینه‌های معاملات شما کمتر می‌شد.

کیف پول‎‌ صرافی ارز دیجیتال؛ ارزان‌تر و سریع‌تر اما دارای امنیت پایین‌تر

مزیت اصلی نگهداری ارز در صرافی به دلیل راحتی، مزایا و تسهیلاتی است که صرافی‌ها برای استفاده از کیف پول خود ارائه می‌کنند. گذاشتن پول در کیف پول متصل به صرافی ساده‌تر است. کاربران از این طریق می‌توانند کوین‌های خودشان را با کوین‌های نگهداری شدۀ دیگر تعویض کنند. این روش اگرچه امنیت پایین‌تری دارد اما سریع‌تر و ارزان‌تر است. یک روش متداول برای معامله‌گران، نگهداری مقادیر کمی پول و کوین در کیف پول‌ صرافی است. تریدرها می‌توانند از یک کیف پول سرد جدا‌گانه برای ذخیره بیشتر رمزارزهای خود استفاده کنند.

به بیان ساده‌تر، اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید، مثلاً ۳ سال، توصیه می‌کنیم دارایی خودتان را در یک کیف پول سخت‌افزاری معتبر نگهداری دارید. اما اگر قصد دارید معاملات ماهانه، روزانه یا لحظه‌ای انجام دهید، بخشی از ارزهای دیجیتال خودتان را در صرافی نگهداری کنید تا مجبور نباشید کارمزد بیشتری به دلیل انتقال ارزها بین کیف پول شخصی خارج از صرافی و کیف پول خودتان در صرافی پرداخت کنید.

معایب استفاده از کیف پول صرافی

هک کیف پول صرافی

اولین مورد در ارتباط با معایب نگهداری کریپتوکارنسی در صرافی، امکان هک صرافی و ازبین‌رفتن دارایی کاربران است. بسیاری از صرافی‌های جدید در بازار از پروتکل‌های امنیتی ضعیفی استفاده می‌کنند که این امر آنها را به هدف اول هکرها تبدیل می‌کند. اما هک دارایی یک صرافی تنها برای صرافی‌های جدید یا کوچک محدود نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری بیش از ۲۰ میلیون نفر در صرافی کوین بیس هک شد و دارایی این کاربران از بین رفت. اگرچه در نهایت کوین بیس خسارت وارد شده به کاربران را پرداخت کرد، اما درهرصورت این صرافی بزرگ نیز از هک کیف پول ارز دیجیتال و دزدی در امان نماند.

نکته دوم نحوه ذخیره‌سازی رمزارز در این صرافی‌ها است. بسیاری از صرافی‌های آنلاین از کیف پول گرم برای ذخیره‌سازی دارایی کاربران استفاده می‌کنند. ذخیره‌سازی گرم اگرچه روشی سریع‌تر برای دسترسی به دارایی موردنظر است اما ریسک دزدی و ازبین‌رفتن را نیز به‌مراتب بالا می‌برد. چرا که کلیدهای خصوصی و عمومی در روش ذخیره‌سازی آنلاین یا گرم، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

چگونه می‌توانید امنیت کیف پولتان را در صرافی افزایش دهید؟

نگه داشتن رمز ارز در صرافی با برخی خطرات همراه است. برای افزایش امنیت معاملات خود در صرافی، می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

یک پروتکل آنتی‌ویروس قدرتمند ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای بهبود امنیت کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود انجام دهید، داشتن یک آنتی‌ویروس قدرتمند هنگام جستجو در این صرافی‌ها و انجام معاملات مختلف در آن‌ها است که لایه امنیتی قوی‌تری در فعالیت و اطلاعات حساس دستگاه شما به وجود می‌آورد.

از یک کیف پول ذخیره‌سازی سرد استفاده کنید

کیف پول‌هایی که رمزارزهای شما را به‌صورت سرد (آفلاین) ذخیره و نگهداری می‌کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول‌های دیجیتالی دارند. مانند ledger nano s.

از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده کنید

نادیده‌گرفتن تایید هویت دو مرحله‌ای یکی از اشتباهات رایجی است که توسط برخی از صرافی‌ها انجام می‌گیرد. آمار‌ها نشان می‌دهند ۷۰ درصد از افرادی که از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده نمی‌کنند، حساب‌های آن‌ها بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار دارند. این روش، یک‌لایه امنیتی برای ورود به سیستم اضافه می‌کند و به شما یک کد تأیید یا شکل دیگری از تأیید هویت پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌دهد.

از طریق وای فای عمومی به حساب کاربری خود وارد نشوید

یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد این است که از طریق وای فای عمومی اقدام به ورود به حساب خود می‌کنند که این می‌تواند یک فرصت بسیار عالی برای هکرها باشید. مهم‌ترین روش هکرها برای استفاده از یک شبکه وای فای عمومی، درخواست اطلاعات از کاربر و سپس هک کردن حساب آن‌ها است.

چند توصیه مهم درباره کیف پول‌ صرافی ارز دیجیتال

از کیف پول‌های صرافی با احتیاط استفاده کنید. آن‌ها به‌نوعی سیستم‌های ذخیره‌سازی پایگاه داده مرکزی هستند که می‌توانند در موقعیت‌های مختلفی به خطر بیفتند. آن‌ها به اندازه پلتفرم‌های خود رمزارزها ایمن نیستند و هنگام انجام معاملات رمزارزها باید با دقت و امنیت بالایی کار خود را انجام دهید.

سعی کنید درباره نگه داشتن رمز ارز در صرافی کاملاً تحقیق کرده و مزایا و معایب آنها را بررسی کنید. رمزارزهای خود را در حساب‌های مختلفی بگذارید تا در صورت هک شدن یکی از آن‌ها، کل دارایی خود را از دست ندهید. هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود، از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید تا با امنیت بالاتری معاملات خود را انجام دهید. کیف پول‌های کاغذی ارزان‌تر از کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که می‌توانید برای ذخیره رمزارزهای خود از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از روش‌های هک در بازار ارز دیجیتال که در یک سال اخیر رواج پیدا کرده است، این است که هکرها به‌عنوان نماینده‌های صرافی با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات حساب شما را دریافت می‌کنند. بنا‌براین، حتی اگر افرادی ادعا کنند که برای صرافی کار می‌کنند، اطلاعات خصوصی خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهید؛ چرا که صرافی‌های معتبر هرگز چنین درخواستی از کاربرانشان نخواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال را به دقت بررسی کنید تا بهترین تصمیم ممکن را برای ذخیره‌سازی دارایی‌های با ارزش خود بگیرید.

کیف پول صرافی، گزینه مطمئن برای نگهداری کوتاه مدت

در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد نگهداری ارز دیجیتال در صرافی بدانید، اشاره کردیم .اگر قصد انجام سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید و میزان رمزارز شما زیاد است، توصیه می‌کنیم از یک کیف پول شخصی استفاده کنید.

در نهایت، انتخاب صرافی و استفاده از کیف پول آن، به شما بستگی دارد. با خرید یا واریز ارز دیجیتال در والکس، دارایی شما به صورت سخت‌افزاری (Cold-Storage) ذخیره می‌شود. به همین دلیل، امکان سرقت و یا از بین رفتن ارزهای دیجیتال شما وجود ندارد. همچنین، والکس در راستای افزایش امنیت معاملات کاربران، از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کند. در تأیید هویت دومرحله‌ای، بعد از اینکه ایمیل و رمز عبور خودتان را وارد کنید، یک کد تأیید به ایمیل یا شماره تلفنتان ارسال می‌شود. برای ورود به حساب کاربری‌تان، وارد کردن این کد ضروری است. بنابراین شما می‌توانید با آسودگی خاطر دارایی‌های خود را در این صرافی نگهداری کنید.

کیف پول صرافی چیست؟

برنامه‌ای که به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تمام ارز دیجیتال خود را ذخیره کند. از سوی دیگر، صرافی ارز دیجیتال به وب سایت یا سرویسی اطلاق می‌شود که در آن می‌توان ارز دیجیتال را بفروشید یا بخرید یا ارز فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کند.

آیا ضرورتی برای نگهداری رمزارزها در کیف پول‌ صرافی وجود دارد؟

پاسخ این سوال به عواملی مانند میزان رمزارز، اهمیت دسترسی سریع معامله‌گر، محافظت از سرمایه در برابر خطرات امنیتی و پرداخت کارمزد به شبکه بستگی دارد. در میان روش‌های نگهداری رمزارز‌ها، کیف پول آفلاین بهترین گزینه است.

با نگهداری ارز در کیف پول صرافی ایرانی یا خارجی مشکلی پیش نمی‌آید؟

نگهداری ارز در کیف پول صرافی خارجی همواره خطر تحریم و بلوکه شدن دارایی‌های شما را دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از کیف پول صرافی‌های ایرانی استفاده کنید.

امکان فریز کردن ارز دیجیتال در کیف پول صرافی وجود دارد؟

کیف پول صرافی‌ ارز دیجیتال به صورت خودکار فریز دارایی را انجام نمی‌دهد و همه صرافی‌ها این قابلیت را ندارند. در صرافی بایننس امکان فریز کردن برخی از ارزها مانند ترون وجود دارد.

برای نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول سرد کارمزد کسر می‌شود؟

خیر. بابت نگهداری رمزارز در هیچ کیف پولی (سرد یا گرم) کارمزد کسر نمی‌شود. برای انتقال رمزارز به کیف پول یا برداشت از آن، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
28 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Nadeem Tanha
Nadeem Tanha
2 ماه قبل

سلام
من یه سوال داشتم اگه یه ارز دیجیتال از صرافی خریداری کنیم بعد تو یه کیف پول انتقال دهیم زمانی که یه ارز دیجیتال تو صرافی افزایش پیدا کنه اون ارز تو کیف پول هم افزایش میکنه
مثلا من ارز سولانا از صرافی ۱۰۸ دلار خریدم گذاشتم تو کیف پول بعد ارز سولانا شد ۲۰۰ دلار آیا ارز من هم که تو کیف پول استش افزایش خواهد کرد
ممنونم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Nadeem Tanha

سلام
دوست عزیز بازار کریپتو یک بازار جهانی است. مثل بازار نفت، طلا و …
تصور کنید مقداری طلا خریداری کرده اید. اگر قیمت طلا افزایش یابد، فقط طلاهای موجود در طلا فروشی گران شده؟!
بنابراین اگر ارزی را خریداری کنید، قیمت آن در کیف پول شما هم بر اساس شرایط بازار تغییر میکند.

ناصر نوروزی
ناصر نوروزی
3 ماه قبل

سلام

من ارز caw را در صرافی مکسی خریداری کردم بدون وی پی ان ثابت آیا اگر به کبف پول انتقال دهم امن هست

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  ناصر نوروزی

سلام
بله، اما پیشنهاد میکنیم برا فعالیت در حوزه کریپتو، همیشه از وی پی ان (IP ثابت) استفاده کنید.

فاطیما بیات
فاطیما بیات
1 سال قبل

سلام
گفتید تو صرافی والکس دارایی مشتریا تو کیف پول سرد ذخیره میشه و امنیت بالایی داره. اگر چیزی شد و نیاز به بازیابی بود، خود مشتری چطوری میتونه اینکارو انجام بده. موقع ثبت نام کد و یا کلیدحسابو دراختیار مشتری قرار میدین؟ مبعد از ثبت نام و احراز هویت چیزی به من نشون داده نشد که کپی کنم و نگه دارم!

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  فاطیما بیات

سلام
وقت به خیر
بله، صرافی والکس به منظور حفظ بهتر دارایی مشتریان خود، آنها را به صورت آفلاین و در کیف پول سرد ذخیره میکند. اما از آنجا این صرافی یک پلتفرم معاملاتی متمرکز محسوب می‌شود و مسئول حفظ امنیت دارایی تمام مشتریان خود است، بنابراین هتمانند سایر صرافیه‌ای متمرکز، کلیدهای خصوصی را در اختیار سایرین قرار نمی‌دهد.
در صورت انجام تراکنش اشتباه و مواقعی که نیاز به بازیابی دارایی خود دارید، با همکاران ما در پنل پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. آنها در صورت امکان شما را در این خصوص راهنمایی میکنند. (توجه داشته باشید تراکنشهای اشتباه همیشه قابل بازگشت نیستند و همیشه در انجام تراکنش خود نهایت دقت را لحاظ کنید).

سپاس از همراهی شما

بنده خدا
بنده خدا
2 سال قبل

یک کیف پول خوب که نسخه ویندوز یا وب داشته باشه معرفی کنید

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  بنده خدا

سلام
وقت به خیر
پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

سپاس از همراهی شما

نامجو
نامجو
2 سال قبل

سلام
وقت به خیر
من چند تا ارز مختلف از صرافی والکس خرید کردم.اما برای انتقال کاردانو فرمودند باید به کیف پولی انتقال بدی که bep2 باشه.شما چه کیف پولی رو تایید میکنید که هم کاردانو و هم بقیه ارزامو بدون مشکل انتقال بدم؟

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  نامجو

سلام
وقت به خیر
در صورتی که مقدار دارایی شما زیاد نیست بهتر است از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست ولت که بین کاربران محبوبیت زیادی دارد، استفاده کنید. این کیف پول از کاردانو (bep-2) پشتیبانی میکند. اما هنگام انتقال سایر کوین‌های خود توجه داشته باشید که کیف پول شما از آنها پشتیبانی کند. (توجه کنید که توکن ایاس در والکس در شبکه اصلی آن است و در تراست ولت پشتیبانی نمی‌شود)

سپاس از همرای شما

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

سلام
امنیت کیف پول در ویندوز کامپیوتر بیشتره یا سیستم عامل اندروید در موبایل؟

لیلی امینی
لیلی امینی
2 سال قبل
پاسخ به  ابوالفضل

سلام آقای ابوالفضل
وقت بخیر

در این مورد نمی‌توان نظر قطعی داد و بستگی دارد کاربر تا چه میزان موارد امنیتی را رعایت می‌کند.
ما در مقاله زیر در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا-معایب آنها صحبت کردیم. لطفاً مطلب زیر را مطالعه کنید.
کیف پول ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدام است؟

ممنون از همراهی شما

بهروز
بهروز
3 سال قبل

سلام… من از یه صرافی ایرانی یه مقدار ارز خریدم الان ادرسش رو دارم… اما نمیدونم چجوری میتونم بفروشمش؟؟
چجوری باید انتقالش بدم به کیف پول؟ فقط یه ادرس ۴۲رقمی ازش دارم که توی هیچ کیف پولی نیست

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
3 سال قبل
پاسخ به  بهروز

سلام
سال نو مبارک!

زمانی که آدرس ۴۲ رقمی را دارید، یعنی یک کیف پول از رمزارز در اختیار شماست. این آدرس را اگر پنل سایت به شما داده است، یعنی کیف پول شما در سایت صرافی قرار دارد، از همان طریق می‌توانید آن را بفروشید. لطفاً با پشتیبانی صرافی مبدا صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید روش انتقال ارز به کیف پول شخصی یا فروش آن را برای شما توضیح دهند.

ممنون از همراهی شما.

امیر
امیر
2 سال قبل
پاسخ به  بهروز

سلام من با صرافی *** کار میکنم میخواستم بدونم وقتی ارزدیجیتال مثلا خرید دوج کوین میزنم مستقیم داخل کیف پولم میاد یانه داخل صرافی هست

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
2 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
وقت به خیر

بهتر است این سوال را از پشتیبانی صرافی مدنظر خود بپرسید. برخی از صرافی‌ها کیف پول اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برخی نه. پشتیبانی صرافی بهتر می‌تواند به این سوال شما پاسخ دهد.

ممنون از همراهی شما.

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام ممنون از مقاله کامل و خوبتون … من برای خرید ارزهای دیجتال و نگهداری از صرافی ایرانی اسفتاده میکنم … میخواستم بدونم مشکلی در نهایت پیش نمیاد ؟؟ به غیر از هک و اینکه به نظر شما بهتره در کیف پول خارجی ذخیره بشه یا داخلی ؟؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام آقای حسین

خواهش می کنم؛ خوشحالیم که از این مقاله راضی بودید.

اگر از صرافی های معتبر داخلی استفاده می کنید، مشکلی پیش نمی آید اما بهتر است مبالغ خیلی بالا را که قصد سرمایه گذاری طولانی مدت دارید، در کیف پول سخت افزاری مانند لجر نانو ذخیره کنید.
برای تریدهای روزانه یا ماهانه به میزان موردنیاز ارز در کیف پول صرافی نگهداری کنید.

سپاس از همراهیتان

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام
آیا کیف پول صرافی ها هم مثل کیف پول ها بخشی از ارزهای دیجیتال رو فریز میکنند؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام آقای محمد

کیف پول صرافی ها به صورت خودکار این کار را انجام نمی دهد و همه صرافی ها این قابلیت را ندارند.
در صرافی بایننس امکان فریز کردن برخی ارزها مانند ترون وجود دارد.
برای اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله زیر را بخوانید:
استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

سپاس از همراهیتان

عارفه رضازاده
عارفه رضازاده
3 سال قبل

با سلام، بابت نگهداری رمز ازر داخل کیف پول سرد هم کارمزد کسر می‌شود؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل

سلام

بابت نگهداری رمزارز در هیچ کیف پولی (سرد یا گرم) کارمزد کسر نمی شود. برای انتقال به کیف پول یا برداشت از آن، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

سپاس از همراهیتان

Saeed
Saeed
3 سال قبل

سلام
این کیف پول تراست والت که چندبار اسمش رو اوردین که همه هم میگن امنه و هیچ مشکلی نداره مگه خارجی نیست و ما هم که تحریم هستیم و من شنیدم چون تحریمیم اگه بفهمه از ایران وصل هستیم دارایی هارو بلااک میکنه پس چرا تو سایت ها میگن هیچ مشکلی نداره ؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام

چند نکته در این مورد:
از روی آدرس کیف پول بیت کوین و دیگر رمزارزها نمی توان به هویت فردی که رمزارز انتقال می دهد، پی برد.
یکی از کاربردهای رمزارزها برای ایرانی ها همین مورد است که با خیال راحت در دوران تحریم ها برای کیف پولی خارج از کشور رمزارز ارسال کنند یا از خارج دریافتی داشته باشند.

کاربران ایرانی در حال استفاده از کیف پول تراست هستند و تاکنون حساب ایرانی‌ها در این کیف پول مسدود نشده است.
کیف تراست یک کیف پول غیرمتمرکز هست اما چون این کیف پول با بایننس کار می‌کند، احتمال تحریم کاربران ایرانی وجود دارد (احتمال خیلی کم). بنابراین اگر نگران تحریم هستید، می‌توانید از آی پی ثابت یک کشور دیگر برای کیف پول تراست استفاده کنید تا خیالتان بابت تحریم راحت شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که تحریم کیف پول بیت کوین به این معنا نیست که بیت کوین‌های شما از بین می‌رود. در صورتی که از کیف پول‌تان بک آپ گرفته باشید، هیچ مشکلی از نظر تحریم، دارایی شما را تهدید نمی‌کند.
اگر کیف پول شما تحریم شود، با استفاده از بک آپ (نسخه پشتیبان= کلمات بازیابی)، می‌توانید موجودی را به کیف پول دیگری منتقل کنید.

فرض کنید که کیف پول تراست ولت برای کاربران ایرانی تحریم شود (احتمال بسیار کم)، در اینصورت با استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی و استفاده از آی پی غیر از ایران، می‌توانید مجدد به کیف پول‌تان دسترسی پیدا کنید و مشکلی برای دارایی شما ایجاد نمی‌شود.

سپاس از همراهیتان

Aram
Aram
3 سال قبل

سلام ببخشید یک سوال درباره توکن سوزی داشتم نمی دانم درست است یا نه بعضی ها می گویند اگر ارزی توکن سوزی کند از ارزهای نگهداری شده در صرافی کم شده ولی اگر در کیف پول نگهداری کنیم چنین اتفاقی نمی افتد درست است؟ و آیا در کیف پول آنلاین مثل اتمیک امکان کم شدن توکن ها بعد از توکن سوزی هست،؟ در کیف پول سخت افزاری چطور؟ یا اصلا توکن های فروخته شده سوخته نمی شود؟

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
3 سال قبل
پاسخ به  Aram

سلام
وقت به‌خیر

پیش از پاسخ به سوال شما، به شکل مختصر توکن سوزی ارز دیجیتال را توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ سوال شما خواهیم رفت.

توکن سوزی ارز دیجیتال به معنای ارسال مقدار مشخصی ارز به یک آدرس عمومی با صاحب نامشخص است. معمولاً صرافی‌ها یا ناشران یک کوین این کار را برای حفظ ارزش کوین انجام می‌دهند. با ارسال توکن‌ها و کوین‌ها به یک آدرس عمومی نامشخص به شکلی که کسی به کلید خصوصی آن دسترسی نداشته باشد، عملا کوین‌ها از چرخه بازار حذف می‌شوند. با این کار:

۱- عرضه کوین یا توکن محدود باقی می‌ماند.

۲- با محدودیت عرضه ارزش توکن بالا می‌رود.

۳- هزینه انجام تراکنش در شبکه بالا می‌رود و در نتیجه حمله به شبکه برای اسپمرها به صرفه نیست.

۴- در بعضی پروژه‌ها توکن سوزی یک روش فعالیت و یک الگوریتم اجماع است و برای به دست آوردن کوین جدید، باید بخشی ز کوین‌های قدیمی را سوزاند.

به طور کلی، توکن سوزی معمولاً توسط یک صرافی برای دادن پاداش به کاربران خود، یا توسط ناشران توکن برای حفظ ارزش رمزارز انجام می‌شود.

بنابراین، شما چه ارز خود را درون کیف پول نگهداری کنید و چه در صرافی، بدون خبر و اجازه شما توکن سوزی دارایی شما رخ نخواهد داد. هر صرافی یا ناشر کوین فقط از مخزن دارایی خود عمل توکن سوزی را انجام می‌دهد و اگر شما هم بخواهید طبق شرایط گفته شده، مثلا برای کسب سود، توکن سوزی کنید، با اختیار و عمل آگاهانه شما انجام می‌شود.

توکن‌های شما در کیف پول تراست ولت یا اتمیک یا هر صرافی آنلاینی، بدون اطلاع و خواست شما وارد فرایند توکن سوزی نخواهد شد.

سپاس از همراهیتان.

بابک
بابک
3 سال قبل

با سلام
آیا کیف پول سرد را میتوان از طریق شما تهیه کرد
آیا شما شماره تماس جهت امکان مکالمه با کاربران خود دارید؟؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  بابک

سلام آقای بابک

با عرض پوزش، امکان تهیه کیف پول سرد از طریق سایت ما وجود ندارد.
شما با جست‌وجوی کلید واژۀ “خرید لجر نانو” می‌توانید فروشگاه‌های ایرانی که این کیف پول را عرضه می‌کنند، پیدا کنید. لطفاً قبل از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، به نمادهای الکترونیکی امنیت سایت دقت کنید.

بله؛ شما می توانید از پشتیبانی تلفنی والکس استفاده کنید و با پشتیبان های ما مکالمه داشته باشید:
۰۲۱-۹۱۰۰۶۵۵۵

سپاس از همراهیتان

دکمه بازگشت به بالا