کیف پول

بهترین کیف پول های سولانا؛ معرفی والت های SOL

افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته یا به مطالعه درباره آن پرداخته باشند، بدون شک اطلاع دارند که برای انجام معامله ارز دیجیتال به یک کیف پول مطمئن نیاز دارند. ارزهای دیجیتال زیادی در دنیای رمزارزها وجود دارد که سولانا یکی از نمونه‌های آینده‌دار به حساب می‌آید. پس از معرفی و کسب شناخت کافی نسبت به این رمزارز باید به دنبال کیف پول مناسب برای آن باشید. در این مقاله تلاش کردیم پس از معرفی پروژه، بهترین کیف پول های سولانا را معرفی کرده تا با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

سولانا چیست؟

سولانا (Solana) که با توکن اختصاصی SOL شناخته می‌شود یک بلاک چین محسوب می‌شود که از پروتکل اجماع اثبات سهام و نوآوری‌های منحصر به فردی استفاده می‌کند. این بلاک چین امکان اجرای تراکنش‌های زیادی را در ثانیه از طریق الگوریتمی به نام PoH (اثبات تاریخچه) را فراهم می‌کند. این شبکه در حالی که می‌تواند ۵۰ هزار tps (تراکنش بر ثانیه) سرعت شبکه را افزایش دهد، کارمزد بسیار کمی دارد.

به واسطه مشارکت با سیستم‌های پرداخت مانند Circle Chainlink (که به صورت غیرمستقیم باعث شراکت با VISA می‌شود تا مردم بتوانند پرداخت دلاری در سراسر جهان داشته باشند)، پروژه‌های مبادلات ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتالی یا AG (سهام توکن شده در شبکه سولانا) آینده سولانا در میان رقبا روشن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین به دلیل مقیاس‌پذیری و عملکرد شبکه DeFi، Web3 و بازی‌های بلاک چین قصد دارند پروژه‌های خود را بر بستر این شبکه ایجاد کنند. 

کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز سولانا

در این قسمت از مقاله با برخی از بهترین کیف پول های سولانا آشنا می‌شوید که امکان نگهداری توکن‌های سفارشی سولانا به نام SLP در آن‌ها وجود دارد. با توجه به اینکه در بلاک چین پروژه از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌شود، این امکان وجود دارد که بتوان با استفاده از کیف پول‌ها، آن را به اشتراک گذاشته و از این طریق بتوان درآمد غیرفعال کسب کرد. همچنین کاربران می‌توانند به وسیله این والت‌ها به برخی از برنامه‌های کاربردی موجود در بلاک چین، مانند پلتفرم DeFi، دسترسی پیدا کرده و برای استفاده با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

رمز ارز سولانا

کیف پول Phantom

فانتوم یکی از بهترین کیف پول های سولانا به حساب می‌آید که به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم فعال می‌شود تا دسترسی به ارز را آسان کند. سادگی استفاده از این برنامه همراه با عملکرد عالی، فانتوم را به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها تبدیل کرده است. این والت نه تنها دسترسی کاربران به SOL را آسان می‌کند بلکه شامل ابزارهایی برای مشاهده NFT، پشتیبانی کامل از توکن‌های SPL نیز می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین والت‌ها برای استیکینگ است که کاربران می‌توانند SOL خود را برای اعتبارسنجی واگذار کرده و پاداش دریافت کنند.

اگر قصد خرید سولانا و فعال‌سازی کیف پول برای این رمزارز دارید، فانتوم یکی از بهترین و ایمن‌ترین افزونه‌های مرورگر است که قابلیت اتصال به کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X را دارد. همراهی این دو والت به یکدیگر، یکی از ایمن‌ترین کیف های پول سولانا را به وجود می‌آورد.

مزایا:

  • امکان پشتیبانی از چند مرورگر
  • قابلیت ذخیره‌سازی NFT
  • امکان تبادل توکن

معایب:

  • عدم پشتیبانی از سیستم عامل اندروید
والت فانتوم

کیف پول Exodus

اکسودوس یک کیف پول چند ارزی است که SOL را نیز شامل می‌شود. این والت با بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله لینوکس، مک، ویندوز، iOS و اندروید سازگاری دارد. همچنین به کاربر امکان استیکینگ سولانا را می‌دهد تا بتواند به صورت سالانه درآمد غیرفعال تقریبا ۶ درصد داشته باشد.

رمزارز سولانا (SOL) به سرعت می‌تواند با کیف پول دیجیتال Exodus ارسال و دریافت شود. اگر به نحوه خرید و فروش سولانا آشنایی دارید و به معامله آن و سایر رمزارزها و دریافت وجه رمزنگاری شده علاقمند هستید، Exodus یک کیف پول همه‌کاره و بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مزایا:

  • امکان پشتیبانی از چند رمزارز
  • رابط کاربری ساده و آسان
  • امکان ذخیره‌سازی NFT
  • پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف

معایب:

  • کارمزد تراکنش بالا
  • عدم امکان تأیید هویت دو مرحله‌ای
والت Exodus

کیف پول Atomic

یکی دیگر از کیف پول های سولانا است که امکان استفاده از آن بر روی تمام دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل وجود دارد. این والت تقریبا با تمام سیستم عامل‌های موجود مانند لینوکس، مک، ویندوز، iOS و اندروید سازگار بوده و قابلیت نصب روی آن‌ها را دارد. کیف پول Atomic یکی از بهترین والت‌ها برای دسترسی و مدیریت SOL و همچنین استیکینگ آن با پاداش سالانه در حدود ۷ درصد است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این کیف پول دیجیتال امکان دسترسی و ترید بیش از ۳۰۰ رمزارز در محیط آن است. به همین دلیل این کیف پول به منظور انتقال طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال از طریق چند بلاک چین از جمله Solana بهترین گزینه به حساب می‌آید.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • پشتیبانی از ۳۰۰ رمزارز
  • قابلیت استیکینگ با پاداش ۷ درصد

معایب:

  • عدم پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری
  • عدم امکان خریداری رمز ارزهای خاص
والت Atomic

کیف پول SolFlare

SolFlare از جمله کیف پول های سولانا است که مبتنی بر وب بوده و به آسانی نصب می‌شود. این کیف پول می‌تواند همراه با کیف سخت‌افزاری Ledger امنیت بالایی را به ارمغان آورد. SolFlare یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل محسوب می‌شود. این کیف پول دیجیتال برای مبادله، اشتراک‌گذاری، ذخیره و ارسال SOL بهترین گزینه به حساب می‌آید. SolFlare یکی از گزینه‌هایی است که سازگاری بالایی با سولانا دارد و یک گزینه همه‌کاره (All in One) برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.

این کیف دیجیتال برای افرادی که به تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند و به دنبال دسترسی متفاوت، ساده و دوستدار NFT هستند، بهترین گزینه است. این والت مانند همتای خود یعنی Phantom برای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X مناسب خواهد بود. دسترسی کامل به وجوه در هر زمان و امکان سرمایه‌گذاری در NFTهای صوتی و تصویری از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های SolFlare به حساب می‌آید.

مزایا:

  • سازگار با تمام سیستم‌های عامل
  • قابلیت ذخیره‌سازی NFT
  • ارائه آموزش‌ در مورد Solana و سایر رمزارزها
  • عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای ایمن

معایب:

  • عدم امکان سواپ توکن بر روی اپلیکیشن
SolFlare

کیف پول Solong

Solong یکی از والت های سولانا است که نصب آن آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین این کیف پول در دنیای رمزارزها یک گزینه جدید است که انتخابی عالی برای افراد مبتدی محسوب می‌شود. Solong در واقع یک افزونه است که به راحتی روی مرورگرهای Google Chrome و Edge نصب می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین ابزارهای برای نگهداری و ذخیره توکن‌های SOL به حساب می‌آید که می‌تواند امکان اتصال به برخی از برنامه‌های کاربردی Solana را فراهم کند. این کیف پول ممکن است یک ابزار عالی و کامل نباشد اما در صورتی که به تازگی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اید و می‌خواهید راهی ساده برای دسترسی به SOL داشته باشید، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • امکان ذخیره‌سازی NFT

معایب:

  • عملکرد محدود
والت Solong

کیف پول Math

Math از کیف پول‌ های سولانا است که با مرورگرهای دسکتاپ و موبایل سازگاری داشته و به عنوان یک افزونه بر روی آن‌ها نصب می‌شود. این کیف پول با بیش از ۲۰ شبکه بلاک چین سازگاری دارد. مث این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بین شبکه‌های بلاک چین به راحتی جابجا شده و در نتیجه تراکنش‌ها و پردازش‌ها را آسان می‌کند. با استفاده از این کیف پول، کاربر می‌تواند چندین صرافی غیرمتمرکز با DEX را کاوش کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین کاربر می‌تواند به Solana DApps متصل شده و از سخت‌افزار Ledger با گزینه افزونه مرورگر Chrome استفاده کند.

مزایا:

  • پشتیبانی از ۸۶ بلاک چین به صورت کراس چین
  • سازگار با تمام سیستم‌های عامل

معایب:

  • عدم واگذاری کلید‌های خصوصی کیف پول به کاربران
والت Math

کیف پول Coin 98

به عنوان یکی از کیف پول های سولانا به برای نگهداری با دستگاه‌های اندروید و iOS سازگار بوده و همچنین قابلیت نصب به عنوان افزونه گوگل کروم را دارد. استفاده از این کیف پول بسیار ساده بوده و به کاربر اجازه می‌دهد که به DApps از Solana به منظور ساخت و جابجایی بین شبکه‌ها دسترسی داشته باشد. کیف پول Coin 98 امکان دسترسی به تب‌های مختلف را فراهم می‌کند تا کاربر بتواند همزمان چندین شبکه و صرافی را کاوش کرده و از آن‌ها استفاده کند. از این رو این کیف پول برای افراد تازه‌کار و مبتدی در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بهترین گزینه به حساب می‌آید.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • امکان سواپ بین شبکه‌ها

معایب:

  • عدم پشتیبانی از قابلیت استیکینگ و عملکردهای آن
والت Coin 98

کیف پول های سخت افزاری مناسب نگهداری ارز سولانا

کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از محبوب‌ترین انواع کیف پول برای رمزارزها هستند که مانند یک کارت، فلش یا دستگاه کوچک همیشه همراه کاربر هستند. مهم‌ترین ویژگی کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بسیار بالای آن‌ها به حساب می‌آید که این کیف پول‌ها را به گزینه عالی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

کیف پول Ledger Nano X (سخت افزاری)

اولین گزینه در معرفی والت های سولانا، کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X است که ابزاری عالی برای نگهداری ایمن از رمزارز به حساب می‌آید. همچنین این والت بهترین گزینه به منظور قرار دادن SOL برای کسب پاداش (استیکینگ) و استفاده در DApp‌های ساخته شده بر روی شبکه Solana به حساب می‌آید. همچنین امکان اتصال کیف‌های دیجیتال مانند Phantom، SolFlare و Sollet به این کیف پول سخت‌افزاری وجود دارد.

مزایا:

  • امنیت بسیار بالا
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ رمزارز

معایب:

  • قیمت گران
  • دکمه‌های ناوبری خسته‌کننده
والت Ledger

کیف پول‌ های سولانا مناسب برای استیکینگ

استیکینگ ارز دیجیتال به قفل کردن یک دارایی و ارز دیجیتال در کیف پول به منظور دریافت پاداش است. تفاوت این کار با ماینینگ این است که می‌توان آن را با سرمایه کمتری انجام داد. برای درک بهتر می‌توان گفت استیکینگ مانند سرمایه‌گذاری در یک سپرده بانکی است که در آن مبلغ سرمایه برای مدتی مسدود شده و درصد معینی سود به آن تعلق می‌گیرد. از جمله بهترین کیف پول های سولانا جهت استیکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول فانتوم (Phantom)
  • کیف پول اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول اتمیک (Atomic)

مقایسه و بررسی نهایی کیف پول های سولانا

نام کیف پولامنیت بالارابط کاربری آسانرایگانپشتیبانی از توکن‌های متنوعتأیید هویت دو عاملی
لجر نانو ایکس✔       ××✔       
فانتوم×✔       ✔       ✔       ×
اکسودوس××✔       ✔       ✔       
اتمیک✔       ✔       ✔       ✔       ×
سولفلایر✔       ✔       ✔       ×✔       
سولونگ×✔       ✔       ✔       ×
مث×✔       ✔       ××
کوین ۹۸×✔       ✔       ××

برای نگهداری و استیکینگ ارز دیجیتال SOL کیف پول‌های مختلفی به صورت نرم افزاری و سخت‌افزاری قابل انتخاب هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب یک کیف پول برای دارایی دیجیتال، امنیت بالای آن است. هر چند عواملی مانند رایگان بودن، رابط کاربری ساده، تأیید هویت دو عاملی، پشتیبانی از توکن‌های متنوع و غیره نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در جدول زیر کیف پول های سولانا که در این مقاله معرفی شدند را به صورت خلاصه مقایسه و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب بهترین کیف والت سولانا

در این مقاله تلاش شد اطلاعات مفید و جامعی در مورد کیف پول های سولانا در اختیار مخاطبان قرار داده شود. انتخاب بهترین کیف پول SOL از بین کیف‌های موجود کاملا به کاربر بستگی دارد؛ به طور کلی کیف پول‌هایی که کارکردن با آن‌ها ساده‌تر باشد، خدمات پشتیبانی بهتری داشته باشد و کارمزد بالایی برای معاملات دریافت نکند بهترین گزینه است. اگر علاقمند به خرید رمز ارز SOL و ورود به دنیای آن هستید می‌توانید بر اساس فاکتورهای مطرح شده یکی از کیف پول‌ های سولانا را برای نگهداری یا استیکینگ انتخاب کنید.شما تجربه کار با کدام یک از موارد مطرح شده را دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا