تریدصرافی ها

ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال برای شروع معامله و ترید در ایران

تریدرهای ارز دیجیتال مانند سایر تریدرها به پلتفرم‌هایی نیاز دارند تا بوسیله آنها بتوانند معاملات خود را انجام دهند. مثلا معامله‌گران بازار فارکس با عضویت و ثبت نام در بروکرهای معتبر به انجام معامله و کسب سود از بازار فارکس می‌پردازند. کاربران فعال در زمینه کریپتو نیز با عضویت در بهترین صرافی ارز دیجیتال، می‌توانند به انجام ترید بپردازند. ولی سوال اصلی این است که بهترین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا کاربران با اطمینان خاطر به فعالیت در آن بپردازند.

معیارهای مهمی مانند حجم معاملات مناسب، امنیت، پشتیبانی قوی و تعداد مرزارزهای بالا؛ از مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. اما این ویژگی‌ها محدود به این موارد نیست. در این مقاله ۱۵ مورد از مهم‌ترین معیارهایی که پیش از انتخاب و ثبت نام در اکسچنج باید به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای انجام معامله انتخاب کنید.

برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد معیارهایی مانند حجم معاملات و امنیت از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال است. اما این امکانات به این دو مورد خلاصه نمی‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم این اکسچنج‌ها می‌پردازیم.

امنیت

نتاج حاصل از تحلیل پرسشنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در سایت توکن اینسایت (TokenInsight) منتشر شد، نشان داد که اولین دغدغه کاربران ارز دیجیتال، امنیت صرافی ارز دیجیتال است.

۳ عامل مهم در انتخاب اکسچنج ارز دیجیتال که توسط افراد پاسخ دهنده مطرح شده بود، موارد زیر بودند:

  • امنیت صرافی
  • اعتبار صرافی
  • نقدینگی و حجم معاملات صرافی

اصلاً بیایید کاری به این تحلیل‌ها نداشته باشیم؛ اگر یک صرافی تمام معیارهای لازم برای انتخاب اکسچنج ارز دیجیتال را داشته باشد اما امنیت نداشته باشد، آیا شما در آن خرید و فروش انجام می‌دهید؟ قطعاً هیچ کدام از ما دوست نداریم دارایی‌هایمان را در صرافی نگهداری کنیم که در مورد امنیت آن شک داریم. بنابراین اولین معیاری که باید برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مدنظر داشت، امنیت آن صرافی است.

پس پیش از ثبت نام و انتقال دارایی به اکسچنج، جوابی برای این سوالات پیدا کنید:

  • صرافی، ارزهای دیجیتال شما را به چه روشی نگهداری می‌کند؟ ذخیره‎‌سازی سرد (آفلاین) یا ذخیره‌سازی گرم (آنلاین)؟
  • آیا اکسچنج موردنظر تاکنون هک شده است؟
  • اگر صرافی هک شده است، چه میزان ارز دیجیتال به سرقت رفته است؟
  • آیا صرافی برای ارزهای دزدیده شده کاربران، جبران خسارت کرده است یا خیر؟
  • آیا صرافی موارد امنیتی را رعایت کرده است؟ مثل تایید هویت دو مرحله ای (۲FA) در هنگام ورود، هشدارهای اس ام اس و ایمیل در صورت نقض پروتکل‌های امنیتی، ذخیره‌سازی سرد برای اکثر دارایی‌ها و غیره.

اعتبار

بررسی کنید که اکسچنج موردنظر چقدر در بازار اعتبار و شهرت دارد:

  • صرافی چه تعداد کاربر دارد؟ هر چقدر میزان کاربران اکسچنج بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توان به آن صرافی اعتماد کرد.
  • نظرات کاربران ارز دیجیتال در مورد صرافی مورد نظر چیست؟ شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های پرسش و پاسخی که بین کاربران در سایت‌های مختلف وجود دارد را بررسی کنید.
  • صرافی مورد نظر چقدر فعال است؟ سابقه فعالیت اکسچنج را بررسی کنید و ببینید چقدر در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی فعال است و برای آموزش کاربران خود هزینه می‌کند.

فراموش نکنید که در بهترین صرافی ارز دیجیتال احتمال کلاهبرداری نسبت به صرافی‌های گمنام و ناشناخته کمتر است و صرافی‌های مشهور بیشتر به استانداردهای امنیتی توجه می‌کنند.

نقدینگی و حجم معاملات

زمانی که می‌خواهید معاملات بزرگ انجام دهید، حجم معاملات بالای اکسچنج بسیار مهم است. اگر در صرافی، حجم معاملات پایین باشد، مجبور خواهید بود برای یک معامله بزرگ، چندین معامله کوچک انجام دهید و کارمزد بیشتری پرداخت کنید. علاوه بر اینکه باید زمان بیشتری صرف خرید و فروش کنید. در بدبینانه‌ترین حالت در اکسچنج‌هایی که حجم معاملاتی پایینی دارند، ممکن است دارایی شما اصلا به فروش نرسد یا خریدهایتان انجام نشود. چون کاربران کمی به خرید و فروش در این بازارها می‌پردازند.

احراز هویت یا KYC

احراز هویت در بهترین صرافی ارز دیحیتال

یکی از مسائل مهم در موسسات مالی، شناسایی و تایید مشتری است تا از مواردی مثل پولشویی و فساد مالی جلوگیری شود. این موسسات برای شناسایی کاربران خود از احراز هویت مشتری (know your customer) استفاده می‌کنند. در فرآیند احراز هویت، کارت شناسایی کاربر، تطابق چهره کاربر با مدرک شناسایی و مواردی از این قبیل بررسی می‌شود.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال روش‌های دقیقی را برای تایید هویت کاربران تنظیم می‌کند تا از دارایی کاربران در برابر پولشویی و سایر موارد کلاهبرداری محافظت کند. بنابراین، در این صرافی‌ها برای خرید یا برداشت ارز دیجیتال، مشتری باید فرایند احراز هویت را طی کند.

برخی از صرافی‌ها هم هستند که به شما امکان می‌دهند ناشناس باقی بمانید و معامله انجام دهید، اما اینگونه معاملات ریسک‌هایی هم دارد که باید آنها را بپذیرید. به دلایل زیر، توصیه می‌کنیم در اکسچنج‌های بدون KYC (احراز هویت مشتری) خرید و فروش ارز دیجیتال انجام ندهید:

  1. اکسچنج بدون KYC ممکن است کلاهبردار باشد و رعایت قوانین پولشویی برای او مهم نیست.
  2. صرافی بدون KYC احتمالاٌ حجم خیلی کوچکی از بازار را در اختیار دارد و نمی‌توانید معاملات حرفه‌ای در این اکسچنج انجام دهید.
  3. صرافی بدون KYC ممکن است به واسطه فشارهای نهادهای دولتی فرایند احراز هویت را اجباری کند و کاربر مجبور به انتقال دارایی‌های خود و پرداخت هزینه‌های انتقال شود.

برخی از اکسچنج‌ها نیز وجود دارند که فرایند احراز هویت شما را به صورت تایید هویت دو مرحله ای (۲FA) انجام می‌دهند. به این صورت که برای معامله در حجم پایین نیازی به احراز هویت نیست ولی برای معاملات با حجم بالا باید احراز هویت خودتان را کامل کنید. برای مثال صرافی بایننس در گذشته جهت خرید و فروش روزانه بیت کوین تا سقف ۲ بیت کوین، نیازی به احراز هویت نداشت؛ اما با تغییر روند کاری، احراز هویت را در تمامی سطوح اجباری اعلام کرد.

توصیه ما این است از صرافی‌هایی استفاده کنید که قوانین شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی را رعایت می‌کنند و سیستم احراز هویت دقیقی دارند.

شکاف قیمتی و نحوه قیمت گذاری‌ها

نحوه قیمت گذاری در بهترین صرافی ارز دیجیتال

یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، مسئله شکاف قیمت ارز دیجیتال است. منظور از شکاف قیمتی این است که بین بهترین سفارش خرید ارز دیجیتال و بهترین سفارش فروش ارز دیجیتال چقدر اختلاف وجود دارد. فرض کنید شما ۱ بیت کوین از اکسچنج خریداری کرده‌اید و بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرید سریعاً آن را بفروشید، اگر شکاف قیمتی زیاد باشد، به اندازه همین شکاف ضرر خواهید کرد (با قیمت بالا خریده‌اید و با قیمت پایین‌تر مجبور به فروش می‌شوید).

بهتر است کاربران خرید و فروش خود را در اکسچنج‌هایی انجام دهند که دارای بازارهای معاملاتی بر اساس Order Book هستند. زیرا در اینگونه اکسچنج‌ها قیمت را خریداران و فروشندگان تعیین می‌کنند و اکسچنج دخالتی در تعیین قیمت‌ها ندارد. ولی صرافی‌هایی که به صرافی بروکر مشهور هستند، دارایی‌ها را به قیمتی که خودشان تعیین می‌کنند می‌فروشند یا از کاربران می‌خرند، بنابراین قیمت‌های اینگونه پلتفرم‌ها عادلانه نخواهد بود.

پشتیبانی

پشتیبانی در بهترین صرافی ارز دیجیتال

از این معیار می‌توانیم به عنوان ستون فقرات یک پلتفرم آنلاین نام ببریم! پشتیبانی مناسب کاربران، مهم‌ترین ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال است. در واقع کاربران در فضای ارزهای دیجیتال با سوالات و خطاهای زیادی مواجه می‌شوند، بنابراین نیاز دارند کسی به مشکلات‌شان رسیدگی کند و برای رفع آنها راهنمایی‌شان کند. اکسچنج‌های نامعتبر یا ناشناخته معمولاً خدمات پشتیبانی محدودی دارند. بهترین اکسچنج‌ها آنهایی هستند که گزینه‌های زیادی برای دسترسی به تیم پشتیبانی خود به کاربر ارائه می‌دهند. برای مثال، پشتیبانی می‌تواند شامل تماس‌های تلفنی، چت آنلاین، بخش کامنت‌های بلاگ و لایوهای پرسش و پاسخ اینستاگرام باشد.

قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای

بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسانات هیجان‌انگیز است و همین نوسانات می‌تواند راهی برای کسب سود در این بازار باشد. یکی از روش‌های ترید یا معامله ارز دیجیتال، خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ است که تریدر در بازه زمانی کوتاه مدت (از چند ثانیه تا چند دقیقه) به خرید و فروش سریع می‌پردازد. بنابراین برای اینگونه تریدرها، قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای بسیار اهمیت دارد.

کیف پول اختصاصی

بهترین صرافی ارز دیجیتال و کیف پول اختصاصی

از دیگر ویژگی‌های بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، ارائه کیف پول اختصاصی به کاربران است. در واقع برخی از صرافی‌ها دارای یک کیف پول برای هر ارز دیجیتال هستند و دارایی‌های کاربران را به صورت مشترک در همان کیف پول نگهداری می‌کنند. این نوع کیف پول‌ها باعث می‌شود که با هک اکسچنج، تمام وجوه پلتفرم سرقت شده و کاربران نیز دارایی خود را از دست بدهند. اما صرافی‌های تراز اول کریپتویی، برای برخی از دارایی‌ها مانند بیت کوین کیف پول سرد ارائه می‌دهند. یعنی شما می‌توانید با گذراندن مراحل احراز هویت و ارتقای سطح کاربری دارایی‌هایتان را در کیف پول سرد اکسچنج نگهداری کنید.

برخی از کاربران به دلیل پایین بودن امنیت کیف پول‌های عمومی اکسچنج‌ها، دارایی‌های خود را در کیف پول شخصی نگهداری می‌کنند. با فعالیت در اکسچنج‌هایی که کیف پول اختصاصی ارائه می‌دهند، از پرداخت کارمزد انتقال اجتناب می‌کنید. زیرا نیاز نیست دائما برای انجام معامله ارزهای خود را بین کیف پول و اکسچنج جابجا کنید. اما اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، بهتر است از کیف پول شخصی‌تان خارج از اکسچنج استفاده کنید و خودتان مسئولیت حفاظت از دارایی‌هایتان را بر عهده بگیرید.

نداشتن محدودیت خرید و فروش

یکی از ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال این است که محدودیتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال نداشته باشد. برای مثال، کاربر جدید بتواند با ۱۰۰ هزار تومان هم خرید کند تا با این بازار آشنا شود و بعد از آن بتواند با مبالغ بالاتر (فرضاً ۱۰ میلیون تومان) معاملات خودش را انجام دهد.

معمولا این محدودیت در اکسچنج‌های خارجی ۱۰ دلار است. نکته منفی این محدودیت این است که زمانی که کاربر با ۱۰ دلار معامله‌ای را آغاز می‌کند؛ دیگر امکان تعیین استاپ لاس یا فروش با ضرر وجود ندارد. زیرا این محدودیت در فروش نیز اعمال می‌شود و زمانی که قیمت دارایی افت کند، دارایی کاربر زیر ۱۰ دلار ارزش دارد و امکان فروش آن وجود ندارد.

کارمزدها

در دنیای ارزهای دیجیتال ۲ نوع کارمزد وجود دارد:

  1. کارمزد شبکه
  2. کارمزد اکسچنج

بنابراین، برای هر تراکنشی که در اکسچنج انجام می‌دهید (خرید یا فروش)، باید کارمزد این معامله (Fee) را به صرافی نیز پرداخت کنید. هر چه کارمزد اکسچنج کمتر باشد، هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

معامله جفت ارز دیجیتال

به معامله‌ای که بتوانید در آن ۲ ارز دیجیتال را مستقیماً به یکدیگر تبدیل کنید، معامله جفت ارز گفته می‌شود (مثلاً تبدیل بیت کوین به تتر). استفاده از این قابلیت می‌تواند هزینه معاملات شما را کاهش دهد. برای مثال، اگر قصد دارید بیت کوین‌هایتان را بفروشید و تتر بخرید، اول باید بیت کوین را به ریال یا دلار تبدیل کنید، سپس اقدام به خرید تتر کنید. در این حالت شما ۲ بار کارمزد پرداخت می کنید؛ یکبار برای فروش بیت کوین و یکبار برای خرید تتر. اما با استفاده از معامله جفت ارز، می‌توانید مستقیماً بیت کوین را به تتر تبدیل کنید و یک بار کارمزد پرداخت کنید.

تعداد کوین ها – تنوع در تعداد ارز دیجیتال

هر چه تعداد ارزهای دیجیتال یک اکسچنج بیشتر باشد، دست شما برای انجام معامله بازتر است و معاملات متنوعی را می‌توانید انجام دهید. البته منظور این نیست که اینگونه اکسچنج‌ها گزینه بهتری هستند. ممکن است خیلی از ارزهای ارائه شده در اکسچنج معتبر نباشند یا در بازار هم سودآوری خوبی نداشته باشند.

البته قابل ذکر است که بهترین صرافی ارز دیجیتال مانند باننس، برای لیست کردن رمزارزها معیارهای سخت‌گیرانه‌ای را لحاظ می‌کند تا از خرید و فروش توکن‌های کلاهبرداری و اسکم جلوگیری شود و امنیت سرمایه کاربران نیز تامین شود.

شفافیت

معیار شفافیت در بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مشکلی در اشتراک اطلاعات خود ندارند. برای مثال:

  • مکان و آدرس اکسچنج مشخص است و در سایت درج می‌شود (داشتن نشانی محل کار).
  • شماره تماس‌های اکسچنج واقعی‌ هستند و در سایت درج می‌شوند.
  • تعداد اعضای تیم اکسچنج مشخص است و تیم فنی و توسعه دهنده اکسچنج از دانش فنی مورد نیاز برخوردار هستند. شما باید بدانید چه تیمی پشت صرافی موردنظر قرار دارد.
  • اهداف و چشم‌اندازهای اکسچنج مشخص است و مقاومتی در اشتراک‌گذاری آنها ندارد.

رابط کاربری

صرافی ارز دیجیتال باید رابط کاربری خوبی داشته باشد تا بتواند تجربه خوبی را در معاملات برای کاربران خود رقم بزند. ظاهر پیچیده و امکانات خیلی زیاد اکسچنج ممکن است کاربر را خسته یا سردرگم کند. حتی ممکن است رابط کاربری پیچیده باعث اشتباه کاربر در معاملات شود و ضررهای جبران ناپذیری را به معامله‌گر وارد کند.

تسویه حساب ها

در کنار معیارهایی که در بالا گفته شد، اکسچنج ارز دیجیتال باید خوش حساب باشد و تسویه حساب‌های ریالی کاربران را به موقع انجام دهد. البته فراموش نکنید که تسویه حساب‌های ریالی در صرافی‌های ایرانی بر اساس زمان‌بندی‌های تعیین شده توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و به فعالیت سیستم پایا و ساتنا بانک‌ها وابسته است. در کل، صرافی باید خودش را متعهد بداند که در نزدیکترین زمان ممکن تسویه حساب‌ها را انجام دهد.

۴ پیشنهاد برای خواننده‌های عزیز این مقاله

  1. مطمئن شوید که از سایت درستی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می‌کنید. بعضی از سایت‌ها آدرسی مشابه با یک سایت معتبر می‌سازند و از این طریق از مردم کلاهبرداری می‌کنند. برای مثال، در یکی دو سال گذشته، کلاهبرداران از طریق آدرس سایت‌های مشابه صرافی بایننس که به صورت Binancẹ نوشته شده بود، توانسته بودند به اطلاعات محرمانه افراد در سایت بایننس دسترسی پیدا کنند. بنابراین فقط به قفل سبز رنگ https کنار آدرس سایت اکتفا نکنید و کل آدرس را چک کنید.
  2. خودتان را به یک اکسچنج محدود نکنید. تعداد ارزها و کیفیت خدمات ارائه شده در صرافی‌ها، متفاوت است. می‌توانید از هر تعداد اکسچنج که می‌خواهید استفاده کنید اما قبل از استفاده، حتماً از معتبر بودن صرافی مطمئن شوید.
  3. زبان صرافی موردنظر را در نظر بگیرید. اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، بهتر است از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید تا تجربه بهتری در دنیای ارز دیجیتال داشته باشید.
  4. نیم نگاهی هم به تحریم‌ها داشته باشید. می‌توانید از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی استفاده کنید، اما این سایت‌ها کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و حتماً برای استفاده باید آی پی خودتان را تغییر دهید. پس برای استفاده از صرافی‌های خارجی باید انتظار اینگونه دردسرها را هم داشته باشید. توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید تا سرمایه شما با مشکل مواجه نشود.

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

به کمک معیارهای بررسی شده در این مقاله، کاربران می‌توانند بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای فعالیت انتخاب کنند. البته ممکن است، بسیاری از اکسچنج‌های معتبر همه این ویژگی‌ها را نداشته باشند؛ اما حتما باید توجه کنید که مهم‌ترین ویژگی‌ها مانند امنیت و حجم معاملات مناسب از معیارهای بسیار تاثیرگذار در کیفیت فعالیت معامله‌گران است. البته پس از اجباری شدن احراز هویت در پلتفرم‌های بایننس و کوکوین، پیشنهاد ما به کاربران، استفاده از صرافی والکس به عنوان بهترین صرافی برای ترید در ایران است که از قدیمی‌ترین و نوآورانه‌ترین پلتفرم‌های رمزارز ایرانی می‌باشد.

به نظر شما برای انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال چه معیارهای دیگری را باید در نظر گرفت؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۶

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
16 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی قاسمی پیربلوطی
مهدی قاسمی پیربلوطی
3 سال قبل

سلام
میخواستم درمورد بیت کوین۲ بدونم که چه جور ارزی هست ودر ایران از کدام صرافی میتونم بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

صفاِیی
صفاِیی
3 سال قبل

با سلام؛ مفید و آموزنده بود.ممنون.

حامد
حامد
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
ممنون بابت مقاله خوبتون
۲ سوال دارم
۱. آیا امکان حدضرر، بای و سل استاپ و سایر اردرگذاری های پیشرفته در پلتفرم شما وجود داره؟ یا من پیداشون نکردم؟
۲. صرافی شما و یا سایر صرافی ها، از سازمان یا نهادی مجوز فعالیت دارند؟ که بتونیم از حیث اعتبار و اعتماد، خاطرمون جمع باشه؟
با تشکر
با تشکر

فروزان زیبائی
فروزان زیبائی
3 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام حامد عزیز
ممنون که مقاله را خواندید.
۱- در حال حاضر این امکانات در سایت والکس وجود ندارد. البته ما هر روز تلاش می‌کنیم که امکانات سایت را بهبود بدهیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر رضایت شما را جلب کنیم.
۲- در حال حاضر نه صرافی والکس، و نه هیچ کدام از صرافی‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال ایران مجوز فعالیت ندارند. به این خاطر که هنوز قانونی برای ساماندهی فعالیت صرافی‌ها در این حوزه وضع نشده است. صرافی والکس و همکارانش در صرافی‌های دیگر در حال تلاش برای تسریع روند قانون‌گذاری در این حوزه و همکاری با نهاد‌های مرتبط هستند.
ما برای جلب اعتماد شما، روش‌های دیگری را دنبال میکنیم.
۱- سابقه فعالیت صرافی: ما تا امروز بیش از ۱۸۰ هزار کاربر و ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار معامله موفق داشته ایم.
۲- داشتن آدرس و شماره تلفن قابل پیگیری
۳- پشتیبانی ۲۴ ساعته و سریع و قابل اعتماد
۴- رزومۀ معتبر بنیان‌گذاران صرافی والکس
۵- خوش قولی والکس در تسویه حساب و نداشتن محدودیت در برداشت.

امیدواریم این دلایل به شما کمک کند تا با اطمینان خاطر در والکس خرید و فروش کنید. مطمئن باشید در هر لحظه ما کنار شما هستیم تا تجربۀ خوبی از کار با والکس داشته اشید.

سپاس از همراهیتان.

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام ممنون از مقاله خوبتون. بله والکس رو من می پسندم ولی فعلا دو ایراد داره یکی محدودیت ارزها پیشنهاد می کنم حداقل استلار ریپل لینک و چند ارز دیگر رو اضافه کنن دوم اینکه متاسفانه برخی اندیکارتورهاش ظاهرا قفل هستند و کار نمی کنن ک می بایست فعال کنن
نوبیتکس هم در ایران مشهوره ولی ایراد قیمت گذاری و امنیت داره

Moh
Moh
3 سال قبل

از همه مهمتر تنوع تعداد کوین های لیست شده است که اکثر صرافی های ایرانی فاقد آنند

milad
milad
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم برای مپال وقتی بیت کویین میخریم از صرافی ولکس میخریم.ایا زمان فروش هم به صرافی میفروشیم؟؟؟؟؟ یا خیر صرافی افراد رو معرفی میکنه با تشکر

تقی
تقی
3 سال قبل

بهترینش کدومه؟

مجید
مجید
3 سال قبل

خوب بهترین صرافی چیه

دکمه بازگشت به بالا