معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال آلیس چیست؟ معرفی یک پروژه جذاب متاورسی

مدیوم سرگرمی در سال‌های اخیر به طور کل تغییر کرده است و از جنبه صرفاً سرگرمی، به سمت دیگری در حال حرکت است. در این میان بلاک چین و تکنولوژی پیشرفته آن و البته غیرمتمرکز بودن فعالیتش، مسیر مناسبی برای بسیاری از بازی‌سازان دنیا است. همسایه من آلیس (my neighbor alice) را می‌توان یک ترکیب برنده از صنعت بازی و بلاک چین دانست. جایی که خرید این ارز به یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. اما ارز دیجیتال آلیس چیست؟

در این مقاله به معرفی بازی همسایه من، توکن بومی آن و ویژگی‌های جذاب آن پرداخته‌ایم.

تعریف

My Neighbor Alice بازی آنلاین توسعه یافته روی بلاک چین است. این بازی همانطور که در راهنمای خرید آلیس عنوان شده است، امکان استفاده از NFTهای درون بازی را به بازیکنان می‌دهد و بازیکنان با استفاده از آنها به مدیریت و خرید و فروش زمین و سایر متعلقات بازی می‌پردازند. My Neighbor Alice شباهت بسیار زیادی به بازی محبوب Animal Crossing دارد. هدف اصلی پروژه جذب مخاطبان گسترده‌تری از دارندگان ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاک چین و گیمرها است.

هسته اصلی بر پایه غیر متمرکز بودن فعالیت مالی آن پیاده شده است. با این کار پتانسیل بسیار بالایی برای تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال درون بازی، از جمله توکن بومی آن یعنی ALICE به وجود می‌آید.

تمامی بازیکنان می‌توانند با خرید زمین و استفاده از خلاقیت خودشان در دنیای این بازی حضور داشته باشند. توکن بومی ALICE البته برای تمامی این موارد ضروری است. در واقع تمامی خرید و فروش‌های درون بازی از زمین گرفته تا NFT‌ها، با این توکن انجام می‌شود.

NFT‌های ساخته شده توسط بازیکنان تنها درون خود بازی قابل خرید و فروش هستند و البته قیمت آنها نیز بر اساس کمیاب بودن آنها ارزش گذاری می‌شوند.

ویژگی‌ها

ویژگی‌های ارز دیجیتال آلیس

My Neighbor Alice همانطور که پیش نیز عنوان شد، یک بازی آنلاین بر پایه بلاک چین است. این بازی به جهان باز بودن معروف است. اصطلاحی که گیمرها با آن آشنایی کامل دارند. جهان باز بودن به این معنی است که انتهایی برای این بازی تعریف نشده است.

دنیای این بازی متشکل از تعداد زیادی جزیره است که به قطعات  کوچکتری به نام زمین تقسیم شده‌اند. این زمین‌ها همگی توسط NFT نشان داده می‌شوند. بنابراین کاربران می‌توانند زمین‌ها را خرید و فروش کنند. همچنین دارایی‌های درون بازی قابلیت سفارشی سازی دارند. این بازی دارای روایت داستانی است، بنابراین کاربران می توانند بر اساس داستان بازی، پیشرفت‌هایی داشته باشند.

نکته مهم اما محدود بودن تعداد زمین‌ها درون بازی است. عرضه زمین‌ها در بازی محدود است. این کار باعث افزایش قیمت و البته قیمت گذاری منطقی‌تر برای متعلقات درون بازی است. NFT‌های درون بازی بسته به نوع آن (زمین، آواتار یا هر مورد دیگری) ، هر چقدر کمیاب‌تر باشند، قیمت بیشتری را دارند.

سیستم وام دهی نیز در پلتفرم وجود دارد تا کاربران با استفاده از آن به خرید و فروش درون بازی بپردازند. این سیستم نقدینگی بازار را کنترل می‌کند و البته بازیکنان را در دنیای جذاب و جادویی خود نگه می‌دارد.

نحوه تعیین ارزش

ارزش این ارز بر اساس فناوری‌های ایجاد شده در شبکه بلاک چین و استفاده از ویژگی‌ها و ابزارهای ساختار اقتصادی غیر متمرکز تعیین می‌شود. پلتفرم همسایه من آلیس، سیستم وام دهی دقیقی را برای کاربرانش طراحی کرده است. این سیستم با افزایش نقدینگی بازار و البته جذب بازیکنان جدید، ارزش توکن را بالا می‌برد.

این ارز جامعه هدف بسیار مناسبی را دارد. علاوه بر گیمرها که تقریباً به خودی خود جذب دنیای این پلتفرم می‌شوند، مخاطبان NFT و پروژه‌های DeFi نیز از جمله کاربران این پلتفرم هستند. در کنار این موارد، مفهوم متاورس و NFT در حال رشد است و طرفداران زیادی را در سراسر دنیا دارد. تمام موارد ذکر شده بر ارزش گذاری توکن تاثیر مستقیم دارند.

تاریخچه

در اوایل سال ۲۰۲۱، این بازی در فروشگاه استیم، فروشگاه مخصوص بازی‌های رایانه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفت. شرط حضور در بازی در اختیار داشتن توکن آلیس بود. بازیکنان توانایی انجام دادن ماموریت‌های بازی، خرید و فروش زمین و گپ زدن را دارند.

در اواسط سال ۲۰۲۱ حالت چند نفره آنلاین به بازی معرفی شد. در کنار آن پروژه‌های DAO و ساخت NFT در قالب بازی گنجانده شد. با به روز رسانی‌های متعدد این پلتفرم، این بازی پیشرفت چشمگیری را در عرض یکسال تجربه کرده است.

کاربردها

برای بازی کردن، شما نیاز به توکن بومی این پلتفرم یعنی ALICE دارید. از این توکن در مرحله اول برای خرید و فروش زمین‌های درون بازی استفاده می‌شود. هر کاربر برای خریدن یک قطعه زمین باید با توکن آلیس معامله خود را انجام دهد. قیمت این زمین‌ها البته توسط دارندگان آن تعیین می‌شود.

آواتارهای طراحی شده در بازی نیز توسط این توکن ایجاد می‌شوند. هر آواتار ساخته شده در بازی قابلیت‌هایی از جمله انواع لباس و صورتک را دارد که با استفاده از این توکن می‌توانید آنها را خریداری کنید.

NFT‌های درون بازی نیز با استفاده از این توکن ایجاد می‌شوند. در کنار این موارد، دارندگان توکن می‌توانند در تصمیم گیری‌های پلتفرم نقش داشته باشند که این مورد، توکن آلیس را به یک توکن حاکمیتی تبدیل می‌کند.

قابلیت استیکینگ

توکن‌های ALICE را می‌توان برای کمک به حمایت از اکوسیستم استیک کرد. پاداش‌ استیک کردن این توکن، درصدی از درآمدهای پلتفرم است که از فروش قطعه، فروش دارایی و کارمزد تراکنش به دست می‌آید. این سیستم برای تشویق بازیکنان به نگه داشتن توکن‌های خود در مراحل اولیه توسعه بازی طراحی شده است. با انتشار ویژگی‌های جدید درون بازی، سیستم استیک نیز کارایی کمتری خواهد داشت.

تغییرات قیمتی

این توکن در اوایل سال ۲۰۲۱ با قیمت بالای ۲۳ دلار وارد بازار شد. با توجه به عدم شناخت کلی از مفهوم متاورس و البته قیمت بالای این ارز، استقبال مناسبی از آن نشد و این توکن روند منفی در بازار پیش گرفت. روند منفی ارز دیجیتال به حدی بود که تا اواسط سال ۲۰۲۱ به قیمت ۳.۲۱ دلار نیز رسید.

محبوبیت NFTها و البته آگاهی عمومی جامعه نسبت به متاورس، فرصتی برای رشد مجدد این توکن به همراه داشت و این توکن در اواخر سال ۲۰۲۱ به میلادی رکورد تاریخی ۲۸ دلار را برای خود به ثبت رساند که نشان دهنده پتانسیل بالای آینده ارز آلیس است.

جایگاه در بازار

این ارز در حال حاضر بر اساس آمار سایت CoinMarketCap، در رتبه ۱۶۴ فهرست رمزارزها قرار گرفته است و قیمت آن هنگام نگارش این مقاله، حدود ۹.۹۳ دلار است. همچنین ارزش بازار یا مارکت کپ حدود ۳۰۳ میلیون دلار است.

معرفی کیف پول

کیف پول‌های ارز دیجیتال آلیس

در بخش کیف پول سخت‌افزاری، اولین نام کیف پول لجر است. لجر یکی از مطمئن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری از این توکن است. در کنار لجر، کیف پول Trezor نیز گزینه مناسبی برای این ارز است.

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت، بهترین کیف پول برای ذخیره سازی این ارز است. تراست ولت دارای بالاترین ضرایب امنیتی در کیف پول‌های نرم افزاری است و انتخاب اول اکثر کاربران حوزه کریپتوکارنسی برای نگهداری ارز دیجیتال است. کیف پول اتمیک نیز با ارایه اپلیکیشن تلفن همراه در کنار نسخه تحت وب، یکی دیگر از گزینه‌‌های مناسب است.

یک ترکیب رویایی

بازی کردن و همزمان کسب درآمد قطعاً فرمولی جذاب برای گیمرها است. گیمرهای حرفه‌ای، ساعت‌ها پای رایانه یا کنسول‌های بازی خود مشغول بازی کردن هستند و طبعاً منبع اصلی درآمد آنها نیز همین بازی است. حال با ترکیب بلاک چین و صنعت بازی یک فرصت بی نظیر برای آنها ایجاد شده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، این پروژه ممکن است به رواج بازی‌های مبتنی بر بلاک چین منجر شود و تغییری گسترده در مدیوم سرگرمی ایجاد کند. در این مقاله به سوال ارز دیجیتال آلیس چیست پاسخ دادیم.

سوالات متداول

آیا آلیس مناسب سرمایه‌گذاری است؟

با توجه به محبوبیت متاورس و قدرت نفوذ وب ۳، این پروژه پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

آلیس چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی این ارز در بازی همسایه من آلیس است جایی که شما می‌توانید زمین بخرید و با دیگر بازیکنان مبادله داشته باشید.

آیا توکن آلیس قابل استخراج است؟

خیر، این ارز بر پایه متاورس و وب ۳ فعالیت می‌کند و امکان استخراج آن وجود ندارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منتشر شده توسط
Beincrypto
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا