اخبار بیت کوین

۲ نهنگ بیت‌کوین پس از ۱۰ سال، ۶۱ میلیون دلار بیت‌کوین جابه‌جا کردند

۲ نهنگ بیت کوین بیش از ۱۰ سال پیش در مجموع ۱٬۰۰۰ بیت کوین به دست آوردند؛ زمانی که هر بیت کوین در آن زمان ۱۳۴ دلار ارزش داشت. اکنون کیف پول‌های این دو نهنگ پس از ۱۰ سال دوباره فعال شده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، دو کیف پول مرموز بیت کوین که مجموعا ۱٬۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۶۱ میلیون دلار با قیمت‌ فعلی را در خود جای داده‌اند، پس از ۱۰ سال وقفه ناگهان بیدار شده و تقریبا تمام موجودی خود را به آدرس‌های دیگری منتقل کرده‌اند.

از سرگیری فعالیت دو نهنگ بیت کوین پس از ۱۰ سال

طبق داده‌های Blockchain.com، آدرس کیف پول «۱۶vRq…qjzEa» مقدار ۵۰۰ بیت کوین را در بلاک ۸۴۳٬۱۳۱ در تاریخ ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتقل کرد. سپس،  ۵۰۰ بیت کوین دیگر با آدرس «۵۱DUJuH…NgfC» در دو بلاک بعدی منتقل شدند.

بر اساس داده‌های CoinGecko، این کیف پول‌ها هر کدام ۵۰۰ بیت کوین در ۱۲ سپتامبر و ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ دریافت کرده بودند. در آن زمان بیت کوین ۱۳۴ دلار قیمت داشت.

با قیمت‌های فعلی، مجموع مبلغ انتقالی اکنون ۴۵۶ برابر بیشتر از قیمت خرید آنهاست و ۶۱.۲ میلیون دلار ارزش دارد.

از زمان انجام این انتقالات، یکی از آدرس‌های دریافت‌کننده از «۱۶vRq…qjzEa» مقدار ۵۰۰ بیت‌کوین دریافتی را به تعداد زیادی آدرس دیگر انتقال داده است. این در حالی است که آدرس دریافت‌کننده از «۵۱DUJuH…NgfC» هنوز ۵۰۰ بیت‌کوین خود را نگه داشته است.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۷۴۲,۲۲۶,۲۲۶.۰۰ تومان
$ ۶۲,۷۷۰.۰۰۰ ۳.۹۳%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

نزدیک بودن زمان این نقل‌وانتقالات، شرکت تحلیل بلاکچین Lookonchain را بر آن داشت تا این دو تراکنش را با هم مرتبط بداند. اعتقاد بر این است که این دو کیف پول متعلق به یک شخص یا نهاد هستند.

طبق اطلاعات BitInfoCharts، قبل از انتقال، این دو آدرس در رده ۴٬۳۵۳ امین نهنگ‌های بزرگ بیت کوین بودند.

کمتر از یک هفته پیش، یک کیف پول بیت کوین متعلق به عصر ساتوشی نیز ۶۸۷ بیت کوین به ارزش ۴۳.۹ میلیون دلار را به دو آدرس جداگانه منتقل کرد.

بر اساس تحلیل اخیر Chainalysis و Fortune، در حالی که حداقل یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین هر ماه بیدار می‌شود، نزدیک به ۱.۸ میلیون آدرس بیت کوین وجود دارد که برای بیش از یک دهه غیر فعال مانده‌اند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا