ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت (BAT)

ارز دیجیتال بت (BAT)، یکی از آخرین دستاوردهای دنیای بلاک چین است که به‌منظور افزایش امنیت و نیز نوآوری در تبلیغات دیجیتال ایجاد شده است. از آنجا که بسیاری از تحلیل‌گران، آینده روبه‌رشدی برای بت (BAT) پیش‌بینی می‌کنند؛ ممکن است سرمایه‌گذاری روی آن وسوسه‌برانگیز باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور جامع به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت (BAT) بپردازیم. البته قبل از پرداختن به ترید این رمزارز، بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که بت چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

درباره ارز دیجیتال بت (BAT)

ارز دیجیتال بت (BAT)، هم‌زمان با بهبود پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین ایجاد شده و اهداف جالب‌توجهی را دنبال می‌کند. پروژه Basic Attention Token یا BAT، یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت می‌کند. این توکن قابل استخراج نیست؛ این یعنی برای ایجاد و دریافت آن باید از خدمات درون برنامه‌ای بت استفاده کرد. کاربران می‌توانند با مشاهده برنامه‌های تبلیغاتی در مرورگر Brave، توکن بت ایجاد و دریافت کنند. جالب است بدانید که این فرایند چندان جدید نیست و شرکت‌هایی همچون گوگل و متا، از مدت‌ها قبل موفق شده‌اند تا از طریق تبلیغات دیجیتال درآمدهای هنگفتی کسب کنند. 

توکن بت چه مزیت‌های منحصربه‌فردی دارد؟

مزیت منحصربه‌فرد ارز دیجیتال بت، پیوند آن با تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات امروزه رکن اصلی کسب‌وکارهای بزرگ است و به همین دلیل، تمرکز ارز دیجیتال بت روی این حوزه، جذابیت زیادی برای کاربران ایجاد خواهد کرد. 

چه صرافی‌هایی از ارز دیجیتال بت پشتیبانی می‌کنند؟

خرید و فروش رمزارز بت

یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت، آشنایی با صرافی‌هایی است که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند. بهتر است بدانید که توکن بت در بین صرافی‌های جهانی بسیار محبوب است و به همین دلیل، آینده ارز دیجیتال بت را می‌توان امیدوار کننده دانست. شما می‌توانید پس از انتخاب یک صرافی معتبر خارجی یا داخلی، به یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت بپردازید. برخی از این صرافی‌ها متمرکز و برخی دیگر، غیرمتمرکز هستند. از جمله صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از ارز دیجیتال بت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بایننس (Binance)
  • کوکوین (KuCoin)
  •  OKX
  • Huobi Global
  • کراکن (Kraken)
  • کوینکس (CoinEx)

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت

برای پرداختن به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت، ابتدا باید به بررسی صرافی‌های معتبر در این زمینه بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید صرافی‌ها به دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز دسته‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید از بین کیف پول‌های ارز دیجیتال بت (BAT)، یکی را به دلخواه انتخاب کرده و دارایی خود را در آن ذخیره کنید، سپس با اتصال واشلت دیجیتال خود به صرافی موردنظر، به ترید ارز دیجیتال بت بپردازید. توجه داشته باشید که برای خرید ارز دیجیتال بت، باید مقداری دارایی فیات یا یک نوع رمزارز را در حساب کیف پول خود ذخیره کرده باشید.

به‌طورکلی سه مرحله اساسی را باید برای خرید بت را باید بگذرانید:

  1. در یک صرافی ثبت‌نام کنید. برای این کار می‌توانید از صرافی استفاده کنید که کارمزد کمتری دریافت کرده و یا ثبت‎‌نام راحت‌تری داشته باشد.
  2. یک کیف پول مناسب انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین والت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا مرورگر، یکی را در نظر بگیرید.
  3. پس از واریز دارایی به‌حساب خود در صرافی (از طریق کیف پول)، به خرید و فروش ارز دیجیتال بت بپردازید.

صرافی متمرکز

صرافی‌های متمرکز، در نقش واسط عمل کرده و به انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما کمک می‌کنند. این مهم‌ترین تفاوت صرافی‌های متمرکز با غیرمتمرکز است. در این صرافی‌ها، دارایی شما در حساب صرافی است و به همین دلیل احتمال هک وجود دارد. بااین‌حال، ورود به این صرافی‌ها کار سختی نیست و با ثبت اطلاعات شخصی و احراز هویت میسر می‌شود. سرعت انجام تراکنش‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز کمتر از نوع متمرکز است. با تمام این شرایط، تمایل مردم به صرافی‌های متمرکز بیشتر است و به همین دلیل، نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز کم بوده و باعث محدودیت ترید شده است. 

صرافی غیرمتمرکز

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت در صرافی غیرمتمرکز به دلیل اینکه دارایی‌ها در یک نقطه متمرکز نبوده و در حساب صرافی نیست؛ ایمن‌تر است. اما همین ویژگی سرعت تراکنش‌ها را در این صرافی‌ها بیشتر کرده است. فرایند ثبت‌نام در صرافی‌های غیرمتمرکز راحت است و نیاز به احراز هویت نیست. از طرفی، کارمزد انجام تراکنش‌ها در این نوع صرافی وابسته به میزان حجم معامله نیست (برخلاف نوع متمرکز) و مقدار مشخصی دارد.

خرید و فروش بت (BAT) در صرافی خارجی کراکن

بت در صرافی کراکن

اگر تمایل دارید که در یک صرافی خارجی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بت کنید، پلتفرم خود را با دقت و بررسی کامل انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم درباره یکی از معروف‌ترین صرافی‌های متمرکز خارجی یعنی صرافی کراکن (Kraken) صحبت کنیم. این صرافی رابط کاربردی بسیار ساده‌ای داشته و کارمزد پایینی برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کند. فهرست متنوعی از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم، سولانا، بت و… توسط این صرافی پشتیبانی می‌شوند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال بت در صرافی کراکن، کافی است مراحل ثبت‌نام را طی کرده و سپس از قسمت BUY CRYPTO یا خرید ارز دیجیتال، اقدام به خرید و فروش کنید. شما می‌توانید با ثبت سفارش آنی در کراکن، ارزهای متنوعی را معامله کنید. البته پیش از انجام خرید و فروش، جفت‌ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این کار، برای خرید ارز دیجیتال بت، باید مقدار معادل، ارز فیات یا رمز ارز ثانویه پرداخت شود.

خرید و فروش ارز دیجیتال بت (BAT) در صرافی ایرانی والکس

اکنون به بخش راهنمای معامله رمز ارز BAT در یک صرافی ایرانی رسیده‌ایم. قطعاً برای کاربران ایرانی، استفاده از یک صرافی با پشتیبانی از زبان فارسی و حمایت از کاربران ایرانی، لذت‌بخش و ایمن خواهد بود. صرافی متمرکز والکس، یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی است که در فهرست ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌کننده خود، تعداد زیادی رمزارز را جای‌داده است. برای ثبت‌نام در این صرافی نیاز به احراز هویت است و باید اطلاعات شخصی خود را برای امنیت بیشتر وارد کنید. صرافی والکس دارای پشتیبانی دائمی بوده و برای ورود به آن، می‌توانید از ایمیل و شماره تلفن استفاده کنید. در ادامه به‌صورت گام‌به‌گام، به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال بت در صرافی والکس خواهیم پرداخت.

۱. ثبت‌نام در صرافی والکس

ورود به حساب کاربری

برای ثبت‌نام در صرافی والکس، باید شماره‌تلفن همراه و مشخصات خود را در اختیار والکس قرار دهید. والکس، تمام فرایندهای حفاظت و ایمنی را نسبت به اطلاعات شخصی شما انجام می‌دهد. توجه داشته باشید که ثبت‌نام  باید با شماره‌تلفن و کد ملی متعلق به خودتان انجام شود. برای ورود به مراحل ثبت‌نام، روی گزینه ثبت‌نام در صفحه اصلی کلیک کنید.

۲. احراز هویت

صرافی والکس به دلیل متمرکز بودن نیاز به احراز هویت شما دارد. برای این کار لازم است تا تصویر کارت ملی از شما در سایت والکس آپلود شود. پس از طی فرایند احراز هویت و تأیید آن توسط صرافی، شما می‌توانید وارد پروفایل کاربری خود شده و با شارژ حساب کاربری به ترید بپردازید.

۳. خرید و فروش رمزارز

برای خرید و فروش ارز دیجیتال BAT، می‌توانید از روش خرید و فروش آنی یا گزینه معامله که امکان ثبت سفارش روی قیمت موردنظرتان را می‌دهد اقدام کنید.

خرید و فروش بت در والکس

پس از آنباکسی برای واریز ارز فیات به‌حساب دارایی و نیز تبادل آن با رمزارز بت مشخص شده است. از بین رمزارزهای موجود ارز دیجیتال BAT را انتخاب کرده و با واریز پول به‌حساب خود، مقدار مورد نیاز BAT را خرید کنید.

تبادل ارز دیجیتال بت و ارز فیات

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه خرید و فروش رمز ارز بت را در پلتفرم‌های مختلف آموزش دهیم. شما معاملات خود را در چه بستری انجام می‌دهید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
kraken.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی