ترید

نحوه خرید و فروش فایل کوین؛ راهنمای جامع خرید فایل کوین

فایل کوین پروژه‌ای برای ایجاد یک فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که می‌توانید با در اختیار قرار دادن فضای مشخصی از حافظه خود در این سیستم، کوین “FIL” دریافت کنید. این پروژه رقیبی جدی برای سرویس‌های ابری متمرکز است و پیش بینی آینده ارز فایل کوین نشان می‌دهد آینده خوبی در انتظار این پروژه است.

امروزه با توجه به پیشرفت دنیای کریپتو و پروژه‌های ارز دیجیتال، بسیاری از افراد به دنبال خرید و فروش ارزهای مختلف مانند فایل کوین هستند. این بازار یک بازار جدید و تخصصی است و شما برای دانستن نحوه خرید فایل کوین نیاز به کسب اطلاعات خاصی در این باره دارید. در ادامه این بخش راهنمای خرید فایل کوین را برای شما تهیه کرده‌ایم و به بررسی چگونگی نحوه خرید فایل کوین برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

ابتدا باید کیف پول داشته باشید

برای خرید و فروش فایل کوین در ابتدا باید یک کیف پول سرد یا گرم داشته باشید. کیف پول (Wallet) سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری به وسایلی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید. به عبارتی اگر می‌خواهید دارایی دیجیتال داشته باشید، باید یک کیف پول اختصاصی برای خود داشته باشید.

دریافت فایل کوین

انواع کیف پول برای خرید فایل کوین

کیف پول‌های نرم‌افزاری همان‌طور که از اسم آن‌ها پیدا است، به گونه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را روی سیستم‌های نرم‌افزاری خود مانند تلفن همراه، کامپیوتر و لپ‌تاپ نصب کنید. این کیف پول‌ها محبوب‌ترین گزینه برای استفاده برای ارزهای دیجیتال هستند. نحوه خرید فایل کوین نیز در این کیف پول‌ها بسیار ساده است و اکثر کیف‌ پول‌های معتبر از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز به ابزاری گفته می‌شود که شما کیف پول ارزهای دیجیتال خود را به صورت فیزیکی در اختیار دارید. یعنی با استفاده از این کیف پول‌ها می‌توانید امنیت دارایی خود را بالاتر ببرید و همواره با خیالی راحت از دارایی خود محافظت کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خودتان نیز باید در نگهداری این کیف پول‌ها کوشا باشید؛ چرا که خودتان مسئول حفاظت از آن هستید. نحوه خرید فایل کوین در این کیف پول‌ها نیز ساده است و شما با خرید این ارز از صرافی می‌توانید به راحتی سرمایه خود را به کیف پول فیزیکی انتقال دهید.

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که می‌توانید از آن برای نگهداری دارایی دیجیتال خود استفاده کنید، کیف پول مربوط به صرافی‌ها است. نحوه خرید فایل کوین و انتقال آن به کیف پول صرافی شاید راحت‌ترین گزینه ممکن برای خرید و فروش فایل کوین باشد، اما باید از صرافی خود و نحوه عملکرد آن‌ها نیز اطمینان کامل داشته باشید. در ادامه به بررسی نحوه خرید فایل کوین در پلتفرم‌های مختلف می‌پردازیم.

انواع مختلف کیف پول

پلتفرم‌هایی که می‌توان از آن‌ها فایل کوین خرید

یکی از مسائلی که در خرید ارز دیجیتال فایل کوین باید به آن توجه داشته باشید، نحوه خرید فایل کوین است. شبکه بلاک چین و معاملات انجام شده روی آن، در یک بستر متن‌باز انجام می‌شوند؛ بنابراین از راه‌های مختلفی می‌توان به خرید و فروش این ارزهای دیجیتال پرداخت. در این قسمت شما را با انواع نحوه خرید فایل کوین آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از این آموزش خرید و فروش فایل کوین، بهترین و مطمئن‌ترین روش معاملاتی را برای خود انتخاب کنید.

خرید از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بین‌المللی

شاید بتوان گفت در تمام دنیا مرسوم‌ترین نحوه خرید فایل کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بین‌المللی است. قبل از اشاره به نحوه خرید در این صرافی‌ها نگاه مختصری به تفاوت آن دو صرافی داشته باشیم.

  • ·صرافی متمرکز: صرافی متمرکز محلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که توسط یک شخص یا شرکت به طور خاص کنترل می‌شود. بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، کوین بیس و کوکوین صرافی متمرکز هستند و امکانات زیادی به کاربران ارائه می‌دهند. با این حال باید از صحت و عملکرد درست صرافی متمرکز خود اطمینان کامل داشته باشید.
  • صرافی غیرمتمرکز: اما نوعی دیگر از صرافی‌های بین‌المللی نیز وجود دارند که به عنوان صرافی‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شوند. این صرافی‌ها توسط یک تیم ساخته می‌شوند و به صورت خودکار روی شبکه بلاکچین اجرا می‌شوند؛ به عبارتی می‌توان گفت که این صرافی‌ها تحت نظارت و کنترل اعضای آن هستند و هیچ شرکت یا فرد خاصی به کل صرافی اشراف ندارد. معروف‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز نیز مجموعه صرافی‌های سواپ هستند.

به طور کلی نحوه خرید فایل کوین از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز کار سختی نیست، اما کاربران ایرانی بعضا به دلیل محدودیت‌های اقتصادی که دارند نمی‌توانند به راحتی از این صرافی‌ها استفاده کنند.

صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز

نحوه خرید فایل کوین از صرافی‌های ایرانی

با توجه به مطلبی که در بخش قبل گفتیم، تحریم‌های اقتصادی اختلال زیادی برای کاربران ایرانی به وجود آورده است. به همین دلیل شما می‌توانید به جای استفاده از صرافی‌های بین‌المللی، از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید. نحوه خرید فایل کوین از صرافی‌های ایرانی کار سختی نیست و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سادگی دارایی دیجیتال مورد نظر خود را تامین کنید. با استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌توانید پرداخت ریالی داشته باشید. به طور کلی نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های ایرانی کار ساده‌ای است و شما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از این صرافی‌ها نیاز خود را برطرف کنید.

صرافی والکس به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود که نحوه خرید فایل کوین در آن نیز بسیار ساده است. شما با استفاده از این صرافی می‌توانید به سادگی خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را انجام دهید و با اطمینان تمام دارایی‌های خود را مدیریت کنید. مجموعه والکس از جمعی از متخصصان دانشگاه‌های تهران و شریف تشکیل شده است و با هدف ایجاد پلتفرمی امن و راحت برای کاربران ایرانی، این صرافی را به وجود آورده‌اند.

نحوه خرید فایل کوین از طریق شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که اشاره کردیم خرید و فروش فایل کوین و سایر ارزهای دیجیتال به صرافی‌های داخلی و خارجی محدود نمی‌شود. امروزه بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام اقدام به معامله ارزهای دیجیتال می‌کنند. نحوه خرید فایل کوین در شبکه‌های اجتماعی نیز کار سختی نیست اما به شما پیشنهاد می‌کنید از این روش استفاده نکنید. چراکه کلاهبرداران و سودجویان زیادی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که با استفاده از عدم آگاهی مردم نسبت به بعضی مسائل، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

یکی از راه‌های افزایش اطمینان برای نحوه خرید فایل کوین، احراز هویت فروشنده و خریدار است. اما همان‌طور که روشن است، این احراز هویت در شبکه‌های اجتماعی اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل اعتماد به افراد در بستری که هیچ چارچوب و قانون خاصی برای معامله ندارد، کار اشتباهی به حساب می‌آید، حتی اگر طرف مقابل شما با حسن نیت به معامله با شما بپردازد. نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های متمرکز خارجی و صرافی‌های ایرانی بدین‌گونه است که شما باید توسط صرافی احراز هویت شوید. در بخش بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

دریافت ارز دیجیتال از شبکه‌های اجتماعی

نحوه خرید فایل کوین در ایران

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد درباره نحوه خرید فایل کوین پیش می‌آید این است که خرید این ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت نه تنها ارز دیجیتال فایل کوین، بلکه تمام ارزهای دیجیتال دیگر در ایران هنوز قانون‌گذاری نشده‌اند. یعنی شما با خرید این ارزهای دیجیتال جرمی مرتکب نمی‌شوید. طبق قوانینی که در حال حاضر موجود است می‌توان گفت خرید ارز دیجیتال تنها زمانی غیر قانونی است که از آن برای مقاصد مجرمانه استفاده شود.

نحوه خرید فایل کوین نیز بسیار ساده است. اگر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، باید بگوییم که نحوه خرید فایل کوین کار زیادی ندارد و شما با پرداخت ریالی مقدار مدنظر فایل کوین خود را دریافت خواهید کرد. اما نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های بین‌المللی کمی متفاوت است؛ چرا که شما با پرداخت ریالی نمی‌توانید در آن‌ها فایل کوین تهیه کنید. بلکه باید از یک صرافی ایرانی یک استیبل کوین (Stable Coin) مانند تتر (Tether) تهیه کنید و با انتقال آن به کیف پول صرافی بین‌المللی خود، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. این نکته را نیز باید عرض کنیم نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های بین‌المللی و ایرانی زمانی قابل انجام است که در این صرافی‌ها احراز هویت شده باشید.

تحریم‌های اقتصادی علیه ایران

احراز هویت برای خرید و فروش فایل کوین

یکی از مراحل نحوه خرید فایل کوین از صرافی‌های متمرکز، احراز هویت در این صرافی‌ها است. تفاوتی ندارد که قصد استفاده از صرافی ایرانی یا بین‌المللی را دارید، در نهایت باید هویت خود را برای این پلتفرم‌ها ثابت کنید. البته لازم به ذکر است استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به اثبات هویت ندارد، با این حال فعالیت در چارچوب محدودتر این صرافی‌ها فضای بسیار امن‌تری را نسبت به شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام به وجود می‌آورد.

احراز هویت در صرافی‌های خارجی

نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های بین‌المللی بدین صورت است که در وهله اول باید احراز هویت انجام دهید. این صرافی‌ها از شما تمام اطلاعات لازم برای مشخص‌شدن هویت شما را می‌خواهند. به همین دلیل اگر صرافی مدنظر شما محدودیت‌هایی را برای کاربران ایرانی تعیین کرده باشد، کار سختی پیش روی شما قرار دارد. البته لازم به ذکر است صرافی‌های خارجی زیادی نیز هستند که مشکلی با احراز هویت کاربران ایرانی ندارند. اما این صرافی‌ها معمولا از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و استفاده از آن‌ها به نوعی ریسک حساب می‌شود.

صرافی‌های بزرگ متمرکز بین‌المللی مانند بایننس برای احراز هویت مدارک مختلفی از شما می‌خواهند. همچنین در سطوح مختلف حساب‌های کاربری وجود دارد که با استفاده از هرکدام آن‌ها می‌توانید از امکانات متنوعی بهره‌مند شوید. احراز هویت در این صرافی‌ها کار ساده‌ای نیست و پیشنهاد ما به شما این است که بهتر است از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید.

تایید هویت در صرافی های خارجی

احراز هویت در صرافی‌های ایرانی

برای خرید فایل کوین در صرافی‌های ایرانی نیز باید ابتدا در آن‌ها احراز هویت شده باشید. نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های ایرانی کار سختی نیست و تنها پس از احراز هویت می‌توانید این کار را انجام دهید. این احراز هویت نیز برای جلوگیری از اعمال مجرمانه‌ای مانند پول‌شویی اتفاق می‌افتد. برای احراز هویت در صرافی‌های مختلف مدارک مختلفی نیز نیاز دارید. اطلاعات بانکی، کارت ملی، شناسنامه و متن تایید احراز هویت از مواردی هستند که برای اثبات هویت خود در صرافی‌های معتبر ایرانی به آن‌ها نیاز دارید.

نحوه تایید هویت در صرافی های ایرانی

خرید فایل کوین؛ تنوع سبد سرمایه‌گذاری

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه خرید فایل کوین از روش‌های مختلف آشنا کنیم. همان‌طور که در متن خواندیم، دانستیم که برای خرید فایل کوین ابتدا باید یک کیف پول داشته باشیم. سپس از طریق صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ایرانی و غیرایرانی، این ارز دیجیتال را خریداری کنیم. از طرفی فهمیدیم نحوه خرید فایل کوین در این صرافی‌ها کار خیلی سختی نیست اما شما نیاز به احراز هویت دارید.

یکی از بهترین صرافی‌های ممکن برای خرید فایل کوین برای شما، صرافی ارز دیجیتال والکس است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی فایل کوین خود را تهیه کنید. در صورتی که هرگونه سوال بیشتری درباره نحوه تهیه فایل کوین دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

سوالات متداول

از کجا می‌توانم فایل کوین بخرم؟

فایل کوین را می‌توانید از صرافی والکس و سایر صرافی‌های معتبر ایرانی تهیه کنید. نحوه خرید فایل کوین در صرافی‌های گوناگون متفاوت است.

نحوه خرید فایل کوین چگونه است؟

شما می‌توانید فایل کوین را از صرافی‌های ایرانی و بین‌المللی متمرکز و غیرمتمرکز خریداری کنید. نحوه خرید فایل کوین از صرافی‌های متمرکز خارجی و صرافی‌های معتبر ایرانی نیز باید احراز هویت شوید.

آیا می‌توان از شبکه‌های اجتماعی فایل کوین خرید؟

نحوه خرید فایل کوین از شبکه‌های اجتماعی بسیار ساده است. با این حال توصیه ما به شما این است که به دلیل امنیت پایین این نوع معامله، حتما فایل کوین را از یک صرافی معتبر تهیه کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinbase
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا