تریدمقالات ارز دیجیتال

راهنمای جامع نحوه خرید شیبا و فروش آن در ایران

تنوع فناوری  و اهدافی که در بازار کریپتوکارنسی پوشش داده می‌شود بسیار زیاد است. بازار ارزهای دیجیتال آن‌قدر منعطف و متفاوت است که حتی برای یک شوخی یا میم کوین جا داشته باشد. مشابه چنین اتفاقی ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) است که امروزه به یکی از ارزشمندترین دارایی دیجیتال تبدیل شده است و جزو ارزهای برتر در بازار رمز ارزها به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید روی یک ارز دیجیتال کم قیمت و آینده‌دار سرمایه‌گذار کنید، شیبا اینو دارایی دیجیتال است که باید به آن فکر کنید. این توکن با الهام گرفتن از ارز دیجیتال دوج‌کوین ساخته شد و از همان ابتدا با شعار «قاتل دوج کوین» وارد میدان شد. برای شروع یک سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، پس از بررسی درباره اینکه ارز دیجیتال شیبا چیست؟ باید به دنبال روش‌ها و نحوه خرید شیبا باشید. روش‌‌های متنوعی برای انجام معامله شیبا اینو وجود دارد. در این مطلب از والکس، تصمیم داریم نحوه خرید شیبا در ایران را به شما آموزش دهیم.

مراحل خرید و فروش شیبا 

یکی از گام‌های مهم در آموزش خرید و فروش شیبا، گذراندن صحیح مراحل خرید این ارز دیجیتال است. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، بهترین نحوه خرید شیبا اقدام از طریق صرافی‌های ایرانی است. در این روش می‌توانید با انتخاب یک پلتفرم معتبر فعالیت خود را در بازار دیجیتالی آغاز کنید. کسب دانش، اطلاعات در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال و تحلیل ارز شیبا از دیگر گام‌های مهم در زمینه سرمایه‌گذاری این رمزارز است. در ابتدا باید ارز شیبا را مورد بررسی قرار دهید و درباره برنامه‌های آینده ارز شیبا تحقیقات لازم را انجام دهید. پس از انجام این کارها با کمک راهنمای خرید شیبا می‌توانید سرمایه‌گذاری در ارز شیبا را آغاز کنید. در ادامه مراحل خرید و فروش شیبا را معرفی می‌کنیم.

تهیه و نصب کیف پول برای خرید و فروش شیبا

انتخاب و نصب کیف پول شیبا

تمامی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را دارند بهتر است قبل از هر کاری یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگه‌داری از رمزارزهای خود ایجاد کنند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و فقط به‌صورت کدهای پیچیده دیجیتالی هستند که در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرند لذا تنها راه نگه‌داری از آنها استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی است. به‌طورکلی کیف پول شیبا  به دو دسته کیف پول‌های گرم (کیف پول موبایلی، دسکتاپی و تحت وب) و کیف پول‌های سرد (کیف پول سخت‌افزاری و کاغذی) تقسیم‌بندی می‌شوند. معامله‌گران می‌توانند باتوجه‌به نوع سرمایه‌گذاری و میزان ارز شیبا که قصد خریداری آن را دارند هر کدام را انتخاب کنند.

ارز دیجیتال شیبا اینو یک توکن “ERC-20” مبتنی بر اتریوم است و طیف گسترده‌ای از کیف‌پول‌ها این ارز را پشتیبانی می‌کنند. چنانچه با نحوه خرید شیبا زیاد آشنا نیستید و در زمینه معاملات ارز دیجیتال تازه‌کار هستید، بهتر است از کیف پول تراست والت برای نگه‌داری ارز شیبا استفاده کنید. تراست والت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های گرم در دنیای کریپتو است و به‌واسطهٔ رابط کاربری جذاب، امکانات و امنیت بالایی که دارد، از محبوبیت بالایی نزد کاربران دنیای دیجیتال برخوردار است.

بهترین کیف پول‌های شیبا در سال ۲۰۲۲

  • کیف پول لجر (Ledger)
  • کیف پول بیت‌ باکس (BitBox۰۲)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • تراست ولت (TrustWallet)
  • مای‌ اتر ولت (MyEtherWallet)
  • اتمیک ولت (Atomic)
  • گواردا (Guarda)
  • کوینومی (Coinomi Wallet)

در دنیای کریپتوکارنسی هر فردی مسئول نگه‌داری از دارایی‌های دیجیتال خودش است به همین جهت در انتخاب کیف پول باید خیلی دقت کنید. چنانچه فردی از حساب شخصی شما دزدی کند، بانک مرکزی موظف است با انجام پیگیری‌ها، پول سرقت شده را بازگرداند. اما دنیای ارزهای دیجیتال از این قاعده مستثنی است. چنانچه ارزهای دیجیتال شما به سرقت برود امکان پیگیری در هیچ نهادی وجود دارد زیرا ماهیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است.

با تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول، در صورتی که والت به هر دلیلی از سیستم شما پاک شود و یا دستگاه مفقود شود، امکان دسترسی مجدد به دارایی دیجیتال فراهم می‌شود.

فروشنده معتبر برای خرید و فروش شیبا

پس از انتخاب و نصب کیف پول، باید نحوه خرید شیبا را مشخص کنید. به‌طورکلی ۳ روش برای خرید و فروش ارز شیبا وجود دارد که عبارت‌اند از:

آموزش خرید و فروش شیبا از طریق تلگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی

راهنمای خرید ارز شیبا از شبکه های اجتماعی

بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد قیمتی بسیار زیادی داشته است و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی بدون هیچ دانش و اطلاعاتی وارد این بازار شوند. این افراد نه‌تنها سودی کسب نکردند بلکه تمام سرمایه خود را از دست دادند. افراد زیادی با هدف کلاهبرداری اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بلافاصله پس از واریز پول از طرف مشتری کاملاً غیب می‌شوند. اکثر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی که اقدام به فروش شیبا و یا دیگر ارزهای دیجیتال می‌کنند، کلاهبرداری هستند و موجب از دست‌رفتن سرمایه شما می‌شوند.

نحوه خرید شیبا از طریق صرافی های خارجی

صرافی‌های خارجی یکی از بسترهای خرید و فروش ارز شیبا هستند که تعداد آنها هر روز بیشتر می‌شود. اما انتخاب صرافی ارز دیجیتال خارجی با چالش‌هایی مواجه است که انتخاب را برای شما کمی سخت می‌کند. به دلیل تحریم‌های انجام شده علیه ایران، فعالیت ایرانیان در صرافی‌های خارجی کمی دشوار شده‌است و برخی از این پلتفرم‌ها در صورت مشاهده آی‌پی ایران حساب را مسدود می‌کنند. معروف‌ترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بایننس است که در چند ماه اخیر بسیاری از کاربران به‌ناچار از این صرافی کوچ کردند.

راهنمای خرید شیبا از طریق صرافی های ایرانی

نحوه خرید شیبا از صرافی والکس

در حال حاضر بهترین انتخاب برای خرید ارز شیبا استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است. برای افرادی که ساکن ایران هستند خرید مستقیم شیبا با ریال و کارت بانکی از طریق سایت‌های ایرانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. فقط کافیست یک صرافی معتبر ایرانی را انتخاب و در آن ثبت‌نام کنید. برای اطمینان بیشتر به تعهد و کیفیت کار یک صرافی، تحقیق و پرس‌وجو بهترین راه است. برخی از صرافی‌های ایرانی هستند که در قبال ثبت نام و احراز هویت در این پلتفرم و دعوت دوستان خود، به شما شیبا رایگان ارائه می‌دهند. با پیوستن به صرافی والکس بدون هیچ محدودیتی تجربه یک معامله عالی را می‌توانید داشته باشید.

احراز هویت برای خرید و فروش شیبا

احراز هویت و همچنین تأیید آن یکی از مراحل ضروری در همه صرافی‌های آنلاین ایرانی است. تأیید هویت با وارد کردن آدرس ایمیل، اطلاعات شخصی، اطلاعات بانکی، شماره تماس و تأیید عکس کاربر انجام می‌شود. صرافی در کمترین زمان ممکن اطلاعات کاربران را تأیید می‌کند و پس از آن همه مقدمات اولیه برای ورود به بازار و انجام اولین معامله آماده است. فقط کافی‌ست وارد بازار شیبا شوید و اولین معامله خود را انجام دهید.

انتقال پول به صرافی موردنظر و خرید شیبا از صرافی

پس از ساخت حساب کاربری و تأیید هویت، نوبت به شارژ کیف پول صرافی می‌رسد. در برخی از صرافی‌ها می‌توانید به‌صورت مستقیم با خود صرافی معامله کنید. در این‌گونه صرافی‌ها باید هزینه ریالی برابر با مبلغ خرید شیبا را از طریق درگاه پرداخت موجود در این وب‌سایت به‌صورت آنلاین پرداخت کنید و سپس آدرس کیف پول را در اختیار صرافی قرار دهید. پس از انجام شدن این فرآیند، صرافی ارز شیبا را به کیف پول واریز می‌کند. نحوه فروش شیبا نیز مانند خرید آن است و شما می‌توانید سفارش خود را در بازار ثبت کنید. پس از فروش رمزارز، مبلغ ریالی معامله به‌حساب شما واریز می‌شود.

آیا خرید و فروش شیبا در ایران قانونی است؟

قوانین ارز دیجیتال در ایران

به دلیل نوپا بودن این فضا و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های اساسی بدیهی است که رویکرد تمامی دولت‌ها در مورد ارزهای دیجیتال شفاف و قطعی نیست. ارزهای دیجیتال در ایران به طور کامل به رسمیت شناخته نشده‌اند اما سرمایه‌گذاری، نگهداری و استفاده از ارز شیبا در ایران جرم نیست. طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی «هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تأمینی یا تربیتی باشد، جرم محسوب می‌شود و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آنکه به‌موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تأمینی و تربیتی تعیین شده باشد.» به همین جهت در صورتی معاملات ارز دیجیتال جرم محسوب می‌شود که در مسیرهایی مانند پول‌شویی، خرید اسلحه و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

نهادهایی مانند نیروی انتظامی در قبال کلاهبرداری‌های حوزه کریپتو مسئولیت و اختیار دارند. به همین دلیل قانون می‌تواند پیگیری‌های لازم را تا جایی که ممکن باشد انجام دهد. در صورت رخ‌دادن هرگونه کلاهبرداری، هک یا عدم وفای به عهد در دنیای ارز دیجیتال، کاربر می‌تواند شکایت رسمی ارائه دهد و قوه قضاییه به آن رسیدگی خواهد کرد.

مزایا و معایب خرید  فروش شیبا در ایران

نحوه خرید شیبا و سایر ارزهای دیجیتال در ایران مانند هر بازار مالی دیگر دارای مزایا و معایبی است که قبل از شروع سرمایه‌گذاری باید به آن پرداخته شود.

مزایا:

  • سودآوری بالای سرمایه‌گذاری در ارز شیبا
  • بالا بودن سرعت انتقال دارایی دیجیتال
  • عدم وجود تورم در بازار کریپتو
  • غیرمتمرکز و غیرقابل‌ردیابی بودن رمز ارزها
  • امنیت بالا
  • امکان نقدشوندگی سریع نسبت به دیگر بازارها
  • امکان مبادله با کشورهای دیگر
  • رفع چالش‌های مرتبط با تحریم

معایب:

  • بالا بودن نوسانات بازار کریپتو
  • ریسک بالا و امکان ازدست‌رفتن کل سرمایه
  • برگشت‌ناپذیر بودن تراکنش‌های اشتباه

خرید ارز دیجیتال؛ قدم گذاشتن در دنیای مالی پیشرو

در این مطلب از والکس به راهنمای خرید شیبا پرداختیم و تلاش کردیم تا نحوه خرید این ارز را با جزئیات دقیق و کامل برای شما شرح دهیم. با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که در سرمایه‌گذاری و خرید ارز شیبا در ایران وجود دارد، والکس به‌منظور همراهی کردن با هم‌وطنان خود بستری قابل‌اطمینان را برای انجام معاملات ارز دیجیتال فراهم کرده است. شما نیز می‌توانید به خانواده بزرگ والکس بپیوندید و از خدماتی نظیر کیف پول اختصاصی، اپلیکیشن موبایلی، پشتیبانی ۲۴ ساعته و سایر ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. ما در والکس همراه شما هستیم تا با کمک ارزهای دیجیتال به جهان نامحدود کریپتوکارنسی قدم بگذارید.

سؤالات متداول

نحوه خرید شیبا در ایران چگونه است؟

در ابتدا باید یک کیف پول امن ایجاد کنید و در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید. سپس سرمایه خود را به کیف پول صرافی منتقل کنید و مقدار ارز شیبا مورد نظر خود را خریداری کنید.

آیا شیبا گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها با ریسک همراه است زیرا این ارزهای دیجیتال تحت حمایت افراد مشهور و خبرها در بازار هستند. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری روی شیبا هستید، بهتر است با در نظر گرفتن مدیریت ریسک و سرمایه درصدی از سبد خود را به خرید آن اختصاص دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
forbes
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا