قیمت DOGE

قیمت دوج کوین

Dogecoin (DOGE)
قیمت جهانی ($)
0.095
قیمت تومانی
5,641
تغییرات ۲۴ ساعته
٪6
رتبه جهانی
8

قیمت امروز دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین مهم‌ترین میم کوین بازار کریپتوکارنسی است که با ارزش بازار ۱۳,۸۶۶,۲۲۶,۳۱۴ دلار در جایگاه ۸ جدول رمزارزها بر اساس مارکت کپ قرار گرفته است. قیمت هر دوج کوین امروز، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۵,۶۴۱ تومان معادل ۵۹,۳۴۱.۶۲۸ تتر است و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۶.۳۶ درصد افزایش یافته است. شما در این صفحه می‌توانید نرخ دوج کوین را به صورت لحظه‌ای همگام با بازار جهانی مشاهده کنید.

نام رمزارز:دوج کوین
رتبه در بازار:8
تغییرات ۲۴ ساعته:

٪6

قیمت دلاری:0.095 $
قیمت تومانی:5,641 تومان
حجم معاملات (۲۴h):481,202,002 تومان
حجم کل بازار:13,866,226,314 $
ارز در دسترس:145,712,016,383 DOGE
حداکثر ارز قابل عرضه:نامحدود
ارز در گردش:145,712,016,383 DOGE

دوج کوین یک ارز دیجیتال شوخی‌محور یا به اصطلاح میم‌کوین است. این ارز دیجیتال در طول حیات خود نقاط عطف متعددی را تجربه کرده و به لطف حمایت برخی از مشهورترین فعالان حوزه فناوری نظیر ایلان ماسک (Elon Musk)، توانست به سودآوری بزرگی دست یابد و طرفداران فراوانی را به سمت خود جذب کند. در حال حاضر این ارز دیجیتال از جامعه حامیان قدرتمندی بهره‌مند بوده و مورد توجه سرمایه‌گذاران بزرگ قرار گرفته است.

قیمت دوج کوین

نحوه عملکرد دوج کوین

این پروژه یک شبکه غیر‌متمرکز و متن‌باز برای پرداخت‌های آنلاین و انتقال‌های مالی با سرعت بالا از طریق تراکنش‌های همتا به همتا (Peer To Peer) است. دوج کوین نسخه‌ای از لاکی کوین (اکنون منحل شده) است که خود یک فورک از لایت کوین محسوب می‌شود. بلاکچین این ارز می‌تواند حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت‌کوین است.

کوین‌ها در این پروژه مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) هستند و از مکانیزم اسکریپت (Scrypt) برای استخراج دوج کوین استفاده می‌شود. اسکریپت بلاکچین دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج SHA-۲۵۶ مصرف می‌کند.

علاوه بر این، دوج کوین به افرادی که به طور هم‌زمان سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار (عمدتاً لایت کوین) را ماین می‌کنند، اجازه می‌دهد بدون هزینه اضافی، این ارز را به دست آورند. این فرآیند به‌عنوان استخراج ادغام شده شناخته می‌شود.

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین یک ارز دیجیتال با شبکه‌ای متن باز است که بر اساس شوخی محبوب اینترنتی "Doge" در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و به همین دلیل به آن میم کوین هم گفته می‌شود. سازندگان دوج کوین ابتدا آن را به عنوان یک ارز سرگرم کننده و صرفاً یک شوخی با ماهیت رمز ارزها (خصوصاً بیت کوین) روانه بازار کردند. اما با حمایت ایلان ماسک در سمت مدیرعامل تسلا، و توییت‌های مکرر او در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه «دوج ارز مورد علاقه من است»، این ارز مسیر دیگری را طی کرد و با رشد تصاعدی بهای خود، بین ده ارز دیجیتال برتر بازار قرار گرفت.

چه مقدار دوج کوین در گردش است؟

در ابتدا بنا بر این بود که کل عرضه دوج کوین به ۱۰۰ میلیارد کوین محدود شود؛ اما در سال ۲۰۱۴ توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند خاصیت ضد تورمی این ارز را حذف کرده تا بتوانند دوج را به‌عنوان یک روش پرداخت معرفی کنند. بنابراین عرضه دوج برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون واحد آن در دسترس است، به‌طور نامحدود ادامه دارد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حدود ۱۳۳ میلیارد دوج در گردش است. در حال حاضر هر دقیقه یک بلاک Dogecoin استخراج می‌شود و این ارز هیچ سقف عرضه‌ای ندارد.

نماد دوج کوین

بیلی مارکوس که پروژه دوج را تا لحظه آخر یک شوخی می‌دانست برای انتخاب علامت آن نیز به سراغ گزینه‌ای رفت که از نظرش بسیار بامزه بود. او یک میم اینترنتی که تصویر یک سگ از نژاد شیبا اینو بود را به عنوان نماد دوج انتخاب کرد. نام این سگ کابوسو بود که به دلیل نگاه خنده‌داری که دارد در فضای اینترنت وایرال شده بود. بیلی مارکوس از تصویر این سگ به عنوان لوگوی رمزارز خود استفاده کرد؛ اما هرگز فکرش را نمی‌کرد که قرار است مردم با دیدن عکس کابوسو به جای موضوعات طنزآمیز به یاد دوج کوین بیافتند.

کاربردهای ارز دوج کوین

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک سیستم اعطای پاداش در ردیت (Reddit) و توییتر (Twitter) برای پرداخت به تولیدکنندگان محتوا شروع به کار کرد. اما با گذشت زمان به دلیل ماهیت تورمی (عرضه نامحدود) آن، به یک ارز ایده آل در سیستم‌های پرداخت بدل شد و تاکنون فروشگاه‌ها و سرویس‌های مختلفی در سرتاسر جهان دوج را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند.

ویژگی‌های دوج کوین

دوج کوین بر اساس پروتکل اسکریپت (Scrypt) شبکه لایت کوین (LTC) ساخته شده و سرعت تایید هر بلاک در آن تنها یک دقیقه است. این در حالیست ‌که این زمان برای شبکه‌ای مانند بیت کوین به‌طور متوسط ۱۰ دقیقه است. این ویژگی باعث شده تراکنش‌ها و تاییدیه‌های دوج کوین سریع‌تر و با کارمزدی اندک انجام شود و این ارز به گزینه‌ای مناسب برای پرداخت‌های خٌرد بدل شود.

  • سرعت تراکنش بالا
  • کارمزد کم
  • مناسب برای پرداخت‌های خرد و اعطای پاداش
  • حمایت افراد مشهور و جامعه قوی (ملقب به ارتش دوج)

بنیانگذاران دوج کوین

دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ توسط مهندس فناوری اطلاعات، بیلی مارکوس (Billy Markus) به همراه جکسون پالمر (Jackson Palmer) متولد شد. جکسون پالمر یکی از تحلیل‌گران داده در شرکت بزرگ ادوبی (Adobe) بود که هنگام مطالعه خبری درباره دوج، بهترین میم سال ۲۰۱۳، ایده ساخت ارزی جدید به نام Dogecoin برای او شکل گرفت و دامنه وب‌سایتی با این نام را خریداری کرد. مدت کوتاهی بعد از آن، بیلی مارکوس از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت. آنها صرفاً با ایجاد تغییراتی در کد بلاکچین لایت کوین، دوج را راه‌اندازی کردند.

به عبارتی، خالقان این ارز کسانی بودند که ایده راه‌اندازی یک پروژه ارز دیجیتال را برای به چالش کشیدن و شوخی با بیت کوین منتشر کردند. بیلی پس از راه‌اندازی پروژه خود برای شوخی با خالق ناشناس بیت‌کوین؛ ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، نام شیبتوشی ناکاموتو را برای خود برگزید.
در سال ۲۰۱۴ یک بنیاد غیرانتفاعی شامل اعضایی از تیم Dogecoin و افرادی خارج از این مجموعه، با هدف پشتیبانی و حمایت از این برند تجاری و نظارت بر پروژه‌های آن تشکیل شد که اعضای آن عبارتند از:

  • بیلی مارکوس (بنیانگذار)
  • جکسون پالمر (بنیانگذار)
  • میچی لومین (توسعه دهنده پروژه)
  • مکس کلر (توسعه دهنده اصلی)
  • راس نیکول (توسعه دهنده بلاکچین)
  • ویتالیک بوترین (بنیانگذار اتریوم)
  • ایلان ماسک (سرمایه دار و کارآفرین مشهور)

ایلان ماسک و دوج کوین

قیمت دوج کوین بسیار تحت تاثیر اخبار و اتفاقات مختلف قرار می‌گیرد. حتی حمایت و عدم حمایت افراد سرشناس از این رمزارز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت دوج شود. یکی از مهم‌ترین افرادی که نقش پررنگی در افزایش قیمت این رمزارز داشت، ایلان ماسک است. پس از انتشار توییت ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در رابطه‌ با دوج کوین، قیمت این ارز دیجیتال افزایش یافت. ایلان ماسک از سال ۲۰۲۱ توییت‌های مختلفی در ارتباط با ارز دوج کوین منتشر کرد و نشان داد که از حامیان اصلی این رمزارز است. ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین روی قیمت این رمزارز بسیار تاثیرگذار است و باعث شده کاربران زیادی بخاطر حمایت‌های این مرد مشهور، روی دوج سرمایه‌گذاری کنند.

ایلان ماسک در یکی از توییت‌هی اخیر خود اعلام کرد که اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد یک دوج کوین واقعی را به ماه برساند. حمایت‌ها و اظهار نظرهای عجیب ایلان ماسک در ارتباط با دوج به نظر می‌رسد که ادامه‌دار خواهد بود. به همین دلیل او توسط جامعه DOGE به عنوان Dogefather شناخته می‌شود.

استخراج دوج کوین

دوج تکنولوژی شبکه‌ی خود را از لایت کوین الهام گرفته و فرآیند استخراج آن نیز شبیه به همین ارز دیجیتال و از طریق الگوریتم Scrypt انجام می‌شود. الگوریتم Scrypt به نسبت الگوریتم شبکه بیت کوین یا همان SHA-۲۵۶، ساده و سریع‌تر است. برای استخراج از طریق این ساز‌وکار، قدرت پردازش به‌مراتب کمتری برای حل مسائل پیچیده ریاضی و تولید بلاک‌های جدید نیاز است.

بنابراین استخراج این ارز به‌مراتب آسان‌تر از بیت‌کوین خواهد بود. پاداش استخراج نیز در این شبکه نسبت به شبکه‌های بیت‌کوین و لایت کوین بالاتر است. به طور معمول در هر ۱ دقیقه یک بلاک جدید در بلاکچین دوج استخراج می‌شود.

معاملات ارز دیجیتال دوج کوین از اواخر سال ۲۰۱۳ آغاز شد. تا اواخر سال ۲۰۲۰  قیمت DOGE همواره در یک محدوده رنج بود تا اینکه با حمایت ایلان ماسک از دوج کوین، این پروژه طی 4 سال رشد انفجاری را تجربه کرد. دوج کوین از زمان عرضه خود تاکنون سقف قیمتی ۰.۷۴ دلار و کف قیمتی ۰.۰۰۰۰۸۵ دلار را به ثبت رسانده است. در نمودار بالا، قیمت آنلاین دوج کوین از ابتدای فعالیت خود تاکنون قابل مشاهده است.

با گذشت بیش از یک دهه از عمر دوج کوین، قیمت ارز دیجیتال دوج کوین به‌طورکلی یک روند صعودی را طی کرده است. با توجه به محبوبیت DOGE، راه‌اندازی بلاکچین دوج کوین و پذیرش آن برای خدمات پرداخت از سوی بسیاری از شرکت‌ها، انتظار می‌رود قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند.

قیمت آنلاین دوج کوین در صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس یکی از اولین و معتبرترین پلتفرم‌های رمزارز در ایران است که از معاملات دوج کوین در دو پایه بازار تتر و تومان پشتیبانی می‌کند. قیمت دوج کوین به تومان امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۵,۶۴۱ تومان معادل ۵۹,۳۴۱.۶۲۸ تتر در بازار والکس همگام با بازار جهانی معامله می‌شود. همچنین حجم معاملات این رمزارز در بازار جهانی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۱,۲۰۲,۰۰۲ دلار بوده است. شما می‌توانید پس از ثبت نام و احراز هویت در وب‌سایت والکس، فرایند خرید دوج کوین را آغاز کنید.

نمودار قیمت دوج کوین (تتری)

تحلیل دوج کوین

بازگشت سرمایه دوج کوین


بازگشت سرمایه
میزان بازدهی با ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری

+5.56٪

10,556,000تومان

خرید از صرافی والکس با خیال راحت

نقدشوندگی سریع

برداشت ریالی در کمتر از ۱ دقیقه

کارمزد صفر درصد

کارمزد نگهداری ٪۰ در کیف پول

۱۲۰+ رمزارز قابل معامله

معتبرترین ارزهای بازار کریپتو

مورد اعتماد جامعه کریپتو

بیش از یک میلیون کاربر فعال

Bitcoin
54,164.64تتر
Ethereum
2,270.29تتر
Tether
59,341تومان
٪0.04
Notcoin
0.0075تتر
Dogecoin
0.095تتر
BinaryX
1.36تتر
ApeCoin
0.73تتر
SATS
0.00033تتر
٪15.37
Starknet
0.42تتر
Dogecoin
0.095تتر
Shiba Inu
0.000012تتر
Pepe
0.0000068تتر
٪6.07
dogwifhat
1.48تتر
FLOKI
0.00011تتر

جدیدترین اخبار دوج کوین

اخبار دوج کوین

ریزش دوج کوین تا کی ادامه دارد؟

علیرغم عملکرد ضعیف قیمت دوج کوین، معامله‌گران فیوچرز آن همچنان به تقاضا برای پوزیشن‌های خرید (Long) ادامه داده‌اند.

تریدر مطرح از سیگنال صعودی دوج کوین در نمودار هفتگی خبر می‌دهد

تحلیلگر مطرح ارز دیجیتال به مخاطبین خود در مورد احتمال رشد دوج کوین خبر داد. طبق گفته او، در نمودار هفتگی این ارز در برابر بیت کوین، سیگنال‌های صعودی دیده می‌شود.

افزایش فعالیت‌ها در شبکه دوج کوین؛ آیا قیمت DOGE تغییر می‌کند؟

داده‌های منابع مختلف ازجمله InTheBlock و Santiment‌ از تشدید فعالیت در شبکه دوج کوین و ثبت بیش از ۸۹۰ هزار آدرس جدید دوج کوین خبر داده‌اند. این در حالی است که داده‌های تکنیکال نشان‌دهنده تشکیل یک مثلث نزولی و احتمال ادامه روند نزولی این رمزارز در هفته‌های آتی هستند. شاخص قدرت نسبی نیز روی عدد خنثی ۴۵ قرار دارد.

دانلود اپ ارز دیجیتال
صرافی wallex
دانلود اپلیکیشن والکسبرای جامعه کریپتویی ایران
برای دانلود اسکن کنید:
دانلود اپ والکس
صفحه instagram والکس
instagram
پیج اینستاگرام والکس۱۰۰ هزار فالوور
  • مطالب آموزشی
  • جوایز ماهانه
  • تحلیل‌ همه رمزارزها