معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال RNDR چیست؟ آشنایی با رمزارز رندر توکن و پروژه آن

توکن رندر یکی از ارزهای شناخته شده در دنیای کریپتوکارنسی است که در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی شد. این ارز دارای شبکه‌ای قدرتمند بوده که با هدف آسان‌تر کردن فرایند رندرینگ طراحی شده است. شبکه RNDR بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده و از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این شبکه می‌توانید به‌راحتی آثار هنری خود را رندر کنید. در این مقاله بررسی می‌کنیم که ارز RNDR چیست و پروژه رندر چه کاربردی دارد.

پروژه رندر چیست؟

رندر که با نماد RNDR در بازار کریپتو شناخته می‌شود، نسبتا جدید است که بر پایه بلاکچین اتریوم کار می‌کند. ارز رندر با هدف آسان‌تر کردن فرآیند رندر گرفتن برای تمام کاربران به وجود آمده است. از این توکن می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های مربوط به انیمیشن، تصاویر متحرک و رندر VFX در داخل شبکه RNDR استفاده کنید.

اصطلاح رندر به فرآیند تبدیل مدل‌های کامپیوتری دو یا سه بعدی به تصویر واقعی اشاره دارد. ارز RNDR به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند کارهای رندر پیچیده مبتنی بر GPU، رندر مدل‌ها و محیط‌های سه بعدی را به‌راحتی انجام دهند. در واقع، ارز RNDR پایه گذاری شده است تا کاربران، قدرت GPU خود را به صورت یکپارچه و با صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود به اشتراک بگذارند.

پروژه رندر و توکن RNDR چگونه شکل گرفت؟

ایده شبکه RNDR برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط جولز اورباچ (Jules Urbach) مطرح شد. اورباچ مدیر عامل شرکت فناوری لس آنجلس (OTOY inc) است که در زمینه ارائه نرم‌افزارهای مفید در زمینه GPU فعالیت می‌کند. ایده‌ای که مطرح شد، با کمک فناوری بلاکچین، استفاده راحت‌تر از GPU را برای کاربران جهان به همراه داشت. به‌عبارتی این پروژه قصد دارد قدرت محاسباتی و کسب درآمد را در اختیار هنرمندان، توسعه دهندگان و سایر افراد که ظرفیت رندرگیری را نیاز دارند، قرار دهد. این کار به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند فرآیند رندر را راحت‌تر انجام دهند.

پروژه RNDR و هدف آن

اما پیشنهاد تاسیس ارز دیجیتال رندر به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. طی این فرآیند مجموعا ۴،۶۵۰،۹۲۲ عدد توکن RNDR با قیمت ۰/۲۵ دلار به فروش رسید. تیم توسعه دهنده رندر در مارس سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که کل توکن‌های تولیدی این اکوسیستم ۵۳۶،۸۷۰،۹۱۲ عدد خواهد بود. سپس قرارداد‌های قدیمی به قراردادهای جدید منتقل شدند. در قدم بعدی با انتشار Genesis Mainnet، پروژه از Ropsten Testnet به Ethereum Mainnet منتقل شد. در نهایت تیم رندر توکن در مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۴/۵ میلیون توکن رندر در صرافی PROBIT خریداری شده است. اکنون که حدود ۴ سال از راه‌اندازی این شبکه می‌گذرد، شاهد افزایش ارزش بازار و قیمت ارز RNDR هستیم. محصول نهایی این شبکه با نام رندر توکن در آوریل ۲۰۲۰ به بازار کریپتو عرضه شده است.

رودمپ رمزارز رندر توکن

برای این که یک ارز دیجیتال را به خوبی بشناسید باید نقشه راه (رودمپ) آن را نیز بدانید. رودمپ شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و تحولات برنامه‌ریزی شده پیش روی آن است. پس اگر می‌خواهید به ارزش ارز رندر توکن پی ببرید و آن را بهتر آنالیز کنید باید بدانید که رودمپ ارز دیجیتال RNDR چیست. به‌طور کلی نقشه راه این ارز به‌صورت زیر بوده است:

  • عرضه اولیه رندر کوین در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۷
  • انتقال قرارداد هوشمند و توکن‌های ضرب شده در مارس ۲۰۱۸
  • انتقال پروژه از Testnet به  Mainnet در ژوئن سال ۲۰۱۹
  • رونمایی از ارز RNDR در آوریل ۲۰۲۰
  • پیاده‌سازی لایه ۲ برای کاهش هزینه تراکنش با استفاده از شبکه Polygon در مارس ۲۰۲۱

شبکه رندر چگونه کار می‌کند؟

رندر توکن یک شبکه قدرتمند بر پایه بلاکچین اتریوم است که با هدف تبادل قدرت محاسباتی بین هنرمندان توزیع شده است. شبکه RNDR قصد دارد هنرمندان و استودیوهایی که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند را به شرکت‌های ماینینگ که قابلیت‌های GPU خود را اجاره می‌دهند، متصل کند. این شبکه از سیستم اثبات کار استفاده می‌کند تا پرداخت هزینه رندر آثار هنری و انتشار آن‌ با موفقیت انجام شود.

نحوه کار شبکه رندر

شبکه RNDR با استفاده از ویژگی امنیتی بلاکچین اتریوم، کمک می‌کند که آثار هنری پس از آپلود شدن، هش (تکه تکه) شوند و برای رندر شدن به نودها ارسال شوند. در طی فرآیند رندر آثار هنری، پرداختی شما در یک محل امن ذخیره می‌شود و پس از تایید دستی شما بین نودها تقسیم می‌شود. تمام دارایی‌هایی که به این شبکه ارائه می‌شوند تا زمانی که پرداخت به صورت کامل انجام نشود، به صورت واترمارک دار انجام می‌شوند. این موضوع باعث افزایش امنیت دارایی‌ها شده و از آن‌ها در برابر عوامل مخرب محافظت می‌کند.

مزایا و معایب شبکه RNDR چیست؟

شبکه RNDR همانند دیگر شبکه‌ها، در کنار نوآوری‌ها و عملکرد مثبتش، معایبی نیز دارد. برای اینکه به‌طور کامل با این پروژه آشنا شوید، باید بدانید که مزایا و معایب RNDR چیست.

مزایای شبکه رندر

  • امنیت بالا: شبکه رندر امنیت بسیار بالایی دارد. چرا که اطلاعات را در یک بلاکچین غیرمتمرکز ذخیره می‌کند و تمام حقوق امنیتی دیجیتال را فراهم می‌کند. بنابراین شما هر زمان که خواستید، می‌توانید آثار دیجیتالی خود را ذخیره کرده یا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • صرفه جویی در هزینه‌ها: شبکه RNDR تمام خدمات رندر را با قیمتی پایین‌تر از شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهد. شما بدون اینکه به خرید تجهیزات رندر گران قیمت نیاز داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید فضای GPU مورد نیاز برای این کار را از شرکت‌های معتبر اجاره کرده و با هزینه پایین، آثار هنری خود را رندر کنید.
  • سرعت بالا: با استفاده از شبکه RNDR می‌توانید خدمات رندرینگ را با سرعت بالا و بدون نیاز به امکاناتی خاص انجام دهید.
  • امکان درآمدزایی: این شبکه شرایط لازم برای متصل شدن هنرمندان و توسعه دهندگان به شرکت‌های اجاره دهنده GPU را فراهم می‌کند. شرکت‌های دارنده GPU در ازای ارائه خدمات به کاربران، پاداش خود را تحت عنوان ارز رندر دریافت می‌کنند.
  • سازگاری بالا: شبکه RNDR خدمات خود را برای یک شبکه جهانی توسعه یافته متشکل از صاحبان GPU ارائه می‌دهد و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد. بنابراین این شبکه سازگاری خوبی با رسانه‌های هنری، بازی‌ها، رسانه های واقعیت افزوده (AR) وحوزه‌های تجسمی دیجیتال دارد.
  • صرفه جویی در زمان و فضا: رندر کردن فرآیندی پیچیده و زمانبر است. از طرفی این فرآیند نیاز به حافظه بالایی دارد و اگر دچار کمبود فضا شوید، فرآیند رندرینگ متوقف می‌شود. شبکه RNDR بر روی دومین بلاکچین بزرگ جهان یعنی اتریوم مستقر است. به‌همین جهت می‌تواند داده‌ها و آثار هنری را در یک فضای امن و بدون محدودیت فضا، ذخیره کند.

معایب پروژه RNDR

کارمزد: با توجه به فعالیت این شبکه در بستر اتریوم، باید هزینه‌های بالای کارمزد (گس) بلاکچین اتریوم را در نظر داشت.

کاربرد ارز دیجیتال RNDR چیست؟

رندر توکن یکی از ارزهای جدید و کاربردی دنیای کریپتوکارنسی است که توانسته طی این مدت کوتاه اسم و رسم خوبی برای خود به دست آورد. RNDR ارز دیجیتال بومی شبکه رندر و واحد پول این شبکه است. همه توسعه دهندگان یا هنرمندانی که قصد رندر کردن تصاویر و آثار هنری خود را در این پلتفرم دارند، به توکن‌های RNDR نیاز پیدا می‌کنند. علاوه‌بر این افرادی که با ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند نیز می‌توانند اعتبار رندر خریداری کنند. این اعتبار توسط توکن‌های شبکه رندر پشتیبانی می‌شود. زمانی که فردی این اعتبارات رندر را خرج کند، ارائه دهندگان، پرداختی‌ها را به صورت RNDR دریافت می‌کنند.

کاربرد ارز دیجیتال RNDR

همچنین از شبکه ارز رندر می‌توانید برای ساخت NFT و توکن کردن محصولات رندر شده استفاده کنید. این بدان معناست که هنرمندان هنگام معامله توکن NFT می‌توانند حق امتیاز آن را به خودشان اختصاص دهند. این موضوع باعث می‌شود که دنیای هنرهای دو بعدی و سه بعدی تحت تاثیر قرار بگیرد یا به‌عبارتی متحول شود؛ چرا که سازندگان هنرهای دیجیتالی می‌خواهند از حقوق خود محافظت کرده و بدون استفاده از هیچ واسطه‌ای از هنر خود کسب درآمد کنند.

کیف پول ‌های رمزارز رندر توکن

به‌طور کلی کیف پول‌های زیادی از ارز RNDR پشتیبانی می‌کند زیرا استاندارد آن ERC20 است. با توجه به این موضوع شما پس از خرید این ارز می‌توانید دارایی‌های خود را به کیف پول ارز RNDR منتقل کنید. پشتیبانی کیف پول‌های متنوع از این رمزارز همچنین نشان دهنده قدرت و اعتبار رندر توکن است. کیف پول‌هایی که از رمزارز رندر توکن پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • متامسک (Mata Musk)
  • کیف پول اتریوم من (MyEtherWallet)
  • اتمیک (Atomic Wallet)

خرید و فروش ارز RNDR

پس از این که متوجه شدیم ارز دیجیتال RNDR چیست و چه مزایایی دارد، نوبت به توضیح نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال RNDR و سرمایه‌گذاری روی آن می‌رسد. خرید و فروش ارز رندر از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. پس شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید روش دلخواه را انتخاب کنید. اغلب صرافی‌های مطرح دنیا از این ارز پشتیبانی می‌کنند و با افتتاح حساب در آن‌ها می‌توانید فرآیند خرید را انجام دهید. همچنین با مراجعه به coinmarketcap.com می‌توانید تمام صرافی‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید. به‌طور کلی صرافی‌های معتبر و محبوبی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • بایننس
  • کوکوین
  • کوین بیس
  • هیوبی
  • کراکن
  • صرافی Gemini
  • صرافی یونی سواپ
  • بای بیت
  • کوینکس
  • صرافی والکس
خرید و فروش ارز رندر

آینده ارز رندر

پس از شناخت پروژه رندر، باید بررسی کنیم که پتانسیل‌های رشد ارز دیجیتال RNDR چیست. این ارز در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۰/۹۶ دلار و مارکت کپ ۲۴۳ میلیون دلار در رتبه ۱۳۲ بازار کریپتو قرار دارد. با توجه به کاربرد شبکه رندر توکن و مزایای آن، می‌توان آینده ارز RNDR را مثبت تصور کرد. این پروژه توانسته محدودیت‌های هنرهای دیجیتال را کنار بزند و بستری برای دسترسی همه هنرمندان و طراحان به امکانات سریع و ایمن فراهم کند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش کاربران این شبکه و تقویت کامیونیتی هوادار این توکن باشیم که نکته مهمی در آینده یک رمزارز است.

به نظر شما، امکانات اینگونه پروژه‌ها چه نقشی در تحول دنیای هنرهای بصری ایجاد می‌کنند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
coinmarketcap
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا