سینما و تلویزیون

برترین پلتفرم های استریم را بشناسید؛ معرفی ۱۲ سرویس استریم ویدیو

احتمالا اگر ۱۵ سال قبل کسی به شما می‌گفت که در آینده برخی گیمرها درآمدی بیشتر از پزشکان خواهند داشت به حرف او می‌خندید اما حالا به لطف استریم ویدیو، گیمرها از بازی کردن درآمد دارند. پلتفرم‌های استریم ویدیو به گیمینگ ختم نشده و به جهان جذاب فیلم و سریال نیز ورود کرده‌اند. اما چه سرویسی بهترین پلتفرم استریم است؟ در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم. با ما در مجله وال پی همراه باشید.

استریم چیست؟

پیش از بررسی و معرفی بهترین پلتفرم استریم ویدیو، به سوال استریم چیست پاسخ خواهیم داد. استریم به‌معنای انتقال مداوم فایل‌های صوتی یا تصویری از سرور به کاربر است. امروزه هر کسی تنها با اتصال به اینترنت پرسرعت می‌تواند فیلم‌های باکیفیت بالا را تماشا کند، چنین فعالیتی به‌دنبال فناوری استریم امکان‌پذیر شده است. علاوه‌بر این مورد، در استریم نیازی به دانلود کامل فایل نیست و کاربران قادر هستند تا ویدیو، پادکست یا پخش زنده‌ی موردعلاقه‌ی خود را بدون دانلود کردن و در لحظه دنبال کنند.

همزمان با استریم، فایل صوتی یا تصویری در دستگاه کاربر پخش شده و در سرورها ذخیره می‌شود. بدین صورت داده‌ها هر چند ثانیه یک‌بار از طریق اینترنت منتقل می‌شوند.

محتوای ویدیویی استریم شده از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را شامل می‌شود. در استریم‌های ویدیویی، فیلم‌ها، نمایش‌های تلوزیونی، سریال‌ها، محتوای پخش زنده و … در دسترس کاربران هستند. همچنین در استریم‌های صوتی نیز امکان گوش دادن به پادکست‌ها، آهنگ‌ها، محتوای پخش زنده و … فراهم شده است.

اگر شما هم نسبت به کسب درآمد از استریم به‌عنوان یکی از راه‌های درآمد دلاری علاقه‌مند شدید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله استریم چیست را مطالعه کرده تا به‌طور کامل با این فناوری شگفت‌انگیز آشنا شوید، در ادامه بهترین پلتفرم‌های استریم را بررسی می‌کنیم.

 نتفلیکس (Netflix)

معرفی نتفلیکس

این روزها آنقدر نتفلیکس (Netflix) سریال می‌سازد که حتما شما هم اسم آن‌را شنیده‌اید. شاید نتفلیکس بهترین پلتفرم استریم نباشد اما بنا به آمار، بیشترین تعداد کاربر فعال را دارد. این پلتفرم پخش نامحدودی از برنامه‌های تلوزیونی، فیلم‌ها، نمایش‌های کمدی و … را در ازای اندکی هزینه اشتراک برای کاربران به ارمغان آورده است. ارزان‌ترین طرح نتفلیکس هزینه‌ای ۶.۹۹ دلاری دارد و باید مقداری تبلیغ در طول برنامه مشاهده کنید. ارزان‌ترین طرح بدون تبلیغ ۹.۹۹ دلار است.

نتفلیکس دائما در حال خلق آثار جدید است و سالانه چند سریال جذاب و ارزنده تولید می‌کند که همگی ارزش تماشا و دنبال کردن را دارند. آرشیو نتفلیکس یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این سرویس است اما دائما فیلم‌ها و سریال‌ها حذف و اضافه می‌شوند.

کلیه طرح‌های نتفلیکس از کیفیت‌های ۷۲۰p و HD پشتیبانی کرده و اگر به‌دنبال تماشای محتوای با کیفیت ۴K هستید باید ماهانه ۱۹.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

برای خرید گیفت کارت نتفلیکس و دیگر سرویس‌های استریم و دسترسی به آرشیو هزاران فیلم و سریال و لذت تماشای اورجینال برنامه‌ها می‌توانید از جدیدترین سرویس والکس استفاده کنید.

توییچ (Twitch)

معرفی توییچ

توییچ (Twitch) آنقدر معروف است که اگر حتی گیمر نباشید هم نام آن را شنیده‌اید. توییچ یک پلتفرم گیمینگ استریم یا پخش زنده اینترنتی با ۱۴۰ میلیون کاربر است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. تا پیش از راه‌اندازی توییچ، کسی از امکان پخش زنده و امکان کسب درآمد از استریم خبر نداشت و حالا Twitch به محل درآمد بسیاری از گیمرها در سرتاسر جهان تبدیل شده است. استریم‌های توییچ همگی زنده هستند و همه‌چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

توییچ فقط مخصوص گیمینگ نیست و استریمِ آشپزی، موسیقی، جلسات پرسش‌وپاسخ و … نیز در آن یافت می‎شود. توییچ به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم لایو استریم یک گردهمایی اجتماعی از افرادی است که در حال تماشای استریم دیگر گیمرها، نوازنده‌ها و … هستند. در این جریان کاربران می‌توانند تایپ کرده، با یکدیگر صحبت کرده و به استریم‌کننده پول اهدا کنند. کلیه این ویژگی‌ها منجر شده تا توییچ به بهترین پلتفرم استریم برای گیمرها تبدیل شود.

برای اهدای پول به استریمرها باید گیفت کارت توییچ را تهیه کنید. صرافی والکس در جدیدترین سرویس خود، گیفت کارت توییچ را با نازل‌ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم کرده تا دسترسی بی‌نهایتی به این سرویس استریم داشته باشید.

هولو (Hulu)

هولو یکی از جالب‌ترین گزینه‌های مقاله‌ی امروز ما است. طبیعت منحصربه‌فرد هولو آن‌را به یکی از بهترین سرویس‌‎های استریم تبدیل کرده است. اگرچه هولو به‌ اندازه‌ی دیگر رقبا همچون نتفلیکس محتوای جدید تولید نمی‌کند اما نسبت کیفیت به کمیت آن بهتر است. مهم‌تر از این مورد، قیمت بسیار پایین اشتراک آن است. در حالی که طرح پایه HBO و نتفلیکس ۹.۹۹ دلار قیمت دارند، اشتراک ماهانه‌ی هولو با اندکی افزایش قیمت به ۷.۹۹ دلار در ماه رسیده است که شما میتوانید با تهیه گیفت کارت هولو به تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود بپردازید اما متاسفانه حتی با خرید اشتراک هولو نیز باید چند تبلیغ کوتاه را تماشا کنید.

با این حال آرشیو Hulu چندان هم ضعیف نیست و این سرویس میزبان برخی از سریال‌های مشهور، فیلم‌های جدید و تعداد فراوانی انیمه است. همچنین هولو سرمایه‌گذاری مشترکی با BBC انجام داده و سریال‌های The Wrong Mans و The Thick of It را در همراهی با آن‌ها تولید کرده است.

علاوه‌بر این موارد، یکی‌دیگر از مزایای اشتراک هولو، امکان تماشای شبکه CBS از طریق پخش زنده‌ی این اشتراک است.

یوتوب گیمینگ (YouTube Gaming)

یوتوب گیمینگ یکی از زیرمجموعه‌های برنامه‌ همه‌کاره‌ی یوتوب است. این پلتفرم امکان استریم و به اشتراک‌گذاری محتواهای جدید را برای گیمرها فراهم کرده و یکی از رقبای سرسخت توییچ است. گیمرها می‌توانند به‌راحتی ویدیوهای کانال خود را مدیریت کرده و برای هر بازی یک پلی لیست داشته باشند.

یوتوب گیمینگ تفاوت چشمگیری با یوتوب معمولی داشته و رابط کاربری آن متفاوت از یوتوب معمولی است. با این حال همچون یوتوب عادی می‌توانید کانال‌ها را دنبال کرده تا از محتوای آنها مطلع شوید. علاوه‌بر این، می‌توانید بازی‌های خاصی را دنبال کرده تا هیچوقت آخرین مسابقه بازی محبوب‌تان را از دست ندهید.

در سال ۲۰۱۶، رابط کاربری یوتوب گیمینگ به‌طور قابل‌توجهی ساده‌تر شد و حتی یک بخش اختصاصی برای تماشای زنده استریم‌ها درنظر گرفته شده است.

اچ بی او مکس (HBO Max)

 معرفی HBO Max

شاید بتوان گفت HBO Max بهترین پلتفرم استریم است چرا که نه‌تنها آرشیو گسترده‌ای داشته بلکه آثار فوق‌العاده‌ای در آن یافت می‌شود. HBO Max پس از HBO متولد شد و نام آن به Max Streaming Service تغییر خواهد کرد. این پلتفرم آرشیو نسبتا مناسبی داشته و بسیاری از سریال‌های مشهور همچون Sopranos و Euphoria را می‌توانید در آن تماشا کنید. طی افزایش قیمتی ۱ دلاری، هزینه استفاده از آن به ۱۵.۹۹ دلار در ماه رسیده است. البته می‌توانید پلن ۹.۹۹ دلاری را خریداری کنید که همراه با پخش تبلیغات است. علی‌رغم افزایش قیمت یک دلاری، اچ بی او مکس ده‌ها عنوان فیلم و سریال را از دست داده اما هنوز هم آرشیو مناسبی دارد.

اخیرا HBO Max سریال‌های اختصاصی خود همچون بازی تاج‌وتخت (Game of Thones) را به کیفیت تصویر ۴K همراه با HDR 10 و صدای Dolby Atmos ارتقا داده تا تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از تماشای سریال داشته باشید. برای استفاده از کیفیت ۴K، باید تلوزیون شما از آن پشتیبانی کند.

دی لایو (Dlive)

دی لایو اولین پلتفرم استریم ویدیویی آنلاین در بلاکچین Steem است. برخی حتی باور دارند که دی لایو، توییچ بلاکچینی است که از مزایای این صنعت نوپا استفاده می‌کند. دی لایو به محتوای گیمینگ محدود نشده و استریمرها از بخش‌های مختلفی در این برنامه فعالیت می‌کنند. دی‌ لایو از درآمد استریمرها پولی برنداشته و ۹۰.۷ درصد از درآمد اشتراک و مبالغ اهدایی کاربران در طول پخش زنده اینترنتی به استریمرها می‌رسد.

دیزنی پلاس (Disney Plus)

دیزنی پلاس یکی از برترین پلتفرم‌های استریم فیلم و سریال است و رقابت سنگینی با دیگر پلتفرم‌ها دارد. دیزنی پلاس آرشیو بسیار بزرگی داشته و همین موضوع یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی آن است. اگرچه دیزنی به‌تازگی هزینه اشتراک پلتفرم خود را افزایش داده اما هنوز هم قیمت مناسبی دارد. طرح پایه دیزنی پلاس ۷.۹۹ دلار در ماه قیمت داشته و باید مقداری تبلیغات در طول برنامه‌ها تماشا کنید. طرح پریمیوم و بدون تبلیغ دیزنی پلاس قیمتی معادل ۱۰.۹۹ دلار در ماه دارد.

با این حال دیزنی پلاس محتوای مخصوص بزرگسالان کمتری نسبت به نتفلیکس و HBO Max داشته اما برای تماشای جدیدترین فیلم‌های مارول، جنگ ستارگان، دیزنی و پیکسار چاره‌ای جز خرید اشتراک دیزنی پلاس ندارید.

بیگو لایو (Bigo Live)

بیگو لایو یکی‌دیگر از سرویس‌های پخش زنده اینترنتی گیمینگ است. بیگو لایو همواره با فناوری پیش آمده و هم‌اکنون از واقعیت افزوده (VR) و هوش مصنوعی در پلتفرم خود استفاده می‌کند. با این حال افراد زیر ۱۸ سال امکان استفاده از این برنامه را ندارند و همین موضوع روی تعداد کاربران بیگو لایو تاثیر گذاشته است. در این برنامه استریمرها با یکدیگر رقابت کرده و با برنده شدن در هر مسابقه، لوبیا دریافت می‌کنند و در نهایت این لوبیاها به پول واقعی تبدیل می‌شوند. استفاده از این سرویس آسان است و می‌توانید از این سرویس هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل استفاده کنید.

اپل تی وی پلاس (Apple TV Plus)

اپل تی‌وی پلاس

اپل تی‌وی پلاس از زمان راه‌اندازی در نوامبر ۲۰۱۹ همواره در مسیر رشد قرار داشته و محصولات جذابی تولید می‎‌کند. این سرویس طی تنها ۴ سال سریال‌های محبوبی همچون Severance و Ted Lasso کرده و محصولات آن کیفیت بالایی دارند. علاوه‌بر سریال، اپل تی‌وی پلاس در بخش فیلم هم درخشان عمل کرده و محصول این سرویس یعنی CODA سه جایزه اسکار در سال ۲۰۲۲ دریافت کرد.

گرچه اپل تی‌وی پلاس بهترین پلتفرم استریم نیست اما محصولات شگفت‌انگیز آن ساعت‌ها سرگرمی و جذابیت را برای شما به ارمغان می‌آورند. علاوه‌بر این موارد، اپل تی‌وی پلاس قیمت کمتری نسبت به دیگر سرویس‌ها داشته و تنها با ۶.۹۹ دلار در ماه می‌توانید آنرا خریداری کرده و از تبلیغ‌ها در امان بمانید.

توییتر لایو (Twitter Live)

توییتر یکی از برترین و معروف‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است و بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. این شبکه اجتماعی طی سال‌های اخیر زیربرند خود یعنی توییتر لایو راه راه‌اندازی کرده و رابط کاربری بسیار آسان و بدون دردسری دارد. برای استفاده از این پلتفرم تنها باید دستگاه تلفن همراه خود را بردارید و وارد پخش زنده اینترنتی شوید. همچنین برای استریم بازی‌های خود می‌توانید از انکودرهای مختلف نیز استفاده کنید.

با این حال در توییتر لایو هشتگ یا تب خاصی وجود نداشته و کاربران برای مطلع شدن از استریم‌ها باید حتما استریمر را فالو کرده و دکمه‌ی نوتیفیکیشن را روشن کنند.

بهترین ویژگی توییتر لایو، ذخیره خودکار استریم است. بدین صورت کاربران می‌توانند دوباره استریم‌های شما را تماشا کنند. همچنین توییتر لایو تجزیه و تحلیل مناسبی از آمار استریم به استریمرها ارائه می‌کند.

آمازون پرایم ویدیو (Amazon Prime Video)

آمازون پرایم ویدیو (Amazon Prime Video) علی‌رغم قدمت کم، آثار جذاب و چشم‌نوازی همچون Grand Tour و The Boys خلق کرده است. این سرویس با سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه تولید فیلم و سریال آرشیو مناسبی برای خود ایجاد کرده اما راه گسترده‌ای در مسیر تبدیل شدن به بهترین پلتفرم استریم در پیش دارد. با این حال آمازون پرایم حرفی برای رقابت با آرشیو نتفلیکس و HBO Max نداشته و برای دریافت اشتراک آن باید ماهانه ۱۴.۹۹ دلار هزینه کنید.

تیک‌تاک لایو (ُTikTok Live)

تیک‌تاک لایو

تیک‌تاک (TikTok) به‌آرامی پای خود را به لیست برترین شبکه‌های اجتماعی باز کرده و ماهانه ۱.۰۵ میلیارد نفر کاربران فعال دارد. یکی از زیربرندهای این شبکه اجتماعی، تیک‌تاک لایو (TikTok Live) نام داشته که می‌توان از آن برای پخش زنده اینترنتی بازی و دیگر فعالیت‌ها استفاده کرد. این پلتفرم به‌طور فعال و با هر به‌روزرسانی عملکرد خود را بهبود بخشیده و محدودیتی برای استریم ندارد. با این حال تیک‌تاک برای رایانه‌های شخصی در دسترس نیست و باید آنرا روی تلفن‌همراه خود نصب کنید.

کدام سرویس استریم ویدیو مناسب من است؟

خبر خوب این است که نیازی نیست خود را به یک سرویس محدود کنید و می‌توانید از چند اشتراک درکنار یک‌دیگر استفاده کنید. همه‌چیز به بودجه و برنامه‌ی شما بستگی دارد. شما همراهان وال پی چه تجربه‌ای از سرویس‌های استریم ویدیو دارید؟ آیا تابه‌حال در توییچ استریم کرده‌اید؟ لطفا تجربه‌ی خود را با ما و دیگر کاربران وال پی درخصوص بهترین پلتفرم استریم به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا