ترید

نحوه خرید و فروش اتم؛ راهنمای کامل روش های معامله رمزارز Atom

ارز دیجیتال اتم یکی از ارزهای معروف است و به عنوان هجدهمین ارز دیجیتال برتر در دنیا شناخته می‌شود. نحوه خرید اتم برای برخی از معامله‌گرها با پیچیدگی‌هایی همراه است. با توجه به اهمیت این موضوع می‌خواهیم در مورد اینکه ارز اتم چیست؟ و آموزش خرید و فروش اتم اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم.

رمز ارز اتم یک پلتفرم (platform) اختصاصی با عنوان کازماس (cosmos) دارد که خودش را به عنوان یک پروژه بسیار مهم معرفی می‌کند. هدف این پروژه این است که بتواند مشکلات بسیار مهمی که در صنعت بلاک‌چین (Blockchain) وجود دارند را برطرف کند. کازماس باعث برقراری ارتباط بین بلاک‌چین‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد نحوه خرید اتم و فروش این ارز دیجیتال بدانید، تا انتها همراه ما باشید.

آموزش خرید و فروش اتم از صرافی‌ها

ارزهای دیجیتال هر کدام دنیای متفاوتی دارند. مهم است که شما بتوانید قبل از اقدام به خرید اطلاعات جامعی در مورد ارز دیجیتال مورد نظر و نحوه خرید اتم خود به دست آورید. این اطلاعات باید شامل ویژگی‌های ارز دیجیتال، صرافی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند و بالا و پایین شدن قیمت آن باشند.

تحقیقات شما می‌تواند هم در بستر اینترنت باشد و هم اینکه از اطلاعات سایر معامله‌گرها در این زمینه استفاده کنید. شما باید برای مدتی ارز اتم را مورد توجه قرار دهید و ببینید که چه تحولاتی در عرض چند ماه در بازار معاملاتی ویژه این ارز اتفاق میفتد. همچنین بررسی کنید که ارز دیجیتال مورد نظر شما چه کاربردهایی دارد. بهتر است وارد بحث مربوط به نحوه خرید اتم و فروش آن شویم.

نحوه خرید اتم و انتخاب کیف پول مناسب برای آن

انتخاب بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال

برای هر نوع ارز دیجیتال به کیف پول نیاز دارید. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها  کیف پول سخت‌افزاری (Hardware wallet) و برخی دیگر کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet) هستند. کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم در هر دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد.

در واقع معامله‌گرها می‌توانند از این کیف پول‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال اتم، دریافت آن و هم برای ارسال این ارز دیجیتال آن را مورد استفاده قرار دهند. قبل از ورود به بحث نحوه خرید اتم باید کیف پول خوبی انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید باید به سراغ استفاده از کیف پول‌های مخصوص ارز دیجیتال مورد نظر خود بروید. یک کیف پول نمی‌تواند از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند و تنها قدرت پشتیبانی از چند ارز دیجیتال را دارد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز اتم

  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

نحوه خرید اتم: کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ارز اتم

  • کیف پول نرم‌افزاری تراست (Trust Wallet)
  • کیف پول سیف پال (SafePal)
  • کیف پول نرم‌افزاری لونیه (Lunie)
  • کیف پول گواردا (Guarda)
  • کیف پول کازماستیشن (Cosmostation)
  • کیف پول “Wetez”
  • کیف پول موبایلی “imToken”

در بررسی نحوه خرید اتم باید بدانید که کیف پول‌های مختلفی برای ارز دیجیتال اتم وجود دارند اما نمی‌توانند صد در صد از دارایی‌های شما محافظت کنند. فراموش نکنید که در صورت هک اطلاعات شما و سرقت ارز دیجیتال از کیف پولتان نمی‌توانید به راحتی سرمایه‌های از دست رفته خود را بازگردانید.

معامله‌گر در حال کار با کیف پول نرم‌افزاری و طی کردن نحوه خرید اتم

تقریبا این امر ممکن نیست چون دنیای ارزهای دیجیتال از حمایت‌های قانونی و دولتی برخوردار نیستند. بهترین راه این است که از معتبرترین کیف پول‌ها استفاده کنید و از هر کیف پولی که استفاده می‌کنید یک نسخه پشتیبان از آن را داشته باشید. این موضوع نحوه خرید اتم به شکل ایمن را برای شما فراهم می‌کند.

چطور برای خرید و فروش اتم فروشنده معتبر پیدا کنیم؟

وقتی اولین مرحله که همان تهیه کیف پول مناسب است را پشت سر گذاشتید، آن وقت می‌توانید به سراغ نحوه خرید اتم و استیکینگ ارز دیجیتال اتم آن بروید. روش‌های مختلفی برای خرید و فروش این ارز دیجیتال وجود دارند. روش‌های خرید و فروش ارز اتم به شرح زیر هستند:

  • معامله‌گران می‌توانند از طریق فروشنده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، نحوه خرید اتم را طی کنند.
  • معامله‌گران می‌توانند صرافی‌های معتبر خارجی را برای انجام معامله انتخاب کنند.
  • معامله‌گران می‌توانند به سراغ صرافی‌های معتبر داخلی بروند و به خرید و فروش ارز دیجیتال اتم بپردازند و سود ببرند.

خرید و فروش ارز اتم از طریق شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که برخی از افراد از آن برای معامله ارزهای دیجیتال به خصوص نحوه خرید اتم استفاده می‌کنند استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی است. البته این روش یکی از ناامن‌ترین روش‌هایی است که باعث می‌شود معامله‌گران خیلی راحت سرمایه‌های خود را از دست بدهند.

عدم استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای خرید و فروش ارز اتم

در همین ابتدای بحث راهنمای نحوه خرید اتم باید بدانید که برای این ارز در شبکه‌های اجتماعی مختلف صفحه‌های گوناگونی وجود دارد. هر کدام نیز به نوعی وعده می‌دهند که شما را یک شبه ثروتمند می‌کنند و فقط کافی است که با راهنمایی آن‌ها اقدام به خرید و فروش کنید.

برخی از افرادی که در این شبکه‌ها فعالیت دارند کاربران را با وعده‌های دروغین تشویق می‌کنند که سرمایه خودشان را به آن‌ها منتقل کنند. معامله‌گران این کار را انجام می‌دهند و متأسفانه نه تنها سودی به دست نمی‌آورند بلکه همه سرمایه و ارزهای خود را نیز از دست می‌دهند. به‌هرحال در نحوه خرید اتم، شبکه‌های اجتماعی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

بهترین راه برای خرید ارز اتم و سایر ارزهای دیگر این است که به سراغ صرافی‌های معتبر بروید. هرگز شبکه‌های مختلف اجتماعی را به عنوان بستری امن برای معامله و سپردن دارایی‌هایتان به افراد متخصص‌نما به حساب نیاورید.

نحوه خرید اتم و فروش آن در صرافی‌های خارجی

اگر صرافی‌های خارجی را برای خرید و فروش ارز اتم در نظر گرفتید باید بدانید که تفاوت زیادی با صرافی‌های داخلی دارند. در صرافی‌های خارجی بیشترین ارزی که خرید و فروش می‌شود بیت‌کوین (Bitcoin) و تتر (Tether) است.

نحوه خرید اتم در صرافی‌های خارجی این‌گونه است که در ابتدا باید بیت‌کوین و تتر بخرید و حساب کاربری خود را شارژ کنید. سپس با کمک آن ارز اتم را بخرید. البته می‌توانید به جای بیت‌کوین و تتر سایر ارزها را نیز خریداری کنید و در این زمینه محدودیتی ندارید.

معامله‌گر در حال معامله در صرافی‌های معتبر

در نحوه خرید اتم بعد از اینکه صرافی مورد نظر خارجی خود را انتخاب کردید باید مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را در آن طی کنید. در گذشته برخی از صرافی‌ها اجباری برای احراز هویت نداشتند، اما امروزه این امر در بیشتر صرافی‌ها به خصوص صرافی‌های خارجی امری الزامی است.

وقتی که مراحل ثبت‌نام را با موفقیت پشت سر گذاشتید و در روند احراز هویت شما مشکلی پیش نیامد بهتر است که نسبت به سفارش خرید کازماس اقدام کنید. هر کسی استراتژی خاصی برای سرمایه‌گذاری دارد. پس از اینکه قیمت خرید اتم را بررسی کردید طبق استراتژی خاص خود سفارش خرید و فروش خود را در صرافی مورد نظر ثبت کنید.

به یک توصیه امنیتی در همین بحث راهنمای نحوه خرید اتم دقت کنید: شما این اختیار را دارید تا اتم‌هایی که خریداری کردید را در حسابی که در صرافی دارید نگه دارید. اما این موضوع خطرهای امنیتی را برای شما به همراه دارد. توصیه می‌کنیم آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

راهنمای خرید ارز اتم و فروش آن در صرافی‌های داخلی

به طور کلی نحوه خرید اتم سخت نیست به شرطی که مشخص کنید قرار است از کدام صرافی خرید خود را انجام دهید. با یک جستجو در اینترنت و کمک گرفتن از کسانی که در کار معامله ارز دیجیتال هستند می‌توانید صرافی مورد نظری را که از ارز اتم پشتیبانی می‌کند، پیدا کنید.

هدایتگر خرید و فروش ارز اتم

فراموش نکنید که برای خرید ارز اتم و فروش آن باید به سراغ صرافی‌های معتبر داخلی بروید. به همین دلیل با دیدن اولین صرافی اقدام به خرید یا فروش نکنید. در ابتدا در مورد سابقه صرافی، تعداد معاملاتی که در روز  توسط صرافی انجام می‌شود و همچنین نظرات معامله‌گرها اطلاعات کاملی به دست آورید.

وقتی صرافی مورد نظر داخلی خود را پیدا کردید قبل از اینکه اقدام به ثبت‌نام کنید اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید اتم و فروش در آن صرافی کسب کنید. برخی از صرافی‌ها به دلیل عدم توجه به رابط کاربری، پیچیدگی‌های زیادی دارند و افراد از معامله در چنین صرافی‌هایی خسته می‌شوند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و هوشمندانه روی سرمایه‌های خود خطر کنید.

به خاطر داشته باشید که نحوه خرید اتم و فروش آن در صرافی‌های ایرانی به دلیل اینکه در داخل هستند و مراحل احراز هویت در این صرافی‌ها به دشواری صرافی‌های خارجی نیست بین معامله‌گرهای ایرانی طرفداران خاص خود را دارد. وقتی صرافی‌های ایرانی را انتخاب می‌کنید امکان خرید مستقیم ارز اتم با کارت‌های بانکی ایرانی و همچنین پرداخت ریالی برای شما فراهم می‌شود.

کدام صرافی‌ها از ارز دیجیتال اتم پشتیبانی می‌کنند؟

برای اینکه راحت‌تر بتوانید مراحل خرید اتم را انجام دهید و صرافی‌های مورد نظر خود را پیدا کنید ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم. مهم‌ترین و معتبرترین صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی هوبی (Huobi)
  • بیت فارکس (BitForex)
  • صرافی بی باکس (Bibox)
  • صرافی کراکن (kraken)
  • صرافی اوککس (OKEx)
  • صرافی دکوین (Dcoin)
  • صرافی والکس

اهمیت احراز هویت برای خرید و فروش ارز دیجیتال اتم

تایید هویت کاربر برای انجام معامله ارز دیجیتال اتم

در مقاله نحوه خرید اتم چند بار در مورد اینکه برای خرید و فروش رمزارز اتم لازم است احراز هویت صورت بگیرد صحبت کردیم. این اقدام اهمیت زیادی دارد که برخی از افراد آن را غیرضروری می‌دانند. بازارهای ارز دیجیتال ارتباط بسیار مستقیمی با اصل سرمایه‌های افراد دارند. از این رو اگر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در این زمینه صورت بگیرد می‌تواند در کسری از ثانیه همه سرمایه افراد را کاملا نابود کند. احراز هویت به دلایل زیر از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • از پول‌شویی جلوگیری می‌کند.
  • مانع از عدم پرداخت ارز دیجیتال به معامله‌کننده می‌شود.
  • اجازه نمی‌دهد که حساب معامله‌گرها هک شود و دارایی‌های آن‌ها به سرقت برود. نحوه خرید اتم در صرافی‌های معتبر داخلی امن است.
  • از جرائمی مانند حساب‌های اجاره‌ای نیز کاملا جلوگیری می‌شود.

هر سایتی احراز هویت متفاوتی دارد. از این رو به سراغ هر صرافی به خصوصی که رفتید حتما مراحل احراز هویت آن را کامل کنید. همچنین از معامله در صرافی‌هایی که احراز هویت را جدی نمی‌گیرند اکیدا خودداری کنید تا در نحوه خرید اتم مورد نظرتان مشکلی ایجاد نشود.

چطور پول را به صرافی مورد نظر انتقال دهیم و سفارش خود را ثبت کنیم؟

نحوه خرید اتم و فروش آن در صرافی‌های ایرانی ساده است. اگر صرافی‌های ایرانی را انتخاب کرده‌اید گزینه تبدیل ارز به ریال برای معامله‌گران فراهم می‌شود و دردسرهای کمتری نسبت به صرافی‌های خارجی دارد. به راحتی و با کلیک روی چند دکمه معامله‌گر می‌تواند معادل ارز خود را به ریال و در حساب بانکی داخلی خود دریافت کند.

نحوه انتقال پول به صرافی مورد نظرمان

فروش ارز اتم در صرافی‌های خارجی کمی با سایر ارزها متفاوت است. در این بین معامله‌گر برای ثبت فروش باید هر تعداد ارز اتمی که خریداری کرده را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کند. در این صورت می‌تواند معادل آن را در کیف پول شخصی خودش به راحتی دریافت کند.

فرآیند فروش در صرافی‌های داخلی و خارجی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در مورد این موضوع نباید نگران باشید. مهم این است که یک صرافی معتبر را انتخاب کنید و به بررسی نحوه خرید اتم یا فروش در آن بپردازید.

بررسی قانونی بودن یا نبودن ارز دیجیتال اتم در ایران

در مقاله نحوه خرید اتم به بحث قانونی بودن یا نبودن آن می‌رسیم. به طور کلی در مورد ارزهای دیجیتال قانون‌های مشخصی وجود ندارند. کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی نمی‌توانند معامله‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال انجام دهند. در واقع استفاده از ارزهای دیجیتال قانونی نیستند اما استفاده کردن از آن‌ها برای مردم جرم به حساب نمی‌آید. پس اگر کسی مراحل نحوه خرید اتم را در داخل کشور طی کند، این موضوع جرم نیست.

در صورتی خرید و فروش ارز اتم یا سایر ارزها جرم به حساب می‌آید که در جریان معامله کلاهبرداری رخ دهد و یک طرف دچار زیان شود. در این صورت پیگیری آن توسط نهادهای مختلف تا جایی که امکان‌پذیر است صورت می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید تحریم‌های مختلفی علیه ایران وجود دارند. همین موضوع برای صرافی‌های خارجی در رابطه با معامله‌گران ایرانی محدودیت‌های زیادی را به وجود آورده است. کلیه کاربران ایرانی قادر نیستند که به صورت مستقیم مراحل نحوه خرید اتم را در صرافی‌های خارجی طی کنند.

محدودیت‌های قانونی برای ارزهای دیجیتال

به همین دلیل اشاره کردیم که باید برای معامله این ارز دیجیتال باید به سراغ استیبل کوین‌ها (stablecoins) بروید و یکی از آن‌ها را خریداری کنید. بعد از خرید می‌توانید آن را به همان ارز دیجیتال مورد نظر خود که اتم نام دارد، تبدیل کنید.

ارز دیجیتال اتم چه مزایا و معایبی دارد؟

کلیه ارزهای دیجیتال از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. نمی‌توانیم بگوییم که یک ارز دیجیتال همیشه سرشار از مزایای زیادی است و دیگری برای معامله مفید نیست. آگاهی از مزایا و معایب ارز دیجیتال اتم به شما کمک می‌کند که بتوانید هوشمندانه ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مزایای ارز دیجیتال اتم

  • می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه به راحتی مدیریت کند.
  • این ارز دیجیتال از الگوریتم (Algorithm) ویژه اثبات سهام با نام “POS” استفاده می‌کند.
  • تراکنش‌ها در این ارز دیجیتال سرعت بالایی دارند و به همین دلیل به صرفه است و نحوه خرید اتم را ساده‌تر می‌کند.
  • ارز دیجیتال اتم توانسته از زمان شکل‌گیری تا به امروز به خوبی رشد کند.
  • به دلیل رشد بالا، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۱ آن را جایگزین اتریوم ۲ (Ethereum 2.0) کنند.
  • روزانه حجم بالایی از معاملات ثبت می‌شوند که نشان می‌دهد ارز دیجیتال اتم یک رمز ارز معتبر است.

معایب رمز ارز اتم

عیب و مشکلات ارز اتم
  • این ارز دیجیتال با مشکلاتی مربوط به استیکینگ درگیر است. این مشکل می‌تواند توکن‌ها را از بین ببرد.
  • برای اینکه معامله‌گر بتواند پاداش استیکینگ خود را دریافت کند باید مدت زمان زیادی را منتظر بماند.
  • چون در هنگام استیکینگ از ارزهای واسطه‌ای استفاده می‌شود، این موضوع خطر از دست دادن کوین (coin) را افزایش می‌دهد.
  • چه در ارز دیجیتال اتم و چه در سایر ارزهای دیجیتال اگر در نحوه خرید و فروش ارز اشتباهاتی انجام دهید، دیگر نمی‌توانید به عقب برگردید.

سرمایه‌گذاری مطمئن با خرید رمز ارز اتم

در این مقاله تلاش کردیم که اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه خرید اتم و جزئیات مربوط به آن را در اختیارتان قرار دهیم. این ارز از آینده خوبی برخوردار است و شما می‌توانید با انتخاب هوشمند یک صرافی معتبر سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای خود رقم بزنید و طعم انجام یک معامله شیرین و پرسود را بچشید.

سؤالات متداول

کارمزد ارز دیجیتال اتم چقدر است؟

کارمزد رمز ارز اتم به حجم معاملات بستگی دارد. در معاملات کمتر از ۵۰ میلیون ۳٪ و معاملات بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۲٪  است.

آیا ارز دیجیتال اتم قابل استخراج است؟

این ارز دیجیتال چون از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند از قابلیت استخراج برخوردار نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا