سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

پیش بین آینده و قیمت ارز مانا: توکن نامدار متاورسی

درست سال ۲۰۲۱ بود که متاورس و NFTها به جریان اصلی بازار رمزارزها بدل شدند. در حالی که عده‌ای این اتفاق را به تغییر نام فیسبوک نسبت دادند، اما دیسنترالند در این علاقه فزاینده به دنیای مجازی آنلاین که دارای آواتارهای هولوگرافی سه بعدی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و … بود، نقش پررنگی ایفا کرد. امروزه توکن بومی دیسنترالند (MANA) با ارزش بازار حدود ۱.۶۹ میلیارد دلار، یکی از مشهورترین رمزارزهای متاورس است و کارشناسان زیادی در خصوص آینده ارز مانا ابراز خوشبینی کرده‌اند. 

در ادامه این مقاله قصد داریم پس از معرفی دیسنترالند و پرداختن به پرسش کلیدی ارز مانا چیست؟ به گمانه‌زنی‌ها درخصوص آینده ارز دیجیتال Mana بپردازیم.

دیسنترالند (MANA) چیست؟

دیسنترالند چیست

دیسنترالند یک پلتفرم بازی بر بستر بلاکچین اتریوم است که در سال ۲۰۱۷ توسط آریل میلیچ (Ariel Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) معرفی شد و از امکان سفارشی سازی آثار هنری و قطعات زمین مجازی برخوردار است. هدف دیسنترالند تشویق کاربران جهت مشارکت در دنیای مجازی با ترکیب واقعیت مجازی (VR) و فناوری بلاکچین است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیسنترالند، برندهای محبوب را متقاعد کرده تا به دنیای متاورس ورود کنند و امروزه از سامسونگ گرفته تا جی پی مورگان، همگی پروژه‌های زیادی را در دیسنترالند تاسیس کرده‌اند. 

در دیسنترالند، بازیکنان هنگام بازی و تعامل با یکدیگر، املاک و زمین‌های مجازی را خرید و فروش می‌کنند. این پلتفرم برای مالکیت کالاهای دیجیتالی خود از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در بلاکچین به نام لند (LAND) استفاده می‌کند. همچنین توکن مانا ارز بومی این پلتفرم است که از آن برای خرید کالاها، خدمات و شرکت در تصمیمات حاکمیتی استفاده می‌شود.

بنیانگذاران دیسنترالند

سازندگان دیسنترالند

استبان اوردانو یک مهندس نرم‌افزار است که در کنار آری میلیچ، در آوریل ۲۰۱۷ در استودیوی Big Time نمونه اولیه دیسنترالند را اجرایی کردند. میلیچ و اوردانو توسعه دهندگان نرم‌افزار اهل آرژانتین با پیشینه‌های مختلف در فضای رمزارزی هستند. اوردانو در دانشکده مهندسی کامپیوتر بوئنوس آیرس به تحصیل پرداخت و قبل از شروع کار در BitPay برای مدت کوتاهی به عنوان کارآموز در Google فعالیت داشت. او همچنین در گذشته در ساخت چند محصول مرتبط با بیت کوین همکاری داشته است. میلیچ در دانشگاه نیویورک در رشته علوم اقتصاد تحصیل کرد و در همان زمان برای اولین بار با بیت کوین آشنا شد. او برای برون سپاری بیزینس خود که به دلیل قوانین سختگیرانه آمریکا با مشکل مواجه شده بود، با مفهوم «آزادی مالی» فناوری بلاکچین آشنا شد.

ساختار دیسنترالند

لایه های دیسنترالند

دیسنترالند دفتری برای ردیابی مالکیت قطعات زمین خود دارد. هر توکن LAND مختصات منحصر به فردی در این فراجهان دارد که به فایل توضیحاتی که محتوای هر LAND را نشان می‌دهد، ارجاع داده شده است. 

این پلتفرم همچنین دارای یک «لایه محتوا» است که آنچه را در هر LAND اتفاق می‌افتد، کنترل می‌کند. (از جمله فایل‌های اسکریپت که محتوای ارجاع‌شده و فایل‌های محتوایی که تصاویر بصری و صدا را مشخص می‌کنند). این لایه همچنین شامل فایل تعریف تعامل است که تعاملات همتا به همتا مانند پیام‌رسانی، منشن و چت صوتی را مشخص می‌کند. 

در انتها، «لایه بلادرنگ» قرار دارد که تعاملات اجتماعی را از طریق پیام رسانی، چت صوتی و آواتارهای کاربر امکان‌پذیر کرده است.

مهمترین خصیصه‌های دیسنترالند

  • دیسنترالند روی هیچ زیرساخت متمرکزی میزبانی نمی‌شود.
  • محتوای آن در یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) توزیع می‌شود. 
  • کاربران شبکه دیسنترالند با تامین مالی خود برای پوشش هزینه فایل‌ها و پهنای باند پلتفرم، استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

کوین فلزی مانا
ارز دیجیتالدیسنترالند
نمادMANA
ارزش بازار۱.۶۲۷۸۶۷ میلیارد دلار
میزان در گردش۱۸۴۹۲۲۴۱۴۱ توکن
سقف تاریخی۵.۹ دلار
کف تاریخی۰.۰۰۷۸۸۳ دلار

مانا، ارز بومی دیسنترالند است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک توکن ERC-20 عرضه عمومی شد. کاربران با خرید مانا می‌توانند دارایی‌های مختلف درون این پلتفرم را خریداری کنند. آنها همچنین با هولد کردن مانا از امکان حق رای در این پلتفرم و شرکت در تصمیمات حاکمیتی برخوردار می‌شوند.

عرضه اولیه توکن مانا تنها یک ساعت پس از انتشار در بازار به هدف خود رسید و نزدیک به ۲۲ میلیون یورو جمع‌آوری کرد. امروزه MANA داخل این پلتفرم برای اقلام سفارشی‌سازی مانند پوشیدنی‌ها یا ماسک‌ها استفاده می‌شود. مانا همچنین یکی از پروژه‌های خوش‌شانسی بود که توانست به صندوق تراست گری اسکیل (Grayscale) هم ورود کند و در ماه مارس صندوق تراست مانا در کنار مواردی مانند Chainlink، Filecoin و Livepeer راه‌اندازی شد. 

آیا مانا یک سرمایه‌گذاری مناسب است؟

سرمایه گذاری در آینده ارز مانا

همانطور که قبلاً گفته شد، مانا یکی از ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است که سال گذشته بازدهی بیش از ۶۰۰ درصدی را به ثبت رساند. هرچند محبوبیت فزاینده دیسنترالند توسط برندهای لوکسی مانند Gucci ،Burberry و Louis Vuitton که از طریق NFT وارد دنیای متاورس شدند تقویت شده، اما این پلتفرم رقیب دیگری مانند سندباکس را هم در کنار خود می‌بیند. رابط کاربری جذاب و فرصت تبدیل بازیکنان به غول املاک (با خرید و فروش NFT)، دیسنترالند و مانا را به یکی از آینده‌دارترین پلتفرم‌های زمین مجازی تبدیل کرده است. علاوه بر این، دیسنترالند به عنوان بستری رایگان که به راحتی در پنجره مرورگر قابل اجراست، این پتانسیل را دارد که در آینده به یک پلتفرم واقعیت مجازی بزرگ مانند Second Life تبدیل شود. شما می‌توانید این توکن‌ها را در امن‌ترین کیف پول Mana نگهداری کنید.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگی مانند گری اسکیل به مانا علاقه‌مند شده‌اند و پتانسیل رشد آن در آینده بسیار زیاد است. از طرفی با افزایش توجهات به متاورس، مانا می‌توانند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود از این روند رو به رشد باشد. با این حال، مانا مانند سایر ارزهای دیجیتال، در معرض نوسانات بازار کریپتو است و قیمت آن در هر لحظه می‌تواند تغییر کند. به عنوان جمع‌بندی باید اشاره کنیم که عملکرد قیمتی مانا در آینده، به نحوه پذیرش آن بستگی دارد. بنابراین با پیوستن افراد بیشتر به دیسنترالند، ارزش مانا هم افزایش خواهد یافت.

پیشبینی قیمت ارز مانا

آینده ارز مانا

دیسنترالند یک پروژه در حال توسعه است که از تیم توسعه‌دهنده بسیار با استعدادی بهره می‌برد. از این رو، کارشناسان چشم‌انداز روشنی را برای آینده این پلتفرم متصورند. پذیرش فناوری واقعیت مجازی هنوز در مراحل اولیه خود است و استفاده افراد بیشتری از دستگاه‌های VR موجب توجه بیشتر به این پروژه در آینده می‌شود. به گفته برخی کارشناسان، مانا این قابلیت را دارد که تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ دلار برسد! 

در ادامه چکیده‌ای از پیشبینی‌ها در خصوص آینده ارز مانا را با هم مرور می‌کنیم. لازم به ذکر است پیشبینی‌های قیمتی صرفاً نقل قول تحلیلگران این حوزه است و به عنوان پیشنهاد سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌شود.

پیش بینی قیمت ارز مانا در سال ۲۰۲۲

همانطور که می‌دانید نوسانات بخش لاینفک بازار ارزهای دیجیتال هستند و امروزه پیش بینی قیمت کار آسانی نیست. سال ۲۰۲۲ برای مانا می‌تواند با میانگین قیمت ۲.۵۶ دلار، حداقل قیمت ۱ دلار و حداکثر قیمت ۴.۱۲ دلار به پایان برسد. بدون شک نوآوری‌ها و مشارکت‌های جدید دیسنترالند با سایر پروژه‌های متاورسی می‌تواند تعداد سرمایه گذاران مانا را افزایش داده و موجب افزایش بهای این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شود.

پیش‌بینی‌های قیمت مانا تا پایان سال ۲۰۲۲ عمدتاً مثبت هستند و Wallet Investor هم از احتمال رسیدن قیمت Mana به ۲.۸۶ دلار اشاره دارد. اما با توجه به ریزش اخیر بازار کریپتو، گروه دیگری از تحلیلگران بهای مانا را در محدوده ۰.۸۸۶ دلار می‌بینند.

 تاریخ پیش بینیمقدار
پیش بینی متوسط قیمت مانا در سال  ۲۰۲۲۱.۱۸ دلار
Coin Price Forecastژانویه ۲۰۲۲۰.۹۳ دلار
TechNewsLeaderژانویه ۲۰۲۲۱.۵۲ دلار
Price Prediction Netژانویه ۲۰۲۲۱.۰۹ دلار

پیش بینی آینده ارز مانا در سال ۲۰۲۳

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، قیمت مانا در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به سقف قیمت ۵.۲۷ دلار برسد. با این حال، میانگین قیمت مانا حدود ۱.۶۴ دلار و در صورت وجود یک روند نزولی، حداقل قیمت این توکن می‌تواند ۰.۹۲ دلار باشد. طبق گفته Wallet Investor، سرمایه گذاران دیسنترالند در سال ۲۰۲۳ باید انتظار رشد قیمت مانا تا ۳.۳۶۲ دلار را داشته باشند، که این دلیل خوبی برای در نظر گرفتن مانا به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب است.

همچنین Trading Beast به نوبه خود یک افزایش قیمت ۰.۸۴۷۶ دلاری را برای مانا متصور است و PricePrediction.net هم قیمت ۱.۴۸ دلار را برای مانا در پایان سال ۲۰۲۳ تخمین زده است.

 تاریخ پیش بینیمقدار
پیش بینی متوسط قیمت مانا در سال  ۲۰۲۳۱.۶۴ دلار
Coin Price Forecastژانویه ۲۰۲۲۰.۹۲ دلار
TechNewsLeaderژانویه ۲۰۲۲۲.۳۴ دلار
Price Prediction Netژانویه ۲۰۲۲۱.۶۸ دلار

پیش بینی آینده ارز مانا در سال ۲۰۲۵ 

طبق پیش بینی دیسنترالند، میانگین قیمت مانا برای سال ۲۰۲۵ حدود ۳.۳۷ دلار و حداقل قیمت آن ۲.۷۸ دلار است. همچنین Trading Beast و Wallet Investor پیش‌بینی رشد بازار دیسنترالند در سال ۲۰۲۵ را با افزایش به ترتیب ۱.۶۸ دلاری و ۷.۶۹  دلاری مانا کرده‌اند.

در مقابل برخی پیش‌بینی‌ها رویکرد محافظه‌کارانه‌تری به خود گرفته‌اند؛ به عنوان مثال PricePrediction.net بهای ۳.۰۹  دلاری را برای آینده ارز مانا در سال ۲۰۲۵ متصور است. 

 تاریخ پیش بینیمقدار
پیش بینی متوسط قیمت مانا در سال  ۲۰۲۵۳.۳۷ دلار
Coin Price Forecastژانویه ۲۰۲۲۱.۵۷ دلار
TechNewsLeaderژانویه ۲۰۲۲۵.۰۰ دلار
Price Prediction Netژانویه ۲۰۲۲۳.۰۹ دلار

پیش بینی آینده ارز مانا در سال ۲۰۳۰

احتمالات قوی‌ای مبنی بر اینکه بازار کریپتو در سال ۲۰۳۰ در آستانه ورود به عصری جدید باشد مطرح است. بسیاری از رمزارزها می‌توانند رکوردهای جدیدی را در این سال به ثبت برسانند و این امکان وجود دارد که قیمت MANA تا پایان این سال به متوسط قیمت ۳۲.۲۵ دلار و حداقل قیمت ۲۹.۲۱ دلار برسد.

Trading Beast معتقد است قیمت مانا تا انتهای سال ۲۰۳۰ به ۲۹.۴۲ دلار می‌رسد و Wallet Investor هدف قیمتی ۱۳.۴۷ دلار را برای این ارز متصور است. همچنین PricePrediction.net برای آینده ارز مانا در سال ۲۰۳۰ محدوده ۲۰.۴۲ دلار را تخمین زده است.

پیش بینی آینده ارز مانا در سال‌های ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰

طبق یک پیش بینی بلندمدت، مانا در سال ۲۰۴۰ می‌تواند با ثبت یک ATH جدید به قیمت ۹۴.۷۶ دلار برسد. حداکثر قیمت پیشبینی شده برای مانا در این سال ۱۰۸.۳۱ دلار و حداقل قیمت حدود ۸۶.۱۳  دلار است. 

بهای مانا در سال ۲۰۵۰ هم می‌تواند با متوسط قیمت ۲۴۳.۲۸ دلار و حداقل قیمت ۲۲۲.۵۶ دلار دنبال شود. در این سال، بسیاری از رمزارزها پس از نوسانات طولانی بازار کریپتو می‌توانند به سقف قیمتی جدید خود دست یابند. بالاترین رقم پیش بینی شده برای مانا در سال ۲۰۵۰ محدوده قیمتی ۲۶۵.۱۲ دلار است.

سوالات متداول

چه اتفاقی برای مانا در سال ۲۰۲۲ خواهد افتاد؟

تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که حداقل قیمت مانا در سال جاری ۰.۸۲ دلار خواهد بود و حداکثر سطحی که مانا می‌تواند به آن برسد ۱.۰۹ دلار است. بنابرین آنها سالی کم نوسان با شیب صعودی را برای مانا متصورند.

آینده ارز دیجیتال Mana چگونه است؟

با تداوم پیشرفت‌ها در اکوسیستم دیسنترالند و همچنین کل بازار کریپتو، می‌توانیم شاهد رسیدن بهای MANA به سقف‌های جدیدی باشیم. بنابراین آینده ارز مانا از نظر بسیاری از تحلیلگران صعودی است.

نحوه ذخیره توکن مانا چگونه است؟

توکن مانا را می‌توان در کیف پول‌های سخت افزاری (ذخیره بلند مدت) مانند لجر نانو و یا کیف پول های نرم‌افزاری (ذخیره کوتاه مدت) مانند متامسک یا اتمیک ولت ذخیره کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا