ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو یکی از ارزهای محبوب دنیای کریپتوکارنسی است که از همان ابتدای راه‌اندازی خود توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این پلتفرم منحصر‌به‌فرد بر پایه بلاکچین ایجاد و در سال ۲۰۱۵ توسط چارلز هاسکینسون تاسیس شده است. ارز محبوب کاردانو ویژگی‌های متنوعی دارد و از آن می‌توان برای پرداخت هزینه کالا و خدمات، پرداخت هزینه تراکنش در شبکه کاردانو و کسب سود استفاده کرد. کاردانو امنیت بسیار خوبی نیز دارد و تراکنش‌های آن با سرعت بالا و با کارمزد پایین انجام می‌شود. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کاردانو چیست و نحوه خرید ارز کاردانو به چه صورت است. بنابراین اگر به دنبال آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو با استفاده از روش‌های مختلف هستید، این مقاله را تا انتها بررسی کنید.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) چیست؟

ADA ارز دیجیتال بومی شبکه کاردانو است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. مالکان کاردانو نام این پروژه را برای احترام به آگوستا آدا کینگ، آدا گذاشتند و سپس در سال ۲۰۱۷ به بازار کریپتو معرفی کردند. آدا با هدف ساختن دنیایی بهتر برای کاربران کریپتو معرفی شد و در طی چند سال فعالیت خود در این راستا به حیات خود ادامه می‌دهد. این ارز منحصر‌به‌فرد ویژگی‌های کاربردی و مختلفی دارد؛ به همین جهت می‌توان آدا را یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری دانست. امنیت بالا، قابلیت مقیاس پذیری، انعطاف‌پذیری، سرعت بالای تراکنش‌ها و کارمزد پایین به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم شناخته می‌شوند.

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

کاردانو سازگاری خوبی با محیط زیست دارد و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. علاوه بر این، شبکه ارز دیجیتال کاردانو از برنامه‌های مختلفی همچون شبکه‌های مالی DeFi و NFT پشتیبانی می‌کند. با توجه به این تفاسیر می‌توان گفت کاردانو در مسیری متفاوت با سایر ارزهای دیجیتال قرار دارد. این ارز که به عنوان جایگزینی برای اتریوم خود را معرفی کرده، اگر برنامه‌های خود را عملی کند، تحولی عظیم برای کاربران کریپتو خواهد بود. پس اگر جزء افراد صبور هستید و می‌خواهید روی این ارز سرمایه‌گذاری کنید، باید نحوه خرید ارز کاردانو را به طور کامل یاد بگیرید.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در صرافی‌‌های خارجی

کاردانو به عنوان یکی از ارزهای محبوب و پرطرفدار در دنیای کریپتو است. این ارز در بسیاری از صرافی‌های خارجی لیست شده است. صرافی‌های خارجی انواع مختلفی دارند و شرایط لازم برای خرید کاردانو را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. اما به دنبال تحریم‌های بین‌المللی در زمینه مبادلات مالی با ایران و محدودیت‌هایی که علیه کاربران ایرانی اعمال شده، بسیاری از صرافی‌های متمرکز خارجی به آن‌ها سرویس نمی‌دهند.

به طور کلی صرافی‌های خارجی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم‌بندی می‌شوند. عموما برای استفاده کاربران ایرانی، صرافی‌های غیرمتمرکز گزینه مناسب‌تری هستند، اما باید به اعتبار آن‌ها توجه کرد و برای اطمینان بیشتر، از VPN استفاده کرد. در ادامه به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در صرافی‌های خارجی می‌پردازیم.

معامله کاردانو در صرافی‌ های خارجی

خرید و فروش ارز کاردانو در صرافی‌های متمرکز

یکی از روش‌های خرید و فروش ارز کاردانو، استفاده از صرافی‌های متمرکز است. این صرافی‌ها همانند یک واسطه عمل می‌کنند و شرایط لازم برای معامله ارز کاردانو را برای کاربران فراهم می‌کنند. این نوع صرافی‌ها امنیت بالایی دارند و عمده معامله ارز کاردانو در این صرافی‌ها انجام می‌شود. برای کار با این صرافی‌ها، باید ابتدا در یکی از این صرافی‌ها حساب کاربری باز کرده و احراز هویت شوید.

در صرافی‌های متمرکز می‌توانید معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین، ربات تریدینگ و دیگر انواع معاملات را انجام دهید. با افتتاح حساب و شارژ حساب کاربری خود می‌توانید انواع معاملات کاردانو را در این صرافی‌ها شروع کنید. دقت داشته باشید که صرافی‌های متمرکز گزینه مناسبی برای خرید و فروش ارز کاردانو هستند. اما همان‌طور که گفتیم، اکثر این صرافی‌ها کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و اجازه فعالیت به شما را نمی‌دهند.

به طور کلی بهترین صرافی‌های متمرکز دنیا عبارت‌اند از:

  • بایننس
  • کوین بیس
  • کراکن
  • هیوبی
  • کوکوین

نحوه معامله رمزارز کاردانو در صرافی‌های غیر متمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز یکی دیگر از انواع صرافی هستند که برای خرید و فروش کاردانو استفاده می‌شوند. این صرافی‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار بوده و معاملات کاردانو داخل آن‌ها به صورت همتا‌به‌همتا انجام می‌شود. به عبارتی شما می‌توانید به صورت مستقیم برای معامله کاردانو اقدام کنید و نیازی به هیچ واسطه برای انجام معامله نیست. داخل صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانید به صورت مستقیم با سایر معامله‌گران شروع به معامله کنید. نحوه خرید ارز کاردانو داخل صرافی‌های غیر متمرکز بر اساس تنظیماتی که خود شما انتخاب می‌کنید، انجام می‌شود.

صرافی‌های غیر متمرکز کارمزد بسیار پایینی برای معاملات کاردانو دریافت می‌کنند و یک محیط امن برای خرید و فروش رمزارزها ایجاد کرده‌اند. با توجه به محدودیت‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، برای اطمینان بیشتر بهتر است با اتصال به VPN از این صرافی‌ها استفاده کنید.

به طور کلی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز در دنیا عبارت‌اند از:

  • یونی سواپ
  • وان اینچ
  • Bsiq
  • Idex
خرید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال کاردانو

نحوه معامله رمزارز کاردانو در صرافی‌های ایرانی

معاملات رمزارز کاردانو تنها به صرافی‌های خارجی خلاصه نمی‌شود، بلکه می‌توانید از صرافی‌های ایرانی نیز برای خرید و فروش ADA کمک بگیرید. کاردانو ارزی محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیا است، به همین جهت اکثر صرافی‌های ایرانی از این ارز پشتیبانی می‌کنند و نحوه خرید ارز کاردانو در این صرافی‌ها بسیار ساده است.

اما موضوع مهم این است که معاملات کاردانو خود را در یک صرافی امن و معتبر انجام دهید. والکس یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که از ارز کاردانو پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای معامله آن را فراهم کرده است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید خرید و فروش کاردانو را در عرض چند ثانیه و به‌راحتی انجام دهید. در ادامه به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو در صرافی والکس می‌پردازیم.

۱- ثبت نام در صرافی والکس

قبل از اینکه نحوه خرید ارز کاردانو و فروش کاردانو از طریق صرافی والکس را یاد بگیرید، لازم است یک حساب کاربری داخل این سایت افتتاح کنید. ثبت نام در این سایت به راحتی و در تنها در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. به‌طور کلی نحوه ثبت نام در صرافی والکس به صورت زیر است:

افتتاح حساب در والکس برای کاردانو
  • ابتدا آدرس سایت والکس را وارد کنید.
  • روی کادر ثبت نام موجود در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • روی کادر ایجاد حساب شخصی کلیک کنید.
نحوه خرید ارز کاردانو در صرافی والکس
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.
  • در این مرحله یک کد ۶ رقمی برای شماره تلفن شما ارسال می‌شود.
  • به محض دریافت کد، آن را داخل کادر مشخص شده وارد نمایید.

۲- شارژ حساب کاربری در صرافی والکس

پس از افتتاح حساب در صرافی والکس، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. بدون شارژ حساب نمی‌توانید فرآیند خرید و فروش ارز کاردانو را انجام دهید. به عبارتی، این فرآیند اجباری بوده و لازمه معامله رمزارز کاردانو است. شارژ حساب کاربری در این سایت کاملا ساده بوده و به حداکثر دو دقیقه وقت نیاز دارد. پس از شارژ، شما می‌توانید نحوه خرید ارز کاردانو را دنبال کنید. برای شارژ حساب کاربری صرافی والکس باید به صورت زیر عمل کنید:

شارژ حساب کاربری والکس
  • گزینه کیف پول موجود در سمت چپ سایت را انتخاب کنید.
  • روی گزینه واریز کلیک کنید.
  • در کادر مشخص شده، شماره کارت و مبلغ واریزی را مشخص کنید.
  • سپس روی گزینه پرداخت از طریق درگاه بانکی کلیک کنید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت کامل وارد نمایید و فرآیند واریز وجه را تکمیل کنید.

۳- نحوه خرید و فروش ارز کاردانو در صرافی والکس

پس از این که دو مرحله قبل را با موفقیت انجام دادید، نوبت به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو می‌رسد. معامله رمزارز کاردانو در صرافی والکس به دو حالت آنی و پیشرفته انجام می‌شود. شما با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید روش مناسب برای خرید و فروش ارز آدا را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که نحوه خرید ارز کاردانو و نحوه فروش آن در هر یک از روش‌ها کاملا متفاوت است و طی شرایط مختلف انجام می‌شود. روش‌های معاملاتی کاردانو در این صرافی به صورت زیر است:

خرید و فروش آنی ارز کاردانو

خرید و فروش آنی به عنوان بهترین و آسان‌ترین روش برای معامله ارز کاردانو شناخته می‌شود. در این روش معاملاتی، خرید و فروش کاردانو با توجه به قیمت لحظه‌ای آدا انجام می‌شود. برای این کار کافی است به قسمت معامله‌ها مراجعه کنید و سپس روی گزینه خرید و فروش آنی کلیک نمایید. نحوه خرید ارز کاردانو به این صورت است که ابتدا باید میزان کاردانو مورد نیاز خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه خرید کلیک نمایید تا فرآیند خرید با موفقیت انجام می‌شود. پس از تایید معامله، کاردانوهای خریداری شده به صورت خودکار به کیف پول شما اضافه می‌شود.

خرید و فروش آنی ارز کاردانو در والکس

نحوه فروش ارز کاردانو نیز به این صورت است که باید تعداد کاردانویی که قصد فروش آن را دارید، انتخاب کنید. سپس اگر قیمت کاردانو مورد تایید شما باشد، می‌توانید روی گزینه فروش کلیک کنید. فروش کاردانو در عرض چند ثانیه انجام می‌شود و سپس مبلغ دریافتی شما به صورت تومان در کیف پول‌تان قابل مشاهده خواهد بود. دقت داشته باشید که قبل از انجام فرآیند فروش باید قیمت لحظه‌ای ADA را بررسی کنید و معامله خود را با بهترین قیمت انجام دهید.

معامله پیشرفته ارز آدا

اگر توانایی لازم برای پیش‌بینی قیمت و آینده کاردانو را دارید، معامله پیشرفته گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این روش معاملاتی به صورت پیشرفته انجام می‌شود و با روش آنی کاملا متفاوت است. در معامله پیشرفته شما خودتان قیمت خرید و فروش کاردانو را انتخاب می‌کنید. یعنی معامله کاردانو طبق قیمت دلخواه شما انجام می‌شود. پس با تحلیل ارز آدا و بررسی اخبار، می‌توانید بهترین قیمت را برای خرید و فروش ارز آدا انتخاب نمایید.

خرید و فروش پیشرفته ارز آدا در والکس

برای انجام معامله پیشرفته ارز کاردانو کافی است به بخش معاملات مراجعه کنید و سپس روی گزینه معامله پیشرفته کلیک نمایید. نحوه خرید ارز کاردانو به این صورت است که ابتدا باید نام ارز را جستجو کنید تا چارت و مشخصات آن برای شما نمایش داده شود. مشخصات ارز کاردانو شامل قیمت، چارت، لیست معاملات قبلی و موارد دیگر است. سپس باید میزان ارز آدا مورد نیاز و قیمت دلخواه خود را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی باید روی گزینه خرید کلیک کنید. معامله، زمانی صورت می‌گیرد که قیمت کاردانو به قیمت مشخص شده توسط شما برسد.

نحوه فروش ارز کاردانو نیز مانند نحوه خرید ارز کاردانو است. ابتدا تاریخچه معاملات و چارت را بررسی کنید تا بتوانید ارزهای خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانید. سپس باید تعداد کاردانویی که برای فروش در نظر گرفته‌اید را انتخاب نمایید. اکنون قیمت مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس روی گزینه فروش کلیک نمایید. اگر معامله به قیمت تعیین شده شما برسد، معامله فروش انجام خواهد شد و مبلغ آن به صورت تومان به کیف پول شما اضافه می‌شود.

 توصیه می‌کنیم که پس از خرید کاردانو، در صورتی که قصد معامله روزانه با آن را ندارید، دارایی خود را به کیف پول های کاردانو منتقل کنید. کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری گزینه‌ای امن برای نگهداری رمزارزها هستند. البته کیف پول های سخت افزاری به دلیل آفلاین بودنشان، امنیت بالاتری دارند و امکان حمله به آن‌ها بسیار پایین‌تر از نمونه‌های آنلاین یا نرم افزاری است.

خرید ارز کاردانو، سرمایه‌گذاری در یک پروژه خلاق

کاردانو یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که بر بستر بلاکچین اختصاصی خودش راه‌اندازی شده است. این توکن ارزش بازار بالایی داشته و هدف از طراحی آن ساخت دنیایی بهتر برای کاربران کریپتو بوده است. کاردانو سرعت تراکنش‌های بالا و کارمزد پایینی دارد و از امنیت بالایی نیز برخوردار است. به همین دلیل، عده زیادی مشتاق به یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو هستند و علاقه دارند در این ارز سرمایه‌گذاری کنند.

کاردانو به لطف امنیت بالا، قابلیت مقیاس پذیری، شبکه بلاکچین توسعه یافته و سازگاری با محیط زیست ارزی منحصر‌به‌فرد و با پتانسیل بالا در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این تفاسیر خرید کاردانو احتمالا یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب برای افراد صبور خواهد بود. در این مقاله نحوه خرید ارز کاردانو در صرافی‌های خارجی و ایرانی را برای شما شرح دادیم. بنابراین با استفاده از آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو به راحتی می‌توانید روی این ارز سرمایه‌گذاری کرده یا آن را معامله کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coinbase
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا