کیف پول

کیف پول والکس و نحوه ذخیره‌سازی دارایی کاربران

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مباحث حوزه ارزهای دیجیتال، نحوه ذخیره‌­سازی ارزها در یک کیف امن و مطمئن است. بسیاری از کاربران در این بازار به دلیل انتخاب یک کیف پول نامناسب، تمام دارایی‌های ارزشمند خود را از دست داده‌اند. در نتیجه اگر می‌خواهید در دسته این کاربران قرار نگیرید، بهتر است از یک کیف پول رمزارز مطمئن استفاده کنید. در حال حاضر محصولات و صرافی‌های مختلفی امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند. در این میان کیف پول والکس یکی از گزینه‌های شما برای نگهداری از ارزهای دیجیتال ارزشمندتان است.

در این مقاله به روند بررسی روش ذخیره ارزهای دیجیتال پرداخته و در ادامه نحوه کار با کیف دیجیتال والکس را به شما آموزش داده‌ایم. اگر به دنبال یک روش ایمن و ساده برای ذخیره دارایی و معامله سریع آن در دنیای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ذخیره ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها چگونه است؟ 

در حالت کلی، ارزهای دیجیتال به دو روش ذخیره‌سازی سرد و ذخیره‌سازی گرم نگهداری می‌شوند. در ذخیره‌سازی سرد تمام دارایی‌ها در یک محیط آفلاین نگهداری شده و فقط در هنگام انتقال ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش، به اینترنت نیاز دارید. این روش به دلیل ماهیت آفلاین خود از امنیت بالایی برخوردار است. در ذخیره‌سازی گرم، ارزهای دیجیتال به دلیل اتصال دائمی خود به اینترنت از سطح امنیت کمتری برخوردار هستند. کیف پول‌های گرم اغلب بیشتر از دیگر روش‌ها در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند.

به طور معمول، اکثر صرافی‌ها ۲ الی ۵ درصد کل ارزهای دیجیتال خود را به صورت گرم و مابقی دارایی‌ها را به صورت سرد در کیف پول اصلی صرافی ذخیره می‌کنند. به عبارت دیگر، بیشتر سرمایه صرافی در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌شود.

والکس از کیف پول سرد استفاده می‌کند یا کیف پول گرم؟

والکس به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز مانند بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال از دو روش ذخیره‌سازی سرد و گرم برای نگهداری ارزهای دیجیتال و دارایی کاربران استفاده می‌کند. بخش زیادی از ارزهای دیجیتال در این صرافی به صورت سرد و آفلاین نگهداری می‌شود. این صرافی امکان ذخیره‌سازی طیف گسترده‌ای از رمزارزها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در بخش بازارها در صفحه اصلی والکس، لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را مشاهده نمایید.

هنگامی که کاربران والکس در این صرافی اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنند، ارز خریداری شده به کیف پول سرد موجود در این پلتفرم انتقال می‌یابد. نوع ذخیره‌سازی سرد باعث می‌شود تا دارایی‌های ارزشمند کاربران در بالاترین سطح ایمنی حفظ شوند. علاوه بر این، صرافی والکس جهت افزایش امنیت معاملات از تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. در تایید هویت دومرحله‌ای (۲FA)، بعد از وارد کردن ایمیل و رمز عبور، یک کد تایید به ایمیل و شماره تلفن همراهتان ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد، امکان انجام تراکنش مورد نظرتان را خواهید داشت.

کیف پول والکس

مزایا و معایب نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی

برای تریدرهای فعال در خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که مدام در حال معامله هستند، استفاده از کیف پول صرافی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. معاملات انجام شده در این حالت سرعت پردازش بالاتر و کارمزد کمتری را به همراه دارند. اگر بعد از خریداری ارزهای دیجیتال تا مدت طولانی قصد فروش آنها را ندارید، بهتر است از کیف پول شخصی استفاده کرده و خودتان مسئولیت نگهداری از آن‌ها را بر عهده بگیرید.

این نکته را به خاطر داشته باشید زمانی که در صرافی والکس بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری خریداری می‌کنید، این بیت کوین در کیف پول اختصاصی شما در والکس ذخیره می‌شود. اگر بخواهید همان بیت کوین را به یک کیف پول خارج از کیف پول صرافی منتقل کنید، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. این کارمزد مختص شبکه بوده و ارتباطی با صرافی‌ها ندارد. اما اگر بخواهید ارز دیجیتال خود را به حساب یک کاربر دیگر عضو والکس انتقال دهید، نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

نحوه واریز و برداشت ارز دیجیتال در والکس

هر کاربر در والکس دارای یک کیف پول اختصاصی است.

کیف پول ایرانی والکس

برای مشاهده آدرس کیف پول خودتان در والکس، به قسمت ارز دیجیتال مورد نظر خود مراجعه کرده و بر روی گزینه «واریز» کلیک کنید. برای مثال، برای دریافت آدرس کیف پول بیت کوین والکس، به صفحه مربوط به این ارز دیجیتال رفته و بر روی گزینه «واریز» کلیک نمایید.

با کلیک بر روی این گزینه، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه، آدرس کیف پول شما نمایش داده می‌شود.

کیف پول ارز یجیتال ایرانی

در صورتی که قصد انتقال ارز دیجیتال خود به یک کیف پول دیگر را داشته باشید، در صفحه همان ارز بر روی گزینه «برداشت» کلیک کنید. برای مثال، با مراجعه به صفحه تتر و انتخاب گزینه برداشت، می‌توانید دارایی خود را به یک کیف پول دیگر انتقال دهید. طبیعی است که برای انتقال یک دارایی، لازم است مقدار مشخصی از آن را در کیف پول خود داشته باشید.

کیف پول صرافی ایرانی

مشاهده اطلاعات واریزی‌ها و تسویه حساب‌ها در والکس

کیف پول والکس امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌های کاربران را فراهم کرده است. با مراجعه به بخش کیف پول در والکس، در بخش تاریخچه ۴ گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • واریز تومان: این گزینه برای افزایش موجودی فیات کیف پول در نظر گرفته شده است. تراکنش‌های مربوط به شارژ حساب در این بخش نمایش داده می‌شود.
  • برداشت تومان: در این قسمت می‌توانید لیست تراکنش‌های برداشت تومان و انتقال به حساب بانکی خود را مشاهده کنید.
  • واریز  کوین: در صورت انتقال دارایی از یک کیف پول دیگر به والکس، تاریخچه تراکنش‌های آن در این صفحه قابل مشاهده خواهد بود.
  • برداشت کوین: تاریخچه تراکنش‌های مرتبط با انتقال ارز دیجیتال از حساب والکس شما به یک کیف پول دیگر در این صفحه نمایش داده می‌شود.
  • انتقال: این بخش لیست تراکنش‌های انتقال دارایی از یک حساب والکس به یک حساب دیگر را نمایش می‌دهد.
کیف پول والکس ارز دیجیتال

 ۴ نکته مهم در مورد کیف پول والکس

برای استفاده از کیف پول والکس، نکات مهم زیر را به خاطر داشته باشید:

۱. هر ارز دیجیتال آدرس منحصر به فرد خودش را دارد. برای مثال اگر قصد واریز بیت کوین به حساب والکس خود را داشته باشید، حتماً باید از آدرس کیف پول همین ارز دیجیتال استفاده کنید. در غیر این صورت دارایی‌های ارسال شده از بین خواهند رفت.

۲. امکان ارسال اتریوم از طریق قرارداد هوشمند (smart contract)، وجود ندارد. در حال حاضر در کیف پول والکس تنها اتریوم پشتیبانی می‌شود. از ارسال توکن به این آدرس خودداری کنید.

۳. در صورتی که قصد واریز اتریوم از کیف پول Binance به والکس را دارید، حتماً شبکه (Network) را ERC20 انتخاب کنید. در غیر این صورت دارایی شما از دست خواهد رفت.

۴. در کیف پول والکس هر دو نوع تتر ERC20 و تتر TRC20 پشتیبانی می‌شوند. هنگام واریز تتر به کیف پول این صرافی حتماً از درست بودن آدرس اطمینان حاصل کنید.

در بخش آخر این مقاله، به برخی از سوالات پرتکرار کاربران والکس در مورد کیف پول اختصاصی آن پاسخ داده‌ایم.

آیا از صرافی بایننس یا دیگر صرافی‌ها می‌توانیم ارز دیجیتال را به کیف پول والکس انتقال دهیم؟

بله، می‌توانید از صرافی‌ها و کیف پول‌های دیگر، ارزهای خودتان را به کیف پول والکس انتقال دهید. برای مثال جهت انتقال بیت کوین از binance به والکس، آدرس کیف پول بیت کوین خودتان را در صفحه برداشت صرافی بایننس وارد کنید. برای این کار نیاز به کیف پول واسط ندارید.
همچنین به صورت متقابل شما می‌توانید از کیف پول والکس به هر آدرس کیف پول دیگری ارز دیجیتال انتقال دهید. برای این کار در قسمت درخواست برداشت که در این مقاله توضیح داده شده است، آدرس کیف پول مقصد موردنظر را وارد کنید.

آیا دیگران متوجه می‌شوند که ما از کیف پول والکس ارز دیجیتال انتقال می‌دهیم؟

با انتقال بیت کوین یا دیگر رمزارزها از کیف پول والکس به هر کیف پول دیگری در سایت‌های خارجی و داخلی، هیچ کسی متوجه نمی‌شود که این انتقال از ایران صورت گرفته است. همچنین اگر از سایت خارجی نیز قصد انتقال دارایی به کیف پول والکس را داشته باشید، برای هیچ شخصی امکان پیگیری مبدا این انتقال وجود ندارد. در واقع با ارسال ارز از صرافی ایرانی به صرافی خارجی یا برعکس، از روی آدرس کیف پول شما نمی‌توانند به هویت شما پی ببرند.

آیا می‌توانیم بیت کوین‌های استخراج شده را به کیف پول والکس انتقال دهیم؟

بله؛ شما می‌توانید از آدرس کیف پول بیت کوین والکس استفاده کرده و بیت کوین‌های استخراجی را به حساب خودتان در والکس انتقال دهید. در این قسمت می‌توانید به فروش بیت کوین استخراج شده پرداخته یا آن‌ها را در حسابتان ذخیره کنید.

داشتن کیف پول برای ارزهای دیجیتالی چقدر ضرورت دارد؟ آیا بدون کیف پول امنیت کافی وجود ندارد؟

برای دریافت، ارسال و ذخیره ارزهای دیجیتال حتماً به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. برای داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال دو روش پیش روی شما وجود دارد:
۱. از کیف پول سایت یا صرافی که در آن خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می‌دهید، استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش، حتماً اطمینان حاصل کنید که صرافی موردنظر ارزهای دیجیتال شما را به امن‌ترین روش ممکن نگهداری می‌کند.
۲. یک کیف پول شخصی تهیه کرده و ارزهای خریداری شده را به این کیف پول انتقال دهید. مسئولیت حفاظت از ارزهای دیجیتال در این روش کاملاً بر عهده خودتان است.
اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال را تا مدت طولانی نگهداری کنید، از کیف پول شخصی امن استفاده کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید معاملات لحظه‌ای و کوتاه مدت انجام دهید، استفاده از کیف پول صرافی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

کیف پول شخصی یا کیف پول صرافی، کدام بهتر است؟

در حالت کلی، نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی نسبت به کیف پول شخصی خودتان از امنیت کمتری برخوردار است. توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از یک صرافی، در مورد روش ذخیره‌سازی دارایی‌ها در آن تحقیق کنید. اگر خودتان می‌توانید از یک پول معتبر و امن استفاده کنید، ارزهای دیجیتال خودتان را شخصاً نگهداری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۲

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
108 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
منصوره امیرفضلی
منصوره امیرفضلی
3 ماه قبل

سلام چطور آدرس کیف پولم را پیدا کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام
رمزارز مربوطه را در ولت خود جستجو کنید. سپس در صفحه همان رمزارز، گزینه ای تحت عنوان Receive وجود دارد که با کلیک روی آن، آدرس کیف پول همان رمزارز به شما نمایش داده میشود.
توجه داشته باشید که ارسال ارز دیجیتال به آدرس کیف پول اشتباه، منجر به از دست رفتن دارایی شما میشود.

سپاس از همراهی شما

علی فروزانفر
علی فروزانفر
8 ماه قبل

سلام من مقداری پول برای خرید رمز ارز به والکس واریز کردم اما رمز ارزی خریداری نشده و فقط دارایی من رو به صورت ریالی نشان میده اما نه میشه اون رو برداشت کرد نه میشه ارز خرید ، بنظرم فریز شده اما نمیگه برای چی.لطفا میشه راهنمایی کنید که چکار میشه کرد.ممنون

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل

سلام
علی جان لطفا این مساله را با همکاران ما در پنل پشتیبانی در میان بگذارید.

علی
علی
9 ماه قبل

سلام. ایا ادرس کیف پول بعد از مدتی تغییر میکند؟

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
در کیف پول های خودحضانتی خیر، اما در کیف پولهای متمرکز و کیف پول صرافی ها ممکن است پس از مدتی آدرسها تغییر کنند که معمولا در این خصوص اطلاعیه های لازم منتشر میشود.

یاسین
یاسین
10 ماه قبل

سلام ببخشید داراییم فریز شده چیکار کنم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  یاسین

سلام
توکن فیریز شده شما چیست؟ توجه داشته باشید کیف پول برخی رمزارزها برای فعال سازی، مقداری از توکن مربوطه را فریز میکند.

علی
علی
10 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم میشه در والکس به رمز ارز خریداری شده به مدت چند سال دست نزنیم ؟ منظور مثلا یک مقداری خرید کنیم بماند برای. ۵ سال دیگر . این ممکنه؟ لطفا توضیح مختصر دهید

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام و عرض ادب والکس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است و مدت زمان نگهداری دارایی شما، کامل به استراتژی معاملاتی که اتخاذ کرده اید بستگی دارد. اما به عنوان یک قانون کلی، اگر قصد نگهداری بلندمدت یک رمزارز (با مبلغ زیاد) را دارید بهتر است آن را در یک کیف پول نرم افزاری معتبر یا سخت افزاری نگهداری کنید.

راد
راد
11 ماه قبل

سلام
چرا در والکس تبدیل دارایی های اندک وجود ندارد؟
یعنی راهی نداره دارایی‌های اندک را از والکس خارج کنیم؟ و باید برای همیشه در آنجا بمونند؟؟؟؟؟

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  راد

سلام و عرض ادب
دوست گرامی این مساله به دلیل محدودیت های بلاکچین و کارمزد تراکنش ها در شبکه است و توجه داشته باشید فقط مربوط به صرافی والکس نیست. بلکه کلیه صرافی های ارز دیجیتال یک حداقل مقداری را برای تراکنش هر توکن تعریف کرده اند. در غیر این صورت ممکن است مبلغ کارمزد یک تراکنش بسیار کوچک، از اصل مبلغ تراکنش بیشتر شود!
برای خارج کردن کل دارایی خود در چنین شرایطی، باید کیف پول مورد نظر تا حداقل مبلغ قابل انتقال شارژ کرده و سپس تراکنش را انجام دهید.

سپاس از همراهی شما

یونس محمد زاده ارشد
یونس محمد زاده ارشد
1 سال قبل

سلام. ببخشید چرا والکس کد خطا میده نمیتونم دسترسی پیدا کنم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
کد خطای شما چیست.
اگر از اتصال اینترنت و قطع بودن وی پی ان خود مطمئن هستید، لطفا این مشکل را با همکاران ما در پنل پشتیبانی در میان بگذارید.

09133832373
09133832373
1 سال قبل

خوب بود

نازی
نازی
1 سال قبل

سلام ببخشید من ترون رو به ادرس کیف پول کسی فرستادم میشه شکایت کنم فتا پیگیری کنه ؟ میشه پیگیری کنن پیداش کنن؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  نازی

سلام و عرض ادب
دوست عزیز به دلیل ماهیت غیرمتمرکز شبکه بلاکچین که در آن هویت افراد مشخص نیست، در صورت ارسال رمزارز به یک آدرس ناشناخته، امکان پیگیری یا برگشت تراکنش وجود ندارد.

سپاس از همراهی شما

امین یکرنگ
امین یکرنگ
1 سال قبل

آدرس کیف پول رو از کجا پیدا کنیم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امین یکرنگ

سلام و عرض ادب
در صفحه اصلی والکس نشانگر موس خود را روی لوگو کیف پول (بالای صفحه سمت چپ) قرار داده و از گزینه های موجود، “واریز کوین” را انتخاب کنید. در این قسمت با انتخاب نام کوین و شبکه آن، آدرس کیف پول برای شما نمایش داده می‌شود.

سپاس از همراهی شما

مجیدعزیزی
مجیدعزیزی
1 سال قبل

سلام این والت تحت کدام کشوره؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مجیدعزیزی

سلام
وقت شما به خیر
کیف پول معرفی شده مربوط به صرافی ارزدیجیتال والکس است که به کاربران ایرانی سرویسدهی میکند.

سپاس از همراهی شما

حامد خجاو
حامد خجاو
1 سال قبل

آقا سلام خوبین.چطوری نص بش کنیم جای نصب نداره

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  حامد خجاو

سلام
وقت شما به خیر
حامد عزیز در همان صفحه اصلی وبسایت والکس گزینه‌های “دریافت از بازار، سیبچه و سیب اپ ” قابل رویت است که می‌توانید بر اساس نوع گوشی همراه خود نسخه موردنظر (اندروید یا IOS) را دانلود و نصب کنید.
https://sibche.com/download

سپاس از همراهی شما

مبين
مبين
1 سال قبل

سلام بعد از ارلین برداشت به تومان چقدر زمان میبره بشینه تو حساب بانکی ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مبين

سلام
وقت شما به خیر
بر اساس زمان برداشت و سیکل‌های پرداخت بانکی، مبالغ ریالی نهایتا طی یک روز کاری به حساب بانکی شما واریز می‌شود. برای اطلاع دقیق‌تر با این مساله میتوانید با همکاران ما در پنل پشتیبانی صحبت کنید.

سپاس از همراهی شما

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من از کجا میتونم هش تراکنش انتقال تتر رو به یه حساب دیجیتال دیگم از طریق والکس کپی کنم..این هش تراکنش کجای والکس هست

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

سلام
وقت شما به خیر
متاسفانه دقیقا متوجه منظور شما نشدیم؟ آیا به دنبال هش تراکنش خود که از مبدا والکس به کیف پول دیگری انجام شده هستید؟
در این صورت در صفحه اصلی صرافی والکس به منو “کیف پول” رفته و از قسمت “لیست تراکنشها” به سربرگ “برداشت کوین” بروید. در اینجا شما میتوانید با کلیک بر روی هر TXID، تاریخچه تراکنش موردنظر خود را مشاهده کنید.
همچنین سوالات بیشتر خود در این خصوص را می‌توانید با همکاران ما در پنل پشتیبانی مطرح کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا