اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۹۸/۱۲/۱۷

نرخ هش بیت‌ کوین با صعود قیمت آن به ۹ هزار دلار، از رکورد ۱۵۰ کوین‌تیلیون هم رد شد!

ماینرهای بیت‌ کوین که برای استخراج این رمزارز توان محاسباتی تمام وقت و تازه‌ای را برای تایید تراکنشات خود اختصاص داده‌ اند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله رمزارز چیست مراجعه نمائید.

با توجه به اطلاعاتی که در تاریخ ۵ مارس از کوین دنس گزارش شده است، نرخ هش شبکه‌ی بیت‌ کوین برای اولین بار از مرز ۱۵۰ کوین‌تیلیون (quintillion) بر ثانیه گذر کرد. تنها پس از چند روز این عدد در روز پنج‌شنبه، به ۱۵۷ کوین‌تیلیون هش در ثانیه رسید.

نرخ هش به عنوان یک عامل کلیدی برای امنیت شبکه

محسوب می‌شود و برای ماینرهایی که اعتبار بلاکچین را تامین می‌کنند، نشان سودآوری است. افزایش نرخ هش در شرایطی اتفاق افتاد که در هفته‌ی گذشته نرخ بیت‌کوین دچار افت شدید و مجدد افزایش چشم‌گیر شده است.

هم‌بنیانگذار مورگان کریک، آنتونی پامپلیانو، پس از اینکه نرخ هش بیت‌ کوین از مرز ۱۳۶ کوین‌‌تیلیون بر ثانیه عبور کرد، در توییتی نوشت:

هیچ‌ چیزی روی بیت‌ کوین تاثیرگذار نیست و به هیچ‌ اتفاقی اهمیت نمی‌دهد. بیت‌ کوین فقط کاری را انجام می‌دهد که برای آن ساخته شده است.

منبع

کرونا ویروس، تا پایان سال ۲۰۲۰، قیمت بیت‌ کوین را به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رساند- مکس کیسر (Max Keiser)

به زودی قیمت بیت‌ کوین به مرز قیمت  100 هزار دلار می‌رسد و شاهد این خواهیم بود که جیمی دایمون (Jamie Dimon) به صندوق ذخیره ایالات متحده آمریکا التماس می‌کند تا بتواند مقداری بیت‌کوین بخرد.

این تنها دو مورد از پیش‌بینی‌هایی بود که مکس کیسر (Max Keiser) در رابطه با سقوط بازارهای مالی و جان دوباره گرفتن بازار ارزهای دیجیتال انجام داده بود. کیسر ادعا می‌کند که سال ۲۰۲۰، قسمت دوم بحران مالی است که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و باعث رشد فزاینده‌ی قیمت  بیت‌ کوین شد.

او گفت:

امروز شاهد آن هستیم که بیت‌ کوین در حال گذراندن دومین بحران مالی است.. قیمت بیت‌ کوین نزدیک به مرز ۱۰ هزار دلار رسیده است.

به گزارش کوین‌تلگراف، بیت‌ کوین در روزهای اخیر همراه با بازارهای مالی مثل سهام و طلا دچار نوساناتی شده بود که طی آن شاهد سقوط ارزش آن بودیم و در حال حاضر، مجدد سیر صعودی خود را در پیش گرفته است.

او افزود:

به زودی شاهد آن خواهیم بود که جیمی دایمون برای خرید بیت‌ کوین به التماس بیفتد.

کیسر اضافه کرد:

ذهن پیتر شیف و جیمی دایمون توسط ویروس بیت‌ کوین هک شده است. به زودی جیمی دایمون مانند انسان‌های ناکارآمد به پای صندوق ذخیره ایالات متحده می‌افتد و از آن‌ها خواهش می‌کند تا مقداری بیت‌کوین برای خود بخرند. به زودی او هم مانند پیتر شیف، خودش را ضایع می‌کند.

منبع

حدود ۷۰۰۰ دستگاه ATM مخصوص ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان ثبت شده است

تعداد دستگاه‌های ATM بیت‌ کوین در سرتاسر دنیا تقریباً به ۷۰۰۰ عدد رسیده و تعداد ۷۵ کشور در کل دنیا ثبت شده است که دارای این دستگاه‌ها هستند.

CoinATMRadar در یک نشست خبری رسمی از لیست  7014 عددی دستگاه ATM ارز های دیجیتال موجود در دنیا خبر داد. این دستگاه‌ها همچنین شامل ارزهای دیگری علاوه بر بیت‌ کوین نیز هستند. ارزهایی مثل بیت‌ کوین کش (BCH)، اتر (ETH)، دش (DASH) و لایت‌ کوین (LTC) نیز در این دستگاه‌ها وجود دارند.

دستگاه‌های ATM رمزارزها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در یک کافی شاپ در ونکوور (Vancouver) رونمایی شدند. در آن کافی شاپt به مشتریان این اجازه داده شد تا به جای پول نقد و غیره، از رمزارز برای خرید و فروش استفاده کنند. میزان تراکنش‌های انجام شده در این ATM در اولین روز رونمایی خود، به میزان ۱۰ هزار دلار به واحد BTC گزارش شد.

منبع

کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که طی آن، صرافی‌های رمزارز موظف هستند برای کسب مجوز اقدام کنند

در تاریخ ۵ مارس، مجلس ملی کره‌ی جنوبی، اقدام به تصویب قانونی در مورد کسب مجوز برای صرافی‌های رمزارزها کرد.

به واسطه‌ی این قانون، صرافی رمزارز باید نسبت به گزارش اطلاعات واقعی صاحبان حساب‌ها از بانک‌های تجاری اقدام کند. هر گونه سرپیچی از این قانونt منجر به ۵ سال حبس یا پرداخت جریمه به میزان ۴۲ هزار دلار خواهد بود.

این لایحه، در ماه مارس سال بعد پیاده‌سازی می‌شود و طی آن، تمامی صرافی‌ها ملزم به دریافت اطلاعات واقعی تمامی صاحبان حساب‌های رمزارز هستند و باید پس از ۶ ماه از پیاده‌سازی این قانون در کشور کره جنوبی، تمامی گزارشات مالی این افراد به مرجع مربوطه ارسال شوند.

با اعمال این قانون، احتمالاً بسیاری از صرافی‌های کوچک ملزم به ترک این صنعت خواهند شد.

منبع

 بنیانگذاران معروف ۹ میلیون دلار رمزارز حاصل از تئوری پانزی، ادعای بی‌گناهی کردند

زاکاری سالتر (Zachary Salter)، بنیانگذار دارایی‌های دیجیتال زیما و در کنار او، جان کاروسو (John Caruso) 28 ساله، از اتهام پولشویی و کلاهبرداری مقدار زیادی ارز دیجیتال، ادعای بی‌گناهی کردند.

طبق کیفرخواستی که در دادگاه ارائه شده بود، این دو نفر طبق نقشه‌ای که بر مبنای تئوری پانزی کلاسیک طراحی شده بود، مبلغ ۹ میلیون دلار رمزارز را از مشتری‌های خود کلاهبرداری کرده بودند.

مبلغ ‌۱.۹ میلیون دلار هنوز در حساب آنها وجود داشت که آن را به سرمایه‌گذاران برگرداندند. سود حاصل از این مبلغ نیز برای برگشت به سرمایه‌داران در نظر گرفته شده است.

بقیه مبالغ که چیزی حدود ۷ میلیون دلار است، صرف تفریحات این دو نفر شده بود: تفریحاتی مانند مسافرت‌های پی‌در‌پی، اجاره‌ی خودرو‌های لوکس و قیمتی و همچنین جت‌های خصوصی و قمار.

این دو هم‌بنیانگذار، از ۹۰ مشتری خود که افراد سالمند و بازیکنان سابق بیس‌بال هم جزو آن‌ها بودند، کلاهبرداری کرده‌اند. آنها در تاریخ ۳ ژانویه دستگیر شدند و در ۴ مارس نیز ادعای بی‌گناهی کرده‌اند.

جان کاروسو سابقه‌ی کیفری دارد و آخرین بار، در سال ۲۰۱۷ از زندان آزاد شده است.

اکنون این دو کلاهبردار منتظر رای دادگاه هستند. اگر هر دوی آن‌ها به کلاهبرداری متهم شوند، باید تمامی دارایی‌هایی که از طریق این تئوری کلاهبرداری از افراد به دست آوردند را به آن‌ها بازگردانند.

منبع

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

هم‌بنیانگذار رمز ارز اتریوم، معتقد است که آینده از آن ارزهایی است که بصورت غیرمتمرکز کار می کنند

احتمالاً شما نیز با روشی که دولت‌ها برای ایجاد رمز‌ارزهای مخصوص خود در پیش گرفته‌اند، دچار نگرانی شده‌اید. شاید پیش خود فکر می‌کنید که رمزارزها نمی‌توانند با زیرساخت‌های مالی دولت‌ها رقابت کنند.

ویتالیک بوترین در پادکستی که در تاریخ ۴ مارس در بلاک ‌تی‌وی (Block TV) پخش شد، در مورد پیش‌بینی‌های خود از آینده‌ی ارزهای غیرمتمرکز سخن گفت.

ویتالیک در پیش‌بینی های خود گفت:

ما شاهد اتفاقات متفاوتی بودیم که در آن حتی چیزهایی که کاملاً هم قانونی بودند، دچار مشکلاتی از سوی دولت‌ها شدند و حتی در برخی موارد نیز ممنوع شدند. من هم فکر می‌کنم این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد به سمت ارزهای غیرمتمرکز گرایش پیدا کرده‌اند.

منبع

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا