سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده اتریوم چیست؟ پیش بینی قیمت و آینده ETH

خرید ارز دیجیتال اتریوم همیشه وسوسه انگیز است. رمز ارز‌ها مسأله‌ای هستند که امروزه گوشه‌ای از ذهن ما را درگیر خود کرده. حتی اگر ندانید دقیقاً چه کارایی‌ای دارند یا بازارشان بر چه اساسی عمل می‌کند، احتمالاً کسانی که اهل سرمایه‌گذاری هستند علاقه زیادی به شناخت و حضور در این بازار نو و مستعد را پیدا کرده‌اند. بیت کوین به عنوان یکی از اولین رمزارز‌ها با قیمت‌های بسیار بالا خرید و فروش می‌شد و حتی تا قیمت ۶۹ هزار دلار هم رسید. در کنار این رمزارز معروف، نام رمز ارز اتریوم می‌درخشد. این رمز ارز به‌خصوص، به طور کلی با بیت کوین تفاوت دارد و از همین جهت است که نمی‌توان خیلی دقیق ساختار عملکردش را با بیت کوین مقایسه کرد. اما آینده اتریوم از جمله مسائلی است که سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار رمزارز‌ها را به خود درگیر کرده است. افراد بسیاری به معامله ارز دیجیتال اتریوم تمایل دارند، لذا پیش‌بینی قیمت اتریوم از جمله مسائلی است که علاقه‌مندان به دنبال آن هستند. در این مقاله قصد داریم تا نگرشی پیرامون آینده اتریوم داشته باشیم و ببینیم آیا اتریوم ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

اتریوم چیست و چرا با بیت کوین فرق دارد؟

اگر با بازار رمزارز‌ها به کل آشنا نیستید احتمالاً این مقاله خیلی به کارتان نیاید. ولی اگر آشنا هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید ادامه مطلب را با ما همراه شوید. اتریوم، بیت کوین، دوج کوین و هزار کوین و توکن دیگر در این بازار وجود دارند. رمزارز‌ها در واقع سرمایه‌هایی حقیقی هستند که به صورت رمزنگاری شده و با قابلیت خرید و فروش در بازار‌های سرمایه قرار گرفته‌اند. 

پس از موفقیت بیت کوین و شایستگی آن برای تبدیل شدن به ارز جهانی، یک برنامه‌نویس جوان به نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) توجهش را به سمت این تکنولوژی اقتصادی جدید آورد و دانست که این جریان می‌تواند به مسیر‌های خیلی بزرگ و رویایی‌ای منتهی شود. او اتریوم را طرح‌ریزی کرد. بر اساس تکنولوژی بلاکچین آن می‌توان قرارداد‌های هوشمند یا کد‌های کامپیوتری که بتوانند به صورت خودکار عمل کنند را شکل داد. قرارداد‌های هوشمند به عنوان نوعی جایزه و مهر تأیید برای مالکیت دارایی‌های مجازی طراحی شده‌اند. از طریق همین قرارداد‌های هوشمند مجازی ما به تکنولوژی‌های جدیدتری در استفاده از NFT دست پیدا کردیم. اما استفاده از اتریوم فقط منحصر به قرارداد‌های هوشمند نیست، بلکه بسیاری از دارایی‌های رمز ارز حقیقی بر اساس بلاک چین اتریوم طراحی شده‌اند و این سبب می‌شود که ارزشی مضاعف به پیش‌بینی‌ها پیرامون آینده اتریوم رخ دهد. در حال حاضر اتریوم رمزارزی است که به شکل مخصوص برای اجرایی کردن این قرارداد‌ها و همچنین اتر که ETH نیز شناخته می‌شود، طراحی شده است. البته در تاریخ اتریوم باید توجه داشته باشید که در سال ۲۰۱۶ سوء استفاده‌ای از پروژه DAO یعنی پروژه سازمان خودمختار غیر متمرکز صورت گرفت که سبب شد ۵۰ میلیون از ارزش اتریوم دزدیده شود. به همین دلیل اتریوم به دو بلاک چین مستقل تقسیم شد. یکی از آن‌ها تبدیل شد به همین اتریوم فعلی، با ارز ETH و دیگری که بلاک چین اصلی آن بود که با ETC ادامه پیدا کرد. کسانی که اتریوم خریداری می‌کنند در حقیقت رمزارز اتر را خریداری می‌کنند. به همین دلیل است که اتریوم به صورت بنیادین ساختاری متفاوت از بیت کوین دارد و به همین جهت می‌توان آینده اتریوم را متفاوت و روشن دانست.

اگر شما هم از سرمایه گذاران این ارز هستید مقاله بهترین کیف پول های اتریوم را مطالعه کنید.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال اتریوم

پیش‌بینی آینده اتریوم به چه صورت است؟

برای این‌که ببینیم آینده ارز دیجیتال اتریوم چه شکل خواهد بود لازم است سراغ کاربلد‌های این داستان برویم. یعنی باید ببینیم تحلیل‌گران بازار رمزارز‌ها آینده اتریوم را خوب می‌دانند یا بد؟ به طور کلی با توجه به نمودار‌ها، به نظر می‌رسد که اکثر تحلیل‌گران بازار سرمایه آینده اتریوم را بسیار نوید بخش می‌دانند. بسیاری از کارآفرینان و بهترین سرمایه‌گذاران جهان تکنولوژی، از اتریوم و صنعت اقتصادی آن حمایت می‌کنند و بیشترشان معتقدند که آینده ارز اتریوم روشن است. در ادامه به نظرات برخی از مهمترین افراد این حوزه در مورد آینده اتریوم پرداخته خواهد شد:

جو مک کان آینده اتریوم را چگونه پیش‌بینی کرده است؟

جو مک کان (Joe McCann) که یکی از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بازار رمز ارزهاست، قیمت اتریوم در آینده را ۵۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند. او معتقد است که اتریوم تا مارس سال ۲۰۲۲ به چنین قیمتی خواهد رسید! او آینده اتریوم را بر این اساس پیش‌بینی کرده که در حدود همان تاریخ، هزینه قرارداد‌های گزینه‌ای یا همان آپشن بیتکوین‌ها منقضی می‌شود. اگر چنین پیش‌بینی‌ای از آینده اتریوم شما را ترغیب کرده است می‌توانید خیلی سریع برای خرید ارز دیجیتال اتریوم اقدام کنید تا از بقیه عقب نمانید!

آینده اتریوم از دیدگاه آنتونی ساسانو 

از طرف دیگر آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) یکی از بنیانگذاران ETH Hub و بنیانگذار The Daily Gwei که از برنامه‌نویسان و حامیان اتریوم است، تصور می‌کند که اتریوم تا سال ۲۰۲۳ به قیمت ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید. البته که این حرف از او عجیب نیست زیرا خود یکی از حامیان و توسعه‌دهندگان این رمزارز است. با این وجود توصیه می‌شود که اگر قصد خرید اتریوم دارید به تحلیل فاندامنتال دیگران هم توجه کنید.

سایمون دیدیک از بلاک فایر در مورد آینده اتریوم چه می‌گوید؟

شخص دیگری که در نظر داریم پیش‌بینی آینده اتریوم را از او جویا شویم، سایمون دیدیک (Simon Dedic) یکی از بنیان‌گذاران Blockfyre و یکی از مدیران مونراک کپیتال است. دیدیک معتقد است که آینده اتریوم در دراز مدت بسیار روشن است و تصور می‌کند که هر توکن اتر تا قیمت ۹ هزار دلار بالاتر می‌رود. این موضوع می‌توان هیجان‌انگیز باشد. دیدیک باور دارد که قیمت بیت کوین تا ۱۵۰ هزار دلار بالا خواهد رفت و قیمت هر توکن آن ۲۰۰ دلار خواهد بود و در همین زمان باید اتریوم نیز به چنین قیمتی برسد. با وجود سقوط بیت کوین و به طور کلی بازاررمزارز‌ها در ماه‌های اخیر باز هم دیدیک معتقد است که ۹ هزار دلار قیمت آینده اتریوم خواهد بود.

نظر میشل وان پوپ در مورد آینده اتریوم

یکی دیگر از تحلیل‌گران تکنیکال و مربیان بازار سرمایه، میشل وان پوپ (Michaël van de Poppe) در ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی قیمت اتریوم را بین محدوده ۷.۵۰۰ تا ۱۲.۵۰۰ نسبت به هر اتر کرد. تا کنون پیش‌بینی‌های پوپ دقیق بوده‌اند و بنابراین می‌توان امید بسیاری به آینده اتریوم داشت.

بسیاری از کسانی که آینده ارز دیجیتال اتریوم را قبل‌تر پیش‌بینی کرده‌اند نیز در کارشان دقیق بوده‌اند. یعنی می‌توان چنین تصور کرد به خاطر قدرتی که این رمزارز دارد، آینده اتریوم می‌تواند بسیار شبیه به همین پیش‌بینی‌ها یا حداقل نزدیک به آن‌ها باشد.

همچنین برای پیش‌بینی قیمت اتریوم لازم است، توجهی به واقعیت‌های مرتبط با تاریخچه اتریوم داشته باشیم. بر خلاف بیت کوین، می‌شود اتریوم را ساخت. یعنی مثل بیت کوین تعداد محدودی از آن‌ها وجود ندارد. نکته دیگر این‌که اتریوم فقط چند سال است که درون بازار سرمایه قرار گرفته و تاریخی بلندبالا مثل بیت کوین ندارد و این دقیقاً دلیلی است که می‌تواند از سقوطی که اکنون بازار سرمایه با آن مواجه شده جان سالم به در ببرد. یعنی تقریباً همه مطمئن هستند که آینده اتریوم به عنوان یک رمزارز صعودی خواهد بود ولی مسئله اینجاست که «آیا به رقم بالای ۱۰ هزار دلار خواهد رسید؟» و «آیا شبیه بیت کوین خواهد شد؟»

بازار آینده ارز دیجیتال اتریوم

در تحلیل‌ها از پیش‌بینی قیمت اتریوم گفته می‌شود که بعد از صعودی که پیش‌تر در این رمزارز شاهد بودیم، با سقوطی مواجه خواهیم بود. این بدان معناست که اکنون با سقوط بیت کوین و یا پایین ماندن قیمت آن برای یکی دو سال تا ۲۰۲۳ مواجه خواهیم بود اما بعد از از آن تحلیل‌گران معتقدند که اتریوم دوباره به نقطه اوج خود باز می‌گردد و قیمت‌های نجومی‌ای در آینده اتریوم را شاهد خواهیم بود.

در پایان این تحلیل‌ها باید اشاره کرد که شکی نیست اتریوم تکنولوژی بسیار ویژه و مخصوصی است و می‌تواند به علت تمرکزی که روی پروتکل قرارداد‌های هوشمند دارد، جهان را دگرگون سازد. به همین دلیل متخصصین و تحلیل‌گران هر دو انتظار دارند که اتریوم در آینده به اوج برسد و قیمت ۱.۲۰۰ دلار فعلی در آینده اتریوم بسیار بالاتر خواهد رفت.

حال با توجه به این‌که آینده اتریوم نویدبخش چنین سودی است و همچنین از طرف تمام جامعه توسعه‌دهندگان رمزارز‌ها حمایت می‌شود، باید در نظر گرفت که احتمالاً به زودی بتوان روز‌های فوق‌العاده‌ای در آینده ارز دیجیتال اتریوم را مشاهده کرد. بسیاری ممکن است در این حالت ترغیب به خریداری رمز اتریوم شوند اما باید توجه داشته باشید که خرید آن صرفاً به جهت آینده اتریوم کافی نیست. لازم است که امنیت شبکه و اطلاعات را نیز در نظر داشته باشید. بهترین راه برای حفظ امنیت سرمایه‌تان در بازار رمزارز‌ها داشتن یک کیف پول الکترونیکی مناسب است. باید بهترین کیف پول‌های اتریوم را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنید. از این طریق احتمالاً بتوانید در آینده اتریوم و تمام سودی که از آن حاصل می‌شود با نهایت اطمینان شریک باشید. 

اتریوم، ارزی خوش آتیه

آینده ارز اتریوم نشان می‌دهد که روز‌های خوشی در انتظار این ارز است. بسیاری از تحلیل‌گران و توسعه‌دهندگان بازار از اتریوم دفاع و حمایت می‌کنند. آینده اتریوم بر اساس نظر بسیاری از تحلیل‌گران به شکل معقولی احتمالاً می‌تواند روز‌های ده هزار دلاری را نیز تماشا کند. با این وجود نکته‌ای که درباره پیش‌بینی قیمت اتریوم باید به آن توجه داشته باشید این است که این رمز ارز تکنولوژی مشابهی با بیت کوین ندارد و به همین دلیل نمی‌توان به شکل قطعی آن را با معاملات بیت کوین مقایسه کرد. در نهایت اتریوم رمز ارزی است که نسبت به بیت کوین جوان است و مستعد شکوفایی و پیشرفت فراوانی است. بنابراین آینده اتریوم حتی اگر شبیه رقم‌های رویایی برخی تحلیل‌گران و حامیان آن نباشد، به احتمال بسیار بالا روشن خواهد بود. شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال اتریوم وارد این بازار شوید و در آینده‌ای شاید نه چندان دور، با سود چند برابر سرمایه‌تان مواجه گردید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۷

منبع
coindesk
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
موسوی
موسوی
1 سال قبل

آیا با کمبودمصرف انرژی در اروپا وکاهش استخراج ارز تریوم قیمت ارز صعود میکند یا سقوط؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  موسوی

سلام
وقت شما به خیر
با توجه به تغییر الگوریتم اتریوم به مدل اثبات سهام که باعث شده این ارز به قدرت سخت افزاری و انرژی زیاد برای استخراج متکی نباشد، بعید است این مساله تاثیر قابل ملاحظه‌ای در قیمت اتریوم داشته باشد.

سپاس از همراهی شما

داریوش سهمگین
داریوش سهمگین
1 سال قبل

به هیچ عنوان بالا نمیره ملت گول نخورید این هیچ ربطی به خوش بینی و بدبینی نداره،باژار جهانی میاد ب تو سود بده؟دون میپاشه بعد جوری جیبتو میزنه که عشق کنی،حالا باید بری جیب پکیج فروشارو پر کنی،خودت ۲۴ ساعت پاش باشی میتونی نوسان گیری کنی پول در بیاری

شایان
شایان
1 سال قبل

اگر شما ۴ سال پیش بیت کوین میخریدی ۴ هزار دلار و پارسال میفروختی ۶۵ هزار دلار باز هم فکر میکردی که بازار جهانی پول توی جیبت نمیخواد بکنه؟ این چه حرفیه؟

نجاتی
نجاتی
1 سال قبل

الان گفته شده که مصرف انرژی استخراج تا ۹۹ درصد پایین می‌آید، عقل حکم می‌کند که مبلغ مصرف انرژی باید از قیمت اتریوم کم شود، بنابراین اتریوم در یک سقوط آزاد بزرگ قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا