سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده ارز ریپل؛ پیش‌بینی ها برای یک پروژه پر چالش

امروزه افراد بسیار زیادی با ارزهای دیجیتال آشنا هستند و بسیاری از ارزها، به عنوان بستری برای تراکنش‌های مالی بدون مرز و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. البته که سرمایه‌گذاری کورکورانه و تنها متکی به میل عموم، ثروت سرمایه‌گذاران را با خطر جدی مواجه می‌کند و برای کاهش خطرات پیش‌بینی نشده، بررسی و تحلیل روند افزایش و یا کاهش ارزش بستر سرمایه‌گذاری، امری مهم تلقی می‌شود. در این نوشته قصد داریم به بررسی آینده‌ ریپل، یکی از رمزارزهای محبوب بپردازیم. البته این موضوع در گروی این است که بدانیم ریپل چیست؟ و در ادامه به تحلیل و پیش بینی قیمت ریپل و آینده ریپل می‌پردازیم.

ریپل (Ripple) چیست؟

ریپل یک شرکت بین‌المللی برای پرداخت‌های دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت، یک شبکه گسترده برای انجام مبادلات دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از این طریق، آن‌ها می‌توانند پرداخت‌ها و تبادلات ارزی خود را در سطح جهانی انجام دهند. مزیت بسیار قابل توجه ریپل، کارمزد استاندارد برای تراکنش‌ها است. این شرکت در مقایسه با سایر بانک‌ها، مبلغ بسیار کمی را برای انجام پرداخت‌های ارزی دریافت می‌کند.

برخی مانند پت وایت (Pat White)، مدیرعامل Bitwave، براین باورند که هدف از طراحی ریپل، تاسیس یک شبکه برای مبادلات ارزی در سطح جهانی است که جایگزینی مناسبی برای Swift به حساب می‌آید. ریپل را می‌توان به عنوان یک عامل قابل اعتماد در معاملات ارزی تصور کرد که از هر دو طرف، چه واریزکننده و چه دریافت‌کننده، مورد تایید است. نقش ریپل در چنین مبادلاتی، تایید درستی انجام تراکنش خواهد بود. ریپل متکی به ارز خاصی نیست و می‌تواند مبادلات انواع ارزها را تسهیل کند.

ارز دیجیتال ریپل چیست

ارز دیجیتال XRP توسط شرکت ریپل معرفی شد و در حال حاضر بیشتر با نام رمزارز ریپل شناخته می‌شود. آینده ریپل تا حدودی متکی به سیاست‌های این شرکت بوده و XRP بر روی XRP Ledger، که بلاک چین مختص به این ارز است، اجرا می‌شود. این بلاک چین توسط جک مک کالب، آرتور بریتو و دیوید شوارتز مهندسی شده است.

رمزارز ریپل (XPR)

با تاسیس ریپل توسط جک مک کالب و آرتور بریتو، از XRP برای تسهیل تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه استفاده شد و تا به امروز نیز استفاده می‌شود. تنها کاربرد XRP، تسهیل در تراکنش‌ها نیست و با خرید ارز ریپل می‌توان از آن به‌ عنوان رمزارز محبوبی برای سرمایه‌گذاری، انجام مبادلات و تبدیلات برای رمزهای دیگر و یا راهی برای تامین مالی تراکنش‌ها، در شبکه ریپل استفاده کرد. ارزش بازار حال حاضر این ارز، ۴۲ میلیارد دلار و تعداد کوین‌های موجود، چیزی در حدود ۴۷ میلیارد سکه است که این تعداد، نیمی از سقف تعداد XRP را به خود اختصاص می‌دهد.

بلاک چین XRP در مقایسه با اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، عملکرد متفاوتی دارد. در سایر رمزارزها مانند بیت کوین، دفتر تراکنش‌ها و فرایندهای تایید، برای کسانی در دسترس خواهد بود که قادر به حل سریع معادلات پیچیده باشند. این بدان معناست که در رمزارزی مانند بیت کوین به هر کسی اجازه تایید و ایمن کردن شبکه را می‌دهد. در شبکه ریپل، از یک پروتکل اجماع استفاده می‌شود. این پروتکل به کاربران برای تایید تراکنش‌ها، قابلیت انتخاب می‌دهد.

ریپل را می‌توان به‌ عنوان ارزی با پتانسیل بالا، در طولانی مدت، بین دارایی‌های کریپتو دانست. پیش‌بینی قیمت‌های کوتاه مدت و بلند مدت در رابطه با آینده ریپل، ممکن است دشوار باشد، با این حال، تلاش شده با توجه به اطلاعات دریافتی از کارشناسان این حوزه و تحلیل‌های فنی، پیش‌بینی نسبتا دقیقی از آینده ارز ریپل ارائه شود که سرمایه‌گذاران این حوزه بتوانند با استناد به این اطلاعات، فعالیت‌های خود را مدیریت نمایند.

تاریخچه ریپل (XPR)

ریپل تا سال‌ها پس از معرفی، قیمت بسیاری ناچیزی داشت، به‌طوری‌که بسیاری عملا این ارز را بی‌ارزش می‌دانستند و نگرش مثبتی در رابطه با آینده ارز دیجیتال ریپل نداشتند. این شرایط تا سال ۲۰۱۷ بدون تغییر باقی ماند. ارزش ریپل در آن سال‌ها در حدود ۰،۰۱ دلار، در نوسان بود. راکد بودن و عدم رشد قابل توجه، از جمله مواردی بود که فعالان این حوزه را مجاب به خرید و سرمایه‌گذاری بر این رمزارز نمی‌کرد و همین امر باعث عدم افزایش ارزش ریپل و روشن نبودن آینده ریپل می‌شد.

در سال ۲۰۱۷ با شروع پوشش گسترده‌تر توکن، تغییرات ایجاد شد. همچنین این ارز با استفاده از رشد صعودی صنعت کریپتو، به افزایش قابل توجه‌ای دست یافت. این افزایش در ماه آوریل ۲۰۱۷، به رقم ۰،۰۵ دلار رسید و افزایش تدریجی همچنان ادامه داشت، به رقم قابل توجه ۰،۲۵ دلار در ماه می رسید. این رشد چشم‌گیر باعث جلب شدن توجه علاقه‌مندان این حوزه به این ارز شد و بسیاری با امید به آینده ریپل اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری نمودند.

پیشینه ارز دیجیتال ریپل

ارزش این دارایی در طول سال ۲۰۱۷ تا آغاز سال ۲۰۱۸ در حال رشد بود، تا جایی که به ارزش بی سابقه ۳،۸۴ دلار رسید. اما این رشد پایدار نبود و پس از گذشت مدت کوتاهی، با افت شدید ارزش مواجه شد. کاهش ارزش تا جایی پیش رفت که تا پایان سال ۲۰۱۹، قیمت XRP روی ۰،۳۰ دلار تثبیت شد و در طول سال ۲۰۱۹ از رقم ۰،۵۰ دلار تجاوز نکرد. ارزش ریپل تا سال ۲۰۲۰ تغییر چندانی نکرد و در همان محدوده ماند.

در انتهای سال ۲۰۲۰، رشد صعودی این رمزارز آغاز شد و افزایش قیمت XRP اتفاق افتاد. با رشد ارزش و رسیدن قیمت به ۰،۸۰ دلار در اواخر سال ۲۰۲۰، آینده ارز دیجیتال ریپل نوید روز‌های روشنی را می‌داد. انتظار می‌رفت این افزایش قیمت در طول سال ۲۰۲۱ ادامه یابد که به علت شکایت SEC  این‌چنین نشد. این شکایت علاوه بر ترس سرمایه‎‌گذاران و فروش فوری کوین‌ها، باعث حذف این کوین از بسیاری از صرافی‌ها شد، اما این ارز به خوبی به اتفاقات واکنش نشان داد، به‌طوریکه در مارس ۲۰۲۲ روند افزایشی را تجربه کرد.

 پیش ‌بینی قیمت ریپل

شاید پیش ‌بینی قیمت ریپل و آینده ریپل یا هر رمزارز دیگری کار ساده‌ای نباشد، اما می‌توان با توجه به برخی حقایق، مانند سابقه‌ی آن رمزارز، سیاست‌های شبکه و همچنین شرایط جهان، پیش‌بینی نزدیک به حقیقتی را انجام داد. در مورد آینده ریپل، با توجه به تحلیل کارشناسان این حوزه و همچنین پلتفرم‌های پیش‌بینی مانند Price Prediction، آینده ریپل را می‌توان به‌طورکلی روشن، متصور شد. طبق تحلیل‌های صورت گرفته، ارزش این رمزارز تا سال ۲۰۲۹، به‌طور پیوسته و با شیب ملایمی بالا خواهد رفت و به رقم قابل توجهی خواهد رسید. این رقم انتظار می‌روند در سال ۲۰۳۱، از مرز ۳۰ دلار نیز عبور کند.

پیش بینی قیمت در ۲۰۲۲ (ماه‌های باقی‌مانده)

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود آینده ریپل در ماه‌های باقی مانده از سال ۲۰۲۲ روند صعودی را دنبال کند. با توجه به نتایج تحلیل‌های صورت گرفته، ارزش ریپل تا ماه‌های انتهایی سال، روند صعودی اما ملایم خود را حفظ کند و از مرز ۰،۵۱ دلار فراتر رود. این روند صعودی تا ماه اکتبر ادامه خواهد داشت و دو ماه باقی‌مانده از سال با همان شیب ملایم صعودی، کاهش یابد و در انتهای سال به رقم ۰،۴۹ دلار برسد.

ارزش و قیمت آینده ریپل

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۳

در این سال با توجه به گفته‌ی تحلیل‌گران، انتظار می‌رود آینده ارز دیجیتال ریپل روند صعودی خود را مانند ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ ادامه دهد و با شیب تندتری مسیر خود را طی کند. حداقل ارزش ارز ریپل در این سال ۰،۷۰ دلار پیش‌بینی می‌شود که در بهترین حالت خود می‌تواند حتی به ارزش ۰،۸۳ دلار نیز برسد. اما بطور کلی میانگین ارزش ریپل در این سال ۰،۷۳ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ آینده ریپل حتی بهتر از سال ۲۰۲۳ تصور می‌شود. رشد صعودی که از سال قبل آغاز شده، همچنان ادامه می‌یابد، با این تفاوت که شیب صعودی بیشتر به خود می‌گیرد. انتظار می‌رود ارزش ریپل از مرز یک دلار عبور کند. طبق بررسی‌های صورت گرفته، حداقل ارزش ۱،۰۱ دلار و حداکثر ارزش ۱،۲۲ دلار در این سال پیش‌بینی می‌شود. میانگین ارزش این ارز را نیز می‌توان ۱،۰۵ دلار تخمین‌ زد.

حدس و گمان ها درباره آینده ریپل تا سال ۲۰۳۰

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۵

در این سال پیش‌بینی می‌شود، رشد صعودی باز هم ادامه یابد و آینده ریپل تاثیرات مثبتی به خود می‌گیرد و در حالت میانگین از  مرز ۱،۵۰ دلار نیز عبور کند. با توجه به صعودی‌ بودن ریپل در چند سال متوالی می‌توان به این افزایش ارزش، آینده ریپل را موفق‌تر ارزیابی کرد. انتظار می‌روند، ارز ریپل به حداقل ارزش ۱،۴۷ دلار و حداکثر ارزش ۱،۷۶ دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

پیش بینی قیمت در سال‌های ۲۰۲۶، ۲۰۲۷، ۲۰۲۸، ۲۰۲۹ و ۲۰۳۰

مانند سال‌های قبل کارشناسان بر این باورند که سیر صعودی تصور شده، همچنان ادامه خواهد داشت و  آینده ریپل مسیری مثبت خود را ادامه می‌دهد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ارزش ریپل در سال‌های آتی به شرح زیر خواهد بود:

  • عبور از مرز ۲،۲۰ دلار در سال ۲۰۲۶
  • عبور از مرز ۳،۲۰ دلار در سال ۲۰۲۷
  • عبور از مرز ۴،۹۰ دلار در سال ۲۰۲۸
  • عبور از مرز ۷،۲۱ دلار در سال ۲۰۲۹
  • عبور از مرز ۱۰ دلار در سال ۲۰۳۰

که رقم‌های بسیار خوبی برای این رمزارز و سرمایه‌گذاران آن، محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال ریپل، فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری

در این نوشته به بررسی آینده ارز ریپل و نحوه‌ی عملکرد آن پرداختیم. با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته و تحلیل‌ کارشناسان می‌توان دریافت، آینده ریپل نقاط روشن بسیاری در خود دارد که علاوه بر ابزار مناسبی برای انجام تراکنش می‌توان از آن به عنوان بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد. علاوه بر همه‌ی این‌ها جهان تکنولوژی به سمت استفاده هرچه بیشتر از ارزهای دیجیتال که هم سرعت بیشتر و هم کارمزد تراکنش کمتری دارند، پیش می‌رود. به هر حال آینده ریپل قطع به یقیین، روند مثبتی خواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا