ترید

نحوه خرید و فروش اتریوم؛ بررسی تمام گزینه ها

اتریوم یک شبکه بلاکچین متن‌باز غیرمتمرکز است. این پروتکل توسط زبان برنامه نویسی Solidity طراحی شده است. ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم، اتر (ETH) است، البته اصطلاحات اتریوم و اتر را می‌توان به جای یکدیگر استفاده کرد. اتریوم برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. اتریوم به کاربران امکان می‌دهد به بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز معروف به dApps و سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند دسترسی داشته باشند. شرایط قرارداد به وسیله کدهای غیرقابل اصلاح و دستکاری، وارد قرارداد هوشمند می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا در نحوه خرید اتریوم به توافق برسند. شبکه اتریوم به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث، وجوه دیجیتالی را ارسال و دریافت کنند. ETH را می‌توان به راحتی با ارزهای دیجیتال دیگر معامله یا مبادله کرد. پردازش تراکنش‌ها در این شبکه فقط ۱۶ ثانیه طول می‌کشد و یک اکوسیستم سریع و کارآمد را فراهم می‌کند که هر روز بیشتر در بین خرده فروشان محبوب می‌شود. در ابتدای سال ۲۰۱۷، ارزش هر ETH کمتر از ۱۰ دلار بود. از آن زمان، ارزش اتریوم به طور پیوسته افزایش یافته است. امروز اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب در بازار است و بعد از بیتکوین با ارزش‌ترین ارز بازار کریپتو به‌شمار می‌رود. نحوه خرید اتریوم و نحوه فروش اتریوم در این راهنما به تفصیل آمده است. علاوه بر این در مورد عواملی که باید قبل از سرمایه‌گذاری در اتریوم در نظر بگیرید این مطلب توضیح می‌دهد.

مزایای خرید اتریوم چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع به معامله هر ارزی، درخصوص ویژگی‌های مثبت و منفی آن اطلاعات کافی کسب کنید. ما در ادامه به بررسی مزایای اتریوم می‌پردازیم:

  • نقدینگی

مبادله با پول نقد یا سایر دارایی‌ها مانند طلا آسان است. به لطف پلتفرم‌های جهانی، کارگزاری‌ها و صرافی‌های آنلاین، اتریوم به عنوان یکی از نقدشونده‌ترین دارایی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

  • کارمزدها

هزینه تراکنش پایین به همراه سطح بالای نقدینگی اتریوم را به یک گزینه سرمایه گذاری عالی برای کسب سود کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

  • تقاضای بازار

اگرچه هر روش خرید اتریوم یک گزینه سرمایه گذاری کوتاه مدت خوب در نظر گرفته می‌شود، سطح بالای تقاضای بازار به این معنی است که می‌تواند یک گزینه طولانی مدت نیز موثر باشد.

  • کاهش ریسک تورم

ارزهای جهانی تحت نظارت دولت‌ها هستند. اما اتریوم یک طرح شفاف برای مهار تورم ارائه می‌دهد.

  • سابقه

ETH به عنوان یک ارز جوان در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند تغییرات غیرمنتظره و نوسانات زیاد قیمت را همراه داشته باشد. به این معنی بدون توجه به نحوه خرید اتریوم، این رمزارز پتانسیل سوددهی قابل توجهی را دارد.

  • نوسان

سرمایه گذاران یاد گرفته‌اند که چگونه بازار را رصد کنند و از افزایش‌های تصاعدی ناشی از حباب‌ها در بازار بهره برداری کنند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این رمز ارز مقاله اتریوم چیست را مطالعه کنید.

چرا اتریوم بخریم؟

کیف پول های اتریوم

اگر قصد آشنایی با نحوه خرید اتریوم را دارید برای نگهداری آن باید یک کیف پول ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید. در واقع دو کلید عمومی و کلید خصوصی به شما تخصیص داده می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت وجه کلید عمومی خود را با هرکسی به اشتراک بگذارید، اما کلید خصوصی شما باید محرمانه بماند. پس از راه اندازی کیف پول رمزنگاری خود، بوسیله کلید خصوصی می‌توانید از طریق رایانه، تبلت یا تلفن همراه خود به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. درک خوب نحوه عملکرد تراکنش‌های اتریوم و کیف پول‌های کریپتو متناسب با آن، می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد نحوه خرید اتریوم و حتی نحوه فروش اتریوم باشد. انواع مختلفی از کیف پول‌ها از جمله کیف پول‌های سرد و گرم، محلی و سخت افزاری وجود دارد. 

اگر اتر را از یک صرافی می‌خرید، استفاده از کیف پولی که توسط همان پلتفرم ارائه می‌شود، ساده‌ترین گزینه است. به آن کیف پول‌های رمزنگاری میزبانی شده نیز می‌گویند. اما این رویکرد مزایا و معایبی دارد. متاسفانه دنیای ارزهای دیجیتال مملو از موارد هک مبادلات است. نگه داشتن ETH در صرافی نیازمند ایمن سازی حساب و دارایی، از جمله استفاده از احراز هویت دو عاملی (۲FA) است. با این حال، در اینجا نیازی به مدیریت کلید خصوصی توسط کاربر نیست، در ضمن صرافی‌های کریپتو معمولاً خدماتی مانند اقدامات بیمه‌ای برای مشتری دارند. بنابراین، استفاده از کیف پولی که توسط مالک دارایی به دور از مبادلات کنترل می‌شود، می‌تواند به عنوان گزینه ایمن‌تر عمل کند. کاربران کنترل بیشتری بر دارایی‌ها دارند و همچنین سطوح مختلف امنیت را فراهم می‌کند. با این حال، استفاده از چنین کیف پول‌هایی مسئولیت مراقبت از رمز عبور، کلیدهای خصوصی و ذخیره دارایی‌ها را به طور کامل بر عهده کاربر می‌گذارد. اگر کیف پول شما غیرقابل دسترس شود و عبارت seed بکاپ خود را گم کنید، دیگر راهی برای دسترسی به کیف پول شما وجود نخواهد داشت و وجوهی که در آنجا نگهداری کرده‌اید اساساً از بین می‌رود. 

آیا می‌توان اتریوم را مستقیما در کیف پولمان بخریم؟

برخی از کیف پول‌های کریپتو نحوه خرید اتریوم یا مبادله آن را درون برنامه‌های خود ارائه می‌دهند. کاربران مستقیماً با اتصال به سرویس‌های خرید فیات به کریپتو که طرف همکاری با کیف پول باشند و با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت و ویزاکارت، بدون نیاز به ثبت نام و احراز هویت، می‌توانند اقدام به خرید اتریوم کنند.

خرید اتریوم در کیف پول متامسک
  • مقدار اتریوم که قصد خرید دارید را مشخص کنید.
  • یکی از سرویس‌های پرداخت برای اتریوم که در کیف پول ارائه شده را انتخاب کنید.
  • میزان کارمزد، اسپلیج، روش پرداخت و گزینه‌های دیگر را تنظیم و تایید کنید.
  • وارد درگاه پرداخت سایت ارائه دهنده سرویس خرید فیات به کریپتو شوید.
  • مراحل خرید را تکمیل کنید.

البته برخی از سرویس‌ها بسته به محل زندگی شما ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند و پیش از اتصال به درگاه پرداخت، مشخصاتی مانند ایمیل، تأیید ایمیل، آدرس، شماره تماس درخواست کنند.

روش‌های دیگر خرید اتریوم چیست؟

اتریوم در اکثر پلتفرم‌های رمزپایه در دسترس است. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، پیدا کردن پلتفرم معاملاتی مناسب بر اساس نیازها بسیار مهم است. در نحوه خرید اتریوم به چند فاکتور مهم باید توجه کنید اول ایمنی و امنیت پلتفرمی که خرید را در آن انجام می‌دهید و دوم کارمزدهایی که این پلتفرم برای انجام عمل خرید از شما دریافت می‌کند. هنگام انتخاب یک پلتفرم بررسی کنید که آیا یک حساب آزمایشی در دسترس است تا به کمک آن با نحوه خرید اتریوم از پلتفرم آشنا شوید. ساختار هزینه پلتفرم را بیابید و مطمئن شوید که هرگونه هزینه تراکنشی که توسط پلتفرم انتخابی شما دریافت می‌شود را قبل از ثبت نام قبول کرده‌اید.

دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال

خودپرداز ارز دیجیتال

دستگاه خودپرداز رمزارز یک کیوسک مجهز به اینترنت است که در آن می‌توانید اتریوم و سایر انواع‌ ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. در سراسر جهان، بیش از ۱۴ هزار دستگاه خودپرداز کریپتو در حال استفاده است. برای یافتن یک دستگاه خودپرداز سازگار با اتر در نزدیکی خودتان، یک جستجوی ساده در گوگل کافی است. یک دستگاه خودپرداز با استفاده از فناوری بلاکچین، ارزهای دیجیتال را به کیف پول دیجیتال شما ارسال می‌کند. این نحوه خرید اتریوم با اسکن کد QR که به کیف پول اتریوم شما مرتبط است، انجام می‌شود. انجام تراکنش در آن معمولاً نیازمند ارائه جزئیات شخصی خاص مانند حساب بانکی است با این حال امکان وارد کردن پول نقد در بیشتر دستگاه‌ها نیز وجود دارد. چند دقیقه پس از واریز وجه نقد و تکمیل تراکنش، وجوه اتریوم در کیف پول دیجیتال شما نمایش داده می‌شود. کارمزدهای خودپرداز بیت کوین اغلب بالا هستند و نرخ‌های ارز نسبت به سایر نقاط ارزش رقابتی کمتری دارند.

نحوه خرید اتریوم همتا به همتا (P2P)

بر اساس ساختار بلاکچین اتریوم، برای انجام فرآیند مبادلات از قراردادهای هوشمند سود می‌برد. اگرچه ممکن است آنها کمی پیچیده‌تر از صرافی‌های سنتی به نظر برسند، اما صرافی‌های رمزنگاری به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. گروه‌های همتا به همتا اتریوم تبادل مستقیم در نحوه خرید اتریوم را تسهیل می‌کنند. خدمات رمزنگاری P2P اساساً به عنوان بازارهایی عمل می‌کنند که کاربران را قادر می‌سازد در ازای دریافت ارزهای رمزنگاری مانند اتر، ارزهای محلی را پرداخت کنند. روش‌های انتقال پول می‌تواند شامل بسترهای پرداخت مانند حواله‌های بانکی و غیره باشد.

چنین پلتفرم‌ها یا خدمات P2P معمولاً از ویژگی‌های امانی (Escrow) استفاده می‌کنند. اما ملاقات حضوری با شخصی در یک مکان عمومی نیز ممکن است گزینه‌ای برای نحوه خرید اتریوم باشد. این روش معامله می‌تواند به سطح معینی از اعتماد بین دو طرف درگیر نیاز داشته باشد، به خصوص اگر مستقیم با یکدیگر ملاقات کنند. به هر حال اگر تصمیم دارید در معاملات P2P شرکت کنید، این مسئولیت شماست که از رعایت مقررات محلی خود در معامله اطمینان حاصل کنید. بسیاری از صرافی‌های P2P از خرید نقدی و سایر روش‌های مبادله‌ای پشتیبانی می‌کنند که به ارتقای حریم خصوصی کمک می‌کند. با این حال، هر صرافی ارز دیجیتال P2P به طور کامل همتا به همتا نیست. بسیاری از آنها توسط مقررات وضع شده توسط کشورهایی که شرکت کنندگان در آنها ساکن هستند محدود شده‌اند، به این معنی که دولت‌ها انتظار دارند اطلاعاتی در مورد هویت و تراکنش‌های کاربران جمع آوری شود.

برخی از ویژگی های استفاده از صرافی P2P عبارتند از:

  • انعطاف در گزینه‌های پرداخت: در صرافی رمزنگاری همتا به همتا، می‌توانید از هر نوع پرداختی که فروشنده می‌پذیرد استفاده کنید. با اینکه در بسیاری از پلتفرم‌های سنتی فقط کارت‌های اعتباری و پرداخت نقدی را مجاز می‌دانند ولی در ماهیت آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. بدان معنا که شما می‌توانید نحوه خرید اتریوم را با پرداخت‌های دیجیتال، کارت‌های هدیه یا حتی چک انجام دهید. با این حال در برخی مواقع یافتن طرف معامله با شرایط مورد نظر دشوار است. این مسئله می‌تواند باعث وقفه در معامله شود.
  • امنیت: با افزایش علاقه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، تعداد فزاینده‌ای از کلاهبرداری‌ها ظاهر شده است. این کلاهبرداری‌ها از فیشینگ، هدایای جعلی و پشتیبانی فنی نادرست را شامل می‌شود. در چند سال گذشته، امنیت سیستم‌های امانی به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به دلیل ماهیت شخص ثالث، صرافی‌های رمزنگاری P2P به عنوان پلتفرم‌های معاملاتی ایمن‌تر هستند. سیستم‌های امانی از همه افراد درگیر در تجارت محافظت می‌کنند. از آنجایی که صرافی‌ها خود رمزنگاری ندارند، کاربران می‌توانند بدون نگرانی در مورد اینکه کسی پولشان را می‌گیرد، مبادلات را انجام دهند. صرافی‌های P2P روش‌های حل اختلاف را برای حل هرگونه اختلاف در نظر دارند.
  • کارمزدهای کمتر: برخی از صرافی‌های P2P کارمزد دارند، اما معمولاً بسیار کمتر از هزینه معاملات استاندارد است. در عین حال از آنجایی که واسطه در صرافی P2P وجود ندارد، این پلتفرم‌ها معمولاً فقط یک هزینه سپرده دریافت می‌کنند.
  • ناشناس بودن: این نحوه خرید اتریوم به این معنی است که هیچ نیازی برای یک مرجع مرکزی وجود ندارد. با این حال مبادلات آنلاین همتا به همتا (P2P) معمولاً شامل فرآیندهای KYC و AML هستند. البته مقررات مربوط به چنین معاملات، ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. بسیاری از پلتفرم‌های مبادلات رمزنگاری P2P همچنین شامل سیستم‌های داخلی برای نمایش تاریخچه معاملات هستند. از آنجایی که شما مستقیماً با سایر کاربران معامله می‌کنید، نسبت به صرافی‌های متمرکز حفظ حریم خصوصی ضعیف‌تری دارند.
  • دسترس‌پذیری: برای خرید رمزارز در صرافی P2P نیازی به حساب بانکی ندارید. در واقع، بیشتر این پلتفرم‌ها برای انجام معاملات فقط به دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند نیاز دارند. اما از طرف دیگر بسیاری از این پلتفرم‌ها رابط کاربری بصری مناسبی ندارند.
  • در حالی که نحوه خرید اتریوم در صرافی‌های ارز P2P به معامله‌گران امکان می‌دهد بدون دخالت دولت، ارزهای دیجیتال خریداری کنند و همچنین می‌تواند فعالیت‌های غیرقانونی پولشویی را برای گروه‌ها آسان کنند.

چگونه از پلتفرم  Peer to Peer Groups Ethereum استفاده کنید؟

در ادامه به معرفی یکی دیگر از روش‌های معامله اتریوم می‌پردازیم:

  1. برای ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی P2P ثبت نام کنید. یک کیف پول رمزنگاری به میزبانی پلتفرم نیز ایجاد می‌شود.
  2. فهرست پیشنهادات را مرور کنید، گزینه‌ها را مطابق با نحوه خرید اتریوم و نیازهای خود، بر اساس مکان یا روش پرداخت فیلتر کنید.
  3.  پس از یافتن پیشنهاد مناسب، مقدار ETH را که می‌خواهید خریداری کنید، انتخاب نمایید.
  4. در صورت قبول پیشنهاد شما، ارز دیجیتال فروشنده به یک حساب امانی منتقل می‌شود.
  5. با استفاده از روش پرداختی که قبلاً توافق شده بود، پول را به فروشنده منتقل کنید. 
  6. پس از اینکه فروشنده دریافت را تایید کرد، ارز رمزنگاری شده از سپرده خارج شده و برای شما ارسال می‌شود.
پلتفرم های خرید همتا به همتا اتریوم

Localcryptos یکی از این شبکه‌های تجارت غیررسمی است که در آن می‌توانید افرادی را که اتر را در  مکان‌های مختلف می‌فروشند شناسایی کرده و با آنها تماس بگیرید. آنها بسته به ترجیحات خود ممکن است پرداخت شما را بپذیرند. اما قبل از اینکه روی دکمه پرداخت کلیک کنید، مطمئن شوید که شرایط معامله با آنها را مطالعه کرده‌اید. از طرف دیگر در نحوه فروش اتریوم Localcryptos بدون تایید هویت به شما اجازه فروش نمی‌دهد. Paxful نیز یکی دیگر از این پلتفرم‌هاست که برای ایجاد حساب نیازی به تأیید هویت ندارد، اما برای حساب‌هایی که حجم تجارت بالایی داشته باشند، به تأیید نیاز دارد.

تفاوت‌های کلیدی بین صرافی های P2P و OTC

صرافی‌های همتا به همتا p2p و صرافی‌های خارج از بورس OTC دو نوع از پلتفرم‌های معاملات ارزی هستند که به طور گسترده در شیوه خرید اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف تسهیل تجارت ارزهای محلی در ازاء دارایی‌های رمزنگاری شده مانند BTC یا ETH است. 

در صرافی همتا به همتا، شما مستقیماً با سایر کاربران معامله می‌کنید. بنابراین، معامله تنها پس از یافتن فروشنده و موافقت طرفین تکمیل می‌شود. سرعت معامله کاملاً به در دسترس بودن هر یک از طرفین برای تکمیل تراکنش بستگی دارد و پیش‌بینی مدت زمان آن را غیرممکن می‌کند.

صرافی‌های OTC به کاربران این امکان را می‌دهند که مستقیماً با یک مدیر یا کارگزار ارز دیجیتال خرید و فروش را انجام دهند. در نتیجه این تراکنش‌ها بلافاصله تکمیل می‌شوند. برای مثال صرافی‌های بایننس و کوکوین هردو تجارت p2p را ارائه می‌دهند و هیچ یک برای معامله نیاز به احراز هویت ندارند اما هر دو محدودیت برداشت ۲ بیت کوین در هر ۲۴ ساعت را بدون تأیید اعمال می‌کنند.

اگر هدف شما تکمیل فوری معاملات است، بهتر است یک صرافی خارج از بورس را انتخاب کنید. با این حال، اگر داشتن انعطاف‌پذیری و استفاده از پلتفرمی با حاشیه سود بیشتر مد نظرتان است، بهتر است یک صرافی همتا به همتا را برای ملاقات با چند کاربر دیگر انتخاب کنید.

نحوه خرید اتریوم در صرافی‌های غیرمتمرکز

استفاده از این نوع صرافی می‌تواند سطوح حفظ حریم خصوصی بهتری را نسبت به سایر نحوه خرید اتریوم فراهم کند. این روش به رمزگذاری و فناوری بلاکچین متکی است و دو نفر را قادر می‌سازد تا یک تراکنش را بدون نیاز به دخالت شخص ثالث انجام دهند. به طور کلی، افرادی که به این نحوه خرید اتریوم از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز عمل می‌کنند، نیازی به ارائه مدرک شناسایی ندارند. این به محافظت از حریم خصوصی هر دو طرف کمک می‌کند. زمانی که فروشنده ارز دیجیتال را جابه‌جا کند، یک قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین منعقد می‌شود. برخی صرافی‌های غیرمتمرکز مانند waves درگاه معامله برحسب ارزهای فیات را نیز ارائه می‌کنند که البته نیاز به احراز هویت داشته و در نتیجه برای کاربران این نحوه خرید و فروش اتریوم در ایران در دسترس نیست.

نحوه خرید اتریوم در صرافی ارزهای دیجیتال

ساده‌ترین راه برای سرمایه گذاری در اتریوم استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال است. این روش در حالی که سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهد، در دسترس بوده و استفاده از آن ساده است. گرچه همه آنها امکان خرید و فروش اتریوم را می‌دهند، اما طرز کار هر صرافی کمی متفاوت است. انتخاب روش مبادله متناسب با شرایط شما مهم است. به عنوان یک معامله‌گر تازه کار، باید یک صرافی با پشتیبانی و منابع آموزشی خوب پیدا کنید. همچنین باید کارمزدها، گزینه‌های پرداخت و ارزهای رمزنگاری شده را برای خرید در نظر بگیرید.

میزان ورود و خروج اتریوم از صرافی‌ها

در نحوه خرید اتریوم از یک صرافی ارز دیجیتال چه مقدماتی نیاز است؟

اول از همه، شما باید صرافی را انتخاب کنید که به مشتریان منطقه شما اجازه تراکنش را می‌دهد.  البته اکثر غالب آنها از معاملات بر پایه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. 

یک حساب کاربری در صرافی انتخابی خود ایجاد کنید. شما باید اطلاعات شخصی، مانند نام، آدرس ایمیل، مکان و رمز عبور امن را وارد کنید. پس از ثبت نام، باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود شماره تلفن خود را نیز تأیید کنید. صرافی‌هایی که در ابتدا به اطلاعات کمتری برای ایجاد حساب نیاز دارند، اغلب برای برداشتن محدودیت برخی فعالیت‌ها مانند محدودیت‌های برداشت گسترده، به اطلاعات اضافی برای تایید هویت مشتری (KYC) و مقررات ضدپولشویی (AML) نیاز دارند.

یک نوع حساب را انتخاب کنید. اکثر صرافی‌ها حساب‌های شخصی و تجاری و برخی از انواع حساب‌های پولی با ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌کنند.

حالا یک روش پرداخت تنظیم کنید. روش‌های پرداخت پذیرفته‌شده در هر صرافی‌ متفاوت است. بسته به صرافی، روش‌های مختلفی از جمله پرداخت‌های کارت اعتباری، حواله‌های بانکی و نقل و انتقالات منطقه پرداخت واحد یورو (SEPA) وجود دارد. که البته نیاز به واریز دلار آمریکا یا ارز فیات دیگری از طریق سوئیفت دارد که عملی زمان‌بر و مشکل است.

اگر می‌خواهید اتریوم خریداری شده را برداشت کنید، باید آدرس عمومی کیف پول خود را وارد کنید. یکی از مهمترین جنبه‌های شبکه اتریوم این است که تراکنش‌ها برگشت‌ناپذیر هستند. بنابراین هرگز یک آدرس را به صورت دستی تایپ نکنید، زیرا یک اشتباه می‌تواند منجر به ازبین رفتن سرمایه شما برای همیشه شود. شما می‌توانید ETH را با استفاده از یک کد QR به کیف پول ارز دیجیتال خود برداشت کنید.

برای انجام تراکنش برای هر مقدار اتریومی که می‌خواهید بخرید و قبل از نهایی کردن خرید، بررسی کنید که از هزینه‌های مربوطه راضی هستید یا خیر. هزینه‌های واریز و برداشت ممکن است بسته به نوع انتقال و مبادله مورد استفاده متفاوت باشد. جزئیات کارمزد را اغلب می‌توان در وب سایت صرافی یافت.

نحوه خرید و فروش اتریوم در ایران

نحوه خرید اتریوم در والکس

با توجه به تحریم‌ها و مسائل مختلفی که هر لحظه دارایی‌های ما را در صرافی‌های خارجی تهدید می‌کنند، صرافی ایرانی والکس بهترین انتخاب است. برای خرید اتریوم به سایت والکس مراجعه کنید و مراحل زیر را پیگیری کنید:

  1.  در سایت والکس ثبت نام کنید. اﻃﻼعات ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷﺪه را ﺑﻪ دﻗﺖ وارد کرده و سپس ایمیل ارسال شده را تایید نمایید تا حساب شما فعال شود.
  2. برای انجام معاملات خرید و فروش در والکس نیاز است مدارک شناسایی خود را برای احراز هویت آپلود کنید.
  3. برای خرید هر رمزارز ابتدا باید حساب خود را شارژ کنید. از طریق حساب بانکی متصل به والکس می‌توانید کیف پول ریالی خودتان را شارژ نمایید. به اندازه مبلغی که قصد خرید اتریوم دارید به کیف پول والکس خود واریز کنید.
  4. در قسمت بازارها روی گزینه اتر به تومان کلیک کنید تا به بخش معاملات اسپات راهنمایی شوید.
  5. در بخش معاملات می‌توانید مقدار اتریوم که قصد دارید تهیه کنید و قیمت پیشنهادی خودتان را برای خرید وارد کنید. سفارش شما ثبت می‌شود تا فروشنده‌ای با قیمت پیشنهادی شما موافقت کند.
  6. والکس برای کاربران مبتدی قسمت معاملات سریع را فراهم کرده است. در گزینه معامله سریع تنها کافی است در قسمت پرداخت، مبلغ مورد نظرتان را با توجه به میزان دارایی کیف پولتان انتخاب کنید. معامله در والکس بر حسب بهترین قیمت لحظه‌ای اتریوم در بازار برای شما انجام می‌شود.

جایگزین‌های مختلف در نحوه خرید اتریوم

هنگامی که نوبت به دستیابی به اتریوم در مقابل وجه نقد باشد، روش‌های جایگزین نیز وجود دارد. بورس کالای شیکاگو یا CME معاملات آتی اتریوم را ارائه می‌دهد. آنها به پول نقد و نه اتر واقعی تسویه می‌شوند، معاملات آتی اتر CME هنوز هم برای کسانی که علاقه‌مند به استفاده از سیستم‌های مالی سنتی هستند، قابل توجه است.

تعدادی از صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) نیز مجوز قانونی دریافت کرده‌اند، Grayscale تجارت اتر را در قالب سهام ارائه می‌دهد. هر سهم که Grayscale Ethereum Trust نامیده می‌شود، کسری از یک سکه ETH را نشان می‌دهد که از طریق پلتفرم‌های معاملاتی جریان اصلی قابل معامله است.

آینده اتریوم

ارتقا شبکه اتریوم

اتریوم به عنوان یک پروژه هنوز در حال توسعه است. تعداد قابل توجهی از راه‌حل‌ها بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند، همانطور که در nft در سال ۲۰۱۷ و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال‌های ۲۰۲۰ مشاهده شد.  همیشه مقیاس‌پذیری برای چنین استفاده گسترده‌ای یک مشکل بوده است. اتریوم تنها قادر به انجام حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه است که بسیار کم است و نمی‌توان آن را جایگزینی برای خدمات مالی و داده جهانی در نظر گرفت. علاوه بر این، صرف نظر از تعداد توکن‌هایی که در حال انتقال هستند، هزینه‌های اتریوم به‌ طور میانگین ۱۰ دلار در هر تراکنش بوده است که آن را برای پرداخت‌های خرد ناسازگار می‌کند. بلاک چین ETH در حال انتقال به اتریوم ۲.۰ است که شامل تغییر الگوریتم‌های اجماع از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در استخراج اتریوم است. انتظار می‌رود این حرکت به مقیاس‌پذیری شبکه کمک کند. احتمالا ارتقاء بلاک چین به اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ به نتیجه برسد. گفته می‌شود که این ظرفیت مقیاس‌پذیری پروژه را به بیش از ۱۰۰۰۰۰ در ثانیه افزایش می‌دهد که به مراتب بیشتر از Visa، MasterCard یا Paypal است و از نظر کارمزد، انتظار می‌رود اتریوم ۲.۰ میانگین هزینه تراکنش را به صفر نزدیک کند.

سوالات متداول

کدام نحوه خرید و فروش اتریوم در ایران قانونی است؟

در حال حاضر معامله رمزارزها از جمله هر نحوه خرید اتریوم در ایران منع قانونی ندارد و قانونی هم در مورد آن تصویب نشده است. تا امروز صرافی‌ها با استناد به ماده ۲ قانون مجازات عمومی که طبق آن تا زمانی که قانون‌ فعالیتی را جرم انگاری نکند، انجام آن فعالیت جرم نیست.

ساده‌ترین راه برای خرید اتریوم کدام است؟

برای سادگی کار بهتر است ابتدا یک استیبل کوین مانند USDT یا BUSD خریداری کنید و سپس از آن سکه برای خرید اتریوم (ETH) استفاده کنید.

آیا خرید اتریوم سرمایه گذاری سودآوری است؟

فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از جمله اقدام جهت خرید اتریوم (ETH)، ریسک نوسانات بازار را با خود همراه دارد. هرگونه اطلاعات موجود در این صفحه به‌عنوان تأیید یا تضمین برای کسب سود از آن نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا