ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک

اگر با وب ۳ سروکار آشنایی داشته باشید، حتما نام پالیگان (Polygon) را شنیده‌اید. این شرکت اخیراً بیش از ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر جمع آوری کرده است تا هدف خود را برای تبدیل شدن به یک پایگاه قدرتمندِ ارائه خدمات وب در دنیای وب ۳ اجرایی کند. این پروژه همچنین برای سرمایه‌گذاری هنگفت در پروژه‌هایی که روی این پلتفرم ساخته می‌شوند، بازوهای استودیویی خود را راه‌اندازی کرده است. رمز اصلی تمام عملیات پالیگان اما ارز دیجیتال MATIC است. ارز دیجیتال متیک در واقع واحدی برای پرداخت کارمزد و استفاده از تمام راه‌حل‌های مقیاس‌بندی این شبکه است که توسط این شرکت ایجاد شده است. از آنجایی که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک به طور صحیح و ارزان کمی پیچیده‌تر از ETH یا SOL است، در این مقاله توضیح می‌دهیم که ارز دیجیتال پالیگان چیست و راهنمای معامله رمزارز MATIC در صرافی‌های پرکاربر و محبوب را به صورت گام به گام به شما ارائه خواهیم کرد.

رمز ارز ماتیک (MATIC) چیست؟

پیش از آنکه به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک بپردازیم، باید بدانید بستر این رمزارز کجاست. در واقع ارز MATIC توکن پروژه پالیگان (Polygon) است که در سال ۲۰۱۷ برای تامین کارمزد شبکه Polygon راه‌اندازی شد. پالیگان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه دوم برای بلاکچین اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد، تراکنش خود را سریع‌تر و ارزان‌تر از شبکه اصلی اتریوم انجام دهند. هدف این شبکه ارائه پروژه‌های غیرمتمرکز در زمینه توسعه امنیت و کارایی شبکه اتریوم است. پالیگان ضمن بهبود زمان تراکنش و کاهش هزینه‌های گس برای شرکت کنندگان، دارای یک اکوسیستم کامل از DeFi و NFT است که به شبکه‌های بلاکچین موجود این توانایی را می‌دهد که به یکدیگر متصل شوند و فرآیندهای خود را مقیاس‌پذیرتر کنند. پالیگان کاربران را قادر می‌سازد تا پروتکل‌های شخصی سازی شده را به زنجیره اتریوم اضافه و تراکنش‌ها را در بلاکچین اتریوم ثبت کنند. شبکه پالیگان در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ پروژه مبتنی بر بلاکچین را به طور رسمی پشتیبانی می‌کند.

مکانیسم اجماع اثبات سهام اصلاح شده مورد استفاده در فرآیند اعتبارسنجی در شبکه پالیگان، فرآیند تأیید تراکنش را در زنجیره بلوک اجرا می‌کند. بدین ترتیب پالیگان می‌تواند سرعت پردازش تراکنش بسیار بالا با هزینه‌ای پایین داشته باشد. متوسط ​​زمان پردازش بلوک‌های Polygon کمی بیش از ۲ ثانیه و کارمزد تراکنش‌ها در آن معمولاً حدود ۰.۰۱ دلار در هر تراکنش است.

کاربردهای ارز دیجیتال متیک چیست؟

ارز دیجیتال ماتیک

اگر قصد آشنایی با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک را دارید، باید بدانید matic چه کاربردهایی دارد؛ زیرا کاربرد یک رمز ارز در واقع یکی از عوامل فاندامنتال تاثیرگذار بر قیمت یک ارز دیجیتال است. ارز رمزنگاری MATIC یک توکن ERC20 است و بنابراین با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اصلی اتریوم سازگار و قابل مبادله است. MATIC می‌تواند هم به عنوان ذخیره ارزش و هم به عنوان ارز مصرفی در شبکه پالیگان استفاده شود. ارز رمزنگاری شده MATIC یک توکن حاکمیتی است، به این معنی که برای اداره و ایمن‌سازی شبکه Polygon نیز استفاده می‌شود و برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با تمام تراکنش‌های شبکه پالیگان و همچنین شرکت در الگوریتم اثبات سهام در این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. MATIC می‌تواند برای مشارکت در پروتکل‌های Polygon DeFi و تجارت و ساخت NFT، با زمان تراکنش سریع‌تر و کارمزد کمتر نسبت به بلاکچین اتریوم استفاده شود. به طور کلی کمتر از ۰.۰۲ MATIC کارمزد برای هر تراکنش وجود دارد، بنابراین ۱ تا ۲ MATIC برای حدود ۱۰۰ تراکنش کاربر باید کافی باشد.

آینده ارز دیجیتال متیک

قبل از اینکه به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک بپردازیم، باید بدانید که MATIC مانند دیگر ارزهای دیجیتال می‌تواند دارای نوسان زیادی باشد. رشد متیک در عرض حدود پنج ماه اتفاق افتاد. موفقیت آن نتیجه جذب بیشتر کاربران به شبکه پالیگان و کاربردهای آن بود. پیش از این در سال ۲۰۲۱، هر توکن فقط با ۰.۰۱ دلار معامله می‌شد، اما به سرعت تا ماه می ۲۰۲۱ و با تغییرات در نام تجاری این پروژه، توکن ماتیک به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۲.۶۸ دلار رسید. مزیت‌های رقابتی ماتیک که در پیش بینی آینده پالیگان موثرند شامل موارد زیر می‌شود:

  • ذخیره ارزش: MATIC را می‌توانید در کیف پول دلخواه خود ذخیره کنید. کیف پول‌های غیرحضانتی زیادی نیز برای ذخیره ماتیک وجود دارد.
  • خرج کردن: از MATIC خود برای خرید کالاها و خدمات از هر مرکز تجاری که این ارز را به عنوان پرداخت می‌پذیرد، می‌توانید استفاده کنید.
  • ارسال: اگر MATIC ذخیره داشته باشید، می‌توانید آن را به آدرس کیف پول MATIC هر کسی در سراسر جهان انتقال دهید. این ارز دارای استاندارد ERC20 است و بستر گسترده‌ای برای انتقال آن وجود دارد.
  • تعویض: MATIC خود را می‌توانید مستقیماً در کیف پول یا با استفاده از یک برنامه DeFi به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید.
  • اقتصاد غیرمتمرکز: MATIC را می‌توان برای شرکت در برنامه‌های DeFi در شبکه پالیگان با سرعت تراکنش بسیار سریعتر و هزینه گس کمتر از شبکه اصلی اتریوم استفاده کرد.
  • خیریه: تعداد زیادی از موسسات خیریه وجود دارد که ارز دیجیتال ماتیک را می‌پذیرند.

چطور بین سرمایه گذاری یا تجارت ماتیک تصمیم‌گیری کنیم؟

راهنمای معامله MATIC

سرمایه گذاری به معنای خرید و مالکیت مستقیم MATIC است، در حالی که معامله به همراه گمانه‌زنی در مورد تغییرات قیمت ارز متیک است. سرمایه گذاری در پالیگان نیازمند یک استراتژی بلندمدت برای مالکیت کامل دارایی و فروش آن برای سود است. در مقابل، معامله یا ترید MATIC به معنای پیش‌بینی حرکات صعودی یا نزولی قیمت این رمزارز است. روش تحقیقات و ارزیابی شما برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

  • تحلیل تکنیکال: هنگامی که الگوهای نمودار، شاخص‌های فنی و اقدامات تاریخی قیمت را بررسی می‌کنید.
  • تحلیل بنیادی: هنگامی که بر روی اصول یک شرکت، مانند صورت‌های سود و زیان خالص یا برنامه توسعه آن تمرکز دارید.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک توسط سازوکار پل زدن بین زنجیره‌ها

تصور کنید یک کشور به نام اتریوم وجود دارد که واحد پولش اتر یا ETH است و هر کاری که در این کشور انجام دهید، اعم از خرید یا فروش، پرداخت مالیات، عوارض خروج از کشور و هر هزینه دیگر به اتر پرداخت می‌شود. اتریوم به یک مقصد بسیار محبوب تبدیل شده است و در نتیجه همه چیز در آن بسیار گران است. در نتیجه، عده‌ای را به این فکر انداخت که یک توکن جدید به نام MATIC ایجاد کنند. البته، این توکن در اتریوم ارزش زیادی ندارد زیرا ETH تنها ارز پذیرفته شده آن است. بنابراین، این افراد پلی به کشور مجاور به نام پالیگان می‌زنند، با این توافق که هنگام انتقال MATIC به داخل یا خارج از اتریوم، هزینه‌ها به اتر پرداخت شود. در پالیگان همه چیز مانند اتریوم کار می‌کند، به جز اینکه رمزارز MATIC به جای اتر استفاده می‌شود. از آنجایی که MATIC کسری از قیمت اتریوم است، همه چیز در پالیگان فوق‌العاده ارزان است. به دلیل هزینه کمتر، ما می‌خواهیم یک پروژه در پالیگان ایجاد کنیم و آنجا فعالیت کنیم. برای انجام این کار، ما باید MATIC خریداری کنیم. به راحتی می‌توان فهمید که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک دو راه دارد: خرید MATIC از شخصی در اتریوم و پرداخت هزینه با اتر برای عبور از پل و ورود به پالیگان و یا اینکه مستقیماً به پالیگان بروید و MATIC را از ساکنان بومی آنجا خریداری کنید. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، روش دوم چند برابر ارزان‌تر از روش اول است زیرا مجبور نیستید با هزینه‌های بالای اتریوم روبرو شوید. در ادامه  نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک را به هر دو روش به شما نشان خواهیم داد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک از رمپ فیات

خرید ماتیک از رمپ فیات

در آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک، حتماً به نام رمپ فیات برمی‌خورید. این در حال حاضر ساده‌ترین نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک است. کاری که باید انجام دهیم این است که پول فیات را به سرویسی به نام fiat on-ramp پرداخت کنیم و آن‌ها MATIC را مستقیماً به کیف پول پالیگان ما منتقل کنند. خدمات رمپ زیادی مانند Moonpay در سراسر جهان وجود دارد که هر کیف پول‌ رمزنگاری از تعدادی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک به روش فیات روی رمپ دارای کارمزد بالاتر از صرافی‌های ارز دیجیتال، زمان پردازش طولانی‌تر و محدودیت تراکنش از جمله احراز هویت kyc است و فقط برای مناطق و رمز ارز های خاصی در دسترس خواهد بود. اگر از داخل ایران قصد خرید دارید، می‌توانید از این بخش صرف نظر کنید. استفاده از رمپ‌های فیات بیشتر در آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا به خوبی کار می‌کند. برای استفاده از این سرویس باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به یکی از سرویس‌های Ramp که از کیف پول رمزنگاری شما پشتیبانی کند، بروید.
  • مطمئن شوید که در لیست کشویی You get بخش MATIC — Polygon on Polygon را انتخاب کرده‌اید. با استفاده از این روش، ما اصلاً با اتریوم سر و کار نداریم. اگر MATIC- Polygon بر پروتکل (ERC20) را انتخاب کنید، مانند این است که MATIC را در اتریوم خرید کنید. به یاد داشته باشید، MATIC در آنجا کاربرد زیادی ندارد و حمل آن از روی پل به پالیگان بسیار گران است. اگر هزینه‌های گزاف ۵ تا ۱۰۰ دلاری گس شبکه را در صورت حساب خود مشاهده کردید، بدانید در شبکه ERC20 هستید.
  • با کلیک بر روی Continue، از شما خواسته می‌شود که ایمیل و جزئیات کارت اعتباری خود را وارد کنید. سپس به آدرس کیف پول که می‌خواهید شارژ کنید، متصل شوید. در نهایت، از شما خواسته می‌شود اطلاعات هویتی KYC را تکمیل کنید. پس از انجام همه مراحل باید موجودی MATIC به روز شده خود را در کیف پولتان مشاهده کنید.

خرید از طریق صرافی های متمرکز

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد قبلاً از یک صرافی متمرکز مانند Coinbase، Binance یا kucoin استفاده کرده‌اید و تجربه انتقال ETH از صرافی خود به آدرس کیف پول خود مانند Metamask را دارید. ساده‌ترین نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک از صرافی ارزهای دیجیتال است. این بازارهای تخصصی به شما امکان خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت مشابه پلتفرم‌های معاملات سهام را می‌دهند. کل این فرآیند می‌تواند کمتر از ۱۵ دقیقه طول بکشد و تنها چیزی که شما نیاز دارید یک تلفن هوشمند یا رایانه ، اتصال به اینترنت، و در بعضی موارد شناسایی عکس و وسیله پرداخت نقدی است.

لیست شدن متیک در صرافی ها

صرافی‌های کریپتو را مقایسه کنید

صرافی‌های ارزهای دیجیتال خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند، اما از چند جهت کلیدی مانند کارمزدها، ارزهای فیات پشتیبانی شده و طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال موجود و روش‌های سپرده گذاری و پرداخت متفاوت هستند. برخی از عوامل دیگری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از پشتیبانی مشتری، نظرات کاربران، سهولت استفاده و رابط کاربری و اینکه آیا صرافی در یک تنظیم کننده محلی ثبت شده است یا خیر. مقایسه ویژگی‌های مورد نظر شما در نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک به پیدا کردن صرافی مناسب به شما کمک می‌کند.

یک حساب کاربری ایجاد کنید

برای ایجاد یک حساب کاربری در هر صرافی ارز دیجیتال به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. برخی از صرافی‌ها ممکن است برای تایید هویت شما شماره تلفن و شناسه عکس را نیز درخواست کنند، بنابراین بهتر است آن‌ها را آماده کنید.

احراز هویت یا KYC

تعداد زیادی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال قبل از امکان هر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک، از شما می‌خواهند هویت خودتان را تأیید کنید. این فرآیند به نام (KYC) شناخته می‌شود و معمولاً به شناسه عکس و وب‌کم نیاز دارد. همچنین ممکن است لازم باشد آدرس خود را با آپلود یک کپی از مدارک شناسایی یا صورت حساب بانکی یا قبض آب و برق اخیر، ثابت کنید. بیشتر صرافی‌ها به شما اجازه می‌دهند بدون گذراندن KYC ارزهای دیجیتال را سپرده گذاری و معامله کنید، اما به شما اجازه نمی‌دهند پول را از حساب بانکی خود منتقل کنید. بنابراین اگر قصد خرید متیک با ارز محلی خود را دارید، باید KYC را پاس کنید. هنگامی که هویت خود را تأیید کردید، ایده خوبی است که قبل از به کار بردن هر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک، احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را فعال کنید. این امر امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد و به حفظ وجوه شما کمک می‌کند.

واریز وجه به حساب کاربری

پس از ایجاد حساب کاربری و تایید آن، برای نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک از یک صرافی متمرکز می‌توانید با انتخاب روش پرداخت، وجوهی را واریز کنید. روش‌های پرداخت‌های مختلف انتقال بانکی، کارت اعتباری و غیره به طور گسترده توسط صرافی‌های مختلف پذیرفته شده‌اند. روش‌های رایج سپرده برای خرید MATIC عبارتند از:

  • حساب بانکی: انتقال از حساب‌های بانکی معمولاً رایگان است.
  • کارت اعتباری یا نقدی: پیوند دادن کارت اعتباری به حساب صرافی، یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شارژ کردن حسابتان است، اما توجه داشته باشید که معمولاً هزینه اضافی را به همراه دارد. با این حال، مزیت آن این است که می‌توانید از کارت برای خریدهای فوری یا تنظیم یک خرید تکراری استفاده کنید.
  • ارز دیجیتال: معمولاً می‌توانید MATIC را با ارز دیجیتال دیگری مانند بیت‌کوین یا استیبل کوین در صرافی معامله کنید. این نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک در بین صرافی‌ها متفاوت است. بنابراین برای آنکه بدانید برای معامله با متیک باید حساب خود را با چه رمزارزی شارژ کنید، باید MATIC را در بازار جفت ارزهای صرافی جستجو کنید تا ببینید با چه ارزهای رمزنگاری شده می‌توان معامله کرد.

خرید ارز matic

اکنون می‌توانید پول خود را با matic مبادله کنید. در صرافی‌ها این کار به سادگی وارد کردن مبلغی است که می‌خواهید خرید کنید. ساده‌ترین نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک این است که با سفارش خرید فوری آن را با قیمت ثابت خریداری کنید، اما همه صرافی‌های کریپتو این ویژگی را ندارند. علاوه بر این ویژگی، خرید فوری ساده است اما معمولاً گرانتر از استفاده از بازار نقدی است. از طرف دیگر، می‌توانید معامله‌ای را در بازار نقدی باز کنید که به شما امکان می‌دهد قیمت خود را تعیین کنید. این رایج‌ترین راه برای خرید ارز دیجیتال است. فقط باید جفت ارزی را انتخاب کنید که با ارز موجودی شما مطابقت دارد. بنابراین اگر حسابی دارید که با بیتکوین تامین مالی می‌شود، باید جفت MATIC/BTC را برای انجام معامله انتخاب کنید.

ارسال و انتقال متیک خریداری شده

پس از خرید با هر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک، هر صرافی به شما امکان انتقال MATIC را نیز می‌دهد. با این حال، معمولا یک محدودیت وجود دارد. اکثر صرافی‌ها، به طور پیش فرض، MATIC شما را به شبکه ERC-20 منتقل می‌کنند. به عبارت دیگر، این مانند خرید MATIC در اتریوم است. انجام این کار باعث می‌شود MATIC ما برای اکثر اهداف بی‌فایده باشد و خروج آن بسیار پرهزینه خواهد بود.

بهتر است از صرافی‌هایی استفاده کنیم که به ما امکان می‌دهند MATIC را مستقیماً در شبکه Polygon دریافت کنیم. به عنوان مثال، اگر قصد داشته باشیم MATIC را در کوکوین بخرم، در قسمت deposit گزینه‌ای را مشاهده می‌کنیم تا MATIC خود را در شبکه Polygon دریافت کنیم. در زمان نگارش این مقاله، صرافی‌های زیر از عملکرد فوق پشتیبانی می‌کنند.

ذخیره ارز دیجیتال ماتیک در کیف پول

برخی از افراد برای تضمین مالکیت کامل بر دارایی‌های خود یا برای استفاده از آن‌ها با برنامه‌های کاربردی دیگر مانند خدمات DeFi، دوست دارند از کیف پول خود استفاده کنند. انواع کیف پول تحت وب، نرم‌افزاری و سخت افزاری برای این منظور وجود دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً ایمن‌ترین نوع کیف پول ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند، زیرا از یک دستگاه فیزیکی برای افزایش امنیت به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

اضافه کردن Polygon به کیف پول

کیف پول های پالیگان مانند Metamask به طور پیش فرض، با شبکه Polygon ارائه نمی‌شوند بلکه فقط می‌توانید با شبکه اصلی مانند اتریوم تعامل داشته باشید. برای تعامل و دسترسی به موجودی حساب خود در شبکه Polygon باید آن را به کیف پول خود اضافه کنیم.

اگر کیف پول متامسک را قبلا از سایت رسمی metamask.io نصب کرده‌اید، که به عنوان یک افزونه برای اکثر مرورگرها یا به عنوان یک برنامه اندروید یا iOS در دسترس است و پس از نصب MetaMask، با دنبال کردن دستورات داخلی یک حساب کاربری جدید ایجاد کرده‌اید، حالا با دنبال کردن مراحل زیر، شبکه Polygon را به MetaMask اضافه کنید:

اضافه کردن پالیگان به متامسک

۱. MetaMask را باز کنید و روی دکمه کشویی در بالا کلیک کنید که عبارت Ethereum Mainnet را نشان می‌دهد.

۲. به پایین لیست بروید و روی Custom RPC کلیک کنید.

۳. فیلدهای زیر را پر کنید:

– نام شبکه: Polygon

– URL جدید RPC: https://polygon-rpc.com/

– شناسه زنجیر: ۱۳۷

– نماد ارز: MATIC

– URL اکسپلورر را مسدود کنید: https://polygonscan.com/

۴. روی save کلیک کنید

روش ساده‌تری هم برای انجام این کار وجود دارد

  • به سایت polygonscan.com بروید
  • در سمت راست پایین دکمه Add Polygon Network را در فوتر می‌بینید.
  • با کلیک بر روی آن، افزونه Metamask باز می‌شود و شبکه Polygon را برای شما اضافه می‌کند و به آن سوئیچ می‌کنید.

دو نکته اصلی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که پس از آن شبکه رابط کاربری کیف پول شما Polygon را نشان می‌دهد و ارز در مرکز رابط کاربری کیف پول شما دیگر ETH نیست، بلکه MATIC است. احتمالا موجودی MATIC شما صفر باشد. بنابراین، اکنون نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک را برای شارژ کردن کیف پول خود با MATIC بررسی می‌کنیم.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک برای شروع تجارت در والکس

در صرافی والکس دو روش و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک در دسترس است، که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 خرید و فروش آنی

در این بخش شما می‌توانید با موجودی ریالی حساب والکس خود و یا با موجودی تتر حساب والکس خود، بر حسب قیمت لحظه‌ای بازار، ارز دیجیتال ماتیک را خرید و فروش کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به قسمت خرید و فروش آنی در برگه معامله‌ها وارد شوید.
  • در قسمت پرداخت می‌کنم مبلغ ریالی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • در بخش دریافت می‌کنم سایت برای شما مقدار متیک قابل خرید را محاسبه می‌کند.
  • با کلیک روی گزینه خرید معامله شما کامل می‌شود و متیک به کیف پول والکس شما اضافه می‌شود.
خرید و فروش آنی والکس

معامله پیشرفته اسپات

انجام این روش معامله در دو رابط کاربری کلاسیک و حرفه‌ای موجود است. در این بخش با توجه به موجودی حساب والکس خود می‌توانید بر حسب مقدار و قیمت پیشنهادی خود یک سفارش خرید یا فروش در بازار معاملات والکس قرار دهید. سه جفت ارز ریال، استیبل کوین تتر و بیت کوین برای معامله با ارز دیجیتال ماتیک در بازار معاملات والکس پشتیبانی می‌شود.

رابط معامله پیشرفته والکس
  • در قسمت جستجوی بازار، جفت ارز مورد نظرتان با متیک را پیدا کنید.
  • مقدار متیک مورد نظر خود را در مقدار خرید و قیمت پیشنهادی خود برای خرید هر واحد متیک را در قسمت قیمت خرید وارد کنید.
  • بر روی گزینه خرید کلیک کنید.
  • پس از ثبت، سفارش شما در دفتر سفارشات خریداران ثبت می‌شود و به محض اینکه خریداری با قیمت پیشنهادی شما موافقت کرد، سفارش به صورت خودکار اجرا شده و متیک به حساب شما منتقل می‌شود.
  • شما می‌توانید برای سفارش خود حد ضرر نیز تعیین کنید.
ثبت سفارش ماتیک در والکس

دریافت MATIC روی شبکه پالیگان در ایران

در زمان نگارش این مقاله، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک در ایران بسیار دشوار است و صرافی‌های ایران از انتقال مستقیم به شبکه Polygon پشتیبانی نمی‌کنند. روشی بی‌خطر برای به دست آوردن MATIC با چند پله بیشتر از کار با رمپ وجود دارد که به همان اندازه ارزان است. MATIC را در wallex بخرید، سپس به یک صرافی خارجی که از شبکه پالیگان پشتیبانی می‌کند، منتقل کنید و از آنجا به Metamask Polygon ارسال کنید. اما اگر انتقالات MATIC در والکس غیرفعال بود و انتقال MATIC واقعا امکان پذیر نبود، کار شما کمی سخت‌تر است. اکنون این مراحلی است که باید دنبال کنید:

  • مرحله ۱: ایجاد حساب کاربری همزمان در صرافی KuCoin و wallex
  • مرحله ۲: خرید usdt در wallex
  • مرحله ۳: انتقال usdt به KuCoin
  • مرحله ۴: usdt را با MATIC در KuCoin تعویض کنید.
  • مرحله ۵: برای برداشت MATIC در حساب کوکوین خود به قسمت برداشت MATIC در شبکه پالیگان بروید.
  • مرحله۶: MATIC را به آدرس Polygon کیف پول خود منتقل کنید.

پل زدن دارایی ها از ERC-20 به Polygon

پل PoS Polygon دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که به شما امکان می‌دهد دارایی‌های شما بین دو زنجیره اتریوم و پالیگان جابجا شوند. توجه داشته باشید که این فرآیند، فوق‌العاده گران است و زمانی که از زنجیره اتریوم به زنجیره Polygon انتقال انجام می‌دهید، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

اگر شما با یک نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک به طور تصادفی توکن‌های MATIC خود را در شبکه ERC-20 دریافت کرده‌اید و دارایی خود را در اتریوم گرفتار کردید، لازم نیست از پل پالیگان عبور کنید. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از یک صرافی متمرکز، فرآیند پل زدن را شبیه‌سازی کنید.

توکن‌های MATIC خود را در شبکه ERC-20 به حساب یک صرافی مانند کوکوین منتقل کنید. سپس توکن‌های MATIC خود را از شبکه پالیگان کوکوین به کیف پول پالیگان منتقل کنید. مرحله اول هزینه‌های گس شبکه اتریوم را برای شما به همراه خواهد داشت، اما از آنجایی که این فقط یک انتقال ساده ERC-20 است، نباید آنقدرها گران باشد.

شرکت‌هایی مانند کوکوین و بایننس دارای ذخایر گسترده‌ای از MATIC در هر دو شبکه اتریوم و پالیگان هستند. تنها کاری که ما در اینجا انجام دادیم، این بود که MATIC در اتریوم پرداخت کردیم و آن را در پالیگان برداشتیم. به این ترتیب، ما مجبور نبودیم از پل استفاده کنیم.

تعویض توکن با متیک

اگر هر توکن با ارزشی را در کیف پول خود در شبکه Polygon داشته باشید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه گس آن را با توکن matic تعویض کنید. برای این نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک شما نیازی به MATIC برای شروع ندارید. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

 استفاده از ابزار SWAP POLYGON
  • به سایت https://wallet.polygon.technology/gas-swap/ بروید و کیف پول خود را به آن وصل کنید.
  • مقدار MATIC را که می‌خواهید دریافت کنید (با توجه به موجودی شبکه پالیگان کیف پولتان) انتخاب کنید. روی مقدار از پیش تعیین شده کلیک کنید یا مقدار سفارشی خود را تایپ کنید.
  • در قسمت Swap from، توکنی که از قبل در شبکه پالیگان کیف پول خود موجود دارید و می‌خواهید بخشی از آن را به MATIC تبدیل کنید، انتخاب کنید.
  • روی confirm کلیک کنید و تراکنش بدون گس را در کیف پولتان امضا کنید.
  • روی Swap کلیک کنید و تراکنش بدون کارمزد را در کیف پولتان امضا کنید.

در عرض ۳۰ ثانیه، باید موجودی MATIC خود را مطابق مقداری که مشخص کرده‌اید، مشاهده کنید.

با توضیحات این مقاله در خصوص آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک ممکن است به نظر برسد که معامله MATIC دشوار است. اما با دنبال کردن گام به گام مراحلی که بیان کردیم، می‌توانید انتقال و خرید و فروش این ارز دیجیتال را در پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکزی که بررسی شد، انجام دهید.

به نظر شما بهترین راه خرید ماتیک برای کاربران ساکن ایران چیست؟ در بخش نظرات، دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا