ترید

نحوه خرید و فروش بایننس کوین از صرافی های داخلی و خارجی

بایننس کوین (Binance Coin) در حال حاضر یکی از با ارزش‌ترین و معروف‌ترین ارزهای موجود در کریپتوکارنسی است. تمام فعالان در این بازار، این کوین را با نام BNB می‌شناسند. این کوین با حمایت صرافی بایننس به یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری تبدیل شد.

در شروع مطلب قصد داریم برای کسانی‌که به تازگی وارد کریپتوکارنسی شده‌اند ابتدا به صورت مختصر توضیح دهیم که بایننس کوین چیست؟ سپس نحوه خرید بایننس کوین را برای شما توضیح خواهیم داد.

بایننس کوین (Binance coin) چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتال اصلی بلاک چین بایننس است. همچنین این کوین ارز اختصاصی صرافی بایننس است. از این ارز می‌توان برای تجارت در این صرافی بهره گرفت. این ارز با نام اختصاری BNB در کریپتوکارنسی شناخته شده است. نحوه خرید بایننس کوین بسیار ساده است چرا که این ارز پرطرفدار در تمامی صرافی‌های ایرانی و خارجی در حال تبادل و خرید و فروش است.

تاریخچه بایننس کوین

مسیر ارز دیجیتال بایننس

بایننس کوین ابتدا به عنوان یک توکن در بلاک چین اتریوم بنا شد. این توکن بر استاندارد ERC-20 قابل داد و ستد بود. بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی بایننس که اکنون به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین صرافی دنیا شناخته می‌شود ساخته و عرضه شد. سپس در سال ۲۰۱۹ با ایجاد یک بلاکچین اختصاصی، ارز خود را بر بستر بلاک چین خود یعنی بایننس چین (Binance Chain) پیاده سازی کرد. این حرکت گامی بزرگ در نحوه خرید بایننس کوین برای کاربرانش بود. بطوریکه صرافی بایننس برای خرید و فروش ارز بومی خود سرعت بیشتر و کارمزد کمتری قائل می‌شد.

جالب است بدانید که نام بایننس از دو کلمه بیت کوین و فایننس الهام گرفته شده است.

نحوه خرید بایننس کوین و اینکه برای نگهداری آن از چه کیف پولی استفاده کنیم بسیار مهم است. در ادامه نحوه خرید این ارز دیجیتال را شرح خواهیم داد.

نحوه خرید بایننس کوین

نحوه خرید بایننس کوین در صرافی

خوشبختانه این ارز در تمامی صرافی‌های دنیا حتی در کشور ایران قابل خرید و فروش است. نحوه خرید و فروش بایننس کوین در ایران بسیار ساده است. شما در ایران می‌توانید با ریال، تتر و بیت کوین اقدام به خرید این ارز کنید. هم اکنون والکس یکی از بهترین گزینه‌های شما برای معامله این ارز است. در ادامه صرافی‌های معتبر فعال در خرید و فروش بایننس کوین را برای شما نام می‌بریم.

در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش نکنید!

با توجه به داغ شدن بازار ارز دیجیتال در این چند سال، به تبع کلاهبرداری‌های بسیاری نیز صورت گرفته است.

شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در رخداد این اتفاقات دارند. بخصوص افراد مبتدی بسیار بیشتر از افراد دیگر در معرض کلاهبرداری هستند. از مهمترین این بسترها می‌توان به تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. پس توصیه می‌کنیم قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال و شروع به خرید و فروش، یک صرافی معتبر ایرانی را بیابید و با خیالی راحت از بابت امنیت مالی اقدام به خرید و فروش در این بازار کنید.

در تلگرام افرادی با ایجاد یک کانال و تشویق و ترغیب مخاطبان به سرمایه گذاری پرسود بر روی یک ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. در این شیوه با ایجاد یک درگاه پرداخت، مقداری ارز دیجیتال را او معامله می‌کنند و در نتیجه تمام سرمایه مخاطب را سرقت می‌کند. در این حالت بهتر است در یک صرافی ایرانی ثبت نام کرده و اقدام به خرید و فروش کنید.

مزایا و معایب خرید و فروش بایننس کوین در ایران

واحد پولی: از مزایای خرید و فروش بایننس کوین در صرافی ایرانی می‌توان به مهمترین آن یعنی مبادله با ریال اشاره کرد.

پیگیری: اگر در روند خرید یا فروش بایننس کوین خطا رخ دهد و پول شما بازنگردد، می‌توانید این موضوع را با تیم پشتیبانی صرافی در میان بگذارید. حتی می‌توانید از مبادی قانونی نیز پیگیر وجه واریزی خود شوید.

خرید و فروش آسان: نحوه خرید و فروش بایننس کوین در ایران بسیار ساده است. خرید بایننس کوین در ایران دردسرهای استفاده از VPN را نخواهد داشت.

صرافی‌های خارجی بایننس کوین

در این لیست صرافی‌های معتبر و شناخته شده‌ای قرار دارند که از همه نظر مورد تایید کاربران قرار گرفته‌اند. در بالاترین این لیست صرافی اصلی این ارز دیجیتال یعنی بایننس قرار دارد.

۱.     Binance

۲.     FTX

۳.     Coinbase Exchange

۴.     Kraken

۵.     KuCoin

۶.     Gate.io

۷.     Bitfinex

۸.     Huobi Global

۹.     Gemini

۱۰.  Bitstamp

نکته ناراحت کننده در این بحث این است که اکثر صرافی‌های خارجی از جمله مهم‌ترین آنها یعنی بایننس به کاربران ایرانی اجازه فعالیت نمی‌دهند. این مسئله به دلیل تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا است. در اکثر این صرافی‌ها هنگام ثبت نام باید عمل احراز هویت صورت گیرد که این موضوع کار را برای استفاده از خدمات این صرافی‌ها سخت می‌کند.

بعضی کاربران ایرانی با جعل هویت و استفاده از VPN اقدام به فعالیت در این صرافی می‌کنند. باید توجه داشت که در صورت شناسایی کاربران ایرانی توسط صرافی ممکن است تمام دارایی آن‌ها از بین برود. از مهم‌ترین عواقب می‌توان به مسدود شدن حساب و بلوکه شدن تمام دارایی فرد اشاره کرد. در این حالت بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده امری بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد بود.

گرچه نحوه خرید بایننس کوین در برخی صرافی‌های خارجی تقریباً سخت و غیرممکن است، اما تحقق این مسئله در صرافی‌های ایرانی امری بسیار آسان است.

صرافی ایرانی و نحوه خرید بایننس کوین

در حال حاضر در ایران بیش از ۲۰ صرافی آنلاین در حال فعالیت در حوزه ارز دیجیتال هستند. در این حالت انتخاب شما سخت خواهد بود. پس باید دقت کافی را در تحقیق و انتخاب یک صرافی معتبر به خرج دهید تا با خیالی آسوده پول خود را به صرافی مدنظر انتقال دهید.

در صرافی‌های ایرانی شما قادر هستید با انجام مراحل ثبت نام و سپس احراز هویت و تعریف یک حساب بانکی، به راحتی اقدام به خرید و فروش بایننس کوین کنید. نحوه فروش بایننس کوین در ایران به سادگی نحوه خرید آن است.

  •  در خرید بایننس کوین در صرافی ایرانی ابتدا لازم است یک حساب کاربری بسازید.
  •  سپس مدارک درخواست شده را جهت احراز هویت آپلود نمایید.
  •  پس از تأیید هویت از سوی کارشناسان، حساب صرافی خود را به ریال شارژ کنید.
  •    اکنون می‌توانید به صفحه معاملات رفته و با توجه به میزان موجودیتان، ارز دیجیتال بایننس خریداری کنید و آن را به کیف پول خود واریز نمایید.

صرافی ایرانی و نحوه فروش بایننس کوین

اکنون که به عنوان یک کاربر فعال و آشنا به نحوه خرید بایننس کوین در صرافی ایرانی مد نظر در حال خرید BNB هستید؛ می‌توانید در عین حال بنا به صلاحدید و پیش بینی خود از آینده BNB اقدام به فروش یا نگهداری آن کنید.

  •  در هنگام فروش BNB ابتدا باید از کیف پول بایننس کوین گزینه برداشت وجه (Withdraw) را بزنید.
  •  سپس در صرافی ایرانی خود درخواست واریز نمایید که در این حالت به شما یک آدرس کیف پول برای واریز در حساب صرافی‌تان داده می‌شود.
  •  آدرس مذکور را در کیف پول بایننس کوین درج کنید و سپس انتقال را بزنید.
  •  اکنون می‌توانید ارز BNB را به صرافی ایرانی خود بفروشید و ریال دریافت کنید.

کیف پول‌های بایننس کوین

کیف پول‌های بایننس کوین

در قسمت‌های قبل خواندید که پس از خرید BNB از یک صرافی معتبر ایرانی؛ جهت حفظ و نگهداری آن به یک کیف پول قابل اعتماد نیاز دارید. در نحوه خرید بایننس کوین و نگهداری آن، وجود یک کیف پول نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری الزامی است.

اکنون با خود می‌گویید تفاوت این دو در چیست؟

در جواب باید بگوییم که کیف پول سخت افزاری یک نوع کیف پول فیزیکی است که تمام توکن‌ها و NFTهای شما در آن بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند. مزیت کیف پول‌های سخت افزاری در مقابل نوع نرم افزاری؛ امنیت بسیار بالای آن است.

از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در سال ۲۰۲۲ که در بازار ایران نیز قابل عرضه هستند به موارد زیر اشاره می‌کنیم.

  • Ledger Nano X
  • Trezor Model T
  • Ledger Nano S Plus
  • SafePal S1
  • D’CENT
  • Ellipal Titan
  • SecuX V20
  • CoolWallet Pro
  • Keystone Pro
  • BitBox02

اگر در نحوه خرید بایننس کوین تمایل به نگهداری آن در کیف پول نرم افزاری را داشته باشید، می‌توانیم معتبرترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • Coinbase Wallet
  • Metamask
  • ZenGo
  • Exodus
  • Trezor Wallet
  • Trust Wallet
  • Ambire Wallet
  • Staked Wallet
  •  BitGo Wallet
  •   CoinPayment Wallet

بهتر است بدانید که هرکدام از این کیف پول‌ها قابلیت‌ها و امکاناتی متفاوت را ارائه می‌دهند. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به فعالیت در کریپتوکارنسی کمی بیشتر در خصوص انتخاب کیف پول خود تحقیق کنید.

کاربردهای بایننس کوین

پرداخت با BNB

بایننس کوین مانند سایر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار ارزش و کاربردهای دیگری به غیر از سرمایه گذاری در صرافی بایننس دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  •   ارز BNB را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال معامله کرد و در نحوه خرید بایننس کوین این موضوع حتی به عکس قابل اجرا خواهد بود. یعنی با سایر ارزها می‌توان ارز BNB مبادله کرد.
  •  با داشتن ارز BNB در صرافی بایننس، کاربران می‌توانند در تراکنش‌های خود تخفیف بگیرند.
  •   برخی شرکت‌های بین‌المللی در صورت‌حساب‌های خود پرداخت از طریق BNB را به فهرست اختیارات کاربران اضافه کرده‌اند.
  •  از طریق BNB می‌توان نسبت به خرید کالا یا بلیط‌های سرگرمی و خدمات مشابه، اقدام کرد.
  •  توسط بایننس کوین می‌توان اقدام به رزرو هتل و بلیط هواپیما کرد.

آیا سرمایه گذاری در بایننس کوین آینده‌دار؟

آینده بایننس کوین

اگر هنوز نمی‌دانید که بایننس کوین یک گزینه بسیار مناسب برای سبد سرمایه گذاری شما خواهد بود؛ بهتر است مروری به سابقه و نوسانات قیمتی این رمز ارز داشته باشیم.

همانطور که گفتیم این توکن در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. در آن زمان شما می‌توانستید هر واحد از این توکن را ۰٫۱۱ دلار خریداری کنید. حال تصور کنید اگر در آن زمان ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری می‌کردید؛ در حال حاضر چیزی حدود ۹۰۰۰ واحد BNB داشتید. اگر به یاد داشته باشید حتماً می‌دانید که در سال ۲۰۲۱ ارزش این رمز ارز به بالاترین میزان خود یعنی ۶۹۰ دلار در هر واحد رسید. یعنی رشد ۶۲۰,۰۰۰ درصدی را تجربه کرد. پس این مقدار سود در ۴ سال کم نیست.

توجه داشته باشید که بایننس کوین در ۱۲ ماه گذشته نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، عملکرد بهتری داشته است. به عنوان مثال در سال گذشته ارزش بایننس کوین تقریباً ۲۲۰ درصد افزایش یافته است. اما در مقابل، بیت کوین در همین مدت ۴ درصد و کاردانو نیز ۸۴ درصد رشد داشته‌اند. پس در نحوه خرید بایننس کوین این نکات را گوشه ذهن خود داشته باشید.

خرید امن بایننس کوین

در مورد انتخاب صرافی ایرانی و نحوه خرید بایننس کوین در آن نیز توصیه می‌کنیم با کمی تحقیق، بهترین و معتبرترین صرافی را بیابید.

بهترین صرافی آن است که کمترین کارمزد و سریع‌ترین پردازش در پرداخت را داشته باشد و همینطور بتواند توکن‌های زیادی را پشتیبانی کند. اگر تخصصی در زمینه تحلیل ارز دیجیتال دارید بهتر است یک صرافی ایرانی را انتخاب کنید که تجهیزات ابزار تحلیل و بررسی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

صرافی والکس در حال حاضر به عنوان معتبرترین صرافی آنلاین با بیش از ۶۰۰ هزار کاربر فعال، خدمات ارزنده‌ای را به کاربرانش ارائه می‌دهد. ثبت نام و احراز هویت در کمتر از ۵ دقیقه، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته و امنیت بالا در حفظ دارایی کاربران از مهمترین شاخصه‌های این صرافی آنلاین است. شما از تجربه خود درخصوص معامله‌گری در والکس بنویسید.

سؤالات متداول

نحوه خرید بایننس کوین در صرافی ایرانی چگونه است؟

شما فقط با افتتاح یک حساب در یک صرافی آنلاین و همچنین واریز مقداری وجه و سپس سفارش خرید BNB می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه بایننس کوین خریداری کنید.

چه کسی صاحب بایننس کوین است؟

شخصی به نام Changpeng Zhao که اغلب با عنوان CZ شناخته می‌شود، بایننس کوین را ایجاد کرد. او بنیانگذار و صاحب کنونی صرافی بایننس است.

در حال حاضر چند واحد کوین BNB وجود دارد؟

بایننس کوین به میزان عرضه ۲۰۰ میلیون واحد محدود شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا