مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز تورچین؛ بررسی و پیش بینی قیمت توکن rune

با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌ها، نیاز به ارسال و تبدیل آنها نیز بین کاربران افزایش پیدا کرد. در گذشته، این تبادلات در صرافی‌های سنتی و متمرکز انجام می‌شد که با هدف اصلی ارزهای دیجیتال که تمرکززدایی بود، مخالفت داشت.

به همین دلیل، پلتفرم دیجیتال غیر متمرکز به نام تورچین راه اندازی شد. با توجه به دسترسی به نقدینگی زیاد این پلتفرم، هر کسی می‌تواند به آن متصل شده و تبادلات خود را به سرعت انجام دهد. قبل از بررسی آینده تورچین، بهتر است که مقاله ارز تورچین چیست؟ را مطالعه کنید و سپس به بررسی آینده آن می‌پردازیم.

آشنایی با پروژه تورچین (THORChain) و توکن “RUNE”

پروژه تورچین در واقع یک صرافی غیر متمرکز است که از طریق یک معماری کراس چین “Cross-chain” به کاربران امکان مبادله ارز دیجیتال را می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق تورچین، یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را با ارز دیجیتال دیگری همچون اتریوم را که به یک شبکه مشترک تعلق ندارند، مبادله کنید.

پروژه تورچین با هدف اصلی فراهم سازی نقدینگی بیشتر، از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. همچنین، کاربران امکان سپرده گذاری ارز دیجیتال در استخرهای نقدینگی تورچین را دارند و می‌توانند از این راه، کسب درآمد کنند. با کمک پروژه تورچین، امکان دریافت ارز دیجیتال برای کاربران در عرض چند دقیقه فراهم می‌شود و به همین منظور آینده تورچین بسیار موفقیت آمیز است.

توکن “RUNE”

توکن ران (RUNE)، همان توکن بومی تورچین است که برای فعالیت‌های کاربردی داخل شبکه استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای توکن “RUNE”، پرداخت کارمزد استیکینگ، مبادله و پرداخت پاداش به فعالان در شبکه است. این توکن در سال ۲۰۱۹ راه اندازی و بر روی صرافی بایننس با استاندارد BEP2 قرار گرفت. سپس، یک توکن دیگر با همین نام در سال ۲۰۲۱ با استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم راه اندازی شد. نحوه خرید تورچین یا توکن بومی آن از طریق صرافی‌های معتبر خارجی انجام می‌شود.

تاریخچه تورچین

تورچین برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط برخی از توسعه دهندگان بایننس، راه اندازی شد. البته، همچنان تیم تورچین ناشناس است و کاربران آنها را با نام شرکت بایننس می‌شناسند. تورچین در سال ۲۰۱۹، در پی عرضه اولیه (ICO) توانست ۱/۵ میلیون دلار برای پروژه خود جمع آوری کند. تورچین در این مرحله، صرافی بپ سواپ (BEPSwap) را به عنوان اولین پلتفرم و یک صرافی غیرمتمرکز به بازار معرفی کرد.

در نهایت، در اکتبر ۲۰۲۱، توسعه دهندگان تورچین تصمیم بر تقویت شبکه و بهبود عملکرد آن گرفتند. آنها با فروش توکن “RUNE” طی یک ماه به درآمد ۳٫۷۵ میلیون دلار رسیدند. آنها با بهبود امنیت شبکه، آینده تورچین را برای کاربرانشان ایمن کردند.

تحلیل فاندامنتال تورچین

 تحلیل فاندامنتال ارز تورچین و شبکه آن

توکن “RUNE” که در پروژه تورچین مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار قدرتمند است. پلتفرم تورچین یک صرافی غیرمتمرکز، ارزان و سریع برای ارزهای دیجیتال است. از طرف دیگر، کاربران این شبکه می‌توانند دارایی‌های دیجیتال بلا استفاده خود را به عنوان نقدینگی ارائه داده و از آن درآمد کسب کنند.

همچنین، در شبکه تورچین، مبادله‌ها بدون نیاز به شخص ثالث یا شبکه متمرکز انجام می‌شود. البته، پیش بینی می‌شود که توسعه دهندگان، برنامه‌های بسیار مهمی برای آینده تورچین نیز داشته باشند.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، پروژه تورچین در صرافی بایننس، در سال ۲۰۱۹ به کمک عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) راه اندازی شد. اما این شبکه، شبکه اصلی نبود و شبکه اصلی تورچین در سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرد. توسعه دهندگان این پروژه همچنان ناشناس هستند. تورچین به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، مبادله کاربرانش را از طریق استخرهای نقدینگی (Liquidity pools) انجام می‌دهد.

توکن بومی تورچین یعنی “RUNE” اهداف بسیار زیادی دارد. یکی از این اهداف، بهبود در انجام مبادلات “Cross-chain” است که در نهایت، توکن ران به استخرهای نقدینگی عرضه می‌شود. پروتکل شبکه تورچین، “Proof-of-Bond” است و طبق این پروتکل، نودهای (Nodes) شبکه از توکن RUNE به عنوان یک راه حل برای جلوگیری از حملات استفاده می‌کنند. از دیگر موارد استفاده توکن RUNE، ارائه پاداش به کاربران فعال در شبکه، تامین امنیت دارایی و اداره شبکه است که باعث بهبود آینده ارز دیجیتال تورچین می‌شود.

شبکه تورچین و عملکرد آن

عملکرد تورچین

تورچین برای انجام مبادلات “cross-chain” با توکن‌های غیر بومی، از پروتکلی مانند صرافی “Bancor” استفاده می‌کند که به آن، استخرهای وام‌دهی یا استخرهای نقدینگی گفته می‌شود. تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط تورچین به همراه توکن بومی آن یعنی “RUNE” به استخرهای نقدینگی واریز می‌شود و در آینده تورچین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عملکرد شبکه در انجام معاملات به این شکل است که دارایی اول، ابتدا به توکن RUNE تبدیل شده و سپس، با توکن مورد نظر مبادله می‌شود. همچنین، کاربران با ارائه دارایی‌های دیجیتال خود به استخرهای نقدینگی، می‌توانند به وام‌دهی کاربران دیگر کمک کرده یا حتی با توجه به میزان دارایی سپرده، از آن کسب درآمد کنند. این استخرهای نقدینگی توسط نودها به وجود می‌آیند و همین نودها، مسئول اعتبارسنجی سوآپ‌های (Swap) انجام شده، هستند. پروتکل تورچین بر اساس مکانیزم اجتماع اثبات سهام (POS) است که با استیکینگ توکن‌های RUNE فعالیت می‌کند. شما می‌توانید این ارز را در کیف پول های Rune نگهداری کنید.

ویژگی‌های مثبت ارز تورچین

از آن جایی که تورچین کارمزد مبادلات شبکه خود را با توکن RUNE محاسبه می‌کند، تمام کارمزدهای دریافتی از کاربران به استخرهای نقدینگی واریز می‌شود. این موضوع، شانس از دست رفتن نقدینگی شبکه را کاهش داده و از ضرر به شبکه جلوگیری می‌کند. ویژگی مثبت دیگر تورچین، رابط کاربری بسیار جذابی است که دارد. به کارگیری فناوری پیچیده به همراه امکان استفاده آسان برای کاربران، مبادلات ارزهای دیجیتال را به سادگی انجام می‌دهد.

تیم توسعه دهنده ناشناس تورچین، از توکن بومی ران برای پرداخت کارمزدها استفاده می‌کند. توکن‌های دریافت شده از کاربران، مجددا به شرکت کنندگان شبکه توزیع به عنوان پاداش پرداخت می‌شود. همچنین، کاربران می‌توانند توکن RUNE را فوری با ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و بایننس مبادله کنند.

ویژگی‌های تورچین

از دیگر ویژگی‌های مثبت تورچین که کاربران را به خود جذب می‌کند، عناصر فنی، ظرفیت فنی، فناوری، به روزرسانی و توسعه‌های نقشه راه آن است. همان‌طور که در بالاتر گفتیم، تورچین شبکه اصلی خود را در سال ۲۰۲۱ طی یک به روزرسانی، مجددا راه اندازی کرد که ارزش تورچین را افزایش داد.

توکن بومی “RUNE” به دلیل نوسانات موجود در بازار، دستخوش جهش‌ها و افت‌های غیر قابل پیش بینی است. پس، ممکن است قیمت این ارز دیجیتال در یک بازه زمانی به شدت افت کرده یا کاهش یابد.

پیش‌بینی قیمت آینده تورچین

با وجود عدم قطعیت در بازارهای مالی مطمئن‌ترین پیش بینی قیمت ارز تورچین در آینده را بررسی خواهیم کرد.

پیش بینی قیمت آینده تورچین تا پایان سال ۲۰۲۲

  • طبق پیش بینی “WalletInvestor” از آینده تورچین، این توکن تا پایان سال ۲۰۲۲، ۱٫۶۵۴۴۵۵ دلار رشد خواهد کرد.
  • طبق پیش بینی “TradingBeast” نیز تورچین تا پایان سال ۲۰۲۲، ۱٫۸۳۰۹۷ دلار افزایش خواهد داشت.
  • “PricePrediction.net” نسبت به رشد تورچین تا پایان سال ۲۰۲۲ بدبین است و پیش بینی می‌کند که به ۰٫۶۹۸۲۱ دلار برسد.

پیش بینی قیمت آینده تورچین در سال ۲۰۲۳

  • طبق پیش بینی “TradingBeast” تورچین تا پایان سال ۲۰۲۳، به بالای ۱٫۹۷۹۵۴ دلار خواهد رسید.
  • طبق پیش بینی “WalletInvestor”، رشد تورچین بسیار بیشتر خواهد بود و می‌گوید که ممکن است تورچین به ۲٫۰۶۴۲۷۴ دلار برسد.
  • “PricePrediction.net” همچنان به پیش بینی منفی خود ادامه می‌دهد و معتقد است که تورچین در این سال به ۰٫۱۶۶۹۶۳ دلار خواهد رسید.
 پیش بینی قیمت ارز تورچین

پیش بینی قیمت آینده تورچین در سال ۲۰۲۴

به طور کلی، پیش بینی قیمت تورچین در سال ۲۰۲۴ بسیار مثبت است و “TradingBeast” و “PricePrediction.net” معتقد هستند که تورچین به محدود ۲٫۲۳۱۲۳۷ تا ۲٫۵۵۲۲۹ دلار در این سال می‌رسد. در پیش بینی قیمت آینده تورچین سال ۲۰۲۴، “WalletInvestor” دیدگاه منفی دارد و احتمال رسیدن قیمت تورچین به ۱٫۲۴۲۴ دلار را پیش بینی می‌کند.

پیش بینی قیمت آینده تورچین در سال ۲۰۲۵

  • طبق پیش بینی “PricePrediction.net” از آینده تورچین، این توکن در سال ۲۰۲۵ به قیمت ۲٫۰۳۳۹۱۷ دلار خواهد رسید.
  • طبق پیش بینی “TradingBeast”، تورچین به رشد بالایی خواهید رسید و احتمال میرود که تا پایان سال به ۳٫۱۴۷۴۳ دلار برسد.
  • پیش بینی “WalletInvestor” همچنان منفی است و قیمت تورچین را تا پایان سال ۲۰۲۵، ۱٫۰۶۲۴۹۴ دلار پیش بینی می‌کند.

پیش بینی قیمت آینده تورچین در سال ۲۰۳۰

در پیش بینی بلند مدت آینده تورچین، دو رویکرد وجود دارد که یکی کاملا منفی و دیگری بسیار مثبت است. طبق پیش بینی “WalletInvestor”، تورچین در پایان دهه به ۱٫۵۶۳۳۸۴ دلار خواهد رسید. پیش بینی “TradingBeast” خیلی مثبت است و معتقد است که این ارز در پایان سال ۲۰۳۰ به ۵٫۱۶۱۷۸۵ دلار می‌رسد.

قیمت آینده تورچین

ولی پیش بینی “PricePrediction.net” اصلا مثبت نیست و رویکرد کاملا منفی دارد. او پیش بینی می‌کند که تورچین در پایان این سال با کاهش قیمت، به ۰٫۹۷۱۴۲۳ دلار خواهد رسید.

خرید توکن تورچین “RUNE”

بهترین شیوه برای خرید تورچین “ توکن RUNE” در ایران، مبادله ریال به تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی شده در صرافی‌های ایرانی است. پس از تبدیل، تتر یا ارز دیجیتال تبدیل شده را به حساب یکی از صرافی‌های معتبر همانند صرافی والکس منتقل کنید. حالا، می‌توانید در آن جا تتر یا ارز دیجیتال خود را به توکن “RUNE” تبدیل کرده و در سبد خود ارز تورچین را هولد کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا