کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های شیبا کدام اند؟ انتخاب های امن

یکی از معروف‌ترین کوین‌های دنیای ارز دیجیتال، کوین شیبا است. این میم کوین (Meme Coin) که به‌عنوان رقیبی جدی برای دوج‌کوین وارد بازار شد، محبوبیت بالایی نزد سرمایه‌گذاران کریپتو پیدا کرده است. حال بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا بهترین کیف پول ممکن برای ذخیره شیبا پیدا کنند. اگر می‌خواهید بدانید ارز شیبا چیست و با انواع کیف پول شیبا اینو و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

معرفی شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو یکی از میم کوین‌های معروف بازار ارزهای دیجیتال است که در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. این کوین بر بستر اتریوم ساخته شده است و همواره قیمتی کمتر از یک سنت داشته است. اگر به‌خاطر داشته باشید موج محبوبیت میم کوین‌ها با دوج‌کوین (Dodge Coin) شروع شد. شیبا اینو نیز بعدازاین اتفاق، در موج بعدی جهش قیمتی میم کوین‌ها به محبوبیت زیادی رسید و ارزش بازار آن به چیزی در حدود ۱۴ میلیارد دلار نیز رسید. این میم کوین به علت مواردی مانند راه‌های به‌دست‌آوردن شیبا رایگان و استفاده از آن در بسیاری از بازی‌های ارز دیجیتال، محبوبیت و کاربرد بیشتری پیدا کرد. امروزه این میم کوین از افت نسبی برخوردار شده است، اما همچنان تعدادی از افراد و نهنگ‌های بازار، این کوین را هولد (Hold) می‌کنند.

یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران روی شیبا اینو و سایر ارزهای دیجیتال، نحوه نگهداری از آن‌ها است. کیف‌ پول‌های معروف زیادی از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند، اما در ادامه به بررسی مناسب‌ترین کیف پول شیبا می‌پردازیم.

 کیف پول شیبا، میم کوین محبوب

امن‌ترین راه برای نگهداری شیبا اینو کدام است؟

قبل از معرفی بهترین کیف پول شیبا، باید به بررسی چرایی سرقت از کیف‌ پول‌های دیجیتال بپردازیم. شبکه بلاک‌چین شبکه‌ای بسیار امن و محافظت شده است که هکرها از طریق آن نمی‌توانند به سرمایه صاحبان ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند؛ بنابراین سرقت‌های اتفاق افتاده علیه افراد، در اثر اشتباهات فردی در نگهداری از کیف پول اتفاق می‌افتد. در ادامه به معرفی سه دلیل اصلی برای گم‌شدن یا سرقت از کیف پول‌های افراد می‌پردازیم.

  • یکی از دلایل عمده از دست‌دادن شیبا اینو، گم‌کردن کلید خصوصی (Private Key) ورود به کیف پول‌، یا دزدیده شدن شیبا به‌واسطه در اختیار دادن کلید کیف پول به سایر افراد است.
  • استفاده از کیف پول سرد یکی از بهترین روش‌های ذخیره ارزهای دیجیتال است؛ اما در صورت گم‌کردن کیف پول سرد ممکن است سرمایه خود را از دست دهید.
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری باید تحت حمایت افراد نگه‌دارنده ارز دیجیتال باشند، در غیر این صورت احتمال از بین رفتن سرمایه بالا می‌رود.

شما در صورت تامین امنیت کیف پول خود می‌توانید با خیال راحت به نگهداری ارز شیبا بپردازید، اما استفاده از کیف‌ پول‌های امن‌تر، باعث می‌شود تا ریسک ازدست‌رفتن سرمایه شما پایین‌تر بیاید. برای آشنایی با انواع کیف پول شیبا اینو، ادامه مقاله را از دست ندهید.

کیف پول سرد شیبا

همان‌طور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم، استفاده از کیف پول سرد یکی از امن‌ترین روش‌های ذخیره‌سازی ارز دیجیتال است. کیف پول سرد شیبا انواع مختلفی دارد که در این بخش به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول سرد ارز دیجیتال

لجر (Ledger)

لجر یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های فیزیکی موجود برای ارز دیجیتال است. این کیف پول ظاهری شبیه به فلش دارد. کیف پول لجر در سال ۲۰۱۴ برای اولین‌بار عرضه شد و شرکت تولید‌کننده آن با استفاده از سیستم‌عامل Bolos، تراشه‌ای امن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در آن قرار داد. این کیف پول یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های فیزیکی ارز دیجیتال است که از شیبا و ۱۵۰۰ کوین دیگر پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل لجر یکی از قوی‌ترین و امن‌ترین سیستم‌های ذخیره ارز دیجیتال است و به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کیف پول شیبا شمرده می‌شود.

بیت باکس (BitBox 02)

بیت باکس یکی دیگر از کیف پول‌های سردی است که از شیبا پشتیبانی می‌کند. این محصول به‌عنوان یک کیف پول فیزیکی آفلاین شناخته می‌شود که و با استفاده از آخرین ساختار Bech32، کارمزدها را برای کاربران به‌صرفه‌تر می‌کند. این کیف پول شیبا یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های فیزیکی برای مدیریت سرمایه‌گذاری است و قیمتی در حدود ۱۱۹ دلار دارد. این کیف پول از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این کیف پول روی سیستم خود نیز باید از برنامه BitBox Bridge استفاده کنید.

ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری است که با استفاده از آن می‌توانید دارایی خود را به‌صورت آفلاین و کاملا امن، روی کیف پول خود داشته باشید. این کیف پول سال ۲۰۱۴ توسط شرکت ساتوشی لبز در جمهوری چک ساخته شد و به علت ذخیره کلید خصوصی روی دستگاه و به‌صورت آفلاین، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. ترزور نیز به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای کیف پول شیبا شناخته می‌شود. این کیف پول فیزیکی از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. این ولت در دو مدل Model T و Trezor One ارائه می‌شود و هرکدام به ترتیب ۱۷۲ و ۵۶ دلار قیمت دارند. به‌روزرسانی این کیف پول نیز به‌صورت دستی صورت می‌گیرد و شما برای تامین امنیت این کیف پول هرازگاهی سیستم‌عامل آن را آپدیت کنید.

کیف پول سرد لجر

کیف پول گرم شیبا

تا اینجای مقاله به بررسی بعضی کیف‌ پول‌های سرد شیبا پرداختیم، اما کیف پول‌های گرم از کارایی بیشتری برخوردار هستند. اگر بخواهیم کیف‌ پول‌های گرم را دسته‌بندی کنیم، به شرح زیر می‌شوند.

  • کیف پول نرم‌افزاری برای موبایل
  • کیف پول دسکتاپ
  • کیف پول نسخه وب
  • کیف پول صرافی

هرکدام از موارد نام‌برده‌شده در فهرست بالا، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال باشند. به‌طورکلی استفاده از کیف پول گرم مرسوم‌تر از کیف پول سرد است؛ چراکه کیف پول گرم نیازی به تهیه و خرید ندارد. شما تنها با نصب نرم‌افزار یا رفتن به سایت مدنظر می‌توانید به ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال خود بپردازید. در این قسمت به معرفی کیف پول شیبا و بهترین انواع آن برای ذخیره‌سازی شیبا می‌پردازیم.

تراست ولت (Trust Wallet)

شاید بتوان تراست ولت را به‌عنوان معروف‌ترین کیف پول گرم در دنیای ارز دیجیتال معرفی کرد. تراست ولت در سال ۲۰۱۷ توسعه یافت و به‌واسطه رابط کاربری جذاب، امکانات و امنیت مناسب، از محبوبیت بسیار بالایی نزد کاربران دنیای ارز دیجیتال برخوردار است. این کیف پول از ارزهای دیجیتال و استانداردهای شبکه زیادی پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان یکی از بهترین کیف پول های شیبا نیز شناخته می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تراست ولت به‌عنوان کیف پول شیبا آن است که شما با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر شبکه اتریوم (Erc-20) می‌توانید آن را روی شبکه بایننس اسمارت چین (Bep-20) نیز معامله کنید. معامله روی شبکه اسمارت چین باعث می‌شود تا کارمزد بسیار کمتری پرداخت کنید. از کیف پول تراست ولت می‌توانید در نسخه دسکتاپ و موبایل استفاده کنید.

کیف پول شیبا تراست ولت

اتمیک ولت (Atomic)

اتمیک ولت نیز به‌عنوان یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های گرم در دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این کیف پول نیز از شیبا پشتیبانی می‌کند و به علت رابط کاربری خوب و قوی که دارد، از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار است. این نکته را در نظر داشته باشید که اتمیک ولت از شیبا روی بستر bep-20 پشتیبانی نمی‌کند و شیبای خود را تنها می‌توانید روی بستر اتریوم جابه‌جا کنید. با وجود این موضوع، این کیف پول شیبا همچنان از بهترین کیف پول‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

گواردا (Guarda)

گواردا یکی دیگر از بهترین کیف پو‌ل ‌های شیبا است و به دلیل اینکه روی تمام پلتفرم‌ها می‌توان از آن استفاده کرد، به محبوبیت بالایی رسیده است. این کیف پول حتی افزونه‌ای روی گوگل کروم ایجاد کرده است که این موضوع کار را برای بسیاری از کاربران راحت کرده است. گواردا از امنیت بسیار خوبی نیز برخوردار است و تابه‌حال امنیت شبکه آن به خطر نیفتاده است. گواردا از کوین‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و کیف پول شیبا در آن نیز، از شبکه اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. گواردا به‌عنوان یک کیف پول گرم محبوب شناخته می‌شود؛ بااین‌حال به نظر می‌رسد که این کیف پول نسبت به ویژگی‌هایی که دارد، به‌اندازه کافی محبوب نشده است.

کیف پول گواردا

ولت‌های شیبا، راه‌هایی برای تامین امنیت

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع کیف پول شیبا آشنا کنیم. همان‌طور که در متن خواندیم، کیف پول شیبا از انواع مختلفی برخوردار است و برای ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال، باید از امن‌ترین گزینه استفاده کرد. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که از شیبا پشتیبانی می‌کنند، اما برای افزایش امنیت سرمایه، باید از بهترین کیف پول‌های موجود در بازار استفاده کنید.  امیدواریم در این مقال توانسته باشیم تا شما در مسیر انتخاب بهترین کیف پول شیبا کمک کرده باشیم. درصورتی‌که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این باره دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

سوالات متداول

کدام کیف پول‌ها از شیبا پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول‌های زیادی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. تراست ولت، اتمیک ولت و گواردا از معروف‌ترین آن‌ها هستند.

چه کیف پول‌های سردی از شیبا پشتیبانی می‌کنند؟

انواع مختلفی از کیف‌ پول‌های سرد از این ارز پشتیبانی می‌کنند. برای مثال کیف پول‌های سرد لجر، بیت باکس و ترزور از کیف پول شیبا پشتیبانی می‌کنند.

شیبا اینو روی چه استانداردهایی معامله می‌شود؟

این ارز دیجیتال معمولا روی استانداردهای Erc-20 و Bep-20 معامله می‌شود. البته در مورد شبکه Bep-20 یا بایننس اسمارت چین باید گفت که بعضی کیف پول‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
laptopmag
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا