ترید

آموزش نحوه خرید و فروش چین لینک؛ راهنمای معامله رمزارز LINK

چین لینک  قبل از هر چیز یک شبکه غیرمتمرکز برای اتصال قراردادهای هوشمند با داده‌های دنیای واقعی است. شبکه چین لینک به کمک نودها (Nodes) اطلاعات بلاک چین را ارائه می‌دهد و در نتیجه، زیرساخت مهمی برای قراردادهای هوشمند ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال این شبکه نیز بر بستر اتریوم با استاندارد “ERC-20” ساخته شده که برای موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با چین لینک، مقاله چین لینک چیست؟ را مطالعه کنید.

پس از آشنایی کامل با این پروژه می‌توانید نحوه خرید و فروش چین لینک را آموزش ببینید. در ادامه راهنمای معامله رمز ارز LINK در چند صرافی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارز دیجیتال چین لینک با نماد LINK بر بستر بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 ساخته شده است. تیم توسعه دهنده این توکن، در سال ۲۰۱۷، ۱ میلیارد چین لینک را استخراج کردند و آن را در اختیار کاربران قرار دادند تا از طریق صرافی‌ها، امکان خرید آن را داشته باشند. مانند تمامی ارزهای دیجیتال، برای خرید و فروش چین لینک نیز ابتدا باید صرافی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را بشناسید. سپس در این صرافی‌ها حساب کاربری ایجاد کرده و مقداری چین لینک خرید و فروش کنید. پس از معرفی صرافی‌های مناسب برای خرید و فروش ارز لینک، به نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی‌های مختلف نیز می‌پردازیم.

صرافی‌هایی که از خرید چین لینک پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (CoinBase)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی Gemini
  • صرافی Bithumb
  • صرافی بیت استمپ (BitStamp)
  • صرافی بیت فینکس
رمز ارز چین لینک

این موارد تنها چند نمونه از معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است که از ارز دیجیتال چین لینک پشتیبانی می‌کنند. برای آگاهی از دیگر صرافی‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، به سایت CoinMarketCap مراجعه کرده و در قسمت Market ارز دیجیتال چین لینک (LINK) دیگر صرافی‌ها و بهترین کیف پول چین لینک را در یک لیست کامل مشاهده کنید.

آموزش نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی بیت فینکس

قبل از شروع آموزش نحوه خرید و فروش چین لینک در این صرافی، بهتر است کمی با بیت فینکس آشنا شوید. این صرافی در سال ۲۰۱۲ همراه با یک رابط کاربری بسیار ساده راه اندازی شد. از آن جایی که این صرافی نسبتا قدیمی است، در سال‌های اولیه، تنها از چند ارز دیجیتال معروف پشتیبانی می‌کرد. ولی در حال حاضر، بسیاری از ارزهای دیجیتال را در بیت فینکس می‌توانید خرید و فروش کنید. از دیگر نکات مثبت بیت فینکس می‌توان به کارمزد معاملاتی نسبتا کم آن اشاره کرده که بسیاری از تریدرها را به خود جذب می‌کند.

بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، برای کاربران ایرانی تحریم هستند. یعنی حساب کاربری معامله‌گران ایرانی مسدود شده و دارایی‌هایشان بلوکه می‌شود. به همین دلیل، برای استفاده از صرافی بیت فینکس، از نرم افزارهای تغییر IP استفاده کرده و در مراحل ساخت حساب کاربری، از لوکیشن ایران استفاده نکنید.

صرافی بیت فینکس

خرید ارز دیجیتال چین لینک در صرافی بیت فینکس

پس از ساخت حساب کاربری در این صرافی، باید آن شارژ کنید. از آن جایی که تمامی صرافی‌های خارجی از تومان پشتیبانی نمی‌کنند، شما باید تومان خود را در یک صرافی داخلی به یک ارز فیات مانند تتر (USDT) یا هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل کرده و به حساب بیت فینکس خود منتقل کنید. حالا که کیف پول صرافی شما شارژ شده، می‌توانید مراحل زیر را برای خرید ارز دیجیتال چین لینک طی کنید.

  • در صفحه اصلی صرافی، بر روی گزینه For Trade کلیک کنید.
  • برای انجام معاملات یا در واقع، خرید و فروش معمولی ارز دیجیتال، روی گزینه Market Statistics کلیک کنید.
  • حالا در صفحه ظاهر شده، جفت معاملاتی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر در کیف پول صرافی خود تتر دارید و می‌خواهید با آن چین لینک بخرید، جفت معاملاتی شما، USDT/LINK می‌شود.
معامله چین لینک بیت فینکس
  • یک فرم سفارش (Order Form) ظاهر می‌شود که در آن باید بخش Exchange را انتخاب کنید.
  • بخش Price مربوط به ارزی است که در حساب صرافی خود موجود دارید. بخش Amount نیز مربوط به ارزی است که می‌خواهید بخرید. با این توضیحات، کادرهای مربوطه را پر کنید.
  • پس از تکمیل فرم سفارش و بررسی کارمزد تراکنش، بر روی گزینه Exchange Buy کلیک کنید تا خرید شما تکمیل و چین لینک به کیف پول صرافی واریز شود.

فروش ارز دیجیتال چین لینک در صرافی بیت فینکس

نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی بیت فینکس کاملا مشابه با یکدیگر است. برای فروش چین لینک، تنها باید اطلاعات وارد شده در فرم سفارش را برعکس وارد کنید.

  • جفت معاملاتی خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای فروش، جفت معاملاتی شما بالعکس می‌شود. یعنی اگر چین لینک می‌فروشید و در ازای آن تتر دریافت می‌کنید، جفت معاملاتی شما، LINK/USDT می‌شود.
  • هنگام پر کردن فرم سفارش نیز مقدار ارزها را به دقت وارد کنید.
  • در نهایت، روی گزینه Exchange Sell کلیک کرده تا مراحل فروش چین لینک تکمیل شود.

آموزش نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، در حال حاضر، مراحل سختگیرانه‌ای برای عضویت ندارد. از این رو، محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی دارد. برای استفاده از این صرافی، نیازی به VPN نیست و مراحل احراز هویت سخت و پیچیده‌ای هم ندارد. به راحتی می‌توانید در آن حساب کاربری بسازید و خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید. البته، پیشنهاد ما به شما این است که به طور کلی، قبل از ورود به هر صرافی خارجی، IP خود را تغییر دهید تا احیانا دچار مشکل نشوید.

صرافی کوکوین

خرید ارز دیجیتال چین لینک در صرافی کوکوین

دقیقا مانند صرافی بیت فینکس، برای شروع نحوه خرید و فروش چین لینک، ابتدا باید حساب کاربری خود را در کوکوین بسازید. سپس، حساب کاربری را با مقداری ارز فیات یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ کنید. حالا حساب کاربری شما برای شروع خرید چین لینک آماده است. طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • در صفحه اصلی صرافی کوکوین، گزینه Trade را انتخاب کنید.
  • در زیر مجموعه این گزینه ترید، انواع متفاوتی از معامله وجود دارد که برای خرید و فروش ارز دیجیتال، باید بر روی گزینه Spot Trading کلیک کنید.
انجام معامله در صرافی کوکوین
  • حالا یک صفحه که مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال است، برای شما ظاهر می‌شود.
  • کادر مربوط به جفت‌های معاملاتی که در قسمت بالا سمت چپ وجود دارد را پیدا کرده و جفت معاملاتی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در کیف پول صرافی خود مقداری اتریوم دارید که می‌خواهید با آن چین لینک بخرید، جفت معاملاتی شما ETH/LINK می‌شود.
انتخاب جفت معاملاتی در کوکوین
  • سپس، در قسمت پایین سمت راست، به سراغ انجام معامله بروید.
  • ارز مبدا و مقصد شما که طبق جفت معاملاتی شما مشخص شده، مقدار آن را وارد کنید.
  • در نهایت، روی گزینه Buy LINK کلیک کرده تا خرید چین لینک انجام شود.
تایید تراکنش در کوکوین

فروش ارز دیجیتال چین لینک در صرافی کوکوین

برای فروش ارز دیجیتال چین لینک نیز باید همین مراحل را به صورت مشابه انجام دهید. اگر جفت معاملاتی شما تغییر نکرده باشد، می‌توانید از طریق همان کادر پایین صفحه، قسمت مربوط به Sell را پر کنید. ولی اگر که جفت معاملاتی شما برای فروش چین لینک تغییر می‌کند، مجددا جفت معاملاتی را مشخص کرده و کادر مربوط به فروش ارز دیجیتال را پر کنید. در نهایت، با تایید فروش، آن را تکمیل کنید.

آموزش نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی والکس

حالا که با هم به نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی‌های خارجی پرداختیم، بهتر است که با یک صرافی ایرانی نیز آشنا شوید. صرافی‌های ایرانی گزینه‌های نسبتا بهتری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط کاربران ایرانی هستند. چرا که احراز هویت راحت‌تری دارند و برای استفاده از آن‌ها، نیازی به تغییر IP و مراحل پیچیده نیست. از طرف دیگر، صرافی‌های ایرانی به طور مستقیم از تومان پشتیبانی می‌کنند و تنها کافی است که کارت اعتباری خود را به این صرافی‌ها متصل کنید.

صرافی والکس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که انتخابی حرفه‌ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. استفاده از آن بسیار ساده است و در لحظه، معاملات شما را انجام می‌دهد. مراحل نحوه خرید و فروش چین لینک در صرافی والکس به شرح زیر است:

  • وارد سایت صرافی والکس شوید و در آن یک حساب کاربری بسازید.
  • در قسمت معامله‌ها، گزینه خرید و فروش آنی را انتخاب کنید.
معامله در صرافی والکس
  • در صفحه ظاهر شده، دو تب خرید و فروش وجود دارد. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه انتخاب کوین کلیک و LINK را سرچ کنید.
  • پس از انتخاب چین لینک، مقدار تومان و چین لینک برای خرید و فروش را در کادرهای مربوطه وارد کرده و معامله خود را انجام دهید.
  • اگر قصد انجام معامله بر اساس قیمت موجود در بازار حال حاضر را دارید، تیک گزینه قیمت در بازار را بزنید. دررغیر اینصورت عدد مدنظرتان را وارد کرده و صبر کنید تا فروشنده‌ای در آن قیمت پیدا شود.
معامله چین لینک در والکس

فروش چین لینک در صرافی والکس نیز به همین شیوه انجام می‌شود و تفاوت خاصی ندارد.

کیف پول‌های مناسب برای ارز دیجیتال چین لینک

پس از خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر آینده چین لینک، نیاز دارید که آن را در یک کیف پول معتبر نگهداری کنید. برخی از کیف پول‌هایی که از چین لینک پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از: تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، کوین بیس (CoinBase)، بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet)، کیف پول HyperPay و کیف پول Atomi.

البته این کیف پول‌ها، والت‌های پول‌های نرم‌افزاری است که می‌توانید آن‌ها را روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید. ولی کیف پول سخت‌افزاری Ledger نیز از چین لینک پشتیبانی می‌کند که یک کیف پول آفلاین است. برای استفاده از آن باید کیف پول را به کامپیوتر خود وصل کنید.

خرید و فروش چین لینک شما را وارد بازار این رمز ارز می‌کند. آینده این رمز را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ تجربه سرمایه‌گذاری روی Link را دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcap
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا