کیف پول

لیست ۱۱ کیف پول برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۳

اگر از فعالین بازار ارزهای دیجیتال هستید، حتما با مسئله‌ی خرید بیت کوین و نگهداری از آن روبه‌رو شده‌اید. با توجه به اهمیت بیت کوین و ارزش بالای آن، مسئله نگهداری از آن به یکی از اصلی‌ترین نکات دنیای رمزارزها تبدیل شده است. انتخاب از میان تعداد بسیار زیاد ولت که به پشتیبانی از این ارز دیجیتال اقدام کرده‌اند، کار بسیار دشواری است. در این مقاله والکس، ابتدا به معیارهای انتخاب کیف پول‌ بیت کوین می‌پردازیم و سپس لیستی از بهترین کیف پول‌ها را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: کیف پول ارزدیجیتال

معیارهای بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

پارامترهای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

کوین BTC یک ارز دیجیتال است که در یک ولت الکترونیکی ذخیره می‌شود و با استفاده از کلید خصوصی قابل دسترسی است. یک کیف پول دیجیتال به طور خودکار از یک کلید خصوصی برای امضای تراکنش‌های خروجی و ایجاد آدرس Wallet برای شما استفاده می‌کند. کیف پول بیت کوین یک Wallet دیجیتال است که به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می‌دهد و انواع مختلفی مانند نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، دسکتاپ و کاغذی دارد.

معیارهایی است که باید برای انتخاب کیف پول بیت کوین به آن توجه کنید. پارامترهایی مانند امنیت، رابط کاربری، پشتیبانی از رمزارزهای دیگر و دسترسی از مهم‌ترین موارد در انتخاب ولت مناسب است. البته بسته به نیاز کاربر هرکدام از این معیارها از اهمیت مختلفی برخوردارند. به عنوان مثال برای کاربری که به هولد کردن BTC برای بلندمدت اقدام می‌کند، معیار امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. یا کاربری که قصد ترید BTC را دارد، رابط کاربری از موارد دیگر مهم‌تر قلمداد می‌شود. پشتیبانی از آدرس‌های Bech32، Legacy، SegWit و شبکه‌ی لایتنینگ نیز از جمله امکاناتی هستند که می‌توانید هنگام انتخاب Wallet در نظر بگیرید.

برخی از ولت‌ها مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، کیف پول‌های تمام گره (full-node wallets) به تمرکززدایی و پشتیبانی از شبکه بیت کوین کمک می‌کنند. در نقطه مقابل، کیف پول‌های موبایل بیت کوین وجود دارند که مبادلات ارزهای دیجیتال و اسکنرهای QR code را ارائه می‌دهند. باید اطمینان حاصل کنید که ولتی که انتخاب می‌کنید، از قابلیت‌های مختلف بیت کوین پشتیبانی می‌کند و نیازهای امنیتی و کاربردی خاص شما را برآورده می‌کند.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین از تنوع بالایی برخوردار است و انواع مختلف دارد. در ادامه انواع کیف پول‌های این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

کیف پول سخت افزاری

ولت سخت افزاری بیت کوین نوع نسبتاً منحصربفردی از کیف پول بیت کوین است که کلیدهای خصوصی را در یک دستگاه فیزیکی امن ذخیره می‌کند. اعتقاد بر این است که این ولت، امن‌ترین راه برای ذخیره هر مقدار BTC است. این ولت‌ها در برابر ویروس‌های رایانه‌ای مصون هستند، زیرا به صورت مداوم به اینترنت متصل نیستند و در بیشتر موارد، نرم افزار آنها منبع باز است. محبوب‌ترین نمونه‌های ولت سخت افزاری بیت کوین شامل موارد زیر است:

  • ترزور (Trezor)
  • لجر (Ledger)

کیف پول نرم افزاری

کیف پول نرم افزاری یا ولت موبایل، یکی از پرکاربردترین ولت‌ها برای ذخیره BTC است. برای کاربرانی که به طور فعال از بیت کوین برای پرداخت کالا در فروشگاه‌ها یا انجام معاملات روزانه استفاده می‌کنند، Wallet موبایل یک ابزار ضروری است. این ابزار به عنوان یک اپلیکیشن در تلفن هوشمند کاربر اجرا می‌شود، کلیدهای خصوصی را ذخیره می‌کند و امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را فراهم می‌دهد. برخی از ولت‌های موبایل به صورت اختصاصی برای بیت کوین طراحی شده‌اند؛ ولی بعضی دیگر عمومی‌تر هستند و از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه برخی از آنها را نام می‌بریم:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • الکتروم (Electrum) – کیف پول اختصاصی بیت کوین
  • بلوولت (BlueWallet) – کیف پول اختصاصی بیت کوین
  • اکسودوس (Exodus)
  • بیت کوین ولت (Bitcoin Wallet) – کیف پول اختصاصی بیت کوین
  • مای‌سلیوم (Mycelium) – کیف پول اختصاصی بیت کوین
  • واسابی (Wasabi) – کیف پول اختصاصی بیت کوین

کیف پول تحت وب

کیف پول‌های تحت وب (شکلی از Wallet گرم بیت کوین) کلیدهای خصوصی شما را روی یک سرور ذخیره می‌کنند که دائما آنلاین هستند و توسط شخص ثالث کنترل می‌شوند. مانند کیف پول‌های موبایل، ولت‌های تحت وب کاربران خود را قادر می‌سازند تا از هر دستگاه متصل به اینترنت به وجوه خود دسترسی داشته باشند. سازمان‌هایی که وب‌سایت کیف پول را اداره می‌کنند، می‌توانند به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین کنترل کامل سرمایه شما را در دست دارند. معتبرترین نمونه موجود شامل مورد زیر است:

  • بلاکچین (Blockchain.com)
  • گواردا (Guarda.com)

کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ، دانلود و بر روی رایانه کاربر نصب می‌شوند و کلیدهای خصوصی را روی هارد دیسک یا درایوهای SSD ذخیره می‌کنند. این ولت‌ها از کیف پول‌های تحت وب ایمن‌تر هستند، زیرا برای حفظ داده‌های خود به اشخاص ثالث متکی نیستند و سرقت دارایی از آنها سخت‌تر است. اما هنوز هم به اینترنت متصل هستند، که باعث می‌شود ذاتا امنیت کمی داشته باشند. با این حال، کیف پول‌های دسکتاپ یک راه حل عالی برای کسانی است که مقادیر کمی BTC را از طریق رایانه خود معامله می‌کنند. از نمونه‌های معتبر این نوع Wallet می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکتروم (Electrum) – کیف پول اختصاصی بیت کوین
  • اکسودوس (Exodus)

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی یک سند فیزیکی است که حاوی یک آدرس عمومی برای دریافت BTC و یک کلید خصوصی برای ذخیره یا انتقال BTC است. کیف پول‌های کاغذی اغلب به شکل کدهای QR چاپ می‌شوند تا بتوان آنها را به سرعت اسکن کنرد و کلیدها را به Wallet دیگر اضافه کنید. مزیت اصلی Wallet کاغذی این است که کلیدها به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند که باعث می‌شود در برابر حملات هک، بسیار انعطاف‌پذیر و ایمن‌تر باشد. در ضمن این کیف پول‌ها را می‌توان از سایت‌های مختلف مخصوص ساخت ولت کاغذی تهیه کرد.

کیف پول افزونه مرورگر

کیف پول‌های افزونه مرورگر به واسطه استفاده از مرورگر قابل دسترس هستند. این ولت‌ها بخاطر استفاده در مرورگر وب کامپیوتر، برای مواقعی که از کامپیوتر استفاده می‌کنید و قصد معامله یا انجام تراکنش را دارید، بهترین گزینه است. از نمونه‌های معتبر این نوع کیف پول‌ بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متامسک (MetaMask)
  • اکسودوس (Exodus)

بهترین کیف پول بیت کوین در سال ۲۰۲۳

در ادامه بهترین کیف پول بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را بر اساس معیارهایی مانند محبوبیت، امنیت و رابط کاربری معرفی و بررسی می‌کنیم.

کیف پول تراست ولت؛ محبوب‌ترین ولت موبایل

کیف پول بیت کوین تراست والت

کیف پول تراست ولت، یکی از معتبرترین کیف‌پول‌های بیت کوین در حال حاضر است. از این ولت می‌توانید برای نگهداری از هزاران کوین و توکن دیگر نیز استفاده کنید. این Wallet در برابر باج‌افزارهای موبایلی از دارایی شما مراقبت می‌کند. اما باید درنظر داشته باشید همیشه امکان گم شدن یا دزدیده شدن موبایل شما وجود دارد، بنابراین حتماً باید از این کیف بک‌آپ بگیرید و تلفن خود را نیز رمزگذاری کنید.

تراست ولت برای کاربرانی که می‌خواهند همه‌ی دارایی ارز دیجیتال خود را در یک نرم‌افزار مدیریت کنند گزینه‌ مناسبی است. این Wallet دارای اپلیکیشن موبایل و افزونه مرورگر کروم است.

مزایای تراست ولت

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از بیش از هزار رمزارز

معایب تراست ولت

  • تنها در نسخه موبایل و مرورگر وب در دسترس است.

کیف پول لجر؛ ایمن‌ترین ولت سخت افزاری

کیف پول لجر بیت کوین

لجر همیشه یک از معتبرترین و ایمن‌ترین گزینه‌ها در بین بهترین کیف‌پول‌های بیت کوین بوده است. لجر بلو، لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، سه مدل Wallet لجر هستند که دو مدل نانو ایکس و نانو اس در حال حاضر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، ویژگی‌های هر دو مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) و نانو ایکس (Ledger Nano X) بسیار به هم شبیه است. اما لجر نانو اس از نسخه موبایل پشتیبانی نمی‌کند. اما لجر نانو ایکس از لجر لایو نسخه موبایل پشتیبانی می‌کند که این امکان را می‌دهد، همزمان برای نگهداری ۱۰۰ رمزارز مختلف از آن استفاده کرد. این ولت به واسطه سخت افزاری بودن و عدم اتصال دائمی به اینترنت از امنیت بالایی برخوردار است و برای هولد بلند مدت BTC بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای لجر

  • دارا بودن گواهینامه سطح اول امنیت از موسسه ANSSI
  • پشتیبانی از بیش از هزار رمزارز
  • امنیت بسیار بالا
  • امکان اتصال به ولت نرم افزاری بوسیله لجر لایو

معایب لجر

  • نامناسب برای استفاده روزمره

کیف پول ترزور؛ اولین ولت سخت افزاری

کیف پول بیت کوین ترزور

تزور، اولین Wallet سخت افزاری دنیا است و در سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرده است. این کیف را تیم ساتوشی‌لب که یکی از مهم‌ترین توسعه دهندگان بیت کوین در دنیا هستند، طراحی کرده است. تا امروز کیف پول Trezor از محبوب‌ترین والت‌های بیت کوین در دنیا بوده است.

ترزور وان و ترزور تی، دو مدل این برند هستند. ترزور، یکی از بهترین انتخاب‌ها بین بهترین کیف پول بیت کوین برای هولدرهای طولانی مدت این رمزارز است.

مزایای ترزور

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از بیش از هزار رمزارز
  • اندازه کوچک و مناسب

معایب ترزور

  • نامناسب برای استفاده روزمره

کیف پول مای‌سلیوم؛ ولت موبایل با امنیت بالا

کیف پول بیت کوین مای سلیوم

Mycelium یک کیف پول بیت کوین نرم افزاری است که برای موبایل طراحی شده است. از ویژگی‌های این Wallet می‌توان به امنیت در سطح بالا و همچنین بسیاری از ویژگی‌های دیگر اشاره کرد. Mycelium از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد. این ولت یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های بیت کوین است که صدها هزار کاربر در سراسر جهان دارد. این ولت به دلیل رابط کاربری پیچیده برای کاربران حرفه‌ای بیت کوین مناسب‌تر است.

مای‌سلیوم علاوه بر حفظ امنیت در سطح بالا می‌تواند با ادغام با کیف پول‌های سخت افزاری سطح امنیتی ولت را بالاتر ببرد. بنابراین، ولت Mycelium این پتانسیل را دارد که برای نیازهای همه کابران شبکه بیت کوین مناسب باشد. اگر قصد دارید مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال را در Mycelium ذخیره کنید، به شدت توصیه می‌شود که از قابلیت ادغام با Wallet سخت افزاری برای افزایش امنیت ولت Mycelium خود استفاده کنید.

مزایای مای‌سلیوم

  • امنیت بالا
  • قابلیت‌های جانبی بالا
  • پشتیبانی از شبکه‌های مختلف بیت کوین

معایب مای‌سلیوم

  • فقط نسخه موبایل دارد
  • رابط کاربری نامناسب

کیف پول‌ الکتروم؛ معتبرترین ولت نرم افزاری

کیف پول بیت کوین الکتروم

این کیف پول نرم افزاری بیت کوین برای کاربران حرفه‌ای بیت کوین بسیار مناسب است. علت انتخاب این Wallet امنیت آن، open-source بودن و ویژگی‌های پیشرفته آن است. Electrum یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. این Wallet دو سال بعد از پیدایش بیت کوین شکل گرفت. کیف پول الکتروم از ویژگی‌های اختصاصی بیت کوین مانند شبکه لایتنینگ و Segwit پشتیبانی می‌کند.

این ولت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کارمزدهای تراکنش‌ را سفارشی‌سازی کنند. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که سطح امنیتی مورد نظر خود را تعیین کنند. در واقع می‌توانید برای Wallet خود احراز هویت دو مرحله‌ای یا چند مرحله‌ای انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید عبارت seed را به انتخاب خود مشخص نمایید. 

مزایای الکتروم

  • امنیت بسیار بالا
  • متن باز است
  • امکان سفارشی‌سازی تراکنش‌ها

معایب الکتروم

  • نامناسب برای کاربران مبتدی

کیف پول بلوولت؛ ولت نرم افزاری متن باز

کیف پول بیت کوین بلوولت

کیف پول BlueWallet نرم افزاری بوده و بر روی موبایل قابل نصب است. این Wallet تنها از بیت کوین پشتیبانی کرده و امکان انجام تراکنش در شبکه لایتنینگ را فراهم می‌کند. این Wallet آخرین ویژگی‌های موجود برای بیت‌کوین را پیاده‌سازی کرده و به دلیل رابط کاربری آسانی که دارد کاربران مبتدی می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. بلوولت از امنیت بالایی برخوردار بوده و حفظ حریم خصوصی از ویژگی‌های مهم آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار عالی این Wallet، متن‌باز بودن آن است.

مزایای بلوولت

  • امنیت بسیار بالا
  • امکان مدیریت بیت کوین
  • رابط کاربردی ساده
  • متن باز است

معایب بلوولت

  • تنها نسخه موبایل دارد

کیف پول‌ اکسودوس؛ دارای نسخه موبایل و دسکتاپ

کیف پول بیت کوین اکسودوس

کیف پول اکسودوس یک کیف امن و معتبر برای کاربران موبایل و دسکتاپ است. محیط کاربری این کیف پول بیت کوین بسیار ساده است و دارای یک صرافی داخلی نیز است. اکسودوس امکان نگهداری و سوآپ بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. این Wallet به دلیل رابط کاربری ساده‌ای که دارد برای مبتدیانی که تازه وارد فضای کریپتو می‌شوند گزینه مناسب و ایده‌آلی است. اما برای کاربران پیشرفته و حرفه‌ای ممکن است مناسب نباشد. زیرا کیف پول Closed source (منبع بسته) است. این ویژگی برخلاف ایده بیت کوین و بلاکچین است و می‌تواند نگرانی‌های امنیتی به وجود بیاورد.

مزایای اکسودوس

  • امنیت مناسب
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ رمزارز
  • دارای نسخه موبایل و دسکتاپ
  • رابط کاربری ساده

معایب اکسودوس

  • متن باز نیست

کیف پول واسابی؛ ولت دسکتاپ اختصاصی بیت کوین

کیف پول بیت کوین واسابی

کیف پول واسابی، یک کیف پول بیت کوین منبع باز و متمرکز بر حریم خصوصی برای ویندوز، لینوکس و مک است. این ولت شامل ویژگی‌های داخلی Tor و CoinJoin است. Wallet واسابی برای اولین‌ بار در سال ۲۰۱۸ توسط شخصی به نام zkSNAKCKS در سایت گیت‌هاب رونمایی شد. این Wallet متن‌باز است که به‌صورت اختصاصی روی کوین BTC تمرکز دارد و بنا بر ادعای توسعه‌دهنده‌اش از امنیت بالایی برخوردار است.

مزایای واسابی

  • متن باز است
  • امنیت خوب
  • دارای نسخه دسکتاپ مخصوص ویندوز، لینوکس و مک

معایب واسابی

  • تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند
  • رابط کاربری نسبتا سخت

کیف پول اتمیک؛ ولت نرم افزاری و دسکتاپ

کیف پول بیت کوین اتمیک ولت

کیف پول اتمیک در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و دارای نسخه موبایل و دسکتاپ است. این Wallet علاوه بر پشتیبانی از بیت کوین، امکان ذخیره‌سازی بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. این ولت امکان ذخیره رمزارزها، استیکینگ و سواپ را برای کاربران فراهم می‌کند. در بین ولت‌های نرم افزاری، اتمیک ولت یکی از ایمن‌ترین‌ها است که توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. این Wallet در دو نسخه موبایل و دسکتاپ عرضه شده و دارای رابط کاربری ساده‌ای است، بنابراین برای کاربران مبتدی بیت کوین بسیار مناسب است.

مزایای اتمیک ولت

  • دارای نسخه دسکتاپ و موبایل
  • پشتیبانی از بیش از ۳۰۰ رمزارز
  • رابط کاربری ساده
  • امنیت مناسب

معایب اتمیک ولت

  • متن باز نیست

کیف پول بیت کوین ولت؛ یکی از اولین ولت‌های نرم افزاری

کیف پول بیت کوین ولت

کیف پول بیت کوین ولت، علاوه بر ایمنی، رابط کاربری ساده‌ای دارد و قابل اعتماد است. این Wallet به هیچ سرویسی برای تراکنش‌های BTC وابسته نیست و در نتیجه برای افراد تازه‌کار گزینۀ مطلوبی است.

این Wallet از آدرس‌های Bech32، Legacy و SegWit پشتیبانی کرده و همچنین کنترل کامل دارایی‌ها و تعیین کارمزد تراکنش‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد. کیف پول بیت کوین ولت، متن باز است و هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند کد آن را بررسی کرده و از اعتبار این Wallet مطمئن شود.

مزایای بیت کوین ولت

  • متن باز است
  • امنیت مناسب
  • رابط کاربری ساده

معایب بیت کوین ولت

  • تنها نسخه اندروید دارد
  • از بک‌آپ رمز عبور و عبارت بازیابی پشتیبانی نمی‌کند

کیف پول بلاکچین؛ اولین ولت تحت وب

کیف پول بیت کوین بلاکچین

کیف پول بلاکچین، یکی از ولت‌های قدیمی بیت کوین است که تنها در نسخه تحت وب عرضه شده است. با وجود ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در سرور سایت؛ اعضای تیم این Wallet، امنیت دارایی‌ها را تضمین کرده‌اند و تاکید دارند که به اطلاعات ولت کاربران دسترسی ندارند. این ولت علاوه بر BTC، از رمزارزهای اتریوم، تتر، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند.

یکی از نقطه ضعف‌های این Wallet، یادآوری ضعیف به کاربر برای گرفتن بک‌آپ است. در واقع اگر کاربر رمز عبور خود را فراموش کند، به دارایی‌های خود در Wallet دسترسی نخواهد داشت. این ولت، نسخه موبایل نیز دارد که کابرد بیشتری نسبت به نسخه تحت وب دارد.

مزایای ولت بلاکچین

  • امنیت بسیار بالا
  • دارای نسخه موبایل

معایب ولت بلاکچین

  • نگهداری از کلیدهای خصوصی بر بستر اینترنت
  • یادآوری ضعیف در تهیه نسخه پشتیبان
  • انتخاب نهایی کیف پول بیت کوین

انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

انتخاب بهترین کیف پول ولت برای بیت کوین، چندان آسان نیست. ما در این مقاله ۱۱ کیف پول معتبر و مهم برای بیت کوین را معرفی کردیم که متناسب با نیازها و بودجه‌های مختلفی تنظیم شده بودند. هر کاربر باید با توجه به نیازهای شخصی خود اقدام به تهیه بهترین Wallet برای خود کند.

کیف پول بیت کوین چیست؟

نوعی کیف پول دیجیتال است که برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده می‌شود. این کیف به جای ذخیره ارز فیزیکی، اطلاعات رمزنگاری مورد استفاده برای دسترسی به آدرس‌های بیت کوین و ارسال تراکنش‌ها را ذخیره می‌کند.

بهترین کیف پول سخت افزاری بیت کوین کدام است؟

کیف پول‌های سخت افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

کدام کیف پول برای بیت کوین بهتر است؟

بهترین برای مبتدیان: Exodus، بهترین برای کاربران پیشرفته بیت کوین: الکتروم و بهترین برای کاربران موبایل: Mycelium.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
investopedia
روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا