معرفی رمزارزها

دوج کوین چیست؟ از رمز ارز پرطرفدار دوج چه می دانید؟

بدون شک شما هم هنگام گشت‌وگذار در دنیای ارز دیجیتال با تصویر بانمک و جالب یک سگ روبه‌رو شده‌اید. این سگ زیبا نماد و تصویر معرف رمزارز دوج کوین است. رمزارزی که تنها از یک شوخی، تبدیل به جدی‌ترین رقیب بسیاری از ارزهای پرطرفدار و مطرح بازار شد و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، حمایت خود را از آن اعلام کردند. دوج کوین نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی بخش قابل توجهی از دارایی خود را به خرید این رمزارز اختصاص داده‌اند. اگر شما هم به این رمزارز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین چیست، از کجا آمده است و آیا آن‌طور که سروصدا به پا کرده است، ارز ارزشمندی هست یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین

در سال ۲۰۱۳ بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت بود. در آن زمان بازار جایی برای پذیرش یک شوخی نداشت، همه چیز خیلی جدی و طبق اصول اولیه بازارهای مالی جلو می‌رفت. وقتی این توکن متولد شد، ورق برگشت. این ارز باهدف به چالش کشیدن رمزارز بیت‌کوین به وجود آمد و به‌مرور زمان توانست جایگاه مستحکمی در بازار رمزارزها کسب کند.رمزارز دوج کوین در آن زمان چیزی بود که با طنز و پچ‌پچ رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌شد. سازندگان آن عقیده داشتند که یک پروژه ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی سرگرم‌کننده هم باشد. این سکه به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. دوج از آن زمان، یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده است که قیمت و پیشرفت پروژه را هدایت می‌کند. در واقع dogecoin  نشان داده است که جوامع به‌جای سرمایه‌گذار سنتی، چقدر برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم هستند.

آن‌ها از یک میم اینترنتی (ایده‌ها و طرح‌های مشهور در دنیای وب)، برای لوگوی خود استفاده کردند. همچنین نماد آن را هم الهام گرفته از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (با فونت متن کلاسیک Comic Sans) معرفی کردند. نام پروژه نیز از یک برنامه طنز اینترنتی گرفته شده است؛ یکی از شخصیت‌های این برنامه عبارت Dwag که به معنی دوست صمیمی است را با لحن خاصی Doge تلفظ می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه از این عبارت برای نام کوین و شبکه خود استفاده کردند.

توضیح دیگری درباره نام این رمزارز هم وجود دارد که می‌گوید سازندگان کلمه دوج را از یک اشتباه تلفظی به نام سگ دوج کوین (dog) در انگلیسی گرفتند.

خالق Dogecoin

خالق دوج کوین

قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که ارز دوج کوین چیست بهتر است با خالق آن آشنا شوید. جکسون پالمر (Jackson Palmer)  یکی از تحلیل‌گران اطلاعات شرکت بزرگ ادوبی (Adobe) دو پوشه باز در رایانه‌اش داشت که یکی CoinMarketCap و دیگری متعلق به یک مقاله خبری درباره دوج، بهترین میم سال ۲۰۱۳ بود. هنگام جابه‌جایی بین تب‌ها، پالمر این ایده را داشت که این دو عنصر را در کنار هم قرار دهد و به‌سرعت درباره یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin توییت کرد و دامنه وب‌سایتی با این اسم را خرید. مدت کوتاهی بعد از آن بیلی مارکس (Billy markus)، توسعه‌دهنده IBM از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و از او پرسید که آیا دوست دارد یک ارز دیجیتال واقعی ایجاد کند یا خیر؟ این تماس و در نهایت این همکاری باعث پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین شد.

خالقان این ارز کسانی بودند که ایده راه‌اندازی یک پروژه ارز دیجیتال را برای به چالش کشیدن و شوخی با بیت کوین منتشر کردند.بیلی پس از راه‌اندازی پروژه خود برای شوخی با خالق ناشناس بیت‌کوین؛ ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، نام شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) را برای خود انتخاب کرد.

به‌قدری همه چیز در این پروژه در حد شوخی سرگرمی بود که توسعه‌دهندگان آن هیچ تلاشی برای معرفی ارز دیجیتال خود به کاربران دنیای کریپتو و جذب آن‌ها نمی‌کردند. دوج فقط یک پروژه پرداخت آنلاین دوستانه بود. بدون اینکه هیچ حرص و طعمی برای ورود به بازار و فتح قله‌های بلند بازار در وجود سازندگان آن دیده شود. بااین‌حال، پس از مدتی برخی از حامیان این ارز نوظهور اعلام کردند که از این میم کوین برای پرداخت پاداش به فعالان حوزه وب در ازای هزینه خدمات دریافتی از آن‌ها یا محتواهایی که تولید می‌کنند و انجام امور خیریه با ارائه دوج کوین رایگان، استفاده خواهند کرد. این اخبار آغازگر معرفی رمزارز دوج و راهنمای خرید دوج کوین به فعالان دنیای ارزهای دیجیتال بود و شروعی شد تا طوفان این ارز در بازار اکثر رمزارزها را پشت سر بگذارد و به رتبه‌های بالای بازار برسد. به طوری که افراد زیادی روزانه اخبار دوج را دنبال می‌کنند تا با خرید و فروش آن بتوانند به سود برسند.

علامت دوج کوین

نماد دوج کوین

بیلی مارکوس که پروژه دوج را تا لحظه آخر یک شوخی می‌دانست برای انتخاب علامت آن نیز به سراغ گزینه‌ای رفت که از نظرش بسیار بامزه بود. او یک میم (Meme) اینترنتی که تصویر یک سگ از نژاد شیبا اینو را نشان می‌دهد به عنوان نماد برای دوج انتخاب کرد. نام این سگ کابوسو بود که به دلیل نگاه‌های خنده‌داری که دارد در فضای اینترنت وایرال شده بود و بیلی مارکوس  از تصویر این سگ به عنوان لوگوی رمزارز خود استفاده کرد، اما هرگز فکرش را نمی‌کرد که قرار است مردم با دیدن عکس کابوسو به جای موضوعات طنزآمیز به یاد دوج کوین بیافتند.

نحوه عملکرد دوج کوین

این پروژه یک شبکه غیر‌متمرکز و متن‌باز برای پرداخت‌های آنلاین و انتقال‌های مالی با سرعت بالا و از طریق تراکنش‌های همتا به همتا (Peer To Peer) است. این رمزارز نسخه‌ای از لاکی کوین (اکنون منحل شده) است که خود یک فورک لایت کوین محسوب می‌شود. فورک به تقسیم یک بلاکچین به دو مسیر بالقوه واگرا گفته می‌شود و می‌تواند منجر به تغییر کامل پروتکل و در نهایت یک ارز دیجیتال کاملاً جدید شود. برای مثال، در سال ۲۰۱۷، بیت‌کوین کش پس از یک هارد فورک در بلاکچین بیت‌کوین ایجاد شد.

بلاکچین این ارز می‌تواند حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت‌کوین است. کوین‌ها در این پروژه از طریق فرایند استخراج تولید می‌شوند و در الگوریتم اجماع که از نوع اثبات کار (Proof of Work) است، از سازوکار اسکریپت (Scrypt) برای استخراج دوج کوین استفاده می‌شود. اسکریپت بلاکچین دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت‌کوین SHA-۲۵۶ مصرف می‌کند.

 همچنین به کسانی که به طور هم‌زمان سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار (عمدتاً لایت کوین) را استخراج می‌کنند، اجازه می‌دهد بدون هزینه اضافی، این ارز را استخراج کنند. این فرآیند به‌عنوان استخراج ادغام شده شناخته می‌شود.

پاداش‌های اولیه بلاک دوج‌کوین به‌صورت تصادفی طراحی شده بود و بین صفر تا یک میلیون متغیر است و این تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که به عرضه ۱۰۰ میلیارد برسد. البته ابن اتفاق در فوریه ۲۰۱۸ اتفاق رخ داد. از آن زمان، هر بلوک استخراج‌شده پاداشی معادل ۱۰۰۰۰ DOGE دارند.

هر دقیقه یک بلوک استخراج می‌شود و Dogecoin هیچ سقف عرضه‌ای ندارد. در واقع عرضه کوین‌های دوج نامحدود است، میزان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین این ارز یک رمزارز تورمی است و رکود تولید ندارد. البته پالمر اعلام کرده است که این یک اشتباه بوده و سقف عرضه باید ۱۰۰ میلیارد تعیین می‌شد. ازآنجایی‌که هزینه این توکن را پایین نگه می‌دارد، عمداً ثابت مانده است.

دوج کوین یکی از بزرگ‌ترین جوامع رمزنگاری شده با تعداد زیادی کاربر است که از آن به‌منظور پرداخت‌های تشویقی و امور خیریه استفاده‌ بسیاری می‌شود.

ایلان ماسک و دوج کوین

ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین

قیمت دوج کوین بسیار تحت تاثیر اخبار و اتفاقات مختلف قرار می‌گیرد. حتی حمایت و عدم حمایت افراد سرشناس از این رمزارز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت آن شود. یکی از مهم‌ترین افرادی که نقش بسیار پررنگی در افزایش قیمت این رمزارز داشت، ایلان ماسک است.

پس از انتشار توییت ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در رابطه‌ با دوج کوین، قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا کرد. ایلان ماسک ازسال ۲۰۲۱ توییت‌های مختلفی در ارتباط با ارز دوج کوین منتشر کرد و نشان داد که از حامیان اصلی این رمزارز است. ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین روی قیمت این رمزارز بسیار تاثیرگذار است و باعث شده است تا کاربران زیادی بخاطر حمایت‌های این مرد مرموز و مشهور، روی دوج سرمایه‌گذاری کنند.

ایلان ماسک در یکی از توییت‌هی اخیر خود اعلام کرد که اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد یک دوج کوین واقعی را به ماه واقعی برساند. حمایت‌ها و اظهار نظرهای عجیب ایلان ماسک در ارتباط با دوج به نظر می‌رسد که ادامه‌دار خواهد بود. به همین دلیل است که او توسط جامعه DOGE به عنوان Dogefather شناخته می‌شود.

تاریخچه قیمت دوج کوین

قیمت ارز دیجیتال دوج‌کوین

قیمت دوج کوین مانند بسیاری از رمزارزها، فرازها و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. بررسی تاریخچه قیمت برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب یک رمزارز برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. زیرا آن‌ها معتقد هستند که رفتار قیمت یک رمزارز در گذشته می‌تواند خود را در آینده هم تکرار کند. در ادامه به بررسی تاریخ‌های مهمی می‌پردازیم که قیمت دوج کوین، حرکت‌های قابل توجهی داشته است.

حرکت قیمت دوج کوین از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴

در ابتدا تا دسامبر ۲۰۱۳ با قیمت حدود ۰.۰۰۰۲۶ دلار برای هر کوین، وارد بازار کریپتو شد. در اواسط ژانویه ۲۰۱۴، قیمت این توکن در کمتر از یک هفته ۶۰۰ درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال دوج سال ۲۰۱۴ را با قیمتی کمتر از نیمی از ۰.۰۰۰۴ دلار به پایان رساند.

 حرکت قیمت ارز دیجیتال دوج کوین از ۲۰۱۵-۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۵، قیمت Dogecoin همچنان در سراشیبی سقوط بود. رمزارز دوج در سال ۲۰۱۵ قیمتی حدود ۰. ۰۰۲ دلار داشت.

در سال ۲۰۱۶، دوج فقط در ماه ژانویه بیش از سه بار شاهد افزایش قیمت بود. در نهایت با ارزش ۰.۰۰۰۲۳ دلار سال ۲۰۱۶ را هم به پایان رساند.  قیمت این ارز در می ۲۰۱۷ به ۰.۰۰۳۹ دلار رسید. این افزایش در واقع از ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ شروع شد.

حرکت قیمت ارز دیجیتال دوج کوین از ۲۰۱۸-۲۰۲۰

 ۷ ژانویه ۲۰۱۸ به اوج خود یعنی قیمت  ۰.۰۱۶۷ دلار رسید که نشان‌دهنده رشد ۷۰۰ درصدی از ابتدای سال ۲۰۱۷ بود. علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام شد تا این رمزارز بتواند روند روبه‌رشد قیمتی خود را حفظ کنند، در بقیه سال ۲۰۱۸ کمتر از یک سنت دلار باقی ماند.

سال ۲۰۱۹ را با کمتر از یک‌چهارم سنت آغاز کرد و بقیه سال اوضاع کمی بهتر شد. Dogecoin پس از افت بیش از ۲۶ درصدی در ماه مارس، به پایین‌ترین نقطه خود یعنی USD۰.۰۰۱۱ رسید.

این ارز در سال ۲۰۲۱ بسیار عالی عمل کرد و می‌توان تا اینجا سال ۲۰۲۱ را بهترین سال برای دوج در نظر گرفت. در مقایسه با قیمت‌های سال‌های گذشته، در سال ۲۰۲۱ سود زیادی به دست آورد و در ۲ ژانویه به قیمت ۰.۰۱ دلار برگشت.

در مدت کوتاهی، این ارز به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار تبدیل شد. با وجود دوره نزولی طولانی، در ماه می، قیمت این میم کوین به ارزش ۰.۷۳۷۶ دلار افزایش پیدا کرد.

روش‌های استخراج دوج کوین چیست؟

استخراج  Dogecoin

می‌دانیم که استخراج یا همان فرایند اثبات کار (PoW)، یک نوع الگوریتم اجماع برای اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌ها در شبکه‌های غیر‌متمرکز است. این کار منجر به تولید بلاک‌ها و کوین‌های جدید در این سیستم‌ها می‌شود. در این فرایند شرکت‌کنندگان قدرت پردازش سیستم‌های خود را برای حل مسائل پیچیده ریاضی در اختیار شبکه قرار می‌دهند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند.

قبل‌تر به این موضوع که دوج تکنولوژی شبکه‌ی خود را از لایت کوین الهام گرفته یا می‌توان گفت کپی کرده؛ اشاره کردیم. بنابراین فرایند استخراج این رمزارز نیز مشابه لایت کوین و از طریق الگوریتم Scrypt انجام می‌شود.

اکثر ما با فرایند استخراج بیت کوین آشنا هستیم. همان‌طور که می‌دانید برای استخراج بیت‌کوین در گذشته نیاز به پردازنده‌های کامپیوتری بسیار قوی و کارت‌های گرافیکی با ظرفیت بالا بود و در سال‌های اخیر استخراج این رمزارز فقط با دستگاه‌های ماینینگ امکان‌پذیر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اما الگوریتم Scrypt به نسبت الگوریتم SHA-۲۵۶ ، ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. برای استخراج از طریق این ساز‌وکار قدرت پردازش به‌مراتب کمتری برای حل مسائل پیچیده ریاضی و تولید بلاک‌های جدید نیاز است. با رایانه‌های معمولی هم می‌توان به‌راحتی در فرایندهای استخراج ادغام شده با الگوریتم Scrypt شرکت کرد.

بنابراین استخراج این ارز به‌مراتب آسان‌تر از استخراج بیت‌کوین خواهد بود. پاداش استخراج نیز در این شبکه نسبت به شبکه‌های بیت‌کوین و لایت کوین بالاتر است. اما باتوجه‌به میزان ارزش این توکن در بازار کریپتوکارنسی استخراج بیت‌کوین و لایت کوین همچنان به‌صرفه‌تر است و سود بیشتری دارد.

در هر ۱ دقیقه یک بلاک جدید در بلاکچین استخراج می‌شود. پاداش استخراج نیز در این شبکه ۱۰ هزار کوین رمزنگاری شده دوج است.

dogecoin چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد Dogecoin

 Utility  در حال تبدیل‌شدن به یک عامل مهم فزاینده برای ارزهای دیجیتال است که به نظر می‌رسد در آینده دوج کوین تاثیرگذار باشد، اما dogecoin بدون درنظرگرفتن هیچ‌کدام از این موارد طراحی شده است. همچنین ازاین ارز به‌عنوان یک سیستم پاداش‌دهی در ردیت (Reddit) و توییتر (Twitter) برای هدیه دادن به کاربرانی که پست‌های متفاوت، جذاب و محبوب منتشر می‌کنند استفاده می‌شود.

در کنار این موارد، دوج به عنوان یک وسیله پرداخت هم کاربرد دارد. تسلا اخیراً به این روند رسیده است و به مشتریان خود اجازه می‌دهد لوازم جانبی خودروها را با توکن دوج خریداری کنند.

ماسک تنها کارآفرینی نبود که بر این رمز ارز تأثیر داشت. میلیاردر آمریکایی، مارک کوبان، در آگوست ۲۰۲۱ توییتی درباره این توکن میم منتشر کرد و گفت که این توکن یک گزینه محبوب برای پرداخت‌های رمزنگاری است.

جامعه و حامیان ارز دیجیتالی دوج کوین

 بنیاد Dogecoin یک شرکت غیرانتفاعی است که در ایالت کلرادو ایالات متحده ثبت شده و برای تسهیل ابتکارات و اقدامات بشردوستانه جامعه ایجاد شده است. در سال ۲۰۱۴، این بنیاد از تیم باب اسلید جامائیکا حمایت مالی کرد تا آنها بتوانند در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی شرکت کنند و سپس از راننده نسکار، جاش وایز که این نماد را روی ماشین و ژاکت خود در مسابقه ستاره‌های تالادگا در سال ۲۰۱۴ استفاده کرد، حمایت مالی کرد. آنها همچنین از پروژه Doge۴Water حمایت مالی کردند که هزینه ایجاد یک چاه آب تمیز در کنیا را تأمین می‌کرد.

همچنین یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد Dogecoin در سال ۲۰۲۱ برای اصلاح و حمایت از جامعه و اکوسیستم آن راه‌اندازی شد. این بنیاد شامل ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم، مارکوس بنیان‌گذار Dogecoin و نماینده ایلان ماسک است.

آینده دوج کوین

آینده رمزارز دوج

بر اساس گزارش Yahoo Finance.com، برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در اواسط سال ۲۰۲۲، قیمت Dogecoin به USD۱ افزایش خواهد یافت. برخی دیگر حتی پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رمزارز دوج کوین طی پنج سال آینده به ۱.۵ دلار خواهد رسید. بر اساس شاخص تحلیل تکنیکال، در حال حاضر، Dogecoin  زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه معامله می‌شود. بااین‌حال، توسعه عظیمی که تا سال ۲۰۲۲ رخ خواهد داد، می‌تواند ارزش آن را در بلندمدت بهتر کند. به‌طورکلی، انتظار می‌رود که این ارز بتواند تا سال ۲۰۲۲ پمپاژ بالاتری داشته باشد.

طبق گفته‌های Cryptwerk، امروزه حدود ۲۰۰۰ معامله‌گر Dogecoin را پذیرفته‌اند و همچنان این تعداد افزایش چشمگیری داشته است. در دسامبر ۲۰۲۱، تسلا اعلام کرد که این ارز را برای پرداخت کالا می‌پذیرد. علاوه بر تسلا، AMC Theaters  نیز در مارس ۲۰۲۲ پرداخت از طریق چندین رمزارز مختلف مانند Dogecoin و Shiba Inu را می‌پذیرد.

بررسی تمام اخبار و حمایت‌های افرادی مانند ایلان ماسک از این رمزارز نشان می‌دهد که آینده دوج کوین می‌تواند درخشان باشد و روندی رو به رشد داشته باشد. هرچند باید به این مورد توجه کرد که در دنیای کریپتو هیچ چیز به طور صد در صد قابل پیش‌بینی نیست.

کیف پول‌های دوج کوین

کیف پول dogecoin

یکی از اصلی‌ترین نکات که دارندگان تمامی رمزارزها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، روش نگهداری دارایی‌شان است. این رمزارز هم مانند سایر آلت کوین‌ها به یک کیف پول دوج کوین امن و مطمئن برای ذخیره و نگهداری نیاز دارد. در ادامه به معرفی فهرستی از مطرح‌ترین والت‌های پشتیبانی‌کننده از دوج کوین می‌پردازیم:

  • کیف پول تراست والت (Trust wallet)
  • کیف پول کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول اتمیک (Atomic)
  • کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)
  • کیف پول موبایل دوج کوین (رسمی)
  • کیف پول لجر (Ledger)
  • کیف پول ترزور (Trezor)

در وب‌سایت رسمی دوج کوین نیز سه ولت ارز دیجیتال به کاربران پیشنهاد می‌شود:

۱.    دوج کوین کور (DogeCoin Core): نسخه کامل از بلاکچین این ارز است. با نصب این کیف پول به فول نود (کاربر کامل) در بلاکچین آن تبدیل می‌شوید.

