ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین (APE)

بازی‌های بلاکچینی، بازی‌های ویدئویی هستند که در فضای بلاکچین اجرا و پرداخت‌های درون بازی توسط ارزهای دیجیتال، انجام می‌شوند. این بازی‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که با برنده‌‌شدن نیز رمزارز دریافت کنند. با توجه به این تعریف، اگر به دنیای بازی‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال علاقمند باشید، مطمئنا نام ایپ کوین به گوشتان خورده است.

برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایپ کوین چیست؟ در بلاگ والکس را مطالعه نمایید.

در ادامه با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین با ما همراه باشید.

معرفی ایپ کوین

قبل از این که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین را برای شما شرح دهیم بهتر است با این رمزارز آشنا شوید. ایپ کوین یک توکن ERC-20 در فضای اتریوم است که توسط یک سازمان غیر متمرکز به نام ApeCoin DAO پشتیبانی می‌شود. ایپ کوین که تحت عنوان ایپ نیز شناخته می‌شود، ارز دیجیتال بومی اکوسیستم Bored Ape Yacht Club است.

اکوسیستم BAYC توسط شرکت Yuga راه‌اندازی شده و در واقع مجموعه‌ای از توکن‌های NFT است که در بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این مجموعه محبوب‌ترین Non-fungible tokens یا توکن‌های غیر قابل تعویض، در بلاکچین اتریوم است.

NFT به توکن‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند به شکل هنر، موسیقی، آیتم‌های درون بازی، ویدیوها و موارد دیگر باشند و به صورت آنلاین خرید و فروش ‌شوند. این توکن‌ها، قابل تعویض با بقیه توکن‌ها نیستند. BAYC نیز به صورت آیتم‌هایی شبیه شخصیت‌های کارتونی است که اکوسیستم بازی را تشکیل می‌دهند.

NFTهای اکوسیستم BAYC

جالب است بدانید افراد مشهور زیادی از جمله جاستین بیبر و اسنوپ داگ نیز چند مورد از این NFTها را خریداری کرده‌اند. این تنها یکی از راه‌ها و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین است. در واقع این توکن‌ را می‌توان در هر صرافی خرید و فروش کرد.

بد نیست بدانید شرکت یوگا، ایپ کوین را به عنوان توکن اصلی در پروژه‌هایی که پیش رو دارد، مورد استفاده قرار می‌دهد. این پروژه‌ها شامل مجموعه‌های NFT مانند Mutant Ape Yacht Club (MAYC) و Bored Ape Kennel Club (BAKC) و همچنین Otherside می‌شود.

بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز  ایپ کوین

داشتن ارز دیجیتال ایپ کوین برای مالکان آن امتیازاتی را در پی دارد، از جمله:

  • داشتن حق تصمیم‌گیری در امور پروتکل آن
  • دسترسی به رویدادها و خدمات مختلف
  • معاملات ارزان و سریع

به همین دلیل است که اکثر معامله‌گران  به آینده ایپ کوین امیدوار هستند و به خرید و فروش ایپ کوین تمایل دارند. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین را می‌توانید در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز تجربه کنید. صرافی‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که این رمزارز را معامله می‌کنند. در ادامه چند صرافی به شما معرفی می‌کنیم که اکثر معامله‌گران در دنیای کریپتو از آن‌ها برای خرید و ذخیره این ارز دیجیتال در کیف پول‌های ایپ کوین خود استفاده می‌کنند:

  • کراکن (Kraken)
  • بیت استمپ (Bitstamp)
  • آپ هولد (Uphold)
  • نکسو (Nexo)
  • بایننس (binance)
  • کوکوین (KuCoin)
  • هیوبی گلوبال (Huobi Global)
  • وزیر اکس (WazirX)

صرافی کراکن

این صرافی در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. کراکن با بیش از ۹ میلیون کاربر و حجم معاملاتی بیش از ۲۰۷ میلیارد دلار، یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌ها در صنعت ارز دیجیتال است. کراکن امروزه از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال، از جمله ایپ کوین، پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این صرافی را بین معامله‌گران محبوب کرده این است که دارای دو اپلیکیشن موبایل با نام‌های Kraken و Kraken Pro است. این دو اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد در هر مکانی، ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنند.

کراکن به خاطر امنیتش در دنیای کریپتو شناخته شده است. از ابتدای شروع کارش تاکنون کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال آن هرگز دچار نقض امنیتی نشده‌اند. برای فراهم کردن یک محیط امن برای کاربران، این صرافی احراز هویت دومرحله‌ای را در اختیار آنان قرار داده است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی کراکن به این صورت است که قبل از خرید و فروش این ارز لازم است بعد از ایجاد حساب در آن، وجوهی را به حساب Kraken خود واریز کنید. سپس جفت ارزی که قصد معامله آن را دارید، انتخاب کنید (به عنوان مثال، خرید ایپ کوین با دلار آمریکا و فروش اتر با یورو). بعد از انتخاب، لازم است فرم سفارش را پر کنید و سفارش خود را ارسال کنید.

صرافی کراکن

صرافی بایننس

بایننس یک صرافی بسیار معروف است که در سال ۲۰۱۷ در چین و توسط yi he تاسیس شد. اما بعد از آن که دولت چین تجارت ارز دیجیتال را در این کشور ممنوع کرد، این شرکت به ژاپن نقل مکان کرد. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی بایننس به شرح زیر است:

ابتدا باید در این صرافی حساب کاربری بسازید. برای این کار به صفحه اصلی بایننس بروید و روی گزینه Register کلیک کنید. بعد از آن که وارد صفحه ثبت نام شدید، ایمیل خود را وارد کنید. پس از تایید ایمیل و ثبت نام، با پیامی مواجه می‌شوید که از شما می‌پرسد که مایل به احراز هویت دو مرحله‌ای هستید یا خیر؟ این کار به شما کمک می‌کند حساب خود را ایمن نگه دارید.

حال به سراغ نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین می‌رویم. ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. روی Exchange در تسک بار کلیک کنید و Basic را انتخاب کنید. سپس نوبت به انتخاب جفت معاملاتی می‌رسد، باید تعیین کنید که ایپ کوین را با چه رمزارزی معامله خواهید کرد. سپس نوع معامله و مقدار ارزی که قصد معامله‌کردن آن را دارید انتخاب کنید.

صرافی بایننس

صرافی آپ هولد

Uphold یک صرافی معتبر در ایالات متحده و بریتانیا است که می‌تواند تمام آنچه که شما از یک صرافی می‌خواهید را برایتان فراهم کند. در این صرافی تعداد زیادی ارز دیجیتال از جمله ایپ کوین معامله می‌شود. این صرافی دارای اپلیکیشن‌هایی است که هم روی دسکتاپ و هم دستگاه‌های موبایل قابل اجرا هستند و همین امر سبب سهولت انجام معاملات می‌شود.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی آپ هولد دارای مزایایی است که آن را نسبت به بقیه متمایز می‌کند. این مزایا عبارتند از:

  • می‌توانید وجوه معامله شده را مستقیما به حساب بانکی خود یا کیف پول‌های دیجیتالی خود واریز کنید.
  • تنوع معاملات در این صرافی بسیار زیاد است و شما می‌توانید ایپ کوین را با هر رمز ارزی معامله کنید.
  • استفاده از آن آسان است و طراحی بسیار زیبایی دارد.
  • می‌توانید با استفاده از یکی از ویژگی‌های این صرافی به نام AutoPilot، تراکنش‌های همیشگی و منظم خود را برنامه‌ریزی کنید.

برای معامله ارزهای خود در صرافی Uphold کافی است اپلیکیشن آن را روی دسکتاپ یا موبایل خود نصب کنید. این اپلیکیشن می‌تواند روی انواع سیستم‌های عامل Android و  Ios اجرا شود. سپس وارد آن شوید و ثبت‌نام کنید و در آن یک حساب کاربری بسازید. هویت خود را تعیین و تایید کنید و سپس حساب بانکی خود را لینک کنید. پس از آن می‌توانید به راحتی ایپ کوین‌های خود را معامله کنید.

صرافی آپ هولد

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی والکس

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین را در بهترین صرافی‌های خارجی به طور کامل توضیح دادیم. حال نوبت به راهنمای معامله رمزارز ایپ کوین در صرافی‌های ایرانی می‌رسد. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی که علیه ایران انجام‌ گرفته است، ممکن است خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی‌های خارجی کمی سخت و حتی غیر ممکن باشد. از این رو در ادامه یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی به نام والکس (wallex) را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال ایپ کوین را در آن معامله کنید و دست به خرید ایپ کوین بزنید.

والکس یک صرافی ایرانی است که از سال ۱۳۹۷ کار خود را شروع کرده است. امروزه این صرافی بیش از ۶۰۰ هزار معامله‌گر دارد و یکی از امن‌ترین و معتبرترین صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال است.

صرافی والکس

برای شروع معامله در این صرافی، همانند هر صرافی دیگری لازم است در آن ثبت نام کنید و فیلدهای شماره موبایل، رمز عبور و… را پر کنید. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین در صرافی والکس به این صورت است:

ابتدا وارد صرافی شده و بر روی گزینه معامله‌ها که در کادر بالا وجود دارد، کلیک کنید.

برای مثال بعد از کلیک کردن روی آن، از بین گزینه‌هایی که نمایان می‌‌شود، خرید و فروش آنی را انتخاب نمایید. این بازار مخصوص معاملات سریع با قیمت آنی بازار است.

در سمت راست صفحه، در صورتی که قصد خرید ایپ کوین را دارید روی تب خرید و اگر قصد فروش آن را دارید روی تب فروش کلیک کنید.

سپس در کادر جستجوی کوین، که زیر تب‌های خرید و فروش قرار دارد، ایپ کوین را انتخاب کنید.

سمت چپ صفحه، در کادر پرداخت می‌کنم مقدار ارزی که قصد دارید پرداخت کنید را وارد کنید. این مقدار پول می‌تواند به تومان و هر واحد پول دیگری باشد.

در کادر دریافت می‌کنم، مقدار ایپ کوین به ازای مبلغ پرداخت شده شما، ثبت خواهد شد.

معامله ایپ کوین در صرافی والکس

در نهایت، معامله را تایید کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم با ارائه راهنمای معامله رمزارز ایپ کوین به شما در مسیر ورود به این بازار کمک کنیم. به‌نظرتان بهترین پلتفرم برای خرید و فروش APE کدام است؟ شما تجربه استفاده از کدام صرافی‌ها را دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coinpedia
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا