ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ (UNI)

ارز دیجیتال یونی سواپ، توکن بومی صرافی یونی سواپ است که جزو یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار کریپتو است و در مدت زمانی کم موفق شد جایگاه خوبی در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال کسب کند.

یکی از راه‌های کسب سود در دنیای ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمزارزهای مختلف است. اینکه در چه زمانی کدام ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید، تماما به شما و میزان تسلط تان به این بازار بستگی دارد. در این میان نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ جزو مواردی است که افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. این مقاله به عنوان راهنمای معامله ارز یونی سواپ در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی، نحوه خرید و فروش این دارایی دیجیتال را مورد بررسی قرار داده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال یونی سواپ

ارز دیجیتال یونی سواپ که با نماد UNI نمایش داده می‌شود، توکن بومی و رمزارز اختصاصی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (UniSwap) است. دارندگان این دارایی به عنوان مالک بخشی از این پروژه شناخته می‌شوند. در واقع افرادی که این ارز دیجیتال را در حساب خود دارند، به عنوان سهام‌دار این پلتفرم شناخته می‌شوند و این امکان را دارند که در تصمیم‌گیری‌های پروتکل و روند توسعه مجموعه مشارکت داشته باشند.

صرافی یونی سواپ ارز دیجیتال اختصاصی خود را برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. همچنین جالب است بدانید که توزیع این توکن در آن زمان از طریق شیوه ایردراپ (Airdrop) انجام شد. کاربران از این روش توزیع استقبال زیادی کردند. به همین دلیل پس از آن، روش محبوب پاداش دادن در حوزه دیفای، روش ایردراپ شناخته شد.

برای آشنایی بیشتر با این ارز می‌توانید مقاله ارز یونی سواپ چیست؟ را مطالعه کنید.

خرید و فروش ارز یونی سواپ

ارزش توکن یونی در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود ۵ دلار است. این قیمت به راحتی به دست نیامده است. موفقیت‌های چشمگیر صرافی یونی سواپ، توسعه و پیشرفت آن و بیشتر شدن کاربردهای این توکن بومی جزو عواملی هستند که روی این افزایش قیمت تاثیر چشمگیری داشته‌اند. بنابراین کاملا طبیعی است که امروزه افراد زیادی مشتاق به آموزش نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ باشند.

صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز برای خرید و فروش یونی سواپ

برای یادگیری نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ باید صرافی‌هایی که از این دارایی پشتیبانی می‌کنند را بشناسید. امکان مبادله این توکن با دارایی‌های دیگر در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز زیادی وجود دارد. اما نکته مهمی که نباید از یاد ببرید، محدودیت‌ها و تحریم‌هایی است که شامل ایران می‌شود. در واقع شما باید ابتدا در یک صرافی داخلی معتبر، مثل صرافی والکس، مقداری اتریوم، تتر یا ارزی دیگر خریداری کنید. سپس آن‌ها را در صرافی‌های خارجی با رمز ارز یونی سواپ مبادله کنید.

صرافی‌هایی که نام آن‌ها در لیست زیر قرار گرفته است، صرافی‌های متمرکزی (CEX) هستند که امکان خرید یونی سواپ و مبادله آن با دیگر رمزارزها را فراهم کرده‌اند:

  • Binance
  • Coinbase
  • kuCoin
  • Bitfinex
  • Kraken

همچنین صرافی‌های غیرمتمرکزی که امکان مبادله ارز یونی سواپ با دیگر رمزارزها را دارند، شامل این موارد می‌شود:

  • Uniswap
  • PancakeSwap
  • SushiSwap
  • Balancer

نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی بایننسٍ

معامله یونی سواپ در بایننس

صرافی بایننس یکی از پر کاربرترین و محبوب‌ترین صرافی‌های متمرکز دنیای کریپتو است. نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی بایننس به این صورت است که باید ابتدا در این پلتفرم ثبت نام کنید. بنابراین در بخش خدمات سایت، گزینه ثبت نام را بزنید و پس از آن، گزینه Register Now را انتخاب کنید. حالا می‌توانید مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارید.

زمانی که از داشتن یک حساب کاربری در صرافی بایننس مطمئن شدید، وارد صفحه اصلی حساب خود شوید و روی گزینه Trade کلیک کنید. روش‌های انجام معامله مختلفی مقابل شما قرار می‌گیرد:

  • Classic
  • Advanced

مورد اول (Classic) بیشتر مخصوص افراد مبتدی است. در واقع با انتخاب این گزینه امکان انجام معاملات ساده‌تری را خواهید داشت. گزینه دوم (Advanced) اما بیشتر مخصوص معامله‌گران حرفه‌ای است.

در این قسمت از یادگیری نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی بایننس باید جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنید. در چیدمان این جفت ارزهای دیجیتال هنگام خرید یونی سواپ، ارز UNI باید در جایگاه اول و هنگام فروش در جایگاه دوم قرار بگیرد. برای انتخاب رمزارزهای مورد نظر باید در قسمت جستجو فهرست ارزهای دیجیتال، نام رمز ارز یونی سواپ (UNI) را بنویسید.

زمانی که آن را انتخاب کنید، نمودارهای تحلیلی مختلفی مقابل شما نمایش داده می‌شود. هرگاه از انجام معامله خود مطمئن شدید، ابتدا گزینه BUY و سپس گزینه Market را انتخاب کنید. حال خواهید دید که در بخش Price قیمت لحظه‌ای این توکن به طور اتوماتیک وارد شده است. پس از آن می‌توانید مقدار ارزی که قصد دریافت آن را دارید در قسمت total وارد کنید و سپس گزینه BUY را بزنید.

نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی بای بیت

پشتیبانی BYBIT از یونی سواپ

یکی دیگر از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال یونی سواپ پشتیبانی می‌کند، صرافی بای بیت (ByBit) است. البته نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در این صرافی برای کاربران ایرانی کمی پیچیده است. در واقع شما باید از قسمت معاملات ارزی این صرافی استفاده کنید. زیرا امکان خرید مستقیم با ارز فیات برای ایرانیان وجود ندارد.

نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی بای بیت جزو مواردی است که اکثر افراد علاقه‌مند به این توکن باید یاد بگیرند. قبل از هر چیز مطمئن شوید که در این صرافی حساب کاربری دارید. زمانی که از ثبت نام خود مطمئن شدید، برای فروش ارز یونی سواپ گزینه Assets را انتخاب کنید.

با توجه به حساب مدنظرتان برای معامله می‌توانید یکی از گزینه‌های Spot Account یا Derivatives Account را برگزینید. سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کنید و روی گزینه Deposit که روبه‌روی آن است، کلیک کنید. در مرحله بعد باید شبکه رمز ارز یونی سواپ را انتخاب کنید و سپس گزینه Acknowledge را بزنید.

زمانی که آدرس والت خود را در صفحه مشاهده کردید، باید آن را بررسی و سپس کپی کنید. سپس در قسمت Send والت ارزی خود وارد کنید.

نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی والکس

صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش ارز یونی سواپ انتخاب بهتری هستند. زیرا محدودیتی برای کاربران ایرانی قائل نمی‌شوند. در واقع شما به عنوان یک معامله‌گر می‌توانید با ارز فیات، مقدار مورد نظر خود از رمز ارز یونی سواپ را در یک صرافی ایرانی خریداری کنید. صرافی والکس این امکان را برای شما فراهم کرده است. نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی والکس پیچیدگی زیادی ندارد. کافی است برای شروع در سایت رسمی والکس ثبت نام کنید.

 معامله در صرافی والکس

زمانی که حساب کاربری خود در والکس را ساختید، وارد صفحه خود شوید. در این قسمت خواهید دید که قیمت لحظه‌ای اکثر ارزهای دیجیتال در مقابل شما به نمایش درآمده است. حال باید در قسمت جستجو، نام ارز دیجیتال یونی سواپ را تایپ کنید. با انتخاب این توکن، باید مقداری که قصد خرید آن را دارید، مشخص کنید. سپس آدرس والت ارزی خود را وارد کنید. در نهایت پس از اطمینان یافتن از صحت تمام اطلاعات وارد شده، گزینه ثبت سفارش را بزنید.

در آموزش نحوه خرید و فروش ارز یونی سواپ در صرافی ایرانی والکس، بررسی شیوه فروش این دارایی نیز حائز اهمیت است. برای این کار ابتدا باید به بخش فروش ارزهای دیجیتال وارد شوید. سپس در قسمت جستجو، نام UNI را وارد کنید و ارز دیجیتال یونی سواپ را انتخاب کنید. حال نوبت آن است که مقدار ارزی که قصد فروش آن را دارید، وارد کنید. زمانی که از آدرس شبکه و والت ارزی خود مطمئن شدید، شناسه تراکنش را وارد کنید. در نهایت با انتخاب گزینه ثبت مراحل فروش یونی سواپ در والکس را به اتمام خواهید رساند.

بررسی آینده یونی سواپ

توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز رقابت آن‌ها را برای جذب کاربران، افزایش داده است. یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز پرطرف‌دار و کاربردی، صرافی یونی سواپ است. ارز دیجیتال یونی (UNI) نیز توکن بومی این صرافی است که متناسب با محبوبیت این صرافی، جایگاه مهم‌تری در بازار ارزهای دیجیتال پیدا می‌کند. با توجه به جایگاه فعلی این صرافی و وجهه آن در بین کاربران، کاملا طبیعی است که در تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده، آینده ارز دیجیتال یونی سواپ آینده‌ای روشن و امیدوار کننده قلمداد شود. بر همین اساس، آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال یونی سواپ می‌تواند راهنمای خوبی برای معامله این ارز در صورت تمایل کاربران به سرمایه‌گذاری در این دارایی باشد.

شما ترجیح می‌دهید از کدام صرافی برای معامله ارز یونی سواپ استفاده کنید؟ دلیل خود را برایمان بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا