استخراج

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه ماینر بیت کوین

اگر علاقه به استخراج و فروش بیت کوین شما را به این مقاله کشانده‌ است، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله با گزینه‌های بهترین ماینر بیت کوین و هزینه‌های آن‌ها آشنا خواهید شد. همچنین روش‌های جایگزین استخراج بیت کوین بدون نیاز به دستگاه را فرا خواهید گرفت. با این مقاله والکس همراه باشید.

معیار انتخاب دستگاه‌های استخراج بیت کوین

برای انتخاب یک دستگاه استخراج، معیارهای مختلفی وجود دارد که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنید. قدرت هش دستگاه، میزان انرژی مصرفی دستگاه و قیمت دستگاه معیارهایی است که باید در نظر بگیرید. در ادامه توضیح کوتاهی دربارۀ هر کدام از این ویژگی‌ها داده‌ایم؛ همچنین در ادامه مقاله مدل‌‌های مختلف و به‌روز دستگاه‌های استخراج بیت کوین مورد بررسی قرار گرفته‌اند. پیش از آشنایی با بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین، بهتر است در مورد ویژگی‌های فنی دستگاه‌ها اطلاعات کافی را به دست آورید. آشنایی با این معیارها می‌تواند تصمیم‌گیری شما برای انتخاب یک گزینه ایده‌آل را دقیق‌تر کند.

نرخ هش دستگاه‌های استخراج بیت کوین

با توجه به پیچیدگی‌هایی که در استخراج بیت کوین وجود دارد، این که چه سخت‌افزاری می‌خرید می‌تواند میزان موفقیت شما را مشخص کند. معیارهای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین زیاد نیست، اما تک‌تک آن‌ها بسیار مهم هستند. یکی از این معیارها قدرت هش دستگاه است.

نرخ هش (Hash Rate) به تعداد محاسبات ریاضی گفته می‌شود که دستگاه استخراج بیت کوین شما می‌تواند در یک ثانیه انجام دهد. هرچه این مقدار بیشتر باشد، شانس شما برای رسیدن به جواب معادله بلاک بیت کوین بیشتر می‌شود. هر بلاک در شبکه بلاکچین بیت کوین مشخصاتی دارد که عدد هش آن‌ها را کامل کرده و بر اساس میزان مشارکت (بزرگی عدد هش)، پاداش به شخص ماینر تعلق می‌گیرد.

همۀ استخراج‌کننده‌های بیت کوین به دنبال این هستند که تابع هش را پیدا کنند. این تابع پیش‌بینی ناشدنی است و در نتیجه هرچه دستگاه بتواند در یک ثانیه عددهای تصادفی بیشتری حدس بزند، شانس بالاتری برای رسیدن به این عدد دارد.

استخراج فرایندی بسیار رقابتی است و همه به دنبال گرفتن پاداش بلاک‌ها هستند. پس استخراج کننده موفق کسی است که زودتر این عدد را حدس بزند. تا اینجا معلوم شد که چرا باید دستگاهی با قدرت هش بالا بخرید. قدرت هش دستگاه‌های مدرن برحسب مگاهش در ثانیه (MH/S) و گیگا هش بر ثانیه (GH/S) و تراهش برثانیه (TH/S) اندازه‌گیری می‌شود. دستگاه‌های استخراج بیت کوین در حال حاضر بین ۳۳۶ مگاهش برثانیه تا ۱۴ میلیون تراهش برثانیه قدرت دارند.

میزان برق مصرفی دستگاه‌های استخراج بیت کوین

نکتۀ ساده دربارۀ دستگاه‌های استخراج این است که هرچه قدرت هش بالاتری داشته باشند، برق بیشتری هم مصرف می‌کنند. قبل از خرید میزان برق مصرفی دستگاه را به وات (W) در نظر گرفته و بررسی کنید که قبضی که در پایان ماه دریافت خواهید کرد چقدر است.

قیمت برق مصرفی در ایران در نقاط جغرافیایی مختلف گرمسیری و سردسیری و فصول مختلف سال متفاوت است. پیش‌بینی کنید که تعرفه قبض شما با کدام یک از تعرفه‌های برق خانگی، صنعتی یا صادراتی محاسبه می‌شود. استفاده از برق خانگی برای دستگاه‌های استخراج بیت کوین محدودیتی ندارد؛ اما بهای برق مصرفی در این روش نه‌تنها به‌صرفه نیست؛ بلکه باعث ایجاد مشکلات قانونی نیز می‌شود. از طرف دیگر حتی نگهداری یک دستگاه در خانه هم با توجه به سروصدای زیادی که دارد، احتمالاً ایده خوبی نباشد. درنتیجه در این شرایط حتی استفاده از بهترین ماینر بیت کوین نیز نمی‌تواند راه حلی منطقی برای کسب درآمد باشد.

روش محاسبه هزینه برق مصرفی ماینرها

شما می‌توانید قدرت هش را در برق مصرفی که دستگاه استفاده می‌کند، ضرب کنید تا بدانید به ازای هر وات چند هش دریافت خواهید کرد. در سال ۱۴۰۰، قوانین و شرایط استخراج قانونی ارز دیجیتال در ایران اعلام شد. طبق این اطلاعیه، بهای برق مصرفی ماینرها با نرخ برق صادراتی و در حدود ۱۶۵۷ تومان به ازای هر کیلووات بر ساعت محاسبه می‌شود. با این حال بسته به نوع مصرف شما و همچنین قرار گرفتن در فصل‌های مختلف سال، این رقم ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال اگر دستگاهی دارید که قدرت هش آن ۱۱۰ تراهش بر ثانیه و انرژی مصرفی آن ۳۵۰۰ وات بر ساعت یا ۳.۵کیلووات بر ساعت است، با در نظر گرفتن نرخ برق مصوبه رسمی ۱۶۵۷ تومانی به ازای هر کیلووات هزینه برق مصرفی شما حدوداً ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان در ماه خواهد شد. این محاسبه را می‌توانید طبق این فرمول انجام دهید:

  • ۳.۵*۱۶۵۷= ۵۷۹۹.۵ تومان در ساعت.
  • ۵۷۹۹.۵*۲۴= ۱۳۹ هزار و ۱۸۸ تومان در روز
  • ۱۳۹*۳۰= ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان در ماه

همچنین برای محاسبه این عدد به روش خیلی ساده‌تر، می‌توانید از یک ماشین حساب آنلاین استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید. بررسی قبض برق در پایان هر ماه هم گزینه مناسبی‌ است. اگر هیجان این را هم دارید که بیت کوین استخراج شده را به تومان محاسبه کنید می توانید از ماشین حساب ارز دیجیتال والکس برای این کار استفاده کنید. این میزان را باید از درآمد بیت کوین خود کم کنید تا سود خالص خود را متوجه شوید.

در برخی موارد، شما دستگاه استخراج را به لپ‌تاپ خود وصل می‌کنید تا آن را راه‌اندازی و کنترل کنید. باید در محاسبات خود، هزینه برق مصرفی سیستم مورد استفاده خود را هم در نظر بگیرید. هزینۀ برق دستگاه‌های خنک‌کننده هم یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر پولی که برای برق هزینه می‌کنید بیش از درآمدتان از استخراج باشد، بهتر است در روش خود تجدید نظر کنید. در حالت کلی هزینه برق مصرفی ماینرها علاوه بر قدرت دستگاه، به عوامل متعدد دیگری بستگی داشته و ممکن است در زمان‌های مختلف، عدد متفاوتی باشد.

قیمت دستگاه‌های استخراج بیت کوین

از سال ۱۳۹۸، ورود دستگاه‌های استخراج بیت کوین به ایران قانونی شد؛ اما با این حال تهیه یک ماینر همچنان کار آسانی نیست. تعرفه‌های گمرکی و نوسانات قیمت دلار دو مشکل مهم پیش روی واردکنندگان این دستگاه‌ها است. بیشتر دستگاه‌هایی هم که در حال حاضر در بازار ایران پیدا می‌شود، از راه‌های غیرقانونی وارد شده‌اند. پس اگر یک مزرعه استخراج بدون مجوز راه‌اندازی کنید و چند دستگاه استخراج در آن فعال کنید، مقامات قانونی می‌توانند مزرعه استخراج شما را تعطیل کنند. پس بهترین روش این است که از راه‌های قانونی دستگاه مورد نظر خود را بخرید و برای گرفتن مجوز استخراج هم اقدام کنید.

در حال حاضر قیمت ماینرهای موجود در بازار از حدود ۸۰ دلار آغاز می‌شود و تا حدود ۷ هزار دلار متنوع است. البته باید به این قیمت، هزینه‌های واردات به ایران را هم اضافه کنید. برای تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب دستگاه باید دو معیار قبلی یعنی قدرت هش و هزینه برق مصرفی را به علاوه قیمت دستگاه در نظر گرفته و سرعت بازگشت اصل سرمایه را محاسبه کنید.

تا زمانی که میزان بیت‌ کوین استخراج شده نتواند هزینه دستگاه، برق و دیگر موارد را تأمین نکند، به مرحله سوددهی نخواهید رسید. این مرحله نباید چندان طولانی باشد؛ چرا که هزینه‌ها به شکل تصاعدی بالا می‌رود و اگر فاصله بین شروع کار و رسیدن به سود زیاد باشد، عملاً سود چندانی از استخراج نخواهید برد.

چرا توجه به نرخ بازگشت سرمایه مهم است؟

ریسک‌های دنیای رمزارزها تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی هستند؛ به ویژه اگر دید طولانی مدت به بازگشت سرمایه خود از طریق ماینینگ داشته باشید، احتمال ضرر بالاتری شما را تهدید می‌کند. به عنوان مثال ممکن است یک رخداد سیاسی یا اقتصادی معادلات پیشین شما را برهم ریخته و سرمایه شما برای خرید ماینر و استخراج بیت کوین را از بین ببرد. برای همین هرچه مدت بازگشت سرمایه کمتر باشد، شما ریسک کمتری برای کار استخراج تحمل خواهید کرد.

انواع روش‌های استخراج بیت کوین

راه های استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین، روش‌های مختلفی وجود دارد. افراد علاقه‌مند به کسب درآمد از این طریق، می‌توانند بسته به تجهیزات و شرایط خود از یکی از این روش‌ها استفاده کنند. مشهورترین روش انجام این کار، استفاده از دستگاه‌های ماینر است. این دسته از دستگاه‌ها هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. در این مقاله به صورت مفصل در مورد این روش و بهترین دستگاه‌های موجود در بازار پرداخته‌ایم. با این حال باید در نظر داشته باشید که خرید یک ماینر، نیازمند پرداخت هزینه برای خرید و همچنین کسب مجوز رسمی برای استخراج جهت استفاده از امتیاز تعرفه برق صادراتی است.

اما در صورتی که قصد استخراخ Bitcoin بدون دستگاه ماینر را داشته باشید، می‌توانید از روش‌های دیگری نظیر استخراج با رایانه‌های خانگی یا حتی موبایل نیز استفاده کنید. البته روند ماین بیت کوین نیازمند دستگاه‌هایی قدرتمند با توان محاسباتی بالا است. در نتیجه حتی در صورت عملی بودن روش‌های استخراج با دستگاهی غیر از ماینرهای اختصاصی، ممکن است رایانه یا گوشی شما آسیب دیده و سود کسب شده از این طریق به هیچ وجه بالا نباشد.

از همین رو، استخراج با دستگاه‌های ایسیک (Asic) قدرتمند بهترین روش برای انجام این کار به شمار می‌روند. در حالت کلی انواع روش‌های استخراج شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از دستگاه ماینر (پیشنهادی)
  • استفاده از رایانه‌های شخصی
  • استفاده از گوشی‌های هوشمند

برای این که بتوانید بیت کوین و رمزارز دیگری که استخراج می‌کنید را به پول رایج تبدیل کنید، باید به سراغ یک صرافی معتبر ارز دیجیتال بروید. کیف پول والکس هم می‌تواند برای نگهداری از ارزهای دیجیتال شما، گزینه‌ای امن و مطمئن باشد. 

بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳

تا اینجا با مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین آشنا شده‌اید. در ادامه لیستی از پنج دستگاه محبوب استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی خواهیم کرد. این لیست بر اساس میزان سوددهی ماهانه استخراج با این دستگاه‌ها و نرخ بازگشت سرمایه و برند دستگاه تهیه شده است. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه برای هر یک از دستگاه‌های موجود در این لیست، می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت برق متوسط صادراتی ۱۶۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت، دلار روز به قیمت ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان و میزان مصرفی دستگاه، این مدت زمان را به دست آورده و در مورد خرید یا عدم خرید دستگاه تصمیم‌گیری کنید. قیمت بیت کوین زمان نوشتن این مقاله، حدود ۲۷ هزار دلار بوده است.

در حال حاضر، ۵ برند شناخته شده در حوزه تولید ای‌سیک فعالیت می‌کنند. بیت مین “Bitmain”، کنان “Cannan”، اینوسیلیکون “Innosilicon”، میکرو بی‌تی‌ “MicroBT” و ای‌بنگ “Ebang” این برندها هستند. هر کدام از این برندها دستگاه‌های مختلف با قدرت‌های هش متفاوتی تولید می‌کنند که برای کاربران متفاوت مناسب هستند.

خوب است بدانید که همۀ این دستگاه‌ها از الگوریتم SHA-256 برای استخراج استفاده می‌کنند. بنابراین، از این دستگاه‌ها علاوه بر استخراج بیت کوین می‌توان برای استخراج بیت کوین کش، بیت کوین SV و ارزهای دیجیتال دیگری که از این الگوریتم پیروی می‌کنند، استفاده کرد. پس اگر قصد استخراج این رمزارزها را دارید، این دستگاه‌ها برای شما مناسب خواهد بود.

دستگاه Antminer S19 Pro  از برند Bitmine

دستگاه  Antminer

دستگاه Antminer S19 Pro، یکی از دستگاه‌های ای‌سیک جدید و محبوب برند بیت مین است. قدرت هش این دستگاه ۱۱۰ تراهش بر ثانیه بوده و با برق ۲۲۰ ولت سازگار است. میزان توان مصرفی این دستگاه ۳۲۵۰ وات است و حدود ۱۵ کیلو وزن دارد. حداکثر دمایی که این دستگاه ممکن است به آن برسد ۴۰ درجه سانتی گراد است. در این دستگاه ۴ فن تعبیه شده است.

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: ۲۳۳۰ دلار
  • قیمت میانگین دستگاه به تومان: ۱۶۵ میلیون تومان
  • میزان برق مصرفی ماهانه: ۳۲۵۰وات
  • هزینه برق مصرفی در سال: ۴۷ میلیون تومان
  • درآمد به بیت کوین در سال: ۰.۲۶۲۷۲۷   BTC

با این محاسبات، نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه، حدود یک سال و نُه ماه است. این نرخ بدون در نظر گرفتن هزینه مکان و دستگاه‌های خنک‌کننده برای این ماینر محاسبه شده است.

دستگاه Whatsminer M31S از برند MicroBT

دستگاه Whatsminer

دستگاه Whatsminer M31S یکی از دستگاه‌های محبوب و میان‌رده استخراج بیت‌ کوین است. این دستگاه در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و  ۷۰ تراهش بر ثانیه قدرت استخراج دارد. توان مصرفی این دستگاه ۳۲۲۰ وات است و حدود ۱۲.۵ کیلو وزن دارد. دمای این دستگاه بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است و ۲ فن برای خنک کردن دستگاه در آن در نظر گرفته شده است.

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: ۱۳۹۹ دلار
  • قیمت میانگین دستگاه به تومان: ۷۵ میلیون تومان
  • میزان برق مصرفی ماهانه: ۳۲۲۰وات
  • هزینه برق مصرفی در سال: ۴۶ میلیون تومان
  • درآمد به بیت کوین در سال: ۰.۱۶۷۱۹۴۳۳ BTC

با این محاسبات، نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه، حدود یک سال و ده ماه است. این نرخ بدون در نظر گرفتن هزینه مکان و دستگاه‌های خنک‌کننده برای این ماینر محاسبه شده است.

دستگاه Avalon 1166 از برند Canaan

دستگاه آوالون ۱۱۶۶ یکی از دستگاه‌های جدید برند کنان است. نرخ هش این دستگاه ۵۶ تراهش بر ثانیه بوده و توان مصرفی آن ۳۱۹۲ وات است. وزن این دستگاه ۱۲.۸کیلوگرم بوده و از ۴ فن برای خنک‌کردن خود استفاده می‌کند. بیشترین دمایی که ممکن است این دستگاه تجربه کند، ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: ۱۴۸۰ دلار
  • قیمت میانگین دستگاه به تومان: ۸۰ میلیون تومان
  • میزان برق مصرفی ماهانه: ۳۱۹۲ وات
  • هزینه برق مصرفی در سال: ۴۶.۳ میلیون تومان
  • درآمد به بیت کوین در سال: ۰.۱۳۳۷۷۲۵۰ BTC

با این محاسبات، نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه، حدود دو سال و چهار ماه است. این نرخ بدون در نظر گرفتن هزینه مکان و دستگاه‌ها خنک‌کننده برای این ماینر محاسبه شده است.

دستگاه T3 43T از برند Innosilicon

دستگاه T3 ا استخراج بیت کوین

دستگاه T3 43T یکی از  محصولات محبوب برند Innosilicon و یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست بهترین ماینر بیت کوین است. قدرت هش این دستگاه ۴۳ تراهش بر ثانیه بوده و ۲۱۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند. T3 43T، در ژانویه سال ۲۰۱۹ عرضه شده و حدود ۱۰ کیلوگرم وزن دارد. ۲ فن دمای این دستگاه را که می‌تواند تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد، تعدیل می‌کنند.

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: ۳۵۹۹ دلار
  • قیمت میانگین دستگاه به تومان: ۱۸۰ میلیون تومان
  • میزان برق مصرفی ماهانه: ۲۱۰۰ وات
  • هزینه برق مصرفی در سال: ۳۰.۴ میلیون تومان
  • درآمد به بیت کوین در سال: ۰.۱۰۲۷۲۳۱۷ BTC

با این محاسبات، نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه، حدود یک سال و هشت ماه است. این نرخ بدون در نظر گرفتن هزینه مکان و دستگاه‌های خنک‌کننده برای این ماینر محاسبه شده است.

دستگاه EBIT E11++ از برند Ebang

ای‌بیت E11 دبل پلاس، محصولی نسبتاً قدیمی از برند Ebang است. این محصول در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شده است. البته این دستگاه هنوز برای استخراج کارایی دارد.  ای‌بیت E 11 دبل پلاس ۴۴ تراهش بر ثانیه قدرت دارد و ۱۹۸۰ وات انرژی مصرف می‌کند. این دستگاه‌ ۲ فن برای تهویه هوا و خنک کردن مدارها دارد.

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: ۳۶۹۹ دلار
  • قیمت میانگین دستگاه به تومان: ۱۹۰ میلیون تومان
  • میزان برق مصرفی ماهانه: ۲۱۰۰ وات
  • هزینه برق مصرفی در سال: ۳۰.۴ میلیون تومان
  • درآمد به بیت کوین در سال: ۰.۱۰۲۷۲۳۱۷ BTC

استخراج بیت کوین بدون دستگاه (استخراج ابری)

استخراج ابری یا استخر استخراج یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما برای استخراج کردن است. این گزینه را تنها زمانی مد نظر قرار دهید که خودتان بودجه و امکان تهیه دستگاه های استخراج را نداشته باشید. در بین شرکت‌هایی که کار استخراج ابری می‌کنند، پیدا کردن شرکتی که قابل اعتماد باشد، کار چندان آسانی نبوده و کلاهبرداری‌های بسیاری در این حوزه انجام می‌گیرند.

اگر بتوانید یک شرکت معتبر استخراج ابری پیدا کنید که ریسک کلاهبرداری را به حداقل برسانید، استخراج ابری می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. از جمله این که دیگر نگران جایی برای دستگاه‌ گران قیمت‌ خود نیستید و لازم نیست مدام به دنبال پرداخت قبض برق باشید. در مجموع استخراج ابری بسیار ارزان‌تر از استخراج با دستگاه‌های ماینر است.

البته باید بدانید که با عضو شدن در این شرکت‌ها، سود پایین‌تری از استخراج خواهید برد و روی فرایند هیچ کنترلی ندارید. قبل از انتخاب یک شرکت استخراج ابری، سعی کنید خوب دربارۀ آن تحقیق کنید. با این کار تا حد ممکن، کمترین ریسک کلاهبرداری یا ضرر مالی را تجربه خواهید کرد.

البته استخراج ابری مختص بیت کوین نیست. شما می‌توانید برای استخراج اتریوم و سایر رمزارزهای محبوب نیز از این روش استفاده کنید.

آینده روشن قیمت بیت کوین

پیش‌بینی‌های متعددی وجود دارد که طبق آن، قیمت بیت کوین تا چند ساله آینده روندی صعودی خواهد داشت. سرعت بالا رفتن قیمت بیت کوین احتمالاً سریع‌تر و پرشیب‌تر از هزینه‌هایی مثل برق و انرژی است. از این رو احتمالاً فرایند استخراج بیت کوین در طولانی مدت برای شما به‌صرفه‌تر خواهد شد و با بالا رفتن این قیمت، نرخ بازگشت سرمایه کاهش پیدا می‌کند.

در صورتی یک سرمایه‌گذاری موفق است که شما با آگاهی کامل از همه شرایط، ریسک‌ها و خطرها وارد آن شوید. تجربه نشان داده‌ است که سرمایه‌گذاری طولانی مدت در استخراج بیت کوین، بدون انتظار سوددهی سریع، هنوز می‌تواند پربازده باشد. کافی است که بینش کافی به دنیای ارز دیجیتال و صبر داشته باشید. در این مقاله گزینه‌های بهترین ماینر بیت کوین را به شما معرفی کردیم. به نظر شما کدام دستگاه برای استخراج در ایران گزینه مناسب‌تری خواهد بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین کدام است؟

دستگاه Antminer S19 Pro  از برند Bitmine، دستگاه Avalon 1166 از برند Canaan، دستگاه Avalon 1166 از برند Canaan، دستگاه T3 43T از برند Innosilicon و دستگاه EBIT E11++ از برند Ebang.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟ 

بله؛ تنها کافی است با مراجعه به وزارت صمت و کسب اطلاع از شرایط آن، درخواست مجوز استخراج بیت کوین را ثبت کنید.

آیا استخراج بیت کوین به صرفه است؟

استخراج بیت کوین در ایران زمانی به صرفه خواهد بود که از یک دستگاه مناسب برای این کار استفاده کرده و با درخواست قانونی برای استخراج، از تعرفه برق صادراتی بهره‌مند شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۲۱

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
14 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیومرث مراقی
کیومرث مراقی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید اقدامات قانونی باید از کجا انجام بدیم

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام و عرض ادب
لطفا اطلاعات لازم و به‌روز در این خصوص را از وزارت صمت کسب کنید.

احمد عارفی
احمد عارفی
6 ماه قبل

سلام و درود، عرض خسته نباشید و تشکر دارم خدمتتان برای تلاشتان جهت ارائه‌ی مطالب مفید و سازنده، اما اکنون سوال من این است که از نظر شما اکنون کدام دستگاه ماینر سری بیت مین Antminer S9 ارزش خرید بالایی دارد؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  احمد عارفی

سلام و عرض ادب
متاینر های s9 مربوط به سال ۲۰۱۶ و با قدرت پردازشی حدود ۱۴ تراهش عرضه شدند. با توجه به سختی استخراج بیت کوین و هاوینگ پیش رو، پیشنهاد میکنیم از ماینرهای جدیدتر و با توان مصرفی کمتر مثل s19 استفاده کنید.

سیاوش مهماندوست
سیاوش مهماندوست
1 سال قبل

درود ،با‌ سپاس فراوان .بنده رو راهنمایی کنید که با مبلغ بین ۱۵ تا ۲۰‌ میلیون چه دستگاهی مناسبه؟و از کجا میتونم دستگاهی رو که‌ معرفی کردین تهیه کنم

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب
متاسفانه ما اطلاعاتی در خصوص قیمت لحظه ای دستگاه های ماینر ارز دیجیتال نداریم.به طور کلی سوددهی ماینرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا هزینه های برق محل استفاده و میزان دمای محیط که در صورت دمای بالا شما مجبور به استفاده از کولر و سیستم تهویه هستید. پیشنهاد می‌کنیم با جستجوی عبارت “ماشین حساب استخراج” میزان درآمد دستگاهای ماینر مختلف بر اساس نرخ هش آنها را مشاهده و آنها را با یکدیگر کنید.

سپاس از همراهی شما

روح الله کشاورز
روح الله کشاورز
1 سال قبل

سلام
لطفا یک لیست مختصر از تمامی دستگاه هایی که بیت کوین استخراج می نمایند هم بنویسید شما بهترین ها را نوشته اید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
پیشنهاد شما با تیم تحریریه در میان گذاشته شد. همچنین اگر به مبحث استخراج رمزارزها علاقه مند هستید مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد میکنیم.
اسیک ماینر و ریگ ماینر؛ تفاوت در چیست؟
چگونه یک ریگ ماینینگ بر اساس نیازهای خود راه اندازی کنیم

سپاس از همراهی شما

سجاد دهقانی
سجاد دهقانی
1 سال قبل

سلام واقعا خسته نباشی، سایت های فروش، یا نمایندگی فروش سراغ دارید معرفی کنید!؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سجاد دهقانی

سلام
وقت شما به خیر
متاسفانه ما از ذکر نام فروشگاه یا فروشنده خاص معذوریم.

سپاس از همراهی شما

satti
satti
3 سال قبل

سلام مطلب فوق العاده ای بود فقط یه چیزیو متوجه نشدم.
gps – ksol\s – mh\s – th\s – gh\s
تو سایتها اینارو بعنوان واحد محاسبه تراهش نوشته. اینا چین؟ چرا انقدر اختلاف دارن با هم نسبت به وات دستگاه. ممنون

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  satti

سلام
خوشحالیم که از این مطلب راضی بودید.

علامت‌های اختصاری که گفتید (mh\s – th\s – gh\s)، برای محاسبه سرعت “هش” بیت کوین هستند. الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 است. این نمادها یک واحد اندازه گیری برای توان پردازش دستگاه طبق این الگوریتم است. هش کردن به فرآیندی گفته می‌شود که ماینر بیت کوین تلاش می‌کند داده‌های ورودی را رمزگذاری کرده و آن را به صورت حروف و اعداد به یک بلاک در بلاکچین اضافه کند. سرعت هر ماینر در انجام این فرآیند رمزگذاری، هش‌ریت یا نرخ هش نام دارد.
علامت های اختصاری به ترتیب به این معناست:
mh/s یا مگاهش برثانیه: یعنی دستگاه در هر ثانیه به اندازه یک مگا هش تولید می‌کند.
gh/s یا گیگاهش بر ثانیه: یعنی دستگاه در هر ثانیه به اندازه یک گیگا (۱۰۲۴ مگا) هش مختلف تولید می‌کند.
th/s یا تراهش بر ثانیه: یعنی دستگاه در هر ثانیه به اندازه یک ترا (۱۰۰۰ گیگ) هش تولید می‌کند.

نرخ هش هر دستگاه، قدرت پردازش دستگاه را مشخص می‌کند. طبیعتاً هرچقدر نرخ هش دستگاه بالاتر باشد، قدرت پردازش بیشتر شده و شانس استخراج کوین بالاتر می‌رود.

وات دستگاه، به میزان برق مصرفی دستگاه گفته می‌شود. یک دستگاه می‌تواند با توجه به تکنولوژی‌ای که در آن به کار رفته یا توان هش، آن برق مصرف کند. این عدد معمولاً به شکل وات بر ساعت یا کیلووات بر ساعت نشان داده می‌شود. معمولاً با بالا رفتن توان هش، مصرف برق هم بیشتر می‌شود.

علامت ksol\s، علامت اختصاری قدرت پردازش در رمزارز زی‌کش مشابه با عدد هش بیت کوین است. Sol (Solutions per second) به معنی حل مسئله در ثانیه است که در الگوریتم استخراج زی کش (Equihash)، یک واحد اندازه گیری است.
یک ksol\s، یعنی در هر ثانیه هزار مسئله حل می‌شود. این نماد هم برای نشان دادن قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج زی کش و رمزارزهای دیگر در الگوریتم Equihash به کار می‌رود.

سپاس از همراهیتان

حسین
حسین
2 سال قبل
پاسخ به  لیلی امینی

سلام وقت بخیر
ممنون بابت مطالبی که ارائه کردین
فقط یک نکته توی قیمت دستگاهها الان توی سایتهای خارجی و تولید کننده اصلی همچین قیمتهایی نیست چطور زدین ؟؟

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام
وقت به خیر
قیمت‌های ارایه شده در این مقاله مربوط به اوایل اردیبهشت ماه سال جاری است. همچنین باید اشاره کنیم که با تغییرات قیمت بیت‌کوین، بهای جهانی دستگاه‌های ماینر هم از سوی شرکت‌های سازنده آنها تغییر می‌کند. شما به این مساله فاکتور گذشت زمان و حتی تغییرات نرخ دلار را هم اضافه کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قیمت به‌روز دستگاه‌ها را از سایت‌های تولیدکننده یا نمایندگیهای آنها چک کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا