ویزا کارت

ویزا کارت فیک؛ نکات مهم درباره ویزا کارت تقلبی که باید بدانید

در این دوران سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، خرید کالاهای تقلبی و فیک علی‌رغم پرداخت هزینه‌ی کامل به یکی از کابوس‌های ما ایرانیان تبدیل شده است. استفاده از ویزا کارت فیک علاوه بر هدر دادن پول شما، عواقب بزرگی داشته و دردسرهای مختلفی ایجاد می‌کند. با این حال اصلا نگران نباشید چرا که در این مقاله، راه‌های شناسایی ویزا کارت فیک را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید در عرض چند دقیقه، کارت ویزا فیک را شناسایی کرده و از سرمایه‌ی خود محافظت کنید. با ما در مجله وال پی همراه باشید.

اعداد در ویزا کارت تقلبی تقارن ندارند

در هر کردیت کارتی، اعداد با فاصله‌ای مساوی کنار یکدیگر قرار گرفته و با دقت بالایی در یک ردیف تایپ شده‌اند اما در کردیت کارت فیک اینطور نیست. در این کردیت کارت‌ها، جعل‌کننده از ماشین‌های جعل منبت‌کاری (Embossing) استفاده کرده که این ماشین‌ها نیز قادر به تایپ همه‌ی اعداد در کنار یکدیگر نیستند. به بیان دیگر ماشین‌های جعل هر بار یک رقم را تایپ کرده و همین موضوع منجر به کج شدن و هم‌تراز نبودن ارقام می‌شود. اعداد در برخی از این کارت‌های جعلی به‌قدری کج هستند که به‌راحتی می‌توانید کارت ویزا فیک را تشخیص بدهید.

اگر هنوز با ویزا کارت آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم قبل از هرکار مقاله‌ی ویزا کارت چیست را مطالعه کرده تا با مزایا، معایب و ویژگی‌های این کارت‌ها آشنا شده و از عامل تمایز ویزا کارت از دیگر شرکت‌ها همچون مسترکارت مطلع شوید.

در کردیت کارت فیک شماره حساب با صادرکننده‌ی کارت تطابق ندارد

صادرکنندگان کارت اعتباری ازجمله شرکت ویزا، از رقم خاصی به‌عنوان اولین عدد شماره کارت‌های خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت ویزا از عدد ۴ استفاده می‌کند، اگر هنوز درباره کارت اعتباری سوالات متداولی دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله کردیت کارت چیست را مطالعه کنید.

خوشبختانه برخی از کلاه‌برداران دقت لازم را به‌ خرج نداده و رقم اول کارت‌های آن‌ها با صادرکننده کارت مطابقت ندارد. بدین ترتیب اگر ویزا کارتی دارید که با عددی غیر از ۴ شروع شده یعنی ویزا کارت فیک است و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

پنل‌های هولوگرام یا امضاها عجیب به‌نظر می‌رسند

شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری از یک هولوگرام در کارت‌های خود استفاده می‌کنند. ویزا این هولوگرام را در جلو یا پشت کارت‌ها و بدون علامت تجاری Premium Visa Brand Mark یا PVBM قرار می‌دهد. اگر هولوگرام روی کارت، دوبعدی، عجیب یا آسیب‌دیده به‌نظر می‌رسد یعنی احتمالا کارت تقلبی و فیک است.

همچنین پنل امضای پشت کارت را بررسی کنید تا از صحت و سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر این پنل تغییر کرده بود یا سفید رنگ نبود پس باز هم احتمالا با یک کردیت کارت فیک سروکار دارید.

کردیت کارت فیک کد CVV ندارد

ارزش تایید کارت یا کد CVV در کارت اعتباری و بانکی گنجانده شده تا به کاهش وقوع تراکنش‌های دیجیتال تقلبی کمک کند. نه‌تنها در کارت‌های مسترکارت و ویزا، بلکه این کد در کارت‌های بانک‌های ایرانی نیز وجود داشته و باید کد CVV یا CVV2 را هنگام انجام تراکنش وارد کنید.

در گیفت کارت‌های ویزا این کد سه یا چهار رقمی در پشت کارت و در کارت‌های اعتباری این رقم در بالا یا داخل نوار امضای کارت وجود دارد. درصورت عدم حضور کد CVV در کردیت کارت یعنی به احتمال فراوان کارت ویزا فیک است.

کد CVV در کردیت کارت

چهار رقم آخر رسید با آنچه روی کارت وجود دارد متفاوت است

یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص ویزا کارت فیک، مقایسه شماره کارت ثبت شده در رسید با شماره‌ی روی کارت است. اگر چهار رقم آخر چاپ‌شده روی رسید با آنچه روی کارت نشان داده شده متفاوت باشد یعنی احتمالا کارت ویزا فیک و تقلبی است.

نوار روی کردیت کارت فیک آسیب دیده یا تراشه گم شده است

گاهی اوقات کلاه‌برداران نوار مغناطیسی یا تراشه‌ی کارت را حذف کرده، خراش داده یا تغییر می‌دهند تا از ورود آنها به فرایند رجیستری جلوگیری کنند. کلاه‌برداران از این روش برای انجام خریدهای حضوری استفاده می‌کنند. در واقع آنها با ویزا کارت فیک که نوار مغناطیسی آن خراب شده یا چیپ آن مفقود شده وارد فروشگاه می‌شوند و از صندوق‌دار می‌خواهند تا شماره کارت را به‌صورت دستی در ترمینال وارد کرده تا فرد کلاه‌بردار تراکنش جعلی خود را پردازش کند. توجه داشته باشید که نوار مغناطیسی در پشت کارت قرار دارد و معمولا سیاه‌رنگ است.

ویزا کارت فیک میکروپرینت ندارد

بیشتر کارت‌ها یک شماره تایید یا میکروپرینت بسیار ریز زیر شماره حساب یا پشت آن دارند که با استفاده از ذره‌بین قابل تشخیص و مشاهده است. حدود ۸۰ درصد از کارت‌های جعلی این رقم را نداشته و هیچ شماره‌ای زیر شماره حساب یا پشت آنها قرار ندارد. میکروپرینت معمولا ۴ رقم اول یا آخر شماره حساب است.

خبری از لوگوهای UV در کارت ویزا فیک نیست

حتما شما هم حداقل یک‌بار اسکناس کاغذی را رو به نور گرفته تا عکس درون آن را دیده و اصالت آن را تایید کنید. این ویژگی در کارت‌های اعتباری خارجی ازجمله ویزا کارت‌ها نیز وجود داشته اما برای استفاده از آن باید به نور ماوراء بنفش یا سیاه دسترسی داشته باشید. پس از قرار دادن کارت ویزا در برابر این نورها، یک «V» در سمت چپ پایین و یک پرنده‌ی در حال پرواز در وسط ویزا کارت ظاهر می‌شود. این علامت‌ها اصالت کارت شما را تایید کرده و نبود آنها به‌منزله‌ی فیک بودن کارت اعتباری است.

روش تشخیص ویزا کارت فیک

حتما شما هم پس از مطالعه‌ی این نشانه‌ها درمورد خرید و اصالت ویزا کارت نگران شدید اما خبر خوبی برای شما داریم، سرویس وال پی از صرافی وال پی امکان خرید ویزا کارت مجازی را فراهم کرده تا بتوانید انواع ویزا کارت مجازی را به‌صورت کاملا قانونی با تحویل آنی و معتبر خریداری کرده و برای پرداخت‌های خود در هر سایتی استفاده کنید.

استفاده از کارت ویزا فیک چه آسیب‌ها و عواقبی دارد؟

سالانه چندین هزار ویزا کارت فیک از سوی کاربران استفاده شده و کلاه‌برداران نه‌تنها مبلغ کاملی برای این کارت‌ها دریافت می‌کنند بلکه با استفاده از راه‌های مختلف به کاربر آسیب زده و از اطلاعات وی سواستفاده می‌کنند. علاوه‌بر این موارد، عواقب و آسیب‌های دیگری در انتظار کاربران است که همگی به شرح زیر هستند.

سرقت از حساب کاربران

کلاه‌برداران از داده‌های ثبت شده در ویزا کارت فیک برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی استفاده می‌کنند. این وب‌سایت‌ها به‌طور ماهیانه هزینه‌ای از حساب کاربر برداشت کرده و بسیاری حتی متوجه آن نمی‌شوند، پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز مقاله نحوه استفاده از ویزا کارت مجازی را مطالعه کنید تا با خطرات احتمالی و طرز استفاده از آن آشنا شوید.

سرقت از داده‌های شخصی کاربران

کلاه‌برداران داده‌های شخصی افراد را برداشت کرده و دیتای مردم را با عنوان سرقت هویت به فروش می‌رسانند. با اینکار اطلاعات ارزشمند و خصوصی شما لو رفته و هکرها و کلاه‌برداران دیگری به آنها دسترسی خواهند داشت. این مورد یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای کارت ویزا فیک برای ایرانیان است.

جریمه‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری برای استفاده از کردیت کارت فیک

در کشورهای خارجی جریمه‌ی سنگینی برای استفاده از کارت ویزا فیک درنظر گرفته شده است. استفاده از ویزا کارت فیک به‌منزله‌ی کلاه‌برداری تلقی شده و درصورت دستگیری، اتهامات جنایی، جریمه‌ی نقدی و حتی زندان در انتظار کاربر خواهند بود. در این شرایط متهم باید بی‌گناهی خود را اثبات کرده تا تحت این مجازات قرار نگیرد.

شکایت ویزا و بن شدن

درصورت استفاده از ویزا کارت فیک، شرکت ویزا از شما به دلیل استفاده از کارت اعتباری جعلی شکایت کرده و اقدامات قانونی را پیگیری می‌کند. نه‌تنها باید به شرکت جریمه پرداخت کنید بلکه برای همیشه بن شده و دیگر قادر به استفاده از ویزا کارت‌ نخواهید بود.

بن شدن از استفاده از ویزا کارت

آسیب به شهرت اجتماعی و امتیاز اعتباری

استفاده از ویزا کارت فیک به شهرت کاربر آسیب زده و همین موضوع مشکلاتی را در زمینه‌ی کاریابی یا دریافت وام ایجاد می‌کند. علاوه‌بر این، امتیاز اعتباری (Credit Score) کاربر کاهش یافته و دیگر به اندازه‌ی سابق قادر به استفاده از کارت‌های اعتباری نخواهد بود. شاید بگویید که این موارد تهدیدی برای ایرانیان نبوده و اهمیتی ندارند اما استفاده از کارت جعلی حتی برای دریافت اقامت از کشورهای خارجی نیز تاثیر منفی داشته و احتمالا درخواست شما مورد قبول واقع نخواهد شد.

درصورت مواجهه با کردیت کارت فیک چه‌کار کنیم؟

اگر با بررسی نشانه‌های بالا متوجه فیک بودن کردیت کارت خود شدید سریعا با پلیس تماس گرفته و این موضوع را به آن‌ها گزارش داده و شخصی که کارت را آز آن خریداری کردید را معرفی کنید. همچنین از انجام هرگونه تراکنش با این کارت خودداری کرده تا با مشکلات بیشتری مواجه نشوید.

اما استفاده از ویزا کارت به چه صورت است؟ می‌توانید نحوه صحیح استفاده‌ از ویزا کارت و مستر کارت برای پرداخت هزینه‌ آزمون‌های تافل و آیلتس، هزینه دانشگاه، خرید از آمازون و دسترسی به جهانی بی‌نهایت و لذت دسترسی به امکانات سرویس‌های خارجی را در مقاله‌ی نحوه استفاده از ویزا کارت فرا بگیرید.

سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند؛ خرید قانونی ویزا کارت با وال پی

ویزا کارت‌های فیک نه‌تنها پول‌تان را بر باد داده بلکه شما را در دردسر بزرگی برای  قرار می‌دهند و برای استفاده از یک گیفت کارت ویزای فیک ۶۰ دلاری باید چند هزار دلار جریمه پرداخت کنید. متاسفانه به‌ دلیل تحریم‌ها تعداد کلاه‌برداری از گیفت کارت‌ها افزایش یافته اما وال پی همراه شماست. از وال پی می‌توانید گیفت کارت‌های قانونی ویزا را با کمترین قیمت و در بستری امن خریداری کرده و با خیال راحت از آنها استفاده کنید. شما همراهان وال پی چه تجربه‌ای ویزا کارت‌‎ها دارید؟ آیا تابه‌حال با کردیت کارت فیک مواجه شده‌اید؟ منتظر کامنت‌ها و تجربه‌های شنیدنی‌تان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا