اخبار ارزهای دیجیتال

«اعتیاد به معامله کریپتو» در لیست خدمات یک مرکز بازپروری اسپانیایی قرار گرفت

این مرکز می‌گوید که ۱ درصد از معامله‌گران ارز دیجیتال از خود نشانه‌های اعتیاد شدید بروز می‌دهند

یک مرکز بازپروری و توانبخشی لوکس در کشور اسپانیا اخیرا خدماتی با هدف درمان نوع نسبتا جدیدی از اعتیاد ارائه می‌کند؛ اعتیاد به ترید کریپتو.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، مرکز «The Balance» که موسسه‌‌ای در حوزه سلامت است و در کشور سوییس به ثبت رسیده است، مرکزی در جزیره مایورکا اسپانیا و دفاتری در لندن و زوریخ دارد.

این موسسه که سال‌هاست به درمان اختلالات رفتاری و اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌پردازد، اخیرا خدماتی با هدف مبارزه با اعتیاد به تجارت رمزارزها ارائه کرده است.

در گزارش بی‌بی‌سی از این مرکز، با یکی از مشتریان این دوره گفتگو می‌شود. او می‌گوید که پس از انجام معاملاتی به ارزش ۲۰۰ هزار دلار در هفته، تصمیم گرفته است تا به این دوره بپیوندد تا بتواند کریپتو را کنار بگذارد.

هزینه یک دوره درمانی چهار هفته‌ای که شامل درمان، ماساژ و یوگا می‌شود، می‌تواند بالغ بر ۷۵۰۰۰ دلار شود. در سوی دیگر اروپا، بیمارستان Castle Craig در اسکاتلند، از سال ۲۰۱۸ معامله‌گران ارزهای دیجیتال که به آدرنالین بالای این تجارت اعتیاد دارند را درمان می‌کند. این مرکز طی این سال‌ها بیش از ۱۰۰ بیمار را پذیرفته است.

مرکز توانبخشی Castle Craig
مرکز توانبخشی Castle Craig

مرکز Diamond Rehabilitation در کشور تایلند نیز خدماتی مشابه برای درمان و بازپروری اعتیاد به تجارت ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. به گفته این مجموعه، توانبخشی از طریق استفاده از شیوه درمان شناختی رفتاری (CBT)، مصاحبه انگیزشی (MI) و روان پویایی درمانی (PT) صورت می‌گیرد.

نظر عموم کارشناسان بر این است که هیجان بسیار بالای ترید ارز دیجیتال و نوسان شدید آن در کنار ۲۴ ساعته بودن و توقف‌ناپذیری آن، شرایط را برای بروز اعتیاد شدید مهیا کرده است.

مقاله Family Addiction Specialist بر اساس آمار اختلالات قمار تخمین می‌زند که حدود ۱ درصد از معامله‌گران ارزهای دیجیتال به اعتیاد شدید پاتولوژیک مبتلا می‌شوند و ۱۰ درصد مشکلات دیگری فراتر از زیان مالی را تجربه خواهند کرد. یکی از نشانگان این اعتیاد طبق این مقاله، چک کردن دائمی قیمت، حتی در میانه شب است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا