معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال وینک چیست؟ آشنایی با رمزارز WIN و پروژه آن

محبوبیت بازی‌های بلاک‌چین در دنیا بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. پلتفرم وینک (WINK) به‌عنوان یکی از همین اکوسیستم‌های بازی در دنیای بلاک‌چین است که به‌صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند. از آنجا که قراردادهای هوشمند برای درک داده‌های خارجی و حقیقی، به یک رابط یا واسطه نیاز دارند؛ شبکه وینک در نقش پل ارتباطی بین این دو ساختار عمل می‌کند؛ بنابراین وینک را می‌توان یک اوراکل غیرمتمرکز برشمرد. همچنین ارز وینک به‌عنوان توکن بومی این شبکه، کاربردهای گسترده‌ای دارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید ارز دیجیتال وینک چیست و چه کاربردی دارد؟ یا اینکه می‌خواهید با نحوه خرید و فروش آن آشنا شویدتا انتهای مقاله رمزارز WIN  همراه باشید.

شبکه وینک چیست؟

همان‌طور که ابتدای مقاله اشاره کردیم، وینک یک اوراکل غیرمتمرکز و یک پلتفرم بازی بلاک‌چینی است. اما منظور از اوراکل وینک چیست؟ اصولاً قراردادهای هوشمند یکی از اجزای مهم بلاک‌چین‌ها به شمار می‌روند؛ بااین‌وجود، این ابزارهای مهم نمی‌توانند با داده‌های واقعی دنیای بیرون از بلاک‌چین‌ها ارتباط بگیرند. به همین دلیل، امکان استفاده از برنامه‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند کاهش پیدا می‌کند.

 برای حل این مشکل، اوراکل‌ها وارد عمل می‌شوند. یک اوراکل به‌عنوان یک پل ارتباطی عمل کرده و اطلاعات حائز اهمیت برای قراردادهای هوشمند را در اختیار می‌گذارد. همچنین، اکوسیستم‌های غیرمتمرکز وب ۳ را قادر می‌سازد تا با داده‌های دنیای واقعی ارتباط بگیرند. وینک (WINK) یکی از همین اوراکل‌هاست که امنیت اجرای فرایندها را در قراردادهای هوشمند تضمین می‌کند. اهمیت وینک آنجا مشخص می‌شود که بدانیم بیشتر اوراکل‌ها در بازار متمرکز هستند. 

اهداف شبکه وینک (WINK)

تاکنون با مفهوم شبکه وینک آشنا شدیم؛ اما اهداف پروتکل وینک چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید اشاره کنیم که شبکه وینک روزبه‌روز به تلاش خود برای ارائه بهترین بازی‌های دنیای بلاک‌چین ادامه می‌دهد. این شبکه در نظر دارد تا برای رسیدن به این هدف، بهترین متخصصین و توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند را دور هم جمع کند.

از جمله دیگر اهداف این شبکه می‌توان به ایجاد یک سامانه پرداخت ارز دیجیتال جدید، عرضه استیبل‌کوین‌های جدید و نیز یک توکن اوراق بهادار اشاره کرد. جالب است بدانید که تمام این اهداف، تاکنون در هیچ اوراکلی انجام نشده است؛ بنابراین رسیدن به این چشم‌انداز می‌تواند آینده ارز وینک را بسیار درخشان کند.

تاریخچه شبکه وینک (WINK)

بررسی تاریخچه شبکه وینک

شبکه وینک، اولین اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین ترون شناخته می‌شود. به همین دلیل درگذشته نام این پلتفرم، ترون بت (TronBet) بوده است. وجود امکان شرط‌بندی در بازی‌های بلاک‌چینی وینک از همان ابتدای شروع فعالیت، محبوبیت آن را نزد کاربران ارز دیجیتال بیشتر کرد. این موضوع برای کسانی که به‌شرط بندی علاقه دارند، به‌عنوان یک مزیت جذاب به شمار می‌آمد.

روند فعالیت ترون بت تا سال ۲۰۱۹ با همین نام ادامه یافت. پس از آن، نام شبکه ترون بت به وینک (WINK) تغییر پیدا کرد. بلافاصله پس از این تغییر نام، توکن بومی شبکه وینک با نام اختصاری WIN عرضه شد. موفقیت وینک در فروش اولیه بیش از ۶ میلیون دلار توکن WIN باعث شد تا توجه بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کند. به دنبال این موضوع، صرافی بایننس (Binance) نام این ارز دیجیتال را در فهرست رمزارزهای تحت پشتیبانی خود قرار داد. با این کار یک موفقیت دیگر برای WINK رقم خورد. وایت پیپر شبکه وینک در ۶ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد.

ویژگی‌های وینک (WINK)

در این بخش می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که ویژگی شبکه وینک چیست؟ این پلتفرم که بر روی بلاک‌چین ترون ایجاد شده، از استاندارد TRC20 پیروی می‌کند. این استاندارد، پروتکل اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین ترون است.

یکی دیگر از ویژگی‌های شبکه وینک، ارائه داده‌های قیمت قابل‌اعتماد به پلتفرم‌های دیفای (DeFi) است. برنامه‌های دیفای برای معامله توکن و یا دریافت وثیقه و وام توسط کاربران، باید مقادیر قیمت را اعلام کنند. شبکه وینک با ارائه فید قیمت قابل‌اعتماد به توسعه‌دهندگان برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، این مشکل را حل کرده است.

علاوه بر اینها، توسعه‌دهندگان با کمک وینک (WINK) می‌توانند اوراکل‌های دلخواه خود را ایجاد کنند. با این کار، آنها قادر خواهند بود تا قراردادهای هوشمند را تنها در چند دقیقه به دنیای واقعی متصل کنند.

ویژگی دیگر شبکه وینک، بهبود اکوسیستم ترون است. قراردادهای هوشمند وینک، یک اکوسیستم داده ایمن و مطمئن را با هدف تراکنش‌های بسیار سریع و ارزان تشکیل می‌دهند.

نقشه راه شبکه وینک چیست؟

رودمپ شبکه وینک

قسمت جالب شبکه وینک، رودمپ یا نقشه راه آن است. اگر می‌خواهید بدانید نقشه راه شبکه وینک چیست؛ این بخش را از دست ندهید. شبکه وینک قصد دارد تا رسیدن به چشم‌انداز خود، چهار گام اساسی را بردارد. این شبکه به گفته بنیان‌گذار خود، هم اکنون در گام یک قرار دارد. این چهار گام عبارت‌اند از:

  1. ایجاد اوراکل غیرمتمرکز وینک (WINK)
  2. شکل‌دادن یک مجموعه حرفه‌ای از متخصصین و برنامه‌نویسان به‌منظور اجرای اوراکل وینک
  3. جلوگیری از کلاهبرداری در وینک با کمک طراحی سامانه‌های جدید
  4. تقدیم مالکیت همه‌جانبه به کاربران وینک توسط یک پلتفرم هوشمند

بنیان‌گذاران و اعضای تیم وینک چه کسانی هستند؟

پروژه جذاب وینک در ابتدا توسط سه نفر از متخصصین بازی‌های بلاک‌چین، استارت زده شد. این سه نفر عبارت بودند از: بی وانگ (Be Wang)، الکس یی (Alex Yee) و اس تانگ (Es Tong).

با گذشت زمان، به جمع سه‌نفره این تیم، متخصصان دیگری نیز اضافه شدند. هم اکنون سیزده نفر از کارشناسان بازی‌های بلاک‌چین در سراسر دنیا، تیم اصلی وینک را تشکیل می‌دهند. این افراد در کشورهای مختلف، به توسعه غیرمتمرکز بازی‌های بلاک‌چین می‌پردازند. در تیم سیزده نفره وینک، چهار نفر در زمینه تکنولوژی بلاک‌چین، سه نفر در زمینه بازی‌های بلاک‌چین و سه نفر در زمینه توسعه نرم‌افزارهای موبایلی و چهار نفر در زمینه بازاریابی و تبلیغ پلتفرم وینک کار می‌کنند.

مزیت رقابتی شبکه وینک (WINK)

نکته مهم در بررسی شبکه وینک، ویژگی و مزیت خاص آن است؛ بنابراین سؤال اساسی این است که مزیت رقابتی شبکه وینک چیست؟ وینک نسبت به سایر پلتفرم‌های غیرمتمرکز، همکاری فوق‌العاده‌ای با بلاک‌چین ترون دارد.

بنابراین، مزیت رقابتی آن را می‌توان در این پیوند عمیق با شبکه ترون دانست. علاوه‌برآن، وینک به توسعه‌دهندگان جدید کمک کرده است تا بتوانند با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، اوراکل‌های سفارشی خود را ایجاد کنند. مزیت‌های دیگر وینک، عرضه توکن‌های اوراق بهادار و امکان برقراری مکالمات و ارتباطات اجتماعی در بازی‌های بلاک‌چینی است. همچنین وینک، رویدادهای زنده و تازه را به‌خوبی مدیریت و اجرا می‌کند.

جذاب‌ترین بازی‌های وینک؛ خوراک گیمرها

اکنون به قسمت جالب معرفی شبکه وینک می‌رسیم؛ یعنی بازی‌های بلاک‌چینی شبکه وینک!

این بازی‌ها دارای دو ویژگی بسیار مهم هستند که محبوبیت آنها را بیشتر کرده است. اول اینکه، این بازی‌ها نیاز به مجوز یا Permission ندارند و نکته دوم، عدم نیاز به اعتماد یا Trust است.

 این مزیت‌ها باعث شد تا در سال ۲۰۲۱، حجم معاملات روزانه این شبکه به بیش از ۱۰ میلیون دلار برسد. جالب است بدانید که بیش از چهار هزار کاربر فعال، به بازی‌های وینک اعتیاد پیدا کرده‌اند. در ادامه سه بازی معروف وینک را معرفی می‌کنیم.

بازی تاس Dice

بازی تاس وینک لینک

تاس، اولین بازی وینک بود که موفق شد علاقه بسیاری از کاربران را جلب کند. بازی Dice یک بازی مبتنی بر شرط‌بندی است که در آن، گیمرها یک عدد را به‌صورت دلخواه انتخاب می‌کنند. پس از آن، کاربر باید پیش‌بینی کند که عددی که در آینده توسط بازی نشان داده می‌شود، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از عدد انتخاب شده توسط خودش است. اگر گیمر بتواند پیش‌بینی دقیقی داشته باشد، موفق به دریافت جایزه می‌شود.

بازی Moon

بازی مون وینک لینک

در این بازی، یک ضریب (۱ تا ۲۵۰) دائماً در حال افزایش است و احتمال اینکه در یک‌لحظه به طور ناگهانی صفر بشود وجود دارد. کاربران می‌توانند تا هر لحظه که بخواهند در بازی حضور داشته باشند و با ضریب به دست آمده، پاداش بگیرند.

بازی Ring & Duel

بازی رینگ و دوئل وینک لینک

در این بازی، یک حلقه با نقاط رنگارنگ و چند رنگ در کنار آن وجود دارد. داخل دایره یک نشان فلش مانند وجود دارد. گیمر (gamer)، یک رنگ را به‌دلخواه انتخاب می‌کند. سپس هر رنگی که زیر دایره و جلوی فلش قرار بگیرد، اگر مطابق با رنگ انتخاب شده توسط کاربر باشد، برای کاربر بازی‌کننده پاداش در نظر گرفته می‌شود.

آشنایی با توکن وینک (WIN)

در این بخش می‌خواهیم به محصول ویژه شبکه وینک بپردازیم. سؤال نخست این است که توکن وینک چیست و چه کاربردی دارد؟ این توکن با نام اختصاری WIN که به‌عنوان ارز دیجیتال شبکه وینک شناخته می‌شود، بر اساس استاندارد TRC20 عمل می‌کند. برای ایجاد توکن WIN، سه شرکت بزرگ BitTorrent، Opera و Tron همکاری کرده‌اند. نام Win به معنای «چشمک‌زن» است. به همین دلیل، تصویر لوگوی این توکن شبیه چشمک زدن است.

کاربرد توکن وینک چیست؟

از توکن بومی وینک به‌منظور پاداش در بازی‌های بلاک‌چینی مبتنی بر بلاک‌چین ترون استفاده می‌شود. همچنین، وینک به‌منظور وام‌دهی، وثیقه و وام‌گیری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها، توکن بومی وینک، واسط بین شبکه وینک با پلتفرم‌ها و بازی‌های مختلف است و تغییر مقدار ارزش آن، میزان سرمایه‌گذاری روی این بازی‌ها را تغییر می‌دهد. استفاده از وینک، هزینه تراکنش‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

مزایای ارز وینک

یکی از مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال وینک، استفاده از آن به‌منظور تشویق بیشتر کاربران برای اجرای بازی‌های بلاک‌چین است. از طرفی در شبکه وینک، یک شاخص برای نگهداری توکن، به نام Win Power تعریف شده است. هرچقدر کاربر توکن‌های بیشتری ذخیره کند، مقدار وین پاور برای آن افزایش پیدا می‌کند. براین‌اساس، وینک به کاربران با بیشترین وین پاور، توکن WIN پاداش می‌دهد.

راهنمای خرید و فروش ارز وینک

روش معامله وینک لینک

اکنون به این سؤال می‌رسیم که نحوه خرید و فروش ارز وینک چگونه است؟ خوشبختانه ارز دیجیتال وینک (WIN) توسط بسیاری از صرافی‌های معتبر پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید این توکن را از صرافی‌های غیرمتمرکز بخرید. برخی از صرافی‌های غیرمتمرکزی که از ارز وینک پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • بایننس (Binance)
  • کوکوین (KuCoin)
  • پولونیکس (Poloniex)
  • بیت هامب (Bithumb)
  • هیت بی تی سی (HitBTC)

علاوه بر صرافی‌های ذکر شده، صرافی‌های ایرانی معتبری نیز وجود دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. مزیت استفاده از صرافی‌های ایرانی در این است که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و از امنیت مناسبی برخوردارند. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به صرافی والکس اشاره کرد.

کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده WIN

بهترین کیف پول پشتیبانی‌کننده وینک چیست؟ این سؤالی است که هر کاربر وینک باید به آن دقت کند. توکن WIN، توسط ولت‌های (Wallet) متنوعی پشتیبانی می‌شود. امروزه سه نوع ولت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نسخه مرورگر وجود دارند که هرکدام از آنها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند.

بین این سه نوع ولت، ولت‌های سخت‌افزاری، امن‌ترین نوع کیف پول هستند که برای نگهداری ارز وینک بسیار مناسب‌اند. در زیر به برخی از کیف پول های ارز وینک اشاره کرده‌ایم:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول نرم‌افزاری کوینومی (Coinomi)

قیمت فعلی و پیش‌بینی روند آینده

در حال حاضر ارز دیجیتال وینک با قیمت ۰٫۰۰۰۱ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار توکن وینک WIN، بالغ بر ۱۰۳ میلیون دلار بوده که رقم قابل‌توجهی است. حجم معاملات روزانه این رمزارز برابر با ۳۰ میلیون دلار است.

بر اساس پیش‌بینی وب‌سایت کریپتونیوز، قیمت ارز دیجیتال وینک تا سال ۲۰۲۳ به ۰٫۰۰۰۷ دلار و تا سال ۲۰۲۴ به ۰٫۰۰۰۹ دلار خواهد رسید.

آیا وینک برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

مزیت‌های شبکه وینک باعث شده است تا روزبه‌روز کاربران ارز دیجیتال بیشتری به آن روی بیاورند. شاخص بازدهی سالانه (ROI) توکن وینک بیش از ۴۰۰ درصد شده است. کاربرد جذاب توکن وینک در بازی‌های بلاک‌چین و کاهش هزینه‌های گس (Gas) توسط این توکن، باعث شده تا کاربران از اتریوم با تراکنش‌های پر هزینه‌اش به ترون و شبکه وینک پناه بیاورند. به همین دلیل، نگاه سرمایه‌گذاران کلان به این شبکه افزایش‌یافته است. شما درباره این ارز و شبکه جذابش چه نظری دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا