تریدفین‌تک

معرفی ربات های تریدر والکس؛ ابزارهایی برای معاملات آسان تر

در دنیای پیچیده خرید و فروش رمزارز، ابزارهایی برای راحت کردن کار تریدرها محیا شده است. در کنار استفاده از استراتژی‌های خرید و فروش، ربات‌ معامله گر ارز دیجیتال یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای ترید روزانه رمزارز است. صرافی آنلاین والکس با قرار دادن این امکان برای کاربرانش، راحتی در معاملات روزانه را به ارمغان آورده است.

در این مقاله به معرفی ربات های ترید والکس و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

ربات ترید چیست؟

ربات‌های معاملاتی کریپتو مانند ربات های تریدر والکس، ربات‌هایی هستند که برای خودکارسازی معاملات استفاده می‌شوند. این ربات‌ها اساساً برنامه‌هایی هستند که برای به دست آوردن نتایج خاصی در معاملات اجرا می‌شوند.

اگرچه شما فقط می‌توانید به یک پلتفرم معاملاتی ربات‌های رمزنگاری شده بروید و با قوانین از پیش تعریف شده استفاده از ربات‌های معاملاتی را شروع کنید، اما می‌توانید آنها را مطابق با نیازهای معاملاتی خود برنامه ریزی کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید تنظیمات یک ربات را تغییر دهید تا بسته به استراتژی ترید رمزارزی شما، ارز دیجیتال خاصی را در زمان یا قیمت خاصی خریداری کند.

نقش مهم دیگری که ربات‌های معاملاتی کریپتو مانند ربات های تریدر والکس ایفا می‌کنند، حذف احساسات انسانی در تصمیم‌گیری‌های تجاری است. مهم نیست چقدر باتجربه باشید، ممکن است احساسات شما در خرید و فروش ارز دیجیتال تأثیر خود را بگذارد و اشتباهاتی را مرتکب شوید که ممکن است برای شما هزینه زیادی در معاملات داشته باشد.

ربات‌ها دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. آنها همچنین به هیچ مهارت فنی سطح بالایی برای کار کردن نیاز ندارند و این روزها یکی از ابزارهای معاملاتی فوق‌العاده به حساب می‌آیند.

ربات ترید چگونه کار می‌کند؟

برای معامله با یک ربات ترید ارز دیجیتال در یک صرافی مانند ربات های تریدر والکس، باید به ربات معامله‌گر اجازه دهید از طریق کلیدهای API (رابط برنامه کاربردی) به حساب شما دسترسی داشته باشد. البته که  در هر زمان می‌توان دسترسی را لغو کرد.

به طور کلی، ربات‌های معاملاتی در چهار مرحله کار می‌کنند: تجزیه و تحلیل داده، تولید سیگنال، تخصیص ریسک و اجرا.

دانلود کتابچه PDF آموزش ساخت ربات های معامبه گر والکس

تجزیه و تحلیل داده

داده‌ها پادشاه هستند؛ به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل داده‌ها برای موفقیت یک ربات معاملاتی رمزنگاری مانند ربات های تریدر والکس بسیار مهم است. برخلاف انسان‌ها، نرم‌افزار مجهز به یادگیری می‌تواند حجم وسیع داده را سریع‌تر، هوشمندتر و بهتر شناسایی، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.

تولید سیگنال

هنگامی که تجزیه و تحلیل داده‌ها کامل شد، تولید سیگنال توسط یک ربات مانند ربات های تریدر والکس اساساً کار معامله‌گر را انجام می‌دهد. ربات معامله‌گر قیمت را پیش بینی می‌کند و معاملات احتمالی را بر اساس داده‌های بازار و شاخص‌های تحلیل تکنیکال شناسایی می‌کند.

تخصیص ریسک

تخصیص ریسک جایی است که ربات ریسک را بر اساس مجموعه خاصی از پارامترها و قوانین تعیین شده توسط معامله گر توزیع می‌کند که معمولاً شامل نحوه و میزان تخصیص سرمایه در هنگام معامله است.

اجرا

اجرا مرحله‌ای است که در آن رمزارزها بر اساس سیگنال‌های تولید شده توسط سیستم معاملاتی از پیش تنظیم شده خرید و فروش می‌شوند. در این مرحله، سیگنال‌ها، سفارش‌های خرید یا فروش را تولید می‌کنند که از طریق API به صرافی ارسال می‌شوند.

اکنون که با تعریف ربات ترید و نحوه عملکرد آن آشنا شدیم، ربات‌های ترید صرافی ارز دیجیتال والکس را بررسی می‌کنیم.

ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid)

ربات گرید نقطه‌ای (spot grid)، یک استراتژی معاملاتی و یکی از  ربات های تریدر والکس است که به دنبال کسب سود از نوسانات بازار از طریق موقعیت یابی سفارشات خرید و فروش است.

مزیت اصلی ربات گرید نقطه‌ای این است که تحت تأثیر احساسات انسانی نیست. این ربات با درک پویایی بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.

در صورت افزایش قیمت، ربات معامله گر والکس سفارش‌ها را در قیمت تعیین شده به فروش می‌رساند و زمانی که قیمت کاهش پیدا کند، ربات سفارش‌های خرید را در قیمت تعیین شده انجام می‌دهد.

در صورتی که تازه وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از بخش معاملات خودکار استفاده کنید. در این بخش ربات معاملاتی والکس به صورت خودکار داده‌های تاریخی ارز مورد نظر را بررسی و بر اساس آن نقاط خرید و فروش را برای شما مشخص می‌کند. در صورتی که تجربه کافی در بازار کریپتوکارنسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از بخش «سفارشی سازی» استفاده کنید. در این بخش این شما هستید که استراتژی و نقاط خرید و فروش را برای ربات مشخص می‌کنید.

ربات گرید بی نهایت (Infinity Grid)

ربات گرید بی نهایت (Infinity Grid)، نسخه بهبود یافته ربات گرید نقطه‌ای است. در این ربات معامله گر والکس شما تنها نیازمند تعیین قیمت توقف در بازار هستید.

ربات گرید بی نهایت والکس مناسب بازارهای پر نوسان با رشد قیمتی مناسب است. ربات گرید بی نهایت تضمین می‌کند دارایی اولیه شما همواره ثابت خواهد بود و تنها زمانی که قیمت برای فروش و کسب سود مناسب باشد، اقدام به فروش خواهد کرد.

برای استفاده از این ربات معامله گر والکس شما تنها نیازمند تعیین قیمت توقف در بازار هستید. پس از آن ربات به صورت خودکار در قیمت کم خرید می‌کند و در قیمت بالا، ارز شما را می‌فروشد در حالی که ارزش دارایی اولیه شما دست نخورده باقی خواهد ماند.

منظور از قیمت توقف در ربات گرید بی نهایت چیست؟

همان‌طور که از اسم این ربات نیز مشخص است، معاملات این ربات معامله گر والکس تا زمانی که شما آن را متوقف کنید یا به قیمت توقف آن برسد، ادامه پیدا می‌کند. وظیفه اصلی این ربات ترید والکس فروش ارز شما در زمان پامپ قیمت است. ممکن است این پامپ تا چندین ماه ادامه داشته باشد؛ بنابراین ربات نیز در طول این مدت مشغول ثبت سفارش‌های فروش بر اساس نرخ سود تعیین شده است. توقف قیمت نقطه‌ای است که ربات دیگر ارز برای شما نمی‌خرد.

به‌عنوان‌مثال در صورتی که نقطه توقف قیمت در بازار بیت کوین/تتر روی ۴۵ هزار دلار تنظیم شده باشد و قیمت بیت کوین کاهشی باشد، ربات بر اساس موجودی بیت کوین شما اقدام به خرید بیت کوین می‌کند. این کار ارزش بیت کوین اولیه شما را در همه حالات بازار (پامپ و دامپ) ثابت نگه می‌دارد. در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر ۴۵ هزار دلار برسد و بازار نیز در یک سیر نزولی باشد، عملاً خرید بیت کوین برای حفظ ارزش اولیه شما به ضرر شما خواهد بود. اینجا است که قیمت توقف کارایی خود را نشان می‌دهد. با ثبت قیمت توقف در ربات، شما تعیین می‌کنید که توقف خرید ربات در چه نقطه قیمتی انجام شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
10 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین مافی
حسین مافی
5 ماه قبل

سلام لطفا به سوالات بنده جواب بدید
سرمایه اولیه چقد. باید باشه
سود حاصل بصورت تومن یا تتر
ایا با عدم دریافت سود ان به سرمایه افزوده میشود؟

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  حسین مافی

سلام و عرض ادب
پاسخ ۱: حداقل سرمایه بر اساس نوع رمزارز و بات معامله‌گر، متفاوت است. شما میتوانید در صفحه بات معامله گر والکس با انتخاب هر رمزارز، حد اقل سرمایه لازم را مشاهده کنید.
پاسخ ۲: هردو. این به انتخاب پایه بازر و جفت ارز انتخابی شما بستگی دارد.
پاسخ ۳: بله

ایرج خرم دل
ایرج خرم دل
11 ماه قبل

سلام – من بات معامله گر هوشمند فعال کرده ام و میخواهم آن را متوقف کنم. اگر متوقف کنم برای رمز ارزهایی که در آن وجود دارد چه اتفاقی می افتد؟ آیا در زمان توقف فروش میروند یا باید دستی به قیمت بازار بفروشم.

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  ایرج خرم دل

سلام و عرض ادب
رمزارزهای شما تا زمان فعالیت ربات میتوانند معامله شوند و پس از توقف ربات کنترل آنها به دست خود شما خواهد بود.

علی رضایی
علی رضایی
1 سال قبل

یکی از بهترین ربات ها برای نابود کردن سرمایتونه، طوری نوسان میگیره که تند تند میری تو ضرر و اصل سرمایتو از دست میدی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی رضایی

سلام و عرض ادب
علی جان شما از کدام بات و در چه شرایطی از بازار (نوسانی یا تثبیت قیمت) استفاده کرده اید؟ بات های معاملاتی تضمین کننده سود برای شما نیستند و صرفا ابزاری برای اتومیشن کردن روند معاملاتی محسوب میشوند. بنابراین کاربران باید با درنظر گرفتن شرایط بازار، بهترین ربات را انتخاب و از آن استفاده کنند.

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
طریقه خرید و قیمت ربات و وین ریت معاملاتی ربات رو اعلام میفرمایید
سپاس

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
وقت شما به خیر
در حال حاضر ربات‌های گرید بی نهایت و گرید نقطه ای به صورت آزمایشی برای برخی کاربران فعال شده و به زودی در دسترس همه همران والکس قرار خواهد گرفت. لطفا اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص این ربات‌ها هستید با همکاران ما در پنل پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

سپاس از همراهی شما

رسول دلیری
رسول دلیری
1 سال قبل

در والکس از چه منویی به این ربات ها میشه دسترسی داشت؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رسول دلیری

سلام
وقت شما به خیر
در حال حاضر این ربات‌ها به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران ارائه شده که در صفحه اصلی وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل والکس، تحت عنوان بخشی جدید “ربات” مشخص است. اگر هنوز این قابلیت برا شما اکتیو نشده، جای نگرانی نیست، به زودی دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی نهایت (Infinity Grid) در اختیار تمامی کاربران والکس قرار خواهد گرفت.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا