کیف پولمقالات ارز دیجیتال

معرفی بیش از ۵ کیف پول برتر بایننس کوین (آپدیت ۲۰۲۲)

اگر شما هم جزو آن دسته از سرمایه‌گذاران حوزه‌ی ارز دیجیتال هستید که همیشه دوست دارند اطلاعات به‌روز داشته باشند، باید اطلاعات کافی درباره‌ی کیف پول‌های مناسب برای ارزهای مختلف داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را  با ۸ مورد از بهترین‌ کیف پول‌ های بایننس کوین در سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم، اما قبل از آن لازم است اطلاعات مختصری درباره‌ی این ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن کسب کنید. پس در ابتدا بررسی می‌کنیم که بایننس کوین چیست و چگونه کار می‌کند، سپس به بررسی ویژگی‌ها و نحوه‌ی دریافت کیف پول بایننس کوین پرداخته و بهترین‌های آن را معرفی می‌کنیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال است که توسط صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. این یک توکن ابزاری است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد در پلتفرم binance.com تخفیف دریافت کرده و از این تخفیف برای پرداخت هزینه تراکنش در بلاکچین‌های بایننس استفاده کنند. در ابتدا مجموعا ۲۰۰ میلیون توکن BNB ایجاد شد که ۱۰۰ میلیون آن در طول تامین مالی جمعی به‌فروش رسید. بایننس درصدی از عرضه BNB را هر سه ماه یکبار می‌سوزاند به این معنی که BNB یک دارایی مفید در راستای کاهش تورم به حساب می‌آید. این روند تا سوختن ۵۰٪ عرضه‌ی اولیه یعنی تا زمانی که فقط ۱۰۰ میلیون توکن باقی‌مانده باشد ادامه می‌یابد.

نگاهی به ویژگی‌های BNB و زنجیره‌ی هوشمند بایننس

بایننس کوین ویژگی‌های مختلفی دارد که آن را به ارزی محبوب تبدیل کرده است. اگر بخواهیم یک نگاه‌ کلی به مزایای بایننس کوین داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم این ارز دیجیتال به دو دلیل محبوبیت بالای کسب کرده است که عبارتند از:

  • کارمزد پایین تراکنش
  • عملکرد سریع‌تر

به‌طورکلی هزینه‌‌ی تراکنش (Gas fee) در زنجیره‌ی هوشمند بایننس حدود ۲۰ برابر ارزان‌تر از اتریوم است. BNB به‌طور چشمگیری هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهد که امکان مشارکت طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران مختلف را فراهم می‌کند. از طرفی، چون زنجیره‌ی هوشمند بایننس از مکانیزم اجماع استفاده می‌کند، به استخراج متکی نیست و تراکنش‌ها سریع‌تر از سایر زنجیره‌ها خواهند بود.

BNB چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره شد، در صورتی‌که هزینه‌های معاملاتی خود را در Binance با BNB پرداخت کنید، تخفیف تراکنش شامل حالتان می‌شود. همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان وثیقه برای وام‌ها یا سهام برای کسب پاداش استفاده کنید. از طرفی می‌توانید به عنوان دارنده‌ی بایننس کوین، فرصت‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری در رویدادهای بایننس لانچ‌پد (Binance Launchpad Events) دسترسی انحصاری به‌دست آورید. برای اینکه در معاملات بایننس کوین خود بیشترین میزان تخفیف و سود را به‌دست بیاورید، بهتر است راهنمای خرید BNB را به‌دقت مطالعه کنید.

معرفی بهترین کیف پول های بایننس کوین

در ادامه لیستی انحصاری از کیف پول بایننس کوین را گردآوری شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و حداکثر بهره‌وری در خرید و فروش بایننس کوین را به ثبت برسانید. این لیست، شامل به‌روزترین انتخاب‌ها است که در میانه سال ۲۰۲۲ آپدیت شده است. لازم است بدانید که این لیست شامل دو گروه از بهترین کیف پول‌‌ های بایننس کوین، یعنی هم کیف پول‌های نرم‌افزاری و هم کیف پول‌های سخت‌افزاری است.

بهترین کیف پول های نرم افزاری بایننس کوین

کیف پول نرم‌افزاری نوعی کیف پول رمزنگاری شده است که به صورت محلی در دسکتاپ یا هارد دیسک رایانه شما ذخیره می‌شود. کیف پول نرم افزاری در واقع یک اپلیکیشن است که می‌توان آن را از اینترنت دانلود کرد تا رمزارزهای شما را ذخیره کند. این کیف پول‌ها معمولاً بسیار ارزان‌تر از کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند و در برخی موارد می‌توانند رایگان باشند. اگرچه این نوع کیف پول‌ها انتخاب‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند، اما همواره در معرض هکرهای آنلاین نیز قرار دارند چرا که همواره به اینترنت متصل‌اند. برای همین ممکن است بسیاری کیف پول‌های سخت‌افزاری را ترجیح دهند. در ادامه ۴ مورد از بهترین کیف پول های نرم ‌افزاری بایننس کوین لیست شده‌اند.

1- کیف پول تراست والت (Trust Wallet) 

اگر به‌دنبال ساده‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول بایننس کوین و مدیریت ارزهای دیجیتال بر روی تلفن همراه خود هستید، تراست والت (Trust Wallet) قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. شما می‌توانید اکثر ارزهای بازار که با پروژه‌ها و بلاک چین‌ها سازگار هستند، به طور نامحدود ذخیره کنید. Trust Wallet یک اپلیکیشن کیف پول موبایلی با کاربری آسان برای ذخیره و مدیریت تمام توکن‌های شبکه اتریوم است. می‌توانید این کیف پول را به صورت رایگان از مارکت‌های اپلیکیشنی مثل پلی استور یا اپ استور دانلود و نصب کنید. همچنین نصب این اپلیکیشن از وب‌سایت رسمی این کیف پول بایننس کوین امکان پذیر است.

کیف پول تراست والت بایننس کوین

از نظر امینت، Trust Wallet دسترسی به داده‌های خصوصی ندارد و کلیدهای شخصی را روی سرورهای خود نگه نمی‌دارد بنابراین، کلیدها هرگز گوشی هوشمند شما را ترک نمی‌کنند. این کیف پول بایننس کوین از بیش از ۴۰  رمزارز به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند. از آنجایی‌که کیف پول تراست توسط Binance کنترل می‌شود، آن را به یکی از امن‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای داشتن کیف پول بایننس تبدیل کرده ‌است.

برای استفاده از این کیف پول bnb،  نیازی به فرآیند KYC یا ثبت نام نیست. همچنین می‌توانید به همه‌ی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم دسترسی داشته باشید. کسانی که به حفاظت بیشتری نیاز دارند می‌توانند ارتقاهای امنیتی خاصی را فعال کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم‌های احراز هویت نشانگر بیومتریک با استفاده از پین و اسکن اثر انگشت اشاره کرد.

2- کیف پول کوینومی (Coinomi) 

کوینومی یک کیف پول بایننس کوین تحت موبایل است که می‌تواند ۵۰۰ ارز رمزنگاری مختلف شامل Zcash و بیت کوین را ذخیره کند. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ توسط یک تیم متخصص در ارزهای دیجیتال و کسب‌ و کارها، راه‌اندازی شد. در ابتدای عرضه‌ی کیف پول Coinomi، صرفا اپلیکیشن تلفن همراه iOS و اندروید در دسترس بود، اما در پایان سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی دسک‌تاپ نیز عرضه شد.

کیف پول کوینومی بایننس کوین

Coinomi یک صرافی یکپارچه دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بایننس کوین را با سایر دارایی‌های دیجیتال معامله کنید. برای دسترسی به این کیف پول، هیچ روش KYC یا IP مورد نیاز نیست چرا که این پلتفرم قابلیت مخفی کردن IP شما را دارد. در کیف پول بایننس کوین Coinomi، تمام کلیدهای خصوصی به صورت محلی در تلفن هوشمند شما ذخیره می‌شوند، به این معنی که کنترل کاملی بر دارایی‌های خود خواهید داشت.

3- کیف پول اکسودوس (Exodus)

Exodus یک کیف پول چند ارزی است که از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول بایننس کوین در ابتدای عرضه فقط بر روی رایانه شخصی در دسترس بود، اما اکنون می‌توانید در گوشی‌های iOS و اندروید خود نیز به این کیف پول دسترسی داشته باشید.

Exodus به‌طوری طراحی شده که حتی برای کسانی که هرگز با ارزهای دیجیتال کار نکرده‌اند بسیار قابل درک است که این مزیت به رابط کاربری ساده‌ی بر‌می‌گردد. با این حال، به یاد داشته باشید که Exodus یک کیف پول سبک است که کل بلاک چین‌ها را دانلود نمی‌کند و از یک سری سرور مشخص برای ردیابی موجودی کیف پول استفاده می‌کند. این یعنی بهتر است حجم بالای رمزارزها را در این کیف پول نگهداری نکنید.

کیف پول اکسودوس بایننس کوین

برای کاربران حرفه‌ای‌تر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، این کیف پول بایننس کوین توصیه نمی‌شود زیرا قابلیت‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌ کردن این کیف پول با هزینه‌ی بیت کوین محاسبه می‌شود و مقرون‌به‌صرفه نیست. یک نکته‌ی جالب درباره‌ی این کیف پول بایننس کوین این است که اکسودوس یک بار به دلیل ارجحیت تجربه کاربری نسبت به امنیت، جریمه شده‌ است. این در حالی است که نرم‌افزار آن تقریبا هر دو هفته یکبار نسخه‌ی بروزرسانی‌شده‌ی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

4- کیف پول گواردا (Guarda) 

کیف پول گواردا با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها انتخابی بسیار عالی برای سرمایه‌گذاران بایننس کوین است.

این کیف پول بایننس کوین نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌های BNB  خود را به سادگی مدیریت کنید، بلکه به شما اجازه می‌دهد کوین را دریافت، ارسال و معامله کنید. تیم گواردا همچنین به‌صورت ۲۴ ساعته سیستم پشتیبانی مشتریان دارد. به گفته‌ Trust Pilot، حدود ۸۵٪ از کاربران Guarda اظهار داشتند که تجربه‌ای فوق‌العاده از این سرویس داشته‌اند، در حالی که ۹٪ از کاربران بیان کرده‌اند که تجربه ضعیفی داشته‌اند.

کیف پول گاردا بایننس کوین

BNB و تمام کوین‌های زنجیره هوشمند بایننس BEP20، از طریق این کیف پول بایننس کوین می‌توانند به سرعت ارسال، دریافت و ذخیره شوند. اکنون می‌توانید با استفاده از کیف پول Guarda Web سکه‌ها را بخرید، قرض بدهید و معامله کنید. BSC همچنین به زودی برنامه‌های دسکتاپ و موبایل را ارائه خواهد کرد، این یعنی هنوز نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ این کیف پول نرم‌افزاری عرضه نشده است.

بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری بایننس کوین

کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی ملموس است که برای ذخیره رمزارزهای شخصی استفاده می‌شود و ظاهری شبیه به یک درایو USB دارد. کلید خصوصی در قالب یک رشته‌ از اعداد یا حروف در فایلی در کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره می‌شوند. این رشته در اصل رمز عبور سرمایه‌گذار است. کیف پول سخت‌افزاری ایمن‌ترین نوع کیف پول به حساب می‌آید زیرا روی یک دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست نگهداری می‌شود و در مقابل هکرهای اینترنتی کاملاً مقاوم است. با این حال،  اگر دارایی‌های این نوع کیف پول اشتباها توسط مالک جابه‌جا شود، ممکن است تمام دارایی‌ها از دست بروند.

1- کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) 

اگر به دنبال یک کیف پول سخت‌افزاری هستید که برای محافظت کامل از ارزهای دیجیتال طراحی شده باشد، کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) یکی از بهترین کیف پول‌ های بایننس کوین به حساب می‌آید. این کیف پول در قالب یک درایو USB به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌شود و دارای دو دکمه کناری و همچنین یک صفحه OLED برای تأیید تراکنش‌ها است. مکانیزم رمزنگاری نیز برای اطمینان از اصالت دستگاه در هنگام روشن شدن آن اضافه شده است که امنیت تراکنش‌ها و ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رساند.

زمانی‌که برای اولین بار لجر را راه‌اندازی می‌کنید، یک شماره پین برای محافظت از کیف پول شما تعیین می‌شود. پس از آن، یک رمز عبور بازیابی ۲۴ کلمه‌ای ایجاد می‌کنید که در صورت گم شدن کیف پول می‌توانید از آن برای بازیابی دارایی‌های خود استفاده کنید. Ledger یکی از امن‌ترین کیف ‌پول‌ های بایننس کوین در صنعت ارزهای دیجیتال است چرا که علاوه‌بر فرایند‌های رمزنگاری پیاده‌سازی شده، همه‌ی ارزهای شما به صورت آفلاین نگهداری می‌شوند. این سرویس از طیف گسترده‌ای از ارزها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.

کیف پول لجر نانو اس بایننس کوین

کیف پول بایننس کوین لجر به شما این‌ امکان را می‌دهد تا بدون دردسر بیش از ۱۰۰۰ رمزارز را در آن ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با گوشی‌های هوشمند اندرویدی از طریق OTG این کیف پول را متصل کنید و از آن روی تلفن همراه خود استفاده کنید، اما برای دستگاه‌های iOS این قابلیت وجود ندارد. به‌طور کلی اگر بودجه‌ی محدودی دارید،Ledger Nano S یک انتخاب مناسب است تا مطمئن شوید که دارایی‌های دیجیتالتان با امنیت بالا نگهداری می‌شوند.

2- کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) 

Nano X که جدیدترین نسخه از سری معروف کیف ‌پول‌های HD کوچک جیبی Ledger است، یک کیف پول سخت‌افزاری است و از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. پس از آن که در سال ۲۰۱۶، Ledger Nano S  منتشر شد، شرکت سازنده‌ی آن که راه‌حل‌هایی برای ایمنی دارایی‌های دیجیتال ایجاد می کند، این کیف پول بایننس کوین را نیز ارائه کرد.

کیف پول نانو ایکس مجهز به بلوتوث است که می‌تواند به کامپیوتر‌های شخصی یا گوشی همراه شما متصل شود. گفته‌ می‌شود که این کیف پول یکی بهترین کیف پول های بایننس کوین برای نگهداری دارایی‌های شما است. لجر نانو ایکس با پشتیبانی باتری حدودا ۵ ساعته می‌تواند یک ابزار مناسب برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال باشد.

کیف پول لجر نانو ایکس بایننس کوین

این ولت یک کیف پول HD است که با استفاده از رابط نرم افزار Ledger Live از بیش از هزار رمزارز پشتیبانی می‌کند. با این حال، برنامه Ledger Live به طور مستقیم از ارز BNB پشتیبانی نمی‌کند، بلکه باید از کیف پول آنلاین زنجیره بایننس برای ذخیره BNB در دستگاه لجر استفاده کنید.

3- کیف پول ترزور (Trezor) 

Trezor اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین بود که ساخته شد و به دلیل اقدامات ایمنی بالا برای جلوگیری از سرقت مجازی و فیزیکی اقدام به پشتیبانی از سایر رمزارزها از جمله بایننس کوین کرد. این کیف پول BNB یک دستگاه دکمه دار کوچک با صفحه نمایش OLED است که از طریق اتصال USB به کامپیوتر شخصیتان متصل می‌شود.

کیف پول ترزور بایننس کوین

برای دسترسی به دارایی‌های خود می‌توانید از طریق Google Chrome  و Trezor Bridge اقدام کرده و آن‌ها را مدیریت کنید. ذخیره‌سازی، پذیرش و انتقال بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و آلت کوین‌های مختلف مهم‌ترین قابلیت این کیف پول بایننس کوین به حساب می‌آید. ترزور دارای یک صفحه نمایش ۶۴ میلی‌متر در ۳۹ میلی‌متر و وزن ۹۶ گرمی است.

4- کیف پول الیپال تایتان (Ellipal Titan) 

Ellipal Titan یک دستگاه کوچک، با صفحه نمایش لمسی رنگی است که به شما این امکان را می‌دهد بی‌دردسر تراکنش‌های BSC را تکمیل کنید. الیپال تیتان از دستگاه‌های Android و iOS پشتیبانی و فقط از QR کد استفاده می‌کند که کیف پول سخت‌افزاری شما را به صورت فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکتریکی از هر شبکه دیگری مانند Wifi، بلوتوث و… جدا کرده و امنیت آن را دوچندان می‌کند.

کیف پول الیپال تیتان بایننس کوین

به‌طورکلی نفوذ به این کیف پول بایننس کوین غیرممکن خواهد بود چرا که حتی اگر شخصی بتواند به زور وارد شود، تمام کلیدهای خصوصی ذخیره شده را حذف می‌کند. این باعث می‌شود گجت کاملاً انعطاف‌پذیر باشد و این در مقایسه با دستگاه‌های دیگر، یک ویژگی منحصر‌به‌فرد به حساب می‌آید.

بهترین کیف پول BNB کدام است؟

به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین کیف پول بایننس کوین به هدف سرمایه‌گذار بستگی دارد. زمانی‌که از ذخیره‌سازی امن صحبت می‌کنیم، کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هر دو قابل قبول هستند، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری انتخاب ایمن‌تری خواهند بود؛ زیرا این کیف پول‌ها در خطر هک شدن نیستند.

اگر به دنبال بهترین کیف پول بایننس کوین هستید، چندین عملکرد مانند امنیت، کنترل کلید خصوصی، توسعه مستمر، پشتیبانی مشتری و قابلیت استفاده باید در نظر گرفته شود. بسته به نیاز و استفاده شما، چندین گزینه ذخیره‌سازی وجود دارد که می‌تواند نیازهای شما را برای کیف پول بایننس کوین شما برآورده کند. بنابراین، ابتدا بررسی کنید که هدف شما از انتخاب یک کیف پول بایننس کوین چیست و سپس با توجه به بودجه‌ی مورد نظر و انتظاراتی که از کیف پول خود دارید، از میان انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که ذکر شد، یکی را انتخاب کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا