معرفی رمزارزها

تتر گلد چیست؟ معرفی ارز دیجیتال XAUT و مزایای آن برای سرمایه گذاری

تتر گلد یک ارز دیجیتال تخصصی همانند بیت کوین و ریپل است که توسط بنیاد تتر راه‌اندازی شده است. این ارز منحصر‌به‌فرد مزایای بسیار زیادی دارد و مورد توجه کاربران کریپتو قرار گرفته است. ارزش رمز ارز Tether Gold با قیمت یک اونس طلا برابری می‌کند و یک استیبل کوین مثل تتر محسوب می‌شود. این یعنی مثل قیمت تتر که همیشه ثابت و برابر ۱ دلار است، قیمت تتر گلد نیز همیشه برابر با یک اونس طلا است.

طلا یکی از دارایی‌های با ارزش و با تاریخچه بلند مدت است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما خرید آن مشکلات زیادی همچون هزینه بالای حمل و نقل و نگهداری را به همراه دارد. ارز دیجیتال تتر گلد با پشتوانه تتر و طلا در پی آن است که شرایط لازم برای خرید و نگهداری آسان را برای عموم مردم فراهم کند. در این مقاله از بلاگ والکس قصد داریم بررسی کنیم که تتر گلد چیست و چگونه عمل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به‌طور کامل با این رمزارز آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

تتر گلد چیست؟

در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که تتر گلد چیست و چه اهدافی دارد؟ تتر به‌عنوان شرکت پشتیبانی کننده از استیبل کوین usdt شناخته می‌شوند. یک نوع دارایی دیجیتال است که دارایی با ارزش دیگری را تحت عنوان تتر گلد ایجاد کرده است. این ارز با نماد XAUT معرفی می‌شود و در حال حاضر در رتبه ۲۱۰ کریپتو کارنسی قرار دارد. ارز دیجیتال تتر گلد دارایی‌ای منحصر‌به‌فرد با پشتوانه طلا است و به‌عنوان یک استیبل کوین قدرتمند شناخته می‌شود.

نماد تتر گلد

قیمت تتر گلد با قیمت یک اونس طلا برابری می‌کند. این ارز دسترسی عموم مردم برای سرمایه‌گذاری آسان‌تر روی طلا را فراهم کرده است. افرادی که ارز دیجیتال XAUT را خریداری می‌کنند به مزایای منحصر‌به‌فرد آن دسترسی خواهند داشت. دارندگان آن می‌توانند مالک طلا باشند و خود را از دردسرهایی همچون هزینه‌های بالای ذخیره طلا، حفظ امنیت طلا و دسترسی محدود به آن نجات دهند.

تاریخچه رمز ارز Tether Gold

پروژه تتر گلد را در ژانویه سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پروژه توسط مدیرعامل تتر، ژان ولدر (Ludovicus van der Velde) رهبری می‌شود. پایه و اساس تتر گلد در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰، تحت عنوان وایت پیپر منتشر شد. این ارز بهترین راه برای نگهداری طلا است و به شما امکان می‌دهد که بتوانید در شرایط بحرانی از دارایی‌های خود محافظت کنید.

بنیانگذاران رمز ارز Tether Gold چه کسانی هستند؟

شبکه تتر گلد با همکاری Tether Operations Limited راه‌اندازی است. اگر چه توکن‌های این پلتفرم توسط یک شخص حقیقی ایجاد شده است، اما شرکا و تیم توسعه دهنده آن یکی هستند. این پروژه توسط Jl Van Der Velde که به‌عنوان یک مدیر عامل در شرکت تتر کار می‌کند، رهبری می‌شود. هدف آن کمک به از بین بردن موانعی است که سد راه مردم برای ورود به بازار طلا می‌شود.

Velde یک متخصص حرفه‌ای و کاربلد است که مدت زمان زیادی در دنیای رمز ارزها و فناوری بلاک چین فعال بوده است. او فارغ التحصیل دانشگاه ملی تایوان بوده و بلافاصله مشغول به کار شده است. Velde ابتدا در چند استارتاپ فعالیت می‌کرد تا این که به سمت مدیر عاملی در شرکت Amos Ltd.4 منصوب شد. او پس از یک سال فعالیت خود را با تاسیس یک شرکت قدرتمند در زمینه توسعه فناوری به نام Tuxia GmbH ادامه داد.

تتر گلد (Tether Gold) چگونه کار می کند؟

برای این که بدانیم نحوه عملکرد تتر گلد چگونه است از اطلاعات منتشر شده در یک پست وبلاگی در وب سایت Tether استفاده می‌کنیم. طبق ادعای این مقاله، رمز ارز XAUT توسط طلای ذخیره شده پشتیبانی می‌شود. این طلاها در یک انبار امن در کشور سوئیس نگهداری می‌شوند. این توکن روی شبکه‌های اتریوم و ترون ساخته شده است. طبق ادعای شرکت: رمز ارز Tether Gold به‌عنوان یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم و به‌عنوان یک توکن TRC-20 در بلاک چین  ترون در دسترس است. خریداران می‌توانند این ارز را از کیف پول خود به آدرس‌های دیگر منتقل کنند.

طلا پشتوانه تتر گلد

همچنین در این پست بیان شده است که XAUT به‌صورت مستقیم روی ذخیره سازی طلای فیزیکی نظارت می‌کند. این طلاها در یک محیط امن با بهترین تدابیر امنیتی و ضد تهدید نگهداری می‌شود. تتر گلد به‌عنوان محصولی منحصر‌به‌فرد در نظر گرفته می‌شود که بین استیبل کوین‌های دیگر هزینه‌های نگهداری را ارائه می‌دهد. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که طلای تتر (Tether Gold) بهترین راه برای خرید و نگهداری از طلا است.

نکته: استیبل کوین تتر به دلیل قابلیت حسابرسی‌ای که دارد پیش از این مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق ادعای صورت گرفته تنها ۷۴ درصد از استیبل کوین تتر توسط دلار پشتیبانی می‌شود. اما استیبل کوین XAUT به‌طور کامل توسط طلا پشتیبانی می‌شود.

چرا به Tether Gold نیاز داریم؟

در حال حاضر اکثر کاربران فعال در حوزه کریپتو کارنسی از استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار استفاده می‌کنند. اما این شرایط همیشه پایدار نیست و ممکن است دلار در آینده با بحران مالی روبرو شود. این موضوع سبب خواهد شد که کاربران به سمت استیبل کوینی با پشتوانه طلا روی بیاورند. طبیعتا داشتن ارز دیجیتالی که توسط این فلز گران‌بها پشتیبانی می‌شود گزینه مناسبی برای جلوگیری از بحران اقتصادی است.

زمانی که بحران اقتصادی رخ می‌دهد را تصور کنید؛ در چنین شرایطی دلار ارزش خود را از دست داده و گزینه مناسبی برای کاربران نیست. برای فرار از بحران اقتصادی می‌توان از استیبل کوین استفاده کرد. تتر یکی از این گزینه‌ها است که همیشه قیمت ثابتی دارد.

به‌طور مشابه، فلزات گران‌بها مثل طلا که پیشینه بیش از پنج هزار ساله دارند نیز ارزش خود را حفظ خواهند کرد. چه بسا ممکن است ارزش چنین دارایی‌هایی در شرایط ذکر شده افزایش پیدا کند. بنابراین استفاده از تتر گلد در زمان بحران بهترین گزینه برای کاربران خواهد بود؛ با استفاده از آن می‌توانید از کاهش ارزش دارایی‌های خود جلوگیری کنند.

مهم ترین موارد استفاده از تتر گلد چیست؟

برای این که موارد استفاده از تتر گلد را بهتر درک کنیم، می‌توانیم از جزئیات وایت پیپر آن کمک بگیریم. رمز ارز تتر گلد یک توکن منحصر‌به‌فرد و ارزش آن معادل با یک اونس طلای واقعی است. افرادی که روی این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند از حقوق انحصاری مالکیت و نگهداری از طلا برخوردار خواهند شد. این ارزها را می‌توان با توجه به شماره سریال طلا، وزن و خلوص طلا شناسایی کرد.

قیمت تتر گلد

دارندگان تتر گلد می‌توانند جزئیات شمش طلایی که انتقال می‌دهند را در هر زمان و شرایطی تایید کنند. علاوه بر این، می‌توانند توکن‌های خود را با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کنند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید توکن‌های XAUT را با ارزهای DAI مبادله کنید. دقت داشته باشید که مبادلات به شما این فرصت را می‌دهد که از تراکنش‌های انجام شده کسب سود و درآمد کنید.

مزایای تتر گلد چیست؟

در این بخش به بررسی دقیق مزایای XAUT می‌پردازیم تا درک کاملی از آن داشته باشیم.

  • تتر گلد یک ارز بر پایه بلاک چین اتریوم است و کاربران می‌توانند آن را به آدرس‌های مختلف انتقال دهند.
  • دارندگان Tether Gold حق مالکیت طلای فیزیکی خالص را بر عهده دارند و می‌توانند جزئیات آن را با استفاده از شماره سریال آن شناسایی کنند.
  • یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن است که سرمایه‌گذاران را از شر دردسرهایی مانند هزینه‌های بالای نگهداری و جا به جایی طلا نجات می‌دهد.
  • دارندگان XAUT می‌توانند با سپری کردن فرآیند تایید، توکن‌های خود را برای چیزهای واقعی بازخرید کنند.
  • تتر گلد از امنیت بالایی برخوردار است و در مواقع بحرانی کمک حال سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کیف پول های ارز دیجیتال تتر گلد

تتر گلد یکی از ارزهای جدید و منحصر‌به‌فرد دنیای کریپتو است که با پشتوانه طلا ساخته شده است. کیف پول‌های معتبر زیادی از این ارز پشتیبانی می‌کنند. این موضوع نشان دهنده قدرت و اعتبار رمزارز XAUT است. اگر کیف پول‌های تتر گلد را بهتر بشناسید می‌توانید دارایی‌های خود را در یک محل امن نگهداری کنید.

به‌طور کلی بهترین کیف پول‌های رمز ارز Tether Gold عبارت‌اند از:

  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • کیف پول لجر (Ledger)
  • کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)
  • فری ولت (FreeWallet)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

مقایسه تتر گلد با پکس گلد (PAX Gold)

تتر گلد و پکس گلد دو نمونه‌ استیبل کوین‌های با پشتوانه طلا هستند که محبوبیت زیادی دارند. هر یک از این ارزها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را داشته و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که روی طلا سرمایه‌گذاری کنند. پکس گلد و تتر گلد شرایط لازم برای خرید و ذخیره بدون دردسر طلا را برای کاربران فراهم می‌کنند. اما مهم‌ترین تفاوت این دو در چیست؟ کدام یک آینده بهتری خواهد داشت؟

XAUT یک ارز دیجیتال جدید است که اهداف بلند مدتی دارد. در حال حاضر رمز ارز Tether Gold نسبت به رقبای خود که توسط طلا پشتیبانی می‌کنند عقب است. یکی از رقبای اصلی این ارز، پکس گلد است که محبوبیت زیادی نزد کاربران کریپتو دارند پروژه نسبت به تتر گلد وضعیت بهتری دارد و محبوبیت بیشارد. تری دارد. اما تتر گلد یک ارز نسبتا جدید است که به پوند بریتانیا متصل است و قصد دارد به قطب اصلی بین استیبل کوین‌ها تبدیل شود.

این در حالی است که XAUT در حال حاضر با قیمت ۱۷۸۵/۲۳ دلار معامله می‌شود. این ارز دارای مارکت کپ ۴۳۴ میلیون دلاری است و در رتبه ۲۱۰ کریپتو قرار دارد. اما پکس گلد با قیمت ۷۸۰۷/۲۶ دلار معامله می‌شود و در حال حاضر رتبه ۷۰ بازار را به خودش اختصاص داده است. این ارز محبوب دارای مارکت کپ ۴۸۲ میلیون دلاری بوده و حجم معاملات روزانه آن ۱۱ میلیون دلار است.

این که در آینده کدام یک نسبت به دیگری محبوب‌تر یا بهتر خواهد بود را گذشت زمان و میزان حمایت سرمایه‌گذاران از ارز ثابت خواهد کرد.

آینده ارز دیجیتال تتر گلد چگونه است؟

حال که می‌دانید ارز دیجیتال تتر گلد چیست و چه مزایایی دارد، می‌توانید برای سرمایه‌گذرای روی این ارز تصمیم بگیرید. برای این کار بهتر است اطلاعات کافی درباره آینده رمز ارز Tether Gold و اهداف آن داشته باشید. آینده ارز دیجیتال XAUT به میزان حمایت سرمایه‌گذاران و تحقق اهداف این پروژه بستگی دارد. با توجه به بروز بحران اقتصادی برای کشورها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی انتظار می‌رود که ارزش طلا افزایش خواهد یافت. پس اگر می‌خواهید بدون وجود دردسرهای حمل و نقل و نگهداری طلا روی این کالا سرمایه‌گذاری کنید، رمز ارز Tether Gold بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 نظر شما درباره سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌ها چیست؟ چقدر می‌توان به فردای آن‌ها اعتماد کرد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۵

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
از کدوم صرافی میتونم xaut رو به صورت trc20 انتقال بدم ؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
لطفا این مورد را شخصا در بین صرافی های مطرح جستجو کنید. در حال حاضر بیشتر پلتفرمها از معاملات xaut در بستر اتریوم پشتیبانی میکنند.

محمد
محمد
6 ماه قبل

به والکس اضافه نمیشه؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
با رونق بازار چنین توکنهایی و استقبال کاربران بیشتر، احتمالا در آینده شاهد لیست شدن این توکن در والکس خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا