نرم افزار و اپلیکیشن

تغییر ریجن گوگل پلی؛ آموزش تغییر کشور در گوگل پلی به زبان ساده

محتوای ارائه شده به کاربران در فضای اینترنت، به نوعی فیلتر می‌شود. یعنی با توجه به سلایق و جستجوهای گذشته برای کاربر نمایش داده می‌شود. یکی از این فیلترها که گوگل برای ارائه محتوای مرتبط به کاربر از آن استفاده می‌کند، کشور یا منطقه جغرافیایی است که کاربر در آن زندگی می‌کند.

به عبارتی دیگر اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی که در گوگل پلی به کاربران نمایش داده می‌شوند، بر اساس کشور محل زندگی او گلچین می‌شوند. حتما به عنوان یک کاربر ایرانی با این مسئله روبرو شده‌اید که امکان دانلود برخی از اپلیکیشن‌ها برای شما وجود ندارد. راه حل دسترسی به تمام امکانات این فروشگاه، تغییر موقعیت جغرافیایی ثبت شده در آن است. به علاوه برای استفاده از گیفت کارت گوگل پلی نیز ممکن است به تغییر ریجن نیاز پیدا کنید، بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله از وال پی تغییر ریجن گوگل پلی را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

گوگل پلی چیست؟

گوگل پلی یک فروشگاه آنلاین برای دسترسی به برنامه‌ها، بازی‌ها، فیلم و کتاب در گوشی‌های هوشمند اندروید است که توسط Google ایجاد شده است. کاربران می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از این فروشگاه دانلود کنند و روی دستگاه‌های اندرویدی خود نصب کنند. همچنین، Google Play یک منبع بسیار مفید برای تحقیق در مورد برنامه‌های جدید و بازی‌های مختلف است.

گوگل پلی بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن در بیش از ۱۴۰ کشور جهان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، Google Play به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را برای دسترسی در سراسر جهان به صورت آسان در فروشگاه قرار دهند و به بازاریابی و درآمد بیشتر آنها کمک می‌کند.

با توجه به اینکه این اپلیکیشن یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین برای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید است، استفاده از آن برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار مفید است. همچنین برای توسعه‌دهندگان، این فروشگاه یک منبع بسیار مهم برای بازاریابی و درآمدزایی است.

تغییر ریجن گوگل پلی از تنظیمات موبایل

برای رفع خطای This Item is Not Available in Your Country لازم است به وسیله روشی دیتاهای دریافتی گوگل از شما را پاک کنید. بدین منظور بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

  1. در گوشی خود وارد قسمت Settings شوید و سپس روی گزینه‌ای که بسته به مدل موبایل Apps یا Manage Apps نام دارد کلیک کنید.
  2. در این صفحه تمام اپلیکیشن‌های موبایل شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله اپلیکیشن Google Play را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
تغییر ریجن گوگل پلی موبایل
  • در بخش مربوط به گوگل پلی، ابتدا گزینه Force Stop و سپس گزینه Clear All Data را لمس کنید. بعد از لمس این دو گزینه باید با کلیک بر روی دکمه Ok اجرای این فرایند را تایید کنید.
  • با اجرای مراحل بالا، اطلاعاتی که از سوی اپلیکیشن Google Play جمع‌آوری شده‌اند حذف می‌گردند و تنظیمات به حالت پیش‌فرض باز می‌گردند.
پاک کردن دیتا
  • حال نیاز به یک ابزار تغییر آی‌پی قدرتمند دارید که آی‌پی موبایل شما را به کشوری مانند آمریکا، بریتانیا، آلمان یا هر کشور دیگری تغییر دهد که قصد تغییر ریجن گوگل پلی به آن کشور را دارید.

تغییر ریجن گوگل پلی از درون اپلیلیکشن‌

پس از انجام مراحل بالا، باید ریجن و روش پرداخت را از درون اپلیکیشن Google Play تغییر دهیم. به همین منظور مراحل زیر را انجام می‌دهیم.

پیش از تغییر ریجن گوگل پلی لازم است توجه داشته باشید که تنها یک بار در سال مجاز به انجام این فرایند هستید. پس در حین انتخاب کشور جدید برای ثبت در Google Play دقت کنید، زیرا تا یک سال باید با تنظیمات جدید با این نرم‌افزار کار کنید. در ضمن این تغییر در زمان و نحوه استفاده از گیفت کارت گوگل پلی نیز مهم است، به دلیل اینکه بعد از شارژ اکانت گوگل پلی با تغییر ریجن مبالغ پرداختی حذف می‌شوند. در واقع با تغییر ریجن، پولی که در حساب گوگل پلی داشته‌اید و مربوط به کشور قبلی بوده است، از دست می‌رود.

حال با آگاهی از این موارد لازم است برای حل مشکل دانلود برخی از اپلیکیشن‌ها در Google Play مراحل زیر را انجام دهید تا بدین وسیله کشور ثبت شده در این فروشگاه را تغییر دهید:

  1. ابتدا اپلیکیشن Google Play را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید. سپس روی دکمه پروفایل‎تان در بالای سمت راست کلیک کنید و بعد از آن گزینه تنظیمات (Settings) را در نوار باز شده انتخاب کنید.
  2. سپس روی گزینه General کلیک کرده و در تب باز شده گزینه Account and Device preferences را انتخاب می‌کنید.
تغییر ریجن Google Play

۳. سپس در قسمت Country and profiles روی گزینه switch the [country] Play Store کلیک کنید. در این قسمت نام کشوری که در حال حاضر در Google Play ثبت شده است نمایش داده می‌شود.

۴. بعد از آن کادری تازه باز می‌شود و از شما می‌پرسد آیا از تغییر کشور خود اطمینان دارید یا خیر. برای ادامه فرایند، گزینه Continue را بزنید. سپس در پروسه افزودن روش پرداختی مورد پذیرش در آن کشور قرار می‌گیرید.

 تغییر ریجن گوگل

اجرای تمام مراحل بالا برای تغییر ریجن مهم است. پس از انجام این مراحل به راحتی کشور ثبت شده در Google Play تغییر می‌کند و محتوای قابل نمایش به شما نیز بر همین اساس آپدیت می‌شود. لازم به ذکر است تنها یک بار در سال مجاز به انجام این کار هستید، بنابراین با دقت کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تغییر ریجن گوگل پلی در کامپیوتر

برای تغییر ریجن Google Play در کامپیوتر، می‌توانید از مرورگر وب خود استفاده کنید. در اینجا چند مرحله‌ی ساده برای تغییر ریجن Google Play در کامپیوتر آموزش داده شده است:

تغییر ریجن گوگل پلی در کامپیوتر
  1. ابتدا مرورگر وب خود را باز کنید و به آدرس pay.google.com بروید.
  2. در بالای صفحه سمت راست بر روی پروفایل خود کلیک کرده، سپس دکمه‌ تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  3. در منوی باز شده، روی گزینه‌ی Payments profile کلیک کنید.
  4. سپس روی گزینه‌ی Country and profiles کلیک کنید.
  5. در صفحه‌ی بعد، روی گزینه‌ی Country/Region کلیک کنید.
  6. سپس گزینه Edit را که با آیکون قلم نمایش داده شده است را بفشارید.
  7. در این مرحله Google از شما می‌خواهد که یک پروفایل پرداخت جدید برای کشور یا منطقه جدید ایجاد کنید. روی Create a new profile کلیک کنید.
  8. پس از انجام این مراحل، ریجن Google Play به طور خودکار به کشور یا منطقه جدید شما تغییر می‌کند. توجه داشته باشید که پردازش تغییرات کشور ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

تغییر ریجن گوگل پلی و اهمیت آن برای کاربران ایرانی

تغییر ریجن گوگل پلی یکی از موضوعاتی است که با وجود محدودیت‌های کاربران ایرانی، بسیار اهمیت دارد. تغییر کشور ثبت شده در این اپلیکیشن به معنای تغییر محدودیت‌های موجود برای دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌های موجود در این فروشگاه اینترنتی است.

با این تغییر، کاربران می‌توانند به آسانی به برنامه‌هایی دسترسی پیدا کنند که قبلاً در کشورشان در دسترس نبوده است. این تغییر همچنین به توسعه‌دهندگان نرم افزار اجازه می‌دهد تا بازاریابی بیشتری برای اپلیکیشن‌های خود در نقاط مختلف جهان انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا