پایگاه دانش

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. پایگاه دانش
  4. فعال‌سازی گیفت کارت‌ها...
  5. آموزش فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس گام‌به‌گام و تصویری

آموزش فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس گام‌به‌گام و تصویری

اگرچه ایکس باکس گوی رقابت در نسل ۸ را به پلی‌استیشن واگذار کرد اما برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای برای نسل ۹ در سر دارد. فروش ایکس باکس در ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود و برای بازی کردن روی ایکس باکس باید بازی‌ها را به‌صورت قانونی خریداری کنید. ما اینجا هستیم تا لذت اورجینال بازی کردن را با شما شریک شده و نحوه فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس را آموزش بدهیم. گیفت کارت‌ها در هر میزان از اعتبار موجود بوده و  با استفاده از آن‌ها می‌توانید هر بازی یا آیتمی را در فروشگاه ایکس باکس یا مایکروسافت را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

چطور ریجن اکانت ایکس باکس را پیدا کنیم؟

اولین قدم در وارد کردن گیفت کارت ایکس باکس، پیدا کردن ریجن اکانت است. ریجن اکانت شما در وب‌سایت مایکروسافت و ریجن گیفت کارت خریداری شده باید تطابق داشته باشند. گیفت‌ کارت‌ها در ریجن‌های مختلف در دسترس هستند و بنا به دلایل مختلف علی‌الخصوص وضعیت اقتصادی، گیفت کارت کشورها هزینه یکسانی ندارند. به‌عنوان مثال گیفت کارت آرژانتین ارزان‌تر از گیفت کارت ایالات‌متحده است. برای گیفت کارت در ریجن‌های مختلف ازجمله ارزان‌ترین ریجن‌ها، می‌توانید از وال پی استفاده کرده، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و با بهترین قیمت خریداری کنید.

درصورت عدم تطابق ریجن دستگاه و گیفت کارت، با اروری در این زمینه مواجه خواهید شد. برای پیدا کردن ریجن اکانت ابتدا به حساب کاربری خود در وب‌سایت مایکروسافت وارد شوید، در مرحله بعدی به آدرس account.microsoft.com/billing/redeem وارد شوید.

نحوه پیدا کردن ریجن ایکس باکس

 بله، این صفحه همان لینک فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس است اما فعلا کاری با آن نداریم. به اسم کشوری که بعد از ایمیل یا شماره تلفن همراه‌تان آمده دقت کنید، این کشور همان ریجن اکانت شماست. به‌عنوان مثال ریجن اکانت ما ایالات‌متحده است و باید اکانت‌های این کشور را خریداری کنیم. با این حال می‌توانید ریجن اکانت خود را تغییر داده و از تفاوت قیمت دیگر ریجن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه لایو گلد و گیم پس

آموزش تغییر دادن ریجن ایکس باکس

برای تغییر دادن ریجن و فعالسازی گیفت کارت xbox دیگر کشورها، ابتدا نرم‌افزار تغییر آی پی را روشن کرده و با IP کشوری غیر از ایران وارد سایت مایکروسافت شوید. در گام بعدی روی گزینه Payment & billing کلیک کرده و پس از آن روی Address book کلیک کنید.

آموزش تغییر ریجن ایکس باکس

سپس روی گزینه Add a new address کلیک کنید. با اینکار با تصویر بعدی مواجه خواهید شد.

اضافه کردن آدرس جدید در ایکس باکس

در اولین کادر باید کشور منتخب خود را انتخاب کنید. سپس در کادر دوم نام و در کادر سوم نام‌خانوادگی را بنویسید. توجه داشته باشید که برای اضافه کردن آدرس باید از آدرس واقعی استفاده کنید، برای اینکار گوگل مپ را باز کنید. سپس روی یک آدرس فرضی از کشور موردنظر خود کلیک کنید؛ به‌عنوان مثال ما منطقه عمرانیه از استانبول را انتخاب کردیم.

اضافه کردن آدرس جدید در اکانت xbox

پس از وارد کردن آدرس در فیلد چهارم، نام شهر را در فیلد ششم وارد کنید. سپس نام استان را وارد کرده و در مرحله بعدی کد پستی شهر را کادر یکی‌مانده به آخر بنویسید. برای پیدا کردن کد پستی تنها باید کد هر شهر را در گوگل جست‌وجو کنید. در آخرین قدم اطلاعات خود را سیو کنید.

پس از اینکار، روی گزینه Your Info در نوار بالایی وب‌سایت مایکروسافت کلیک کنید. سپس روی قسمت Country or Region کلیک کرده و کشور موردنظر خود را انتخاب کنید.

تغییر ریجن اکانت در ایکس باکس مایکروسافت

 بدین ترتیب ریجن اکانت شما تغییر کرده و می‌توانید از گیفت کارت یا کد اکانت کشورهای دیگر استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که در زمان ریدیم کردن اکانت نیز باید با IP ریجن موردنظر خود وارد اکانت شوید.

فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس

برای فعالسازی گیفت کارت xbox ابتدا در اولین قدم به وب‌سایت رسمی مایکروسافت به آدرس account.microsoft.com وارد شوید.

 گرچه وب‌سایت مایکروسافت با IP ایران در دسترس است اما کاربران ایرانی قادر به وارد کردن گیفت کارت ایکس باکس با IP ایران نیستند. بدین‌منظور بهتر است مانند نحوه فعالسازی گیفت کارت مایکروسافت با استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی و IP دیگر کشورها وارد وب‌سایت مایکروسافت شوید. سپس روی گزینه Sign In کلیک کنید.

ورود به اکانت ایکس باکس مایکروسافت

با کلیک روی Sign In وارد صفحه‌ی بعدی شده و باید ایمیل یا شماره تلفن همراه یا آیدی اکانت اسکایپ خود را وارد کنید. همچنین اگر اکانت ندارید نیز می‌توانید با کلیک روی گزینه Create One، حساب‌کاربری خود در وب‌سایت مایکروسافت را ایجاد کنید.

ورود به اکانت ایکس باکس در مایکروسافت

پس از وارد کردن ایمیل، باید پسورد را وارد کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید روی گزینه Forgotten your password کلیک کرده و اگر قصد دارید با استفاده از کد ارسال شده به ایمیل وارد اکانت خود شوید، همچنین می‌توانید از گزینه Enter Code استفاده کنید.

 اگر هنوز گیفت کارت XBOX خود را خریداری نکردید می‌توانید از سرویس وال پی صرافی والکس استفاده کنید. نه‌تنها گیفت کارت ایکس باکس بلکه می‌توانید گیفت کارت‌ گیم پس و ایکس باکس لایو گلد را با پایین‌ترین قیمت و تنوع ریجن بالا خریداری کنید.

برای فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس به آدرس account.microsoft.com/billing/redeem وارد شوید. با خرید گیفت کارت یا اکانت اورجینال بازی‌های ایکس باکس، یک کد ۲۵ رقمی متشکل از حروف و اعداد مختلف به شما داده می‌شود. برای وارد کردن گیفت کارت ایکس باکس این کد را در فیلد زیر بدون هیچ‌گونه فاصله و خط‌تیره‌ای وارد کنید.

نحوه ردیم کردن گیفت کارت ایکس باکس

در مرحله بعدی روی گزینه Next کلیک کنید، با اینکار وارد صفحه‌ی جدیدی می‌شوید که در آن، اطلاعاتی از کدِ وارد شده به شما داده می‌شود. به‌عنوان مثال اگر کد گیفت کارت ۵ دلاری ایکس باکس را وارد کنید، پیغامی درخصوص گیفت کارت ۵ دلاری به شما نمایش داده خواهد شد. درصورت درست بودن اطلاعات، روی گزینه Confirm کلیک کنید. تبریک می‌گوییم، گیفت کارت شما فعال شد. توجه داشته باشید که پس از شارژ شدن حساب، دیگر امکان انتقال دارایی به دیگر اکانت‌ها وجود ندارد. خوشبختانه می‌توانید با استفاده از حساب مایکروسافت در فروشگاه ایکس باکس نیز خرید کنید.

اگر شما هم طرفدار پروپاقرص بازی‌های مختلف باشید، احتمالا حداقل یک‌بار هم نسبت به خرید اکشن فیگور کاراکتر موردعلاقه‌ی خود یا آیتم‌های مختلف فکر کرده‌اید. سایت‌های آمریکایی اکشن فیگور یا هر آیتمی از بازی‌های مختلف را به فروش می‌رسانند اما برای خرید آنها باید از ویزا کارت استفاده کنید. خوشبختانه سرویس جدید صرافی والکس یعنی وال پی، امکان خرید ویزا کارت مجازی را برای شما فراهم کرده تا بدون هیچ محدودیتی از وب‌سایت‌های آمریکایی خرید کنید.

دسترسی به جهان بی‌نهایت با گیفت کارت ایکس باکس

با فعالسازی گیفت کارت ایکس باکس، قدرت خرید ۲۹۵۶ بازی، آیتم، گیم‌پس و … را خواهید داشت. برای خرید گیفت کارت‌های ایکس باکس یا هر گیفت کارت دیگری در ریجن‌های مختلف می‌توانید از وال پی استفاده کرده و آنرا با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. سوالات و تجربه‌ی خود از فعالسازی گیفت کارت xbox را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید، تیم ما در اسرع‌وقت به شما پاسخ خواهد داد. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.