۲.    مولتی دوج (MultiDoge): این کیف پول نسخه کامل بلاکچین را دانلود نمی‌کند و فقط سیستمی برای ذخیره دارایی دوج شما خواهد بود.

۳.    وب‌سایت my.dogechain.info: این وب‌سایت یک کیف پول آنلاین است که در مرورگرهای اینترنتی قابل‌اجراست.

روش‌ خرید دوج کوین چیست؟

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم؛ برخی از طرفداران Dogecoin تصمیم گرفتند برای مطرح‌کردن نام این ارز دیجیتال از آن به‌منظور پرداخت هزینه دریافت خدمات اینترنتی به ارائه‌دهندگان خدمات، همچنین به‌عنوان یک طرح تشویقی مانند لایک کردن در دنیای وب یا به‌عنوان هزینه استفاده از محتواهای اینترنتی به تولید‌کنندگان محتوا، استفاده کنند. این روش سبب شد میزان عرضه کوین‌های دوج به‌مرور افزایش پیدا کند.

بنابراین پلتفرم‌های معامله و خرید ارز دیجیتال تصمیم به افزودن این کوین به فهرست خود گرفتند. در حال حاضر و باتوجه‌به محبوبیت دوج کوین ، پلتفرم‌های بسیاری در سراسر جهان امکان خریدوفروش این ارز را از طریق ارزهای فیات یا مبادله آن‌ها با سایر رمزارزها فراهم کرده‌اند.

والکس نیز Dogecoin را به پنل معاملاتی خود اضافه کرد. کاربران ما می‌توانند از طریق شارژ ریالی حساب کیف پول خود اقدام به خریدوفروش کنند. امکان مبادله این ارز از طریق بازار USDT والکس با سایر رمزارزها نیز برای کاربران فراهم شده است. همچنین می‌توانید دارایی خود را از پلتفرم‌های دیگر به کیف پول والکس انتقال دهید و در این پلتفرم نقد کنید

آینده در تسخیر دوج باقی می‌ماند؟

ارز دیجیتال دوج کوین چیست و آینده چطور خواهد بود؟ این مهم‌ترین پرسش برای کاربرانی است که هنوز نتوانسته‌اند به یک ارز دیجیتال که در ابتدا فقط یک شوخی بوده و امروز به شبکه‌ای برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ اطمینان کنند.

این رمزارز در حال حاضر در رتبه سیزدهم وب‌سایت معتبر coinmarketcap.com قرار دارد.بازار آن به شدت تحت تاثیر هیجانات قرار می‌گیرد و تحلیل و مبنای دقیقی تا‌کنون دررابطه‌با آن وجود نداشته است. بیلی مارکوس منتشر کننده ایده‌ی اصلی این شبکه، چند سال پیش تمامی دارایی خود را فروخت و به‌عنوان یک کاربر عادی به جامعه Dogecoin بازگشت. ارزش واقعی این رمزارز به جامعه کاربری آن و فعالیت‌‌های انسان‌دوستانه و طرح‌های تشویقی که از طریق آن انجام می‌گیرد؛ وابسته است.

سوالات متداول

تعداد کل واحدهای دوج کوین چقدر است؟

تعداد کل واحدهای دوج کوین در ابتدا قرار بود که به ۱۰۰ میلیارد واحد محدود شود اما بعد از آنکه این رمزارز توانست جایگاه خوبی را در بازار رمزارزها به خود اختصاص دهد، توسعه‌دهندگان آن تصمیم گرفتند که استخراج واحدهای دوج به‌طور نامحدود ادامه داشته باشد.

دوج کوین برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

دوج کوین به عنوان یک سیستم پاداش‌دهی در ردیت (Reddit) و توییتر (Twitter) برای هدیه دادن به کاربرانی که پست‌های متفاوت، جذاب و محبوب منتشر می‌کنند، استفاده می‌شود.

آیا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

تاریخچه قیمت دوج کوین نشان می‌دهد که این رمزارز روند رو به رشدی را تجربه کرده است. اما از نظر تحلیل‌گران، کاربران باید دوج را به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرند. در هر صورت قبل از هر اقدامی برای خرید یا فروش این رمزارز، بهتر است که وضعیت بازار را به خوبی بررسی کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۶

من با تو می‌نویسم و می‌خوانم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا