اخبار ارزهای دیجیتال

ویزا و جی پی مورگان برای ایجاد شبکه پرداخت بین المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند

دو غول صنعت پرداخت به دنبال جایگزینی برای سیستم پرداخت سوییفت هستند.

دو غول صنعت پرداخت برای استفاده راهکارهای بلاکچینی Liink و B2B Connect همکاری خواهند کرد. با همکاری و ادغام ابزارهای ویزا و جی‌پی مورگان، انجام پرداخت‌های بین‌المللی آسان‌تر خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، سرویس لینک (Liink) که متعلق به بانک جی‌پی مورگان است، به شکل اختصاصی برای پرداخت‌های بین‌المللی طراحی شده است و ذیل چتر محصولات بلاکچین و پرداخت این شرکت با نام اونیکس (Onyx) ارائه می‌شود. اونیکس پلتفرمی برای سازمان‌هاست که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات مالی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و تراکنش‌ها را صحت‌سنجی نمایند.

سرویس B2B Connect شرکت ویزا، شبکه‌ای مشابه با لینک است که برای استفاده سازمانی ساحته شده است و هم‌اکنون با زیرسرویس Confirm اونیکس ترکیب شده است. کانفرم محصولی برای تایید صحت است؛ به کمک آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که طرفین تراکنش، اطلاعات و هویت معتبری ارائه داده‌اند. تیم اونیکس ادعا می‌کند که Confirm قادر به تایید و صحت‌سنجی بیش از ۲ میلیارد حساب بانکی در ۳۵۰۰ بانک و موسسه مالی در سطح جهان است.

جی‌پی مورگان به دنبال جذب تعدادی عضو موسس است؛ هدف این بانک راه‌اندازی کانفرم در ۱۰ کشور تا پایان سال جاری میلادی است. هدف سال آتی این موسسه نیز پوشش ۳۰ کشور است.

بانک آلمانی دویچه بانک، یکی از بانک‌هایی است که به عنوان عضو موسس، قرارداد همکاری امضا کرده است.

با همکاری ویزا با جی‌پی مورگان و روند توسعه ابزارها و خدمات مرتبط با بلاکچین‌های خصوصی، به نظر می‌رسد که این دو شرکت قصد رقابت با سیستم بین بانکی سوییفت (SWIFT) برای پردازش تراکنش‌های بین مرزی را دارند.

پرداخت فرامرزی این هفته در کانون توجهات بوده و نهاد مسئول سیاست‌های پولی کشور سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد که می‌توان از فناوری بلاکچین برای ارائه راهکارهای مربوط به این موضوع بهره جست.

راوی منون (Ravi Menon)، مدیرعامل اداره پول سنگاپور، در سخنرانی خود در مورد وضعیت پرداخت‌های بین المللی، اذعان داشت که امکانات فعلی برای قرن بیست و یکم مناسب نیست و افزود:

[این پرداخت‌ها] کند، پرهزینه، غیرشفاف و ناکارامد است و استوار بر شبکه‌ای قدیمی از بانک‌های مربوطه است.

او شبکه‌های پرداخت مبتنی بر بلاکچین بخش خصوصی را یکی از راه‌های حل این معضل دانست.

در سوی دیگر، ریپل نیز خبر از عقد قراراداد همکاری در گسترش محصول پرداخت بین‌الملل خود موسوم به ODL داد. ریپل روز گذشته با شرکت‌های Lemonway و Xbaht قرارداد همکاری امضا کرد. به واسطه این قرارداد، این دو شرکت از ODL برای خدمت‌رسانی به مشتریان در کشورهای فرانسه، تایلند و سوئد استفاده خواهند کرد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا