سرمایه گذاری

چرا سرمایه گذاران به بازار بیت کوین خوش بین هستند؟

Mike Novogratz ،Jim Breyer و Tim Draper جزو چندین میلیاردری هستند که در سرمایه‌گذاری در بازار سنتی (بازار بورس، مسکن و غیره) سرشناس هستند و هنوز به روند بلند‌مدت بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نگرش مثبتی دارند.

چگونه افراد میلیاردر می‌توانند به نگرش مثبت خود نسبت به این بازار ادامه دهند، در حالی که بازار خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، ۸۵ درصد ارزش خود را در کمتر از یک سال، از دست داده‌ است؟

همه چیز از چرخه ارزهای دیجیتال است

تیم دراپر چرخه ارزهای دیجیتال

در بیشتر مواقع، سرمایه‌گذاران شخصی که پول زیادی دارند و همچنین از پورتفوی سرمایه گذاری گسترده ای بهره می‌برند، توانایی این را دارند که ریزش سنگین در دارایی های نوظهور و ریسکی مانند بیت کوین و اتریوم را کنترل کنند.

دلیل این امر این است که سرمایه‌ای که درگیر هر بخش می کنند، سهم کوچکی از ثروت و پورتفوی آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

همانند دیگر بازارهای مالی مانند بورس و همچنین بازار مسکن، سرمایه‌گذاران ثروتمند می‌توانند دارایی‌های خود را حفظ و نگهداری کنند، حتی در مواقعی که سقوط غیرمنتظره بازار را شاهد هستند.

اما سرمایه گذاران و معامله‌گران عادی که از سرمایه ی زیادی برخوردار نیستند و نیازمند به گذران زندگی خود از طریق اینگونه سرمایه گذاری ها هستند، راه دیگری جز فروش بیت کوین و سایر دارایی های ریسکی خود در زمانی که بازار سقوط می‌کند، ندارند.

در بازاری که خرس ها حمله می‌کنند (اصطلاحی که به بازارهایی که در حال سقوط هستندT گفته می‌شود)، معامله‌گران خرد به نسبت ضرر زیادی می‌کنند، زیرا قادر نیستند تا ۸۰ الی ۹۰ درصد سقوط در ارزش را تحمل کنند و در فشار قرار می‌گیرند تا دارایی های خود را نقد کنند. در عوض سرمایه‌گذاران میلیاردر و همچنین موسسات بزرگ مالی قدرت زیادی برای حفظ و نگهداری دارایی های خود و مقاومت در برابر نوسانات بازار دارند.

عامل بزرگتر برای سرمایه‌گذارن ثروتمند که به بازار ارز دیجیتال، رویکرد مثبت دارند، این است که در بازار ارز دیجیتال شواهد تاریخی وجود دارد که کارایی و سوددهی این بازار را در بلندمدت، نشان می‌دهد.

در طول ۹ سال گذشته، بیت کوین ۵ چرخه “ترکیدن حباب و ساختن دوباره” را طی کرده‌ است و به طور متوسط ۸۵ درصد سقوط کرده‌ است و دوباره به قیمتی بالاتر از قیمت بالای قبلی رسیده‌ است.

در آخرین چرخه، از بالاترین قیمت یعنی ۱۹۵۰۰ دلار، ۸۲ درصد نزول داشته است و هنوز تا ۸۵ درصد یعنی ۲۹۵۰ دلار مانده است.

در وال استریت نیز اکثر افرادی که سرمایه کلانی دارند، دچار این سیکل‌ها و چرخه هایی که گفته شد، شده‌اند. پس در نتیجه برای دسته زیادی از این سرمایه‌دارن، چرخه های فراز و نشیب بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، چندان دور از ذهن نیست.

بازار و تحولات در حوزه ارزهای دیجیتال به سرمایه گذارن نشان داده‌ است که ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی، ارزش زودگذری ندارند، زیرا هر ۲ کسب و کارهای مرتبط با کریپتوکانسی و موسسات مالی، در حال ساختن و تقویت کردن زیرساخت‌های مربوط به این صنعت هستند؛ همانطور که شاهد تلاش‌های بازار بورس NYSE، Nasdaq و ICE هستیم.

Jim Breyer، سرمایه‌گذار خطرپذیر، اضافه کرده‌ است که بهترین دانشمندان علوم کامپیوتر جهان در حال سمت و سو گرفتن به سوی فضای بلاکچین هستند و این حرکت هوشمندانه نیست اگر این بازار مقصد مشخصی نداشته باشد.

به طور متوسط، ۶۷ هفته طول کشیده است تا بیت کوین حرکت اصلاحی خود را انجام دهد و رکورد بیشترین قیمت قبلی خود را بشکند.

سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ می‌تواند نقطه برگشت بیت کوین، پس از زمانی باشد که قیمت بیت کوین به ۱۹۵۰۰ دلار رسیده‌ است.

گذشته بازار ارزهای دیجیتال، کارایی آینده آن را ضمانت نمی‌کند، اما سرنخی به سرمایه‌گذاران می‌دهد که چگونه بازار از سقوط، نجات پیدا می‌کند و الگوی رشد خود را طی می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا