مقالات ارز دیجیتال

بررسی آینده ارز دیجیتال OMG: پیش بینی قیمت او ام جی نتورک (OMG)

شبکه او ام جی نتورک (OMG Network)، در اصل یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که در شبکه اتریوم قرار دارد. هدف از توسعه این پروتکل، دستیابی به ظرفیت بیشتر برای انجام تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و کارمزد و همچنین استفاده از ضمانت‌های امنیتی لایه زیرین آن است. با توجه به قابلیت‌ها و تحولات اخیر این شبکه، پیش‌بینی می‌شود که آینده ارز دیجیتال OMG به‌زودی با خوش‌اقبالی و رشد روبه‌رو شود. شبکه OMG، با هدف ایجاد یک زنجیره از نوع Child Chain کار می‌کند تا تراکنش‌ها پیش از ورود به شبکه اتریوم، دسته‌بندی شوند.

قیمت او ام جی در حال حاضر و در اوایل دسامبر سال ۲۰۲۲، برابر با ۱/۱۸ دلار است. رشد ۴/۲۹ درصدی نشان می‌دهد که آینده ارز دیجیتال OMG خوشبینانه به‌نظر می‌رسد. بعضی از تحلیل‌گران معتقد هستند که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، آن‌هم در یک سناریوی بدبینانه، برابر با ۰/۹۶ دلار است. بعضی دیگر هم اعتقاد دارند که آینده ام جی نتورک با توجه به سابقه قیمتی آن در ژانویه ۲۰۱۸ (۲۸/۶۲ دلار) مجدداً درخشان است. اما عوامل موثر بر آینده ارز دیجیتال OMG چیست و چه چیزی در انتظار آن است؟

مروری بر تاریخچه و ارزیابی آینده ارز دیجیتال OMG

او ام جی نتورک

شبکه او ام جی نتورک که برای اولین‌بار با عنوان OmiseGo معرفی شد، یک راه‌کار برای رفع مسئله مقیاس‌پذیری لایه ۲ است. نحوه پردازش تراکنش‌ها در این شبکه با توجه به یک پروتکل متمرکز انجام می‌شود، اما طراحی اصلی آن با هدف تمرکز زدایی از امنیت شبکه ایجاد شده است. این شبکه در لایه داوری نهایی خود (Final Arbitration Layer) به اتریوم متکی است و به‌صورت مستقل قادر به اجرایی شدن نیست. اکثر اکوسیستم‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین به‌دلیل توان عملیاتی پایین، کارمزد بالا و غیر قابل پیش بینی بودن، محدود شده‌اند. تیم پروژه او ام جی معتقد است که می‌تواند این موانع همیشگی را از میان بردارد و با ارائه امکانات بهتر به معامله‌گران، آینده ارز دیجیتال OMG را تضمین کند.

OMG Network، طبق طرح Plasma MoreVP و با توجه به پروژه توسعه Minimum Viable Plasma ساخته شده است. یکی از اهداف برجسته توسعه این شبکه، توسعه پرداخت‌ها و تبادل ارزش بین معامله‌گران و صرافی‌هاست. سپیدنامه یا White Paper شبکه او ام جی نتورک، توسط یکی از اعضای تیم اصلی توسعه‌دهنده یعنی جوزف پون (Joseph Poon) نوشته شده است. این شبکه، اولین پروژه‌ای بود که یک ایردراپ (Airdrop) را انجام داد و به‌عنوان راهی برای به‌اشتراک گذاشتن بیشتر مالکیت کوین‌ها در جامعه اتریوم تلقی شد.

 برای ذخیره و نگهداری امن این دارایی مقاله کیف پول های ارز دیجیتال OMG را بخوانید.

بررسی رودمپ (Roadmap) شبکه او ام جی نتورک

نقشه راه یا Roadmap شبکه OMG شامل مراحلی است که عملکرد تعریف‌شده این پلتفرم را توضیح می‌‎دهد. همه مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در همان سپیدنامه یا وایت پیپر اولیه با عنوان OmiseGo White Paper منتشر شده‌اند. جالب است که بدانید، بعضی از بخش‌هایی که حالا به‌عنوان جزئی از نقشه راه ام جی نتورک شناخته می‌شوند، با توجه به کیت نرم‌افزاری SDK که مربوط به شبکه کازماس (Cosmos) است، شکل گرفته‌اند. نقشه راه و چشم‌انداز آینده ارز دیجیتال OMG به‌تفکیک و با تاریخ انتشار عبارتند از:

 اثبات مفهوم (PoC): شبکه OMG، مشخصات فنی مربوط به اثبات مفهوم (Proof of Concept) را برای ساختن نسخه اولیه شبکه مبتنی بر پلاسما در ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.

انتشار آلفا (Ari): آری (Ari)، نسخه آلفای بخش More Viable Plasma شبکه او ام جی نتورک است. راه‌اندازی Ari نشان داد که شبکه او ام جی، مراحل آزمایش و پیاده‌سازی پلاسمای خود را با توجه به ساختار شبکه اتریوم انجام داده است. آری، در فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر شد؛ شبکه در همان زمان از Ari به‌صورت عمومی در شبکه آزمایشی Rinkeby در اتریوم استفاده می‌کرد. این نسخه ویژه از More VP فقط برای انتقال اتر (ETH) استفاده می‌شد و شبکه OMG بعداً از آن برای ادامه پردازش‌های مربوط به انتقال کوین‌های مبتنی بر ERc-20 استفاده کرد.

نسخه دوم شبکه با عنوان OMG Network v2.0: این بخش از پروژه با توجه به آینده ارز دیجیتال OMG و برای بهبود بعضی از قابلیت‌های شبکه در ماه می سال ۲۰۱۹ منتشر شد. دومین نسخه از شبکه OMG Network که با عنوان Samarong هم شناخته می‌شود، برای اولین‌بار در شبکه آزمایشی Rinkeby راه‌اندازی شد. انتشار این بخش از پروژه، باعث بهبود تایم شبکه (Network Uptime)، امضای تراکنش‌های کیف پول متامسک (Metamask) و تقویت کسب‌وکارها شد. این شبکه در ژوئن ۲۰۱۹ و بعد از انتشار نسخه v2.0، پروتکل OMG را در دسترس عموم قرار داد.

شبکه آزمایشی Testnet: شبکه OMG، نسخه آزمایشی عمومی و آماده‌به‌تولید خود را در محیط Ropsten و در تاریخ مارس ۲۰۲۰ منتشر کرد.

راه‌اندازی Mainnet Soft-Launch: پیش از انتشار نسخه دوم، نسخه عمومی و اولیه شبکه با عنوان OMG Network V.01 در مارس ۲۰۲۰ ارائه شد.

راه‌اندازی نسخه بتا Mainnet V1: این نسخه با عنوان کامل V1 Mainnet Beta Launch در ژوئن ۲۰۲۰ راه‌اندازی و منتشر شد.

 این مسیر به ما می‌گوید با پروژه‌ای جدی روبه‌رو هستیم و همین برای امیدواری به آینده ارز دیجیتال OMG کافی است.

خلاصه سپیدنامه (Whitepaper) شبکه OMG

بررسی وایت پیپر پروژه‌ها دید بهتری برای پیش‌بینی قیمت آینده آنها می‌دهد. تمام اهدافی که برای راه‌اندازی و ساخت OMG Network در نظر گرفته شده‌اند، در وایت پیپر یا سپیدنامه ۱۶ صفحه‌ای آن بیان شده‌ است. در این سپیدنامه، علاوه بر معرفی کامل شبکه بلاکچین، آینده ارز دیجیتال OMG هم در نظر گرفته شده که ما خلاصه‌ای از آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

پلتفرم OmiseGo در حال ساختن و راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز است که مکانیزم ارائه نقدینگی (Liquidity Provider Mechanism) و شبکه پیام‌رسانی تسویه‌حساب (Clearinghouse Messaging Network) جزئی از آن هستند. پلتفرم OmiseGo به یک حزب یا ساختار واحد تعلق ندارد و یک شبکه توزیع‌شده باز است. برخلاف تمامی پلتفرم‌های غیرمتمرکز دیگر، امکان تبادل و همکاری با دیگر شبکه‌های بلاکچین در OMG وجود دارد.

این شبکه غیرمتمرکز، کارایی بالایی در معاملات دارد و می‌تواند از همه ارزهای دیجیتال با پشتوانه فیات و حتی کوین‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 پشتیبانی کند. این شبکه از اجزای خارجی مرتبط با شبکه اتریوم ساخته شده است و از قراردادهای هوشمند اتریوم برای معاملات و فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.

معرفی تیم توسعه‌دهنده شبکه او ام جی نتورک

تیم توسعه‌دهنده شبکه OMG متشکل از بیش از ۵۰ کارمند است که در نقاط مختلف جهان حضور دارند. پلتفرم او ام جی توسط ونسا چاتی‌کاوانیج (Vansa Chatikavanij) که تایلندی است، تاسیس شد. این پلتفرم در ابتدا به‌عنوان یک شرکت تابعه از SYNQA (یک شرکت فین‌تک مستقر در تایلند) معرفی شد که پیش‌ازاین با نام Omise Holdings شناخته می‌شد.

ونسا، مدرک کارشناسی ارشد در زمینه علوم زمین و محیط‌زیست دارد و در دانشگاه کلمبیا نیویورک فارغ‌التحصیل شده است. او چندین پست مدیریتی در موسسات مالی مشهور از جمله شرکت بین‌المللی IFC و گروه بانک جهانی داشته و سوابق خوبی در پرونده کاری او دیده می‌شود. ونسا چاتی‌کاوانیج در سال ۲۰۱۷، برای درخشان شدن آینده ارز دیجیتال OMG از تمامی پست‌های خود استعفا داد تا تمرکز بیشتری روی این پلتفرم داشته باشد.

استفان مک نامارا (Stephan McNamara)، یکی دیگر از نقش‌های کلیدی پروژه او ام جی است که عنوان مدیر اجرایی را یدک می‌کشد. استفان، رئیس سابق کارگروه استراتژی تحقیق و توسعه بلاکچین در هوآوی است و یکی از مدیران ارشد کارآمد و حرفه‌ای پروژه OMG محسوب می‌شود. حضور چنین افراد پرشور و باسوادی یکی دیگر از نشانه‌های روشن برای آینده ارز دیجیتال OMG است.

نگاهی به آینده ارز دیجیتال OMG

نمودار قیمت او ام جی

قیمت او ام جی نتورک در زمان نگارش این مقاله (۱۰ دسامبر ۲۰۲۲) برابر با ۱/۱۸ دلار است که با توجه به پیش بینی تحلیل‌گران، تا ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۳/۵۳ درصد کاهش می‌یابد و به ۰/۹۰۲۶۴۲ دلار می‌رسد. طبق شاخص‌ها و تحلیل‌های تکنیکال، شاخص احساسات، وضعیت نزولی دارد، اما شاخص ترس و طمع، عدد ۲۶ را نشان می‌دهد. به‌عبارت ساده‎تر، اکثر معامله‌گران در حال حاضر از سرمایه‌گذاری روی OMG ترس دارند. یک نگاه اجمالی به آینده ارز دیجیتال OMG، به ما نشان می‌دهد که اکنون (دسامبر ۲۰۲۲) زمان خوبی برای خریدن کوین OMG نیست؛ چرا که پس از افت نزولی قیمت آن در اواسط این ماه، نوسانات قیمت ادامه‌دار هستند.

جدول زیر، مشخصات کامل‌تری از کوین OMG نشان می‌دهند:

چشم‌انداز آینده ارز دیجیتال OMG مشخصات کوین OMG
OMG Network نام کوین
OMG نماد کوین
۱/۱۸  دلار قیمت
۱۶۵,۲۵۳,۰۲۶  دلار ارزش بازار (Market Cap)
۱۸,۱۶۶,۱۰۱  دلار حجم ۲۴ ساعته معاملات OMG
۱۴۰,۲۴۵,۳۹۸ OMG مجموع ارز دیجیتال عرضه‌شده

آینده ارز دیجیتال OMG در مقایسه با رقبا

رقابت شبکه OMG با غول‌های فناوری

مقایسه این پروژه با سایر فناوری‌ها یکی از راه‌های پیش بینی قیمت کوین OMG در بلندمدت است. جدول زیر نشان می‌دهد که قیمت OMG تا پایان سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ چقدر است و مسیر رشد آن چقدر از رشد اینترنت با شرکت‌های بزرگ فناوری مثل گوگل و فیس‌بوک (متا) فاصله دارد:

پیش‌بینی سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی سال ۲۰۲۳ سیگنال سرمایه‌گذاری فناوری‌ها
۴/۸۳ دلار ۳/۷۴ دلار ۲/۹۰ دلار Buy رشد اینترنت
۸/۵۳ دلار ۵/۴۷ دلار ۳/۵ دلار Strong Buy رشد گوگل
۲۴/۵۰ دلار ۱۱/۰۴ دلار ۴/۹۸ دلار Strong Buy رشد فیس‌بوک
۴/۷۱ دلار ۳/۶۸ دلار ۲/۸۷ دلار Buy رشد فناوری گوشی‌های موبایل هوشمند

پیش بینی قیمت OMG از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱

آینده ارز دیجیتال OMG، با توجه به پیش بینی سایت معتبر PricePrediction.net و با تکیه بر نتایج تحلیل تکنیکال عمیق به شرح جدول زیر است:

سال حداقل قیمت (دلار) متوسط قیمت (دلار) حداکثر قیمت (دلار)
  ۲۰۲۲   ۱/۱۱   ۱/۲۲   ۱/۲۵
  ۲۰۲۳   ۱/۷۸   ۱/۸۴   ۲/۰۵
  ۲۰۲۴   ۲/۶۳   ۲/۷۲   ۳/۱۱
  ۲۰۲۵   ۳/۸۱   ۳/۹۲   ۴/۵۲
  ۲۰۲۶   ۵/۳۹   ۵/۵۹   ۶/۶۵
  ۲۰۲۷   ۸/۴۱   ۸/۶۹   ۹/۵۶
  ۲۰۲۸   ۱۲/۰۳   ۱۲/۳۸   ۱۴/۶۹
  ۲۰۲۹   ۱۶/۶۸   ۱۷/۳۰   ۲۰/۵۱
  ۲۰۳۰   ۲۳/۷۸   ۲۴/۶۵   ۲۹/۷۹
  ۲۰۳۱   ۳۳/۵۵   ۳۴/۷۸   ۴۱/۵۳

خرید کوین OMG بدون محدودیت

حالا که با چشم‌اندازی کامل از آینده ارز دیجیتال OMG آشنا شده‌اید، بهتر است که تصمیم خود را برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت بگیرید. شبکه او ام جی نتورک از جمله پروژه‌های نوظهور دنیای کریپتوکارنسی است که سطح رقابت آن با شرکت‌های بزرگ فناوری مثل گوگل و فیس‌بوک اندازه‌گیری می‌شود. در این مقاله، تمامی نکات مربوط به تیم توسعه‌دهنده، تاریخچه و حتی خلاصه‌ای از وایت‌پیپر OMG را برای شما توضیح دادیم.

با توجه به پیش بینی سایت‌های مختلف از آینده ارز دیجیتال OMG، دسامبر سال ۲۰۲۲ انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی این کوین نیست. الته شما می‌توانید با استفاده از امکانات صرافی ایرانی والکس، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال OMG را بدون دردسر و محدودیت پشت سر بگذارید. آیا نظر شما چیز دیگری است و فکر می‌کنید که OMG برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است؟ پس وقت را از دست ندهید و همین حالا به معامله این ارز دیجیتال در والکس مشغول شوید!

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinmarketcap
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